Öncelikle geçmiş olsun. Motorun gezmesi jantın yamulmasından falandır diye düşünüyorum siz sağlam olduğunuza göre motorun şasisinde bi yamukluk olduğunu düşünmüyorum. MC lerin ön var arka lastik ebatları aynı dır. Senin ön neden daha kalın onu anlayamadım. Tavsiyem nasılsa lastik alacaksın arka lastiği mevcut ebattan bi ebat kalınını taktır. iki kişi daha rahat edersiniz. Soft yan çantalar sinyalleri geri aldırmazsan artının ayaklarını pedlerin üstüne koymasına mani olacaktır. Çünkü sinyallerden dolayı yan çantalar çok önde kalıyor. Eğer topcase kullanıyorsan arka çanta demirinide sağlamlaştirmişsindir.. sinyalleri o demirin üzerine aldırırsan sorunun hallolacaktır. Tekrardan geçmiş olsun...
@sarıdev öncelikle çok teşekkürler. Kazadan sonra 3 gün boyunca uyurken, yürürken bile kaydım durdum O satma düşüncesi de 150 liralık maddi zarardan değil, manevi zarardan dolayıydı. İlk kez adam gibi kaza yaptım, şoku atlatmak da uzun sürdü tabi
@atiturhan abi Feyizoğlundan baktım lastiklere, 90 90-18 arka lastik var, bu lastiğin eşi ise önde sanırım 2.75-18 diye geçiyor. Benim motorun ön lastiği benden önceki sahibi tarafından değiştirilmiş olmalı. Kazadan sonra farkettik, lastiğin markası CeSeT. Pek bir manidar oldu Bu arada topcase düşünmüyorum abi, farklı bir çözüm bulmaya çalışacağım bu konu için. Bir de soft yan çantalar için ekstra bir çanta aparatı gerekiyor mu, yoksa sele altından bağlamak yeterli midir? Çok teşekkür ederim şimdiden, motoru alırken de en çok itibar ettiğim yorumlar sana aitti O plaka yanı sucuk şişleri falan. Amma da özendirmiştin bee
bende lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum. ama o ebatlardan iç anlamıyorum. bizim arka lastik 90 90 18, bunun bi kalını kaç oluyor? ilk 90 neyin ölçüsü ikinci 90 ve 18 ne bilen varsa paylaşsın lütfen.
Herhangi bir aparat gerekmiyor. ben sele üzerinden geciriryorum cantalarin köprülerini.
---------- Post added at 19:57 ---------- Previous post was at 19:53 ----------
110 90 18 yapabilirsin... sonraki ebat budur. ilk rakkam lastik tabaninin genisligini ikinci rakkam ise yanak genisligini 18 de jant ebatini göstermektedir. arka lastigin taban kalinligini en fazla 110 yapmanizi öneririm. abartisi camurluk iclerine sürtmelere sebep olacaktir.
konuyla alakası yok ama izmirde mc x için top case demiri yaptıran varmı ?
Benım Köftenin Resimlerinide Birazdan Paylaşacağım arkadaşlar =)
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
İnan İşe Motorla Gitmeye Üşeniyorum Kilidiydi Brandasıydı derken motorla gidiş sürem yürüme süremi çok çok geçiyo o yüzden kullanmıyorum sıkça...[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:59 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
Şimdilik Bu Kadar Ara Sıra Canım Sıkılınca Resim Çekip Çekip Paylaşırım =)
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
forumda bi hareketlenme olmuş bakmayalı
gokseltoprak büyük geçmiş olsun en kötü kazan böyle olsun allah daha büyüğünden sakınsın
kkorhann34 son resimde tekirdağ tabelası dikkatimi çekti uzun yol yaptınız mı motorla izlenimlerin nasıl gidilir mi yoruyor mu ?
yazın istanbuldan abant veya çanakkaleye gitmeyi düşünüyorum da o yüzden sordum
[B][COLOR="Red"]Roadracer 150 MC[/COLOR][/B]
kazasız belasız kullan dostum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:30 ----------
bence gidilir bu soğukta 120 km tek sefer de gittim bugun. yaza doğru nisan gibi bende izmirden çanakkale ordan istanbul yapmayı düşünüyorum nasip olursa.
bu motor uzun yola gıdıyor 2-3 kere ızmıte gıdıp geldım toplam 300 er km sıkıntı yaratmıyo ama yavas kalıyor
Sözlümle Beraber 2 Kişi Çok Rahat Gittik Geldik Giderken 2 Kere Mola Verdik Motor Hiç Durmadan Giderdi Ama Biraz Belimin Ağrısından Biraz Bileklerimin Ağrısından Yavaş Yavaş Mola Yapa Yapa Gittim Geldim Zaten Rodajın Bitmesine Az Kalmıştı Nerde Bitireyim Düşüncesiyle Basıp Gitmiştik Tekirdağa... Vallahi Zaten Kuryeyim Bu Soğukta Kendi Motorumla Hiç Bir Yere Gitmem Ama Yazın Bol Bol Beraber Buluşur Gezeriz
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
bende bu yaz kısmet olursa eşimle istanbuldan çıkıp bursa,sonrada çanakkale yapmayı düşünüyorum. daha 600 km deyim. yaza kadar 1000i geçer inşallah. tahminimce 1500 km gibi rodaj bitmiş olur. ondan sonra eminim uzun yol daha keyifli olur. benim sıkıntım lastiklerden yana, sanırım michelinde 100 90 18 ebatlarında lastik yok. yada ben bulamadım. ve önle arkayı aynı anda mı değiştirmek grek. sanki ön taraf fena değil gibi. ama arka çok kayıyor
kendi kullandğm motorum alalı 1 ay oldu. titreşim gerçekten yok.
1 senedir MC kullanıyorum. 7600km yol yaptım. Islak zeminde anı frenlerde kaydığı doğru bunu bilerek kullanırsanız lastiklerde hiç bir problem yok. CST marka lastikler yeni kasa yani YBR125 ESD nin de üzerinde var. Motorun limitlerini bilerek kullanın. Viraja girmeden motor daha düzken vitesi bir tane düşürün ve freninizi yapın. Yağışlı havalarda lastik basıncınızı 2 bar düşürün. Ben bir kez sağnak yağış altında anı arka freni sıkmak koşuluyla motorun arkası kendisini biraktı freni bırakınca yine toparladı. Diyeceğim o ki heleki kuru zeminde bu lastiklerde problem yok. Ama elbette yumuşak hamurlu lastik daha iyi olacaktır.
1500kmde motorun rodajının biteceğini düşünen arkadaş yanılıyor. EN AZ bi 4bin km yol yapmanı tavsize ederim.
Bugun Yücel Abi (Sarıdev) Çalıştığım Restorana Uğradı Tanıştık Motosiklet Başında Konuştuk O Kadar Israrıma Rağmen Sıcak Bişey Bile İçemedik Artık Bir Dahaki Sefere Yücel Abi ....
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
lastiklerin kaymasında, lastiğin kaliteli olmamasının yanında gücüne göre arka lastiğin ince olmasınında etkisi çok. zaten mondiale mc ile ilgili bir çok bayi geri bildirimde bulundu arka lastiğin inceliği konusunda ve mcx e daha kalın arka lastik koydular.
belki biliyorsunuzdur ama bilmeyenler için yazayım sakın ani durumda sadece arka frene asılmayın plakayı yanınızda görürsünüz hele yağmurda kesinlikle çok az kullanın arkayı. motosiklette arka fren yavaşlatır ön fren durdurur. sağda solda motordan anlamayan adamın biri gelir önü sıkma takla atarsın arkayı kullan falan der aman ha! bide bu kişinin altında 600 lük 1000 lik motor vardır onu çok bilgili sanırsınız aklınızda olsun arkadaşlar inanmayın. ön freni kullanmayı refleks haline getirin ve gittikçe artan oranda güç uygulayarak sıkın ( bunun amacı ön tarafa transfer olan yük arttıkça ön lastiğin tutuşu artacaktır ve size freni daha fazla sıkma limiti doğacaktır ) arka frenide kaymıycak kadar sıkın
birgün önünüze aniden bişey atladığında yada önünüzdeki araç aniden durduğunda iki frenide istemsiz olarak dediğim gibi kullandığınızı farkederseniz bu refleks haline gelmiş demektir.
yazın önümdeki aracın önüne köpek atlamıştı ani fren yapmıştı ve ben aynen yukarıda anlattığım gibi frenledim ama düşünmeden refleks olarak bunu yaptım ve daha sonra bu refleksi kazandığımı düşündüm baya bir sevinmiştim eğer bilinçsiz kullanıcılar gibi sadece arka frene asılsaydım öndeki aracın arka koltuğuna misafir olurdum :D
fren konusu açılmışken bişeye daha değinmek istiyorum, bizim mclerde arka fren kampana olduğu için freni dozlamak çok zor oluyor. bu bütün kampanalarda böyledir biraz sıkarsınız hiç tutmaz biraz daha sıkarsınız hemen bloke olur. 10 yıldır motora binip hala '' arka disk abi ben korkarım disk hemen kitler '' diyen adamlar var memleketimde ama durum böyle değil. evet disk daha kuvvetlidir ama çok sıkarsanız kitler, diğer durumlarda çok daha iyi hissiyat sağlar ve geri bildirimi çok daha iyidir
Eywallah Kardeşim teklifin yeter.Açıkçası benim boş vaktim başkasının iş vakti olabilir mantığında olan birisi olduğumdan teklifini geri çevirdim.İnşallah ilerleyen zamanlarda diğer arkadaşlarla beraber birşeyler paylaşırız.Motosikletim baya kirliydi ama kurye motoru olması ve 21000 km yi devirmiş olması bakımından mc lerin medarı iftiharıdır.
Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)