Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #43101
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelde düşük viteslerde kullanıyorsanız, 4-6 bin devir idealdir. Ama 4. ve 5. viteslerde 6-7 bin devirde kullanmak daha verimli olur.
    Ben 7 bin devrin üzerinde devamlı gitmiyorum. Zaten 5. vites, 7 bin devirde 85 km civarı bir hız yapıyor. O hızın üzerine çok nadir çıkıyorum. Hem motor da yıpranmamış oluyor.
    Ybr'de fazla vibrasyon yok aslında ama ben genel olarak vibrasyondan kaçmak için düşük devir tercih ediyorum. Bununla birlikte 9 yıldır dizel araç kullanmamın da düşük devir kullanma alışkanlığında etkisi vardır. 3-4-5. viteslerde 4-6 bin arasında kullanmam motora zarar verir mi? yada yakıt tüketimini anlamsız şekilde arttırır mı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #43102
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı COMTAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esd eski kasaya göre daha güzel kacıyor bence. Benim motor 2006 model. Stabil 100 gidebiliyor ama esd'de 110'la gitmek mümkün. Kilonuz fazla değilse yüksek hızlara daha iyi cıkar. Birde ben dikkat etttim eski kasada 5.viteste giderken 100 km hızda 9000 devire yakın cevirirken,esd'de 8000 küsür ceviriyor. Bu da son hızda etki ediyor.
    ...........................
    benim bildiğim ybr nin mekanik ve dişli oranları aynı bir fark olacağını sanmıyorum.bunu araştıracağım.debriyaj balatasında ayrıca bir kaçırma ve kavrama eksikliği varsa buda fazla devir çevirmesine ve süratinin çevirdiği devire oranla artmamasına neden olur..


    Alıntı immortall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim ybr nin mekanik ve dişli oranları aynı bir fark olacağını sanmıyorum.bunu araştıracağım.debriyaj balatasında ayrıca bir kaçırma ve kavrama eksikliği varsa buda fazla devir çevirmesine ve süratinin çevirdiği devire oranla artmamasına neden olur..

    evet size aynen katılıyorum debriyaj balatası bitmeye yakın fazla devir yapar ve sürat artmaz debriyaj balatalarını değiştirdikten sonra eğer yayları sert takılır ise 2. vitese biraz sert geçmenizde bile ön lastiği yerden kesebilirsiniz ve hızınızda artmaya başlar o andan sonra motorunuzu yeniden sevmeye başlarsınız...
    30.000 oldu,balatalara bi bakmak lazım o zaman. Bizim balatalar 4'lü değil mi?

    Alıntı Sepetçioğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla sym wolf 250 (3 lt) ve mt 07 (4.1 lt) filan yakıt tüketimlerini görünce 2.5 lt 125 için çok fazla geliyor
    Tez zamanda 250 cc geçmek lazım
    Wolf benimde aklımı celiyor.Yakıt tüketimi şahane.İmkan varsa cc yükseltilmeli. 125-150 cc commuterlar sehir icinde sahane ama uzun yolda cok yetersiz. En kötü kamyonlar bile 90-100 giderken trafiğe adapte olup,tehlikesiz sürüş yapmak çok zor.

    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr'de fazla vibrasyon yok aslında ama ben genel olarak vibrasyondan kaçmak için düşük devir tercih ediyorum. Bununla birlikte 9 yıldır dizel araç kullanmamın da düşük devir kullanma alışkanlığında etkisi vardır. 3-4-5. viteslerde 4-6 bin arasında kullanmam motora zarar verir mi? yada yakıt tüketimini anlamsız şekilde arttırır mı?
    Aksine yakıt tüketiminiz düşük olur ve motor aşırı zorlanmadıgı için daha uzun ömürlü olur.

  3. #43103
    immortall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr 125 2004 /mobylette 47 tek sekman
    [QUOTE=Uğur Ak;3307049]30.000 oldu,balatalara bi bakmak lazım o zaman. Bizim balatalar 4'lü değil mi?

    ...............
    evet 4 lü yaylarını biraz sert taktırırsanız motorun atikliği artacaktır ve daha zevkli bi sürüş yaşayacaksınız.....

  4. #43104
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    [QUOTE=immortall;3307055]
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30.000 oldu,balatalara bi bakmak lazım o zaman. Bizim balatalar 4'lü değil mi?

    ...............
    evet 4 lü yaylarını biraz sert taktırırsanız motorun atikliği artacaktır ve daha zevkli bi sürüş yaşayacaksınız.....
    Balataların durumu su an iyi,kacırma yapmıyor. Sadece yayı değiştirmek sorunu çözer mi peki?

  5. #43105
    immortall - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr 125 2004 /mobylette 47 tek sekman
    söküldükten sonra bakılır aşınma var ise değiştirmede fayda var ama aşınma yoksa yayları biraz sert yay takılarak da sorun çözülebilir...

  6. #43106
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı immortall adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söküldükten sonra bakılır aşınma var ise değiştirmede fayda var ama aşınma yoksa yayları biraz sert yay takılarak da sorun çözülebilir...
    Çok tesekkür ederim sağolun.
    immortall bunu beğendi.

  7. #43107

    Üyelik
    05 Mart 2014
    Şehir
    TRABZON
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD (2013)
    Arkadaşlar Kilo 110 Boy 1.86....
    motosikletimin üzerinde fabrika çıkışlı lastikleri var

    -----Lastik basınçlarımın kaç olması gerekiyor...önerileriniz ???-----

  8. #43108
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    Alıntı onurkurnaz61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Kilo 110 Boy 1.86....
    motosikletimin üzerinde fabrika çıkışlı lastikleri var

    -----Lastik basınçlarımın kaç olması gerekiyor...önerileriniz ???-----
    3 sayfa geriye bak.orda yazıyor.hatta baya bir gerilere doğru bakarsan tecrübe kazanacaksın,tavsiyemdir..
    BİR DÜŞMANI AFFETMEK ,BİR DOSTU AFFETMEKTEN DAHA KOLAYDIR.

  9. #43109

    Üyelik
    02 Nisan 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2012
    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 2012 YBR ESD aldım motor 10 aydır hiç kullanılmamıştı sahibini tanıyorum.Marşa basıyorum çalışıyor ama çok az gaz verdiğimde almıyor.Kolu biraz daha çevirdiğimde harika gaz alıyor. İlk defa kullandığım için bu bir sorun mudur size sormak istedim

  10. #43110
    suato21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2010
    Şehir
    İZMİR /DİYARBAKIR
    Motosikleti
    R1200GS/ZX10R
    Alıntı barış33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 2012 YBR ESD aldım motor 10 aydır hiç kullanılmamıştı sahibini tanıyorum.Marşa basıyorum çalışıyor ama çok az gaz verdiğimde almıyor.Kolu biraz daha çevirdiğimde harika gaz alıyor. İlk defa kullandığım için bu bir sorun mudur size sormak istedim
    Hayırlı olsun moturunuz.İlk çalıştırmada olur öyle,ısındıktan sonrada aynı şeyi yapıyor mu ?
    Bahar Bulaştı Ya Hayata, Ağaca, Suya, İçimde Öyle Bir Seyahat Kımıldıyor Ki, Diren Direnebilirsen.Yüreğim Bavulunu Toplamış Çoktan .Ruhum Sırtlamış Çantasını.Uzaklar Çekiyor İçimdeki Seyyahın Tasmasını..

  11. #43111
    Samet Özkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2013
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    SYM - JOYMAX 250İ
    Bursa merkezde; Osmangazi, Yıldırım, Nilüfer vs gibi şehir merkezi taraflarında YBR'den iyi anlayan ve iyi bir işçilik çıkaran bir servis, usta varmı önerebilceğiniz. ? Sübap ayarı yaptırcamda bir de genel bir bakım tarzında motorun eksiği felan var mı diye ?

  12. #43112
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Alıntı solo__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr'de fazla vibrasyon yok aslında ama ben genel olarak vibrasyondan kaçmak için düşük devir tercih ediyorum. Bununla birlikte 9 yıldır dizel araç kullanmamın da düşük devir kullanma alışkanlığında etkisi vardır. 3-4-5. viteslerde 4-6 bin arasında kullanmam motora zarar verir mi? yada yakıt tüketimini anlamsız şekilde arttırır mı?
    Uğur kardeşim cevap vermiş. Birde ben yazayım.
    Yüksek viteste, düşük devir kullanırsanız; torkunuz düşük olur. Yani hızlanmanız ve gaz tepkiniz hantal olur.
    Basit bir örnekle açıklamaya çalışayım. 5. viteste, 5.000 devirde giderken, bir arabayı sollamak için gaz açtınız. Yaklaşık 10 saniyede solladınız diyelim. Aynı hızda eğer 4. viteste ve 6.500 devirde gitseydiniz; yaklaşık olarak hızınız aynı olacaktı ama gazı açtığınız zaman motor çok daha çabuk hızlanacağı için, az önce 10 saniyede solladığınız aracı bu sefer 6 saniyede sollamış olacaktınız.
    Açıklama biraz karışık olabilir ama anlarsınız herhalde.
    COMTAN bunu beğendi.

  13. #43113

    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    arkadaşlar 3.viteste kaç km hıza cıkabiliyorsunuz

  14. #43114
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı mmbnz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 3.viteste kaç km hıza cıkabiliyorsunuz
    80

    Dün bir agabeyimin X Max'ını kullandım. Yakıtından şüphe ettiğim ybryi mumla arattı Ama sürüş konforu,neredeyse hiç rüzgar almaması,0-80'i cok cok iyiydi. Ybr bizi rüzgar manyağı yapıyormusda haberimiz yokmus. Çare maxi scooter

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------

    Alıntı barış33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım. 2012 YBR ESD aldım motor 10 aydır hiç kullanılmamıştı sahibini tanıyorum.Marşa basıyorum çalışıyor ama çok az gaz verdiğimde almıyor.Kolu biraz daha çevirdiğimde harika gaz alıyor. İlk defa kullandığım için bu bir sorun mudur size sormak istedim

    Sabahları 1 dakika kadar jigle ile ısıtımayı deneyiniz. Isındıktan sonra daha rahat gaz yer.
    rs_guven bunu beğendi.

  15. #43115

    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    80 mi heralde 12bin devirde :D ben benimki 4.de bile zor cıkıyor :D Arkadaşlar bide bana kullanışlık tekstil çanta önerirmisiniz

  16. #43116
    solo__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Motosikleti
    xcity
    Alıntı rs_guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur kardeşim cevap vermiş. Birde ben yazayım.
    Yüksek viteste, düşük devir kullanırsanız; torkunuz düşük olur. Yani hızlanmanız ve gaz tepkiniz hantal olur.
    Basit bir örnekle açıklamaya çalışayım. 5. viteste, 5.000 devirde giderken, bir arabayı sollamak için gaz açtınız. Yaklaşık 10 saniyede solladınız diyelim. Aynı hızda eğer 4. viteste ve 6.500 devirde gitseydiniz; yaklaşık olarak hızınız aynı olacaktı ama gazı açtığınız zaman motor çok daha çabuk hızlanacağı için, az önce 10 saniyede solladığınız aracı bu sefer 6 saniyede sollamış olacaktınız.
    Açıklama biraz karışık olabilir ama anlarsınız herhalde.
    gayet net hocam. açıklamanız için teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:41 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:43 ----------

    arkadaşlar selamlar tekrar,
    ybr üstünde yediğimiz rüzgar normal mi? yani başka tip bir motorla bu rüzgarı yemez miyiz?

  17. #43117

    Üyelik
    02 Nisan 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2012
    ısındıktan sonra yapmadı bu gün denedim. teşekkür ederim bende sıkıntı var diye düşünecektim

  18. #43118

    Üyelik
    04 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    2014 yamaha ybr 125 esd
    arkadaşlar yamaha bayisinden yaklaşık 2 ay önce 1450tl kaparo vererek ybr 125 talep ettim. ama hala motor gelmedi, ne zaman arasam haftaya gelecek deyip sallıyorlar. yamaha nın Distribütörü nün iletişim bilgisi olan var mı acaba (depoda ybr mi kalmadı da bunlar motoru alamıyorlar anlamadım). sizce sorun nedir. dava falan mı açsam. pişman oldum keşke hiç bu işe bulaşmasaydım.

  19. #43119
    wasp07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2013
    Motosikleti
    suzuki inazuma
    merhaba arkadaşlar lastik alıcam pirelli ve michelin sordum satıcı pirelli önerdi kullananlar önerilerini paylaşırsa sevinirim.

  20. #43120

    Üyelik
    18 Nisan 2013
    Motosikleti
    YBR 125 ESD 2013
    Alıntı wasp07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar lastik alıcam pirelli ve michelin sordum satıcı pirelli önerdi kullananlar önerilerini paylaşırsa sevinirim.
    Ben de pirelli dura traction aldım takalı 500km oldu, çok memnunum deseni görüntü olarak da motoru güzel gösteriyor, yol tutuşu da mükemmel.
    Hislerime dayanarak bi benzetme yaparsam, orjinal Cst lastiklerin kuru yol tutuşu kadar ıslak performansı var bunların
    Michelin daha yumuşak hamurlu bir lastik, yol tutuşu daha iyi olabilir ama yumuşak hamurlu lastikler daha çabuk eskir, seçim sizin
    wasp07 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)

Bu Konudaki Etiketler