Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
5. sayfa BirinciBirinci ... 345671555105 ... SonuncuSonuncu

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #81

    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Prometheus,
    2005 avrupa satış rakamları Fransız motosiklet dergisi Moto Journal 'ın araştırması sonucunda yayınlanmış. Daha fazla bilgim yok. İsteyen daha fazla araştırabilir

    Benim için önemli olan nokta ortalama bir satış yakalamış olması. Nadir bulunan ve parça sorunu olan bir motosiklet olmasın yeter ki. Zaten öyle bir durum da yok göründüğü gibi...
    2006 FZ6 Fazer


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Yok zaten kimseyi engelleyemeyiz. Ben merak ediyorum, herkesin dilinde diye...
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  3. #83
    stavro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    Istanbul / Athens
    Motosikleti
    Mondial KT 125 siyah
    Atina dünyada en çok motosiklet kullanılan 8 ci ülkesi olmasına rağmen yamaha fazer yollarda pek rastlamıyorum millet genellikle enduro sınıfı tercih ediyor DL VSTORM ve TRANSALP kokuyor her taraf
    Stavros fm Istanbul

  4. #84
    TAMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Çağlayan
    Motosikleti
    KEEWAYsuper light150,HYOSUNG GT250

    Bir fz6 kullanıcısından yorum...

    Başka bir forum sitesinde FZ6 kullanan bir sürücünün yorumlarını okudum.Bu motorun sorunlu kısımlarını açıkca ortaya koyuyor.Eğer alıcak kişiye bu olumsuzluklar önemli gelmiyorsa bu motor tercih edilebilir.Benim en çok kafama takılan sorun ise düşük devirlerde tork sıkıntısı yaşatıyor olması.Tork ve ataklık elde edebilmek için sürekli vites küçültmek yada yüksek devirli kullanmak zorunda olmak sürüş zevkini düşürüyor gibi geldi ama;en güzeli yine de binip denemek öyle karar vermek.2007 modellerde bu olumsuz yönler büyük ölçüde düzeltilmiş.

    Kullanıcının yorumu...

    Tabi ki benimde kişisel kanatimce eksik buldugum bazı estetiksel ve performas degerleri var. Ki zaten yamaha Arge Muhendıslerı bunun farkında olsalar gerek 2007 fazar S2 ve Fz6 N S2 de bazı degısıklıkler yapmıs.

    Benım yaptıgım degısıklıkler.

    * Koltugun artcı ıcın ayrılmıs kısmı nın acısı bıraz yuksek oldugu ıcın;ani frenlemede ve yoldaki herhangi bir bozuk sattıh tan gecıldıgı an artcı hemen benım uzerımde oluyordu(yanı uzerıme cıkıyordu).Cozum olarak orjınal koltuk kılıfını cıkardım ve kullanılan sungere yakın bır malzemeden oraya artcının kaymasını engelleyecek bır parca koyup tekrar kaplattım.

    * Yolcu ayak pag lerı bıraaz yukarda oldugu ıcın (uzun bacaklı bı Artcı) uzun yollda bacaklarda kasılma yasıyor.Yurt dısında baglantın varsa (louis de bu sorunu cozecek bır aparat var)

    * Yıne kısısel bır sıkıntı ,ama yıne 2007 de bu sorunda cozulmus.hız gostergesının seklı ve dıjıtal olusu estetık ve hos.Ancak devir gostergesi dijital olması nedenıyle;gunesın gelıs acısına gore bazen degerler okunmuyor ve redlıne a gırebılıyor.Race bırcok makinada bu sorun analog ve ayarlanabılır devır kesıcı ıkaz ısıgıyla cozulmus.

    *Performans konusuna gelırsek( cok tartısılan bır konu olması nedenıyle) yoruma acık konusmayarak;Fz6 N 1 ' ci vitesi yok denecek kadar kotu.2,3,4 ve 5 muthıs.6 ıse gereksız zaten cok ıse yaramıyor.Hatta sanzıman ve dislilerle oynanıp 5 vitesli bile yapaılabılırdı bence.Neden derseniz?

    Motor zaten 7500 ila 8000 devire kadar gayet uysal ve hatta sıra dorlu demek sesı dısında ımkansız.yani alt devirlerde tork problemi yasatıyor size.İyi bir tepki istiyorsaniz ilaki iki vites asagıya veya devirli bir kullanım istiyor sizden.Ama 9000-10000 den sonra tanıyamazsınız.
    Tabiki bu yuksek devırlı kullanım size biraz yorgunluk ve sert kullanıyorusun elestırısı olarak geri donuyor

    Ben memnunum;evet bıraz tork problemı yasıyorum o kadar.

    Oyuzden de konuya 'kullanım amacın dogrultusunda ' diye basladım.

    Vitesle cok oynaman gerekıyo kısacası.


    Bu linkte de içlerinde Yamaha FZ6'nın da bulunduğu,3 ayrı naked motorun testi var.

    http://www.motovirus.com/forum/showthread.php?t=2095

  5. #85
    MEACULPA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Fazer kullanıcılarının (bende dahil) yorumları her ne kadar olumlu olsa da, anladığım kadarıyla fazer kullanmayan arkadaşların kafalarında epey soru işareti oluşmuş durumda. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, ben fazer sahibi olduğuma kesinlikle pişman değilim ve motorumdan çok memnunum. Motor hakkında Skullhunter ve ardatun'un yorumları üstüne laf söylemeye gerek yok, benim bile bilmediğim kadar anlatmışlar fazer'ı . Şuna eminimki kullanıcısını her anlamda memnun edebilecek bir motor, birçok artıları olduğu kadar bir kaç küçük eksiği olabilir, sevince onlarıda görmüyor insan. Motor işi keyif işi ve bu motor sahibine keyif veren bir makine. İnsanın içinin ısınması önemli bence, motoru galeride gördükten sonra 1 hafta filan geçti alana kadar ama gözüme uyku girmedi, aşık oldum resmen, Tabi bu ruh hali ile motorun tork grafiklerini inceleme ihtiyacı hissetmedim ve alıverdim. Bu kadar basit bence olay. Kışta geldi artık geçen haftaya kadar bindim çok şükür ama kar düştü yere artık, binemem herhalde bahara kadar. Herkese saygılar.

  6. #86
    rayjay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Angara
    Motosikleti
    CBR 1000RR
    bir yerde okudugum satis rakamlarinda ingiltere de az satilmasi dikkatimi cekti, truimph felan yuzunden mi yoksa bizim bilmedigimiz ingilizlerin bir bildigi mi var
    [COLOR="Red"][B]Been here, done that before and survived[/B][/COLOR]

  7. #87
    Forumdan Uzaklaştırıldı ginger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbf150
    100 küsür ytl 1000 km bakım bedelimi neee???
    tamam şekil şemal çok güzel (gerçi bir çok fazer kullanıcısından bahsedilen olumsuzlukları duymuştum,ayrıca arkada oturduğumda oturan yerlerim azcık ısıya maruz kalmıştı o ayrıda) ben Cbf150 me devam edeyim.
    Gerek benzin yakışı gerek bakım bedelleri facia bea bence motor pratik bir ulaşım aracı bir yaşam felsefesidir, makam arabası yada Roys Royce değil

    hepinize kazasız belasız mutlu mesut sağlı yeni yıllar hayırlı bayramlar dilerim...

    100 küsür ytl 1000 km bakım bedelimi neee???
    tamam şekil şemal çok güzel (gerçi bir çok fazer kullanıcısından bahsedilen olumsuzlukları duymuştum,ayrıca arkada oturduğumda oturan yerlerim azcık ısıya maruz kalmıştı o ayrıda) ben Cbf150 me devam edeyim.
    Gerek benzin yakışı gerek bakım bedelleri facia bea bence motor pratik bir ulaşım aracı bir yaşam felsefesidir, makam arabası yada Roys Royce değil

    hepinize kazasız belasız mutlu mesut sağlıklı yeni yıllar hayırlı bayramlar dilerim...

  8. #88
    TAMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Çağlayan
    Motosikleti
    KEEWAYsuper light150,HYOSUNG GT250

    2007 model FZ6 fazer ve 2007 öncesi

    2007 modellerde ilk dikkatimi çeken büyük ölçüde değişen tork-hp-devir verilerindeki düzelme oldu.Bu haliyle motor 2006'modellerden bir hayli değişik tork-hp-devir özelliklerine sahip.Bu kadar köklü bi değişiklik yapıldığına göre demekki ortada bariz bir problem varmış ve 2007 modellerde bu ortadan kalkmış.Bu güç verileriyle fazer gerçekten müthiş gözüküyor ama 2007 öncesi modeller için maalesaf aynı şeyi söyleyemiyeceğim.Ben bu teknik verileri www.bikez.com sitesinden aldım fakat yamaha'nın www.beldeyama.com.tr sitesinde tork-hp-devir verileri nedense eski modellerdeki gibi gözüküyor.
    hangi veriler doğru bilmiyorum ama bikez.com dakilerin doğru olmasını tercih ederdim
    İşte teknik veriler;

    Model: Yamaha FZ6 Fazer S2
    Year: 2007
    Power:96.55 HP (70.5 kW)) @ 4750 RPM
    Torque: 63.10 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs) @ 10000 RPM

    Dry weight:190,8 kg
    Power/weight ratio:0.5060 HP/kg

    http://www.bikez.com/motorcycles/yam...2_abs_2007.php
    --------------------------------------------------------------------
    Bu da eski değerler

    Model: Yamaha FZ6 Fazer ABS
    Year: 2006

    Power: 96.55 HP (70.5 kW)) @ 12000 RPM
    Torque: 63.10 Nm (6.4 kgf-m or 46.5 ft.lbs) @ 6400 RPM

    Dry weight: 187.0 kg
    Power/weight ratio:0.5163 HP/kg

    http://www.bikez.com/motorcycles/yam...r_abs_2006.php

  9. #89
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  10. #90

    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Seri uretim hic bir 4 silindirli 600cc motosiklet motorunun max gucunu 4750rpm 'de verebilecegini dusunmuyorum.

    Bir genelleme yaparsam belki ne tarz motosiklet istedigini tam olarak belirleyememis arkadaslar icin iyi olabilir. Sadece fazer boyle er6 şöyle diye butun modelleri tek tek karsilastirip verilerini ezberlemektense, motor yapisini ve hacmini bildigimiz herhangi bir motorun ne tur bir karakterde oldugunu belirleyebiliriz.

    4 sıralı silindirli 600cc bir motorun yuksek guc verebilmesi icin yuksek devir yapması gerekiyor. 600cc ve 4 sıralı silindirde dusuk devirde guc alinmasi konusunda şu anki fazerden çok daha iyi bir motosiklet olması çok zor. Ufak tefek ayarlar ile biraz daha iyi olabilir ancak o kadar. Bu durumda da buyuk ihtimalle yuksek devirdeki gucten feragat etmek gerekecek. Bence bunun uzerinde tartisilmasina gerek yok. Buna gelene kadar uzerinde konusulacak daha onemli konular var.

    Kisacasi : Dusuk devirde fazerden belirgin oranda daha fazla guc ureten bir motor istiyorsaniz ya daha yuksek hacime sahip bir 4 silindirli motor almanız ya da 2 silindirli bir 600cc motor almaniz gerekmektedir.

    Ayni motor hacmine sahip 2 silindirli motorun maximum uretebilecegi guc ise 4 silindirliye gore daha az olacaktir. Fakat dusuk devirlerde daha canli olacaktir. 2 silindirli motorla acik yollarda 4 silindirli motosiklet performansinda gitmek ise daha zor olacaktir fakat ortalama hizin 60-120km/h arasinda oldugu yollarda ise daha az vites degisimi gerektirdiginden 4 silindirliden daha kolay kullanilabilecektir.

    1000cc veya daha yuksek hacimli motorlar ise hem isletim maliyetlerinin iyice yuksek olmasindan dolayi hem de benim sehir ici kullanimim icin uygun olmadiklarindan dolayi ilgi alanimin disinda. 600cc den fazlasi biraz fuzuli geliyor bana. Belki de artik biraz yaslandigim icin(34) hiç 230 la değil de 290la gidiyor olsam dedigim olmadi.. Onun icin 600cc yeter..
    2006 FZ6 Fazer

  11. #91
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    ardatun; verdiğim link'te gerçek bilgiler yazıyor zaten.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  12. #92

    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Prometheus,

    Benim anlatmak istedigim konu verdigin link degil.
    2006 FZ6 Fazer

  13. #93
    TAMER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Çağlayan
    Motosikleti
    KEEWAYsuper light150,HYOSUNG GT250
    Evet 600'lük 4 silindirliler düşük devirlerde yüksek tork ve Hp veremiyorlar.Bu durumda,devre göre verilenTork-Hp verilerinin lineer olup olmaması önem kazanıyor.Lineer bir artış varsa düşük devirlerde de kullnılsa rahatsız edici bir durum olmaz.Bence de 1000cc'lik şehir içi günlük kulanım için gereksiz.Hoş sağlam bir 250'lik bile yetiyor günlük kullanım için.Yüksek devirde ve 140-160km üstü hızlarda kullanmayı sevmeyenler için 2silindirliler daha uygun bir seçim gözüküyor.iki silindirli 200+km yapabilen makinelerde var zaten mesala suzuki sv 650(230-240),suzuki DL 650,YamahaTDM 900,Hyosung gt650,kawasaki Er6....

  14. #94

    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Yüksek devirde ve 140-160km üstü hızlarda kullanmayı sevmeyenler için 2silindirliler daha uygun bir seçim gözüküyor.
    Kesinlikle... Hatta devir ve motor karakteristiğinin daha genel kullanıma daha uygun olması dışında işletim maliyeti de biraz daha düşük olacaktır.

    Fazer ise, "evden işe, işten eve gider gelirim, ara sıra biraz azıtırım, ara sıra belki uzun yol da yaparım, gerek olursa bozuk dağ yollarında da 40-50km gibi hızlarda uzunca bi mesafe giderim" diyenler için sağlayabildiği güce karşın 2 silindirliler kadar olmasa da makul yakıt tüketimi ve bakım giderleri olan kaliteli bir seçenek...
    2006 FZ6 Fazer

  15. #95
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Fazer Detaylı Zincir Temizliği

    Motorumuzun zinciri belirli periyodlarda yağlıyoruz ama uzun süre sonra zincir ve dişliler iyice pisleniyor. Bu yüzden ara sıra zincirimizi detaylı şekilde temizlememizde fayda var.
    Fazerın zincir korumalarını söküyoruz ve zincir temizleme spreyi veya gaz yağı ile zinciri temizliyoruz. Temizliği sert uçlu bir fırça ile yapabilirsiniz. Würth marka balata temizleyici spreyle zinciri temizlemek kolay.

    Zincir yağının ve pisliklerin biriktiği ön dişiyi temizlemek için koruma kapağını söküyoruz.


    Söktüğümüz koruma kapağı içinde pislik birikmiş


    Kapağı çıkardıktan sonra dişli karşımızda


    Rahat temizlik için arka zincir korumasınıda söküyoruz artık zincirimiz tamamıyla açıkta


    Pis bir zincir


    Temizlikten sonra dişlinin durumu




    Öncesi ve Sonrası

  16. #96
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    fotolar neden siyah beyaz onu anlamadım ..

    bide zinmcir çok kirlenmiş hiç yakıştıramadım bu kadar pislenen kadar aklın nerdeydi
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  17. #97
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Würth le mi temizledin?? .... Pırıl pırıl olmuş.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  18. #98
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Daha önce kullandığım zincir yağı yoldaki tüm pisliği topluyordu ondan bu kadar pislendi.
    würth balata temizleyici ile temizledim bir kutu sprey temizlik sırasına bitiyor.

  19. #99

    Üyelik
    15 Temmuz 2006
    Bu iş için Würth yerine gazyağı kullansak ne olur?
    2006 FZ6 Fazer

  20. #100
    coldfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    İZMİR BORNOVA
    Motosikleti
    REGAL RAPTOR 250CC
    tahminen ortalama km başına ne kadar yakıyor acaba?


    REKLAM ALANI
5. sayfa BirinciBirinci ... 345671555105 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler