Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    L.SAHİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    bolumt
    Motosikleti
    Kawasaki Z 750
    arkadaşlar abim ve benim elimizde bulunan cbf250 leri satıp ikisinin parasıyla ikinci el bi fazer almayı düşünüyoruz eğer olursa motor teke düşecek acaba abimle aramızda motor kavgası etmeye değermisizin fazer hakkındaki düşünceleriniz neler acaba değermi diye düşünüyorum yardımcı olursanız sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    cepni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2006
    Motosikleti
    vaR1
    kullanım kılavuzunu indirmeye çalışıyorum ama bir türlü beceremedim bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

  3. #43
    coldfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    İZMİR BORNOVA
    Motosikleti
    REGAL RAPTOR 250CC
    yakıt olarak ne kadar yakıyor acaba transalp ile karşılaştırırsak hangisi daha ekonomik acaba?

  4. #44

    Üyelik
    18 Ekim 2003
    Şehir
    istanbul
    2007 model Yamaha FZ6 Fazer modeli size adrenalin sunuyor. 4 Silindirli performans kendinden emin sokak sürücüleri için oldukça doyurucu, spor ve agresif görünüm, yeni çizgiler, monoblok fren kaliperleri ve dilerseniz ABS ile.

    Yamaha FZ6 Fazer en son 2004 senesinde yamaha firması tarafından baştan yaratılmıştı. Bu model motosiklet severler tarafından çok tutuldu hatta avrupa motosiklet piyasında fazer 2 sene üst üste en fazla satılan spor yol motosikleti oldu. 2004 senesinden bugüne kadar motosiklet üzerinde pek fazla bir yenilik yapılmamıştı.

    Ama 2007 model olarak satışa sunulacak Fazer üzerinde birçok yeniliği görmek mümkün. En fazla dikkat çeken değişiklik yeni gösterge panelinde gözleniyor. Fz6 nın abisi FZ1den alınan yeni gösterge paneliyle Yamaha firması dijital devir göstergesinden vazgeçip analog devri göstergesine geri dönüş yapmış.

    Bunu dışında motosikletin arka salıncağı yenilenmiş , sele yeniden tasarlanmış sürücü ve yolcu için daha konforlu hale getirilmiş. Artçının daha rahat oturuş pozisyonu alması için arka ayak pegleri aşağıya çekilmiş. Ön çamurluk grenaj ve cam elden geçirilmiş , bu yeni tasarım sayesinde rüzgardan oluşan türbülansın önüne geçilmiş. Fazer da 2 pistonlu kaliper yerine yeni 4 pistonlu monoblok fren kaliperi ile fren gücü arttırılmış . Benzin enjeksiyon sistemi tekrar programlanmış ,motorun daha akıcı ve düşük devirlerde torklu çalışması sağlanmış. Tüm bu değişikliklerden sonra fazer 6 kilo daha hafiflemiş ve kuru ağırlığı 181 kg ye düşmüş ABS li versiyonun ağırlığı ise 191 kg. 2006 modellerin sadece belirli renklerinde sunulan siyah şasi 2007 modellerin tamamında uygulanmış artık Fazer siyah şasili. FZ6 naked modeline Beyaz ve Güç Mavisi renk şeçenekleri eklenmiş. 2007 model Fazerlar Avrupa piyasasında FZ6 Fazer S2 ve FZ6 S2 adı altında satışa sunulacak.

    YAMAHA FZ6 FAZER 360° Görünüm


    Yeni 2007 Model FZ6 Fazer ve Fz6 Fotoğrafları

    YAMAHA FZ6 FAZER


























































    YAMAHA FZ6











































    Yeni fazer tüm sevenlerine hayırlı uğurlu olsun.
    Skullhunter'ın haberinden alıntıdır.

  5. #45

    Üyelik
    05 Şubat 2005
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Fz6 Fazer '04
    Fazer hakkında birazdaha birşeyler.2007 model için değil ama idare edin işte



    Fz6 Fazer de R6 ya göre en önemli değişiklikler ;yeni dizyn edilen döküm egzantrik milleri,değişik emme subab yayları ve şekli değiştirilmiş emme manifoltları.Grup enjeksyon tipi enjeksyon sistemi ise tamamen yeni.Fz6



    Fazer de Yamaha tarafından geliştirilen ve daha önce hiç bir modelde kullnılmamış,kompakt bir enjeksyon tipi var.Bu sistemde yakıt,yumuşak ve etkili bir motor performansı veren 4-jet/2 direction spray tipi enjektörlerden silindirlere püskürtülüyor.Fazer'da göze çarpan bir başka özellik,32-bitlik CPU (elektronik kontrol ünitesi).Bu ünite ateşleme ve enjeksyon zamanalrının çok keskin olmasını sağlamakta ve bu şekilde Fazer ın her devirde kullanılması çok kolaylaşmakta.

    Fazer'a güçlü enjeksyon sistemiyle uyum sağlaması için "downdraft" tipi emme manifolt sistemi bulunmaktadır.6,3litrelik hava filtre kutusu, şasedeki tekli hava besleme kanalıda motorun gaza en iyi şekilde cevap vermesi ve üst devirlere çıkışta torkun güçlü olmasını garanti altına alıyor.



    Fazer'da R6 daki gibi gömleksiz,direkt olarak seramik bileşimiyle kaplanmış silindirler kullanılmış.Bu sistem üstün nitelikli soğutma sağlıyor ve daha dayanıklı olduğu gibi daha iyi tolerans kullanımına olanak veriyor.Gömleksiz silindirlerle beraber kullanılan"Forged" pistonlar,özel olarak dizayn edilmiş segmanlar daha sabir bir kompresyon sızdırmazlığı sağlamakta,sürtünmeyi azaltmakta ve yağ akışını en aza infirmekte.Direkt silindir kaplama sisteminin uygulanabilmesi pres döküm teknolojisi sayesinde mümkün olmuş.Bu teknoloji ile aliminyum döküm çok sıkı kontrol altına alınmış.



    Fazer'ın enjeksyon sistemi gibi, 4-2-1 "Up-mufler"(yukarı doğru çıkışlı) egzoz sistemide bu sınıftaki bir Yamaha'da ilk defa kullanılmış.Sistem motosiklete kazandırdığı görüntünün yanında performansınada olumlu yönde birçok etki yapıyor.Boruların uzunluğu ve susturucunun hacmi motorun verimliliği için en iyi ölçülere getirilmiş ve çalışmanın daha düzgün olması için 2ve 3. egzoz çıkış boruları arasına bağlantı konulmuştur.



    Yamaha mühendisleri tamamen yeni bir "Aliminyum Döküm" şase dizayn etmişler."CF Aliminyum Dökümé teknolojisi 2003 model R6 ! nın şase kuyruk ve maşa üretimi için kullanılmıştı.Bu sistem ilk defa Fazer'dakomple şase üretimi için kullanılmış oldu.Fazer'da motor şaseye beş noktadan bağlı.Bağlantının dördü yanlarda biride silindir kapağında.Şase önceki modele göre 7 kg daha hafif.

    İkiteker arası mesafe 23mm arttırlarak 1440mm. yapılmış ve caster açısı 25 dereceye getirilmiştir.Yeni şaseye uyum sağlaması için önceki modele göre 70mm daha uzun olan aliminyum ara maşa takılmış.Maşanın boyunun uzaması daha uzun zincir takılmasına olanak vermiş.Bu şekilde daha uygun bir tansiyonla çalışma ve sürüş dengesinin artmasını sağlanmış.

    70-110km hızlardak viraj dönme kabiliyetini en keyifli ve eğlenceli seviyeye getirmek için;değişik vites oranlarına en uygun torkun seçilmesi için yapılan çalışma sonucu Fazer'ın gücü yere veribilme kabiliyeti önceki modele göre %10 arttırılmış.

    Alıntı coldfire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt olarak ne kadar yakıyor acaba transalp ile karşılaştırırsak hangisi daha ekonomik acaba?
    Sakin kullanımda 4,5-5lt/100km yakıyor.hatta ben 4,2 ye kadar bile indirdim.Transalptem kesinlikle daha az yakıyor.

  6. #46
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    2007 FZ6 Fazer in Almanya intermot fuarındaki görüntüleri.









  7. #47
    marefb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1299 Panigale
    r1 den sonra tercihim bu olur!

  8. #48
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Yamahadan sezon sonu zammı geldi


    http://www.beldeyama.com.tr/www/fiya...to.php?k_id=13

  9. #49

    Üyelik
    20 Şubat 2006
    guncel..

    arkadaşlar araştırma yapıyorum da fazerların yakıt sarfiyatlarını bir arada toplayabilirmiyiz?


    100km'de
    1-100km/h ne kadar yakar?
    2-120-130km/h'da ne kadar yakar?
    3-normal devirlerde kullanım ile minimum ne kadar yakar?

    şehir içinde..
    1-normal kullanımda ne kadar yakar?
    2-devirli kullanımda ne kadar yakar?

    şimdiden teşekkür ederim unuttuğum değerler olabilir,ekleme yapabiliriz..

  10. #50
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    Beldeyama'nın sitesindeki Fazer fiyatları 2007 modellere mi ait, bilen var mı?

  11. #51
    alicihan1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    ankara
    valla çok güzel bir çalışma olmuş, helal olsun diyorum.
    Deneyimli arkadaşlar Fazer'la ilgili deneyimlerini paylaşırlarsa tam süper olacak.
    önümüzdeki bahar, iki yakamı biraraya getirebilirsem inşaallah bende motorumu Fazer olarak değiştireceğim.(günlerdir rüyalarımı süslüyor zaten).
    merak ettiğim birkaç konu var, kafadan bu konulara giriyorum .
    -birincisi sürüş pozisyonu olarak sürücüyü rahatsız ediyormu?
    -ikincisi artçı rahat ediyormu?
    -üçüncüsü 100 kmde şehiriçi ve şehirdışında kaç litre yakıyor(elbette kullanımdan kullanıma farkeder ama ortalama bir bilgimiz olsa güzel olur.)?
    -dördüncüsü şehiriçindeki kasistlerde ve çukurlarda zıplatıyormu(özellikle ankarada kasistsiz ve çukursuz bir yol olmadığı için soruyorum )
    -birde fazerla 270 görürsün diyenler var, standardındamı yoksa modifiye edilmiş bir fazerdamı görünüyor bu sürat?
    -son olarak manevra kabiliyeti nasıl?
    çok soru sordum farkındayım ama Fazer'da deneyimli arkadaşlar cevaplarlarsa gerçekten çok müteşekkir olacağım.
    NO PAIN NO GAIN..............

  12. #52
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    Ayşe Şule Bilgiçin kedi fazer kuçu cbf ye karşı yazısı aklıma geldi ilginç bu bir işaret gibi sanki bugün bi fazer gördüm yazıyı tekrar okudum ve şimdi link gördüm

    motokeyfte yeni başlayanları da katmış acaba tecrübesi az olanlar içinde gerçekten uygun mu tartışılır

    ama kesin olan bişi var ben diğer tüm motorlara olduu gibi buna da aşık oldum

    çok şıpsevdi oldum ben yaa 2 teker ne görsem hasta oluyorum


    geçen bi bisiklet gördümmm
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  13. #53

    Üyelik
    02 Aralık 2006
    Şehir
    9 Ay Ankara 3 Ay istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600f Hemde Gümüş...
    Bencede Cok şık gücü tipi markasi herseyi yerinde bi alet favorim Naked olan versyonu Endurocu olmasam sonraki motorum bu olurdu =)
    HONDA 600f -2008- >> Kawasaki Er6 N -2007->> Derbi 125 Nude -2006-

    Artik No Kawasaki Yes Honda =)

  14. #54
    Forumdan Uzaklaştırıldı conann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kanuni seyhan 301 idi çalındı

    Yamaha fz6 fazer Seyahat için uygunmu

    Arkadaşlar ben istanbul trafiğine ayak uydurabilecek ayrıca yazın 1 aylık ege akdeniz turları yapabileceğim (Eşimle beraber) tarzda bir motor almak istiyorum. fz6 fazer da artçı uzun yolda rahat edebilirmi (Ayaklıklar biraz yukarıda galiba). Ayrıca 1-2 yaşında fazerları 10000 ytl ye kadar düşmüş sahibinden com da 106 adet motor var. Bu motorların bir kusurumu varda bu kadar kısa sürede ve çok sayıda 2. ele düşmüş. Yoksa motorun çok satılması nedeniylemi 2. eli bu kadar bol.

  15. #55
    ogulcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    istanbullllll
    Motosikleti
    honda cbx 250 twister HONDA hayat ONDA
    bence fazer cok rahat we kullanıslı bır makına f olmasına ragmen ss motosikletlere kafa tutuyor we 2. el olayını ben sıfrının satılmayısına baglıyorum ama tam olarak bılmıyorum

  16. #56
    super_meke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    varadero
    tam ben acacaktım bu konuyu conan bızde bu yaz bı akdenız ege dusunuyoruz fazerle

  17. #57
    ENGİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Motosikleti
    ne yazıkki artık yok
    conann kardeş fazerın 2.elinin çok sayıda olmasının en büyük sebebi aşırı satılmış olmasıdır hatta yamaha nın satış hedefini bile aşmıştır o sebeple 2.elde sayısı fazladır arkadaşımın fazerından bildiğim kadarıyla selesi ve süspansiyon yapısı uzun yollar için ideal ve konforludur bana soracak olursan kesinlikle tavsiye ederim kazasız belasız kullanmanız dileğiyle

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı conann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kanuni seyhan 301 idi çalındı
    TDM 850 ile kıyaslayabilirmisiniz eksileri artıları nelerdir. TDM yi uzun zamandır kafaya takmış durumdayım 2. elleride çok uygun. Uzun yol İçin daha ideal görünüyor. Ayrıca eni Endurular kadar fazla değil. şehir içinde deher yere sıgar gibi görünüyor. Sadece yakıtı fazla görünüyor. Siz nedersiniz?

    Ayrıca fazer'ın sele sürücü için rahat görünüyor, ama yolcu için pek rahat değil galiba. Yan çantalar koyulduğunda yolcu rahat edebilirmi.

  19. #59
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    Arkadaşlar,

    Fazer TR'de gerçekten çok başarılı satış rakamları elde etmiş,tasarımı ile göz dolduran,sahiplerini kendisine aşık etmiş bir motordur.Kullanımı kolay ve performanslıdır.Kullandım,onayladım.

    Buraya kadar herşey güzel ancak,arkadaş 'iki kişi seyahat için uygun mu?' diye sormuş. Değil.

    Fazer her ne kadar ülkemizde sevilip sayılsada yurtıdşındaki dergileri Fazer'ı yerden yere vururlar.En büyük sebepleri ise amacıyla çelişen vites oranları ve arka selenin rahatsızlığı.

    Amacıyla çelişen vites oranlarını Yamaha YZF R6'nın motor ve şanzımanın touring makineye adapte edilmesine bağlayabiliriz.Pist şanzımanı uzun yolda konforsuzluk,titreşim ve yüksek yakıt sarfiyatına sebep olacaktır sizinde tahmin edeceğiniz gibi.

    Arka selenin rahatsızlığı ise egzozlar dolayısyla ısınan arka sele ve yüksek pegler,uzun yolda arkadaki artçı için rahatsızlık veriri.

    Dolayısıyla Fazer sportif bir makinedir ve iki kişi seyahat için makul bir motor değildir.

    Seyahat motoru olarak iki kişi en rahat edebilceğiniz motorlar Bandit ve CBF'tir.
    Hornet ve GSR, Fazer'ın klasmanındadır.

    Kişisel tavsiyem Avrupa'da en çok satan motor olan Bandit 650 yada 2.el Bandit 600 olacaktır.

  20. #60
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    FZ6'nın gücü çok ancak durmuyor alet. Frenleriyle meşhur olmuş bir alettir. 98HP güce çok çabuk ulaşabilmektedir ancak durma kısmı sıkıntılı. Ayrıca seyahatleriniz sürekli otobanda ya da full asfalt bir yolda değilse, enduro alınız.

    Enjeksiyonlu ve yumuşak süspansiyonlu birçok seçeneğiniz var.
    Suzuki DL 650 (enduro değil ama nispeten yumuşak süspansiyonlu)
    F650GS (tek silindir ama 130-140 km/h süratte titreşimi çok az, ABS'si de var)
    Aprilia Pegasso
    Transalp (karbüratörlü, çok yakıyor ama rahat)
    1150GS (Çok güzel ancak biraz ağır bir makine, şehir içi zor ama şehirler arası araba konforunda)

    modellerine bakabilirsiniz. Başlık da yanlış yerde ayrıca taşıyorum, ayrıca mevcut başlık
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler