Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Ybr 125 / Ybr 125 Esd Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41061
    Indibat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2013
    Şehir
    Antalya - Gazipaşa
    Motosikleti
    2013 SALCANO WOLF 125
    merhaba arkadaşlar bu pazartesi allah izni ile ehliyeti dolduruyorum motor almayi düşünüyorum uzun süreli kullanmak istiyorum fazla şehir dışına çıkmam ama alanya gider gelirim görüp hayran kaldım YAMAHA 125 ESD 2012 model almayi düşünüyorum araştırdım herkes memnun gibi allah izni ile haziran 20 gibi almak istiyorum tekerlik sorun diyolar bu orjinal tekerliği ne kadar kullanabiliriz veya aşırı hız yapmazsak sorun olmaz dimi cevaplar için tskler iyi geceler mümin kardeşlerim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #41062
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı bekir.altin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba, bir şey merak ettim, motora binmeden çnce jikleyi açar biraz beklerim sonra yola çıkarım bi süre gittikten sonra jikleyi kapatırım. motorun stop etmesi ısınmadığından kaynaklanıyor doğrumudur? ben bu sabah 20km kullandım 19.km ye kadar ışıklarda falan durduğumda stop ediyordu son 1 km de öle bi şey yapmadı bir kaç defa daha durmuştum normal rolantisinde çalışıyordu. burda nasıl bir sorun wardır sizce?
    motorunda sağlıksız çalışan bir yerler var gibi. Bırak 20 km'yi, 1-2 km içinde motor ısınır kemikleri gevşer ve yoluna devam eder.

    aklıma gelenler (basitten karmaşığa):
    1. Rölanti ayarı
    2. Hava ayarı
    (1 ve 2. maddelerde karbüratör temizliği de alt başlık)
    3. Subap ayarı
    4. Statör kontrolü
    .
    .
    .
    bekir.altin bunu beğendi.

  3. #41063
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Alıntı nexcom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    PİERZİNG VE TAMERTEZEL resimleri yolladım mailinize paylaşın sadece malzeme diyatı 200 tl tuttu normalde 350 falandı ama ustam bir iyilik yaptı fiyat çok uyguna geldi yani nasıl olduğunu sormayın bende bilmiyorum ama orjinal yani kutularını ben kendi elimle açtım
    Hüseyin mailde fotoğraf gelmemiş maalesef sadece bir sürü yazı vardı vala

  4. #41064

    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Alıntı Indibat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar bu pazartesi allah izni ile ehliyeti dolduruyorum motor almayi düşünüyorum uzun süreli kullanmak istiyorum fazla şehir dışına çıkmam ama alanya gider gelirim görüp hayran kaldım YAMAHA 125 ESD 2012 model almayi düşünüyorum araştırdım herkes memnun gibi allah izni ile haziran 20 gibi almak istiyorum tekerlik sorun diyolar bu orjinal tekerliği ne kadar kullanabiliriz veya aşırı hız yapmazsak sorun olmaz dimi cevaplar için tskler iyi geceler mümin kardeşlerim.
    heycanını anlıyorum bende 2 hafta önce 2012 model siyah ybr aldım çanta taktım hayırlısıyla inşallah sende alırsın kardeşim kolay kolay boZAMASIN çok sağlam motor . .hız bende yapmıyorum ama geçen gun cok acele ısım wardı 2 kısı 110 yaptım çok kısa. . .lastikler yağmurda ıslak zeminde berbat ıslak zemınden geçerken yatırma sakın motoru. .WALLA bu yaz sezonunda kullan bence orjinal lastıkleri kışa gırerken michlean al . .ben pirelli yada ırc alıcam daha ucuz fiyatı .şımdıden hayırlı olsun kasksız bınme sakın .

  5. #41065
    engindmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2008
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Honda Cbf 500
    Alıntı emircanizmir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    heycanını anlıyorum bende 2 hafta önce 2012 model siyah ybr aldım çanta taktım hayırlısıyla inşallah sende alırsın kardeşim kolay kolay boZAMASIN çok sağlam motor . .hız bende yapmıyorum ama geçen gun cok acele ısım wardı 2 kısı 110 yaptım çok kısa. . .lastikler yağmurda ıslak zeminde berbat ıslak zemınden geçerken yatırma sakın motoru. .WALLA bu yaz sezonunda kullan bence orjinal lastıkleri kışa gırerken michlean al . .ben pirelli yada ırc alıcam daha ucuz fiyatı .şımdıden hayırlı olsun kasksız bınme sakın .
    iki kişi nasıl 110 goruyorsunuz.ben 100 un ustune çıkamıyorum düz yolda .tek belki 110 km.ya bende sorun var.yada bayır aşağımı yapıyorsunuz o hızları
    engin

  6. #41066

    Üyelik
    29 Temmuz 2012
    selamunaleykum arkadaslar bu ybr bu gun pacalarımı camur yaptı komple buna bı cozum bulan varmı yada aklına bısey gelen cvp verırsenız sevınırım

  7. #41067

    Üyelik
    22 Nisan 2011
    [url=http://bit.ly/c25MCx][img]http://r1306.hizliresim.com/1b
    [IMG][/IMG]

    ---------- Post added at 09:54 ---------- Previous post was at 09:51 ----------

    [IMG][url=http://bit.ly/c25MCx]

  8. #41068

    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Alıntı engindmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki kişi nasıl 110 goruyorsunuz.ben 100 un ustune çıkamıyorum düz yolda .tek belki 110 km.ya bende sorun var.yada bayır aşağımı yapıyorsunuz o hızları
    12gun oldu alalı motoru.2.el temız aldım rodajı guzel yapılmış heralde yol kaymak gbiydi. .ılk defa tepegaz gttim normalde 70 km yi geçmem . Halı saha maçına geç kalmıştık.2. KiŞİ ulaştım 110 a.ewet.bayır aşağı inmedık arkadaşım çok zayıf belki ondan yapmışımdır. O hızı

  9. #41069
    bekir.altin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2013
    Şehir
    İZMİR/Menderes
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 ESD 13
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunda sağlıksız çalışan bir yerler var gibi. Bırak 20 km'yi, 1-2 km içinde motor ısınır kemikleri gevşer ve yoluna devam eder.

    aklıma gelenler (basitten karmaşığa):
    1. Rölanti ayarı
    2. Hava ayarı
    (1 ve 2. maddelerde karbüratör temizliği de alt başlık)
    3. Subap ayarı
    4. Statör kontrolü
    .
    .
    .
    Arkadaşım yardım için teşekkürler.
    4. şık haricinde ilk üçü olabilir, çünkü 1000km bakımına verdim aldığımda böyle oldu, rölanti her binişimde farklı oluyor jikleyi açıp çalıştırdığımda ilk aldığımdaki gibi 4000 devir we üstü değilde 3500 dewirde falan çalışıyor. Bunlara ek normal seyir halindeyken ayaklarımda sürekli bi titreşim hissediyorum ayak sehpalarından we dewir 7500 e falan geldiğinde titreşimi kıçımda hissediyorum yani uzun süre öle kullanırsam uyuşma bile olabiliyor.
    Bu titreşim olayından serwise gittim dedim bakımdan sonra böyle oldu aldı bi kullandı motoru geldi yok dedi gayet güzel, ben dedim olur mu bariz belli farklılıklar war sonra işte biz sübap ayarını biraz gevşettik hawala sıcak olduğu için hararet yapmasın ondan ufak bi değişim olabilir bir sorunu yok dedi. Hava filtresinide daha hiç açmadım bakımını yapmadım daha 1500km de falan ama onada tabi bakıcam bu hafta sonu.
    Ne yapmam gerekiyor?

  10. #41070
    TheAzReaL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBR 125R
    Arkadaşlar yağ değişimi yapıcam yakında sizce yazın farklı kışın farkı yağ mı kullanmalıyım ? Antalya'da olduğumu düşünürsek 15 50 ye geçmelimiyim şuanda motorda SHELL advance ax7 10 40 var ben memnunum buna devam edeyim mi yoksa 15 50 felan mı kullanmalıyım ?

  11. #41071
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı muhammet55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamunaleykum arkadaslar bu ybr bu gun pacalarımı camur yaptı komple buna bı cozum bulan varmı yada aklına bısey gelen cvp verırsenız sevınırım
    Çözüm böyle birşey olabilir.



    Alıntı engindmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki kişi nasıl 110 goruyorsunuz.ben 100 un ustune çıkamıyorum düz yolda .tek belki 110 km.ya bende sorun var.yada bayır aşağımı yapıyorsunuz o hızları
    Düzde benim de yaptığım maksimum hız 100-110 arası. Yolun durumuna göre rüzgara göre 117'ye kadar çıkmıştım ama motora eziyet

    Ama eğimli yolda denerseniz rahat 100-115 görüyor.

    Lastik basıncı,hava filtresi,buji vb etkenler etkiler hızı. Ama ybr de en cok etkileyen faktör bence rüzgar. Motor çok hafif ve rüzgara karşı çok dirençsiz.

    Alıntı TheAzReaL07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yağ değişimi yapıcam yakında sizce yazın farklı kışın farkı yağ mı kullanmalıyım ? Antalya'da olduğumu düşünürsek 15 50 ye geçmelimiyim şuanda motorda SHELL advance ax7 10 40 var ben memnunum buna devam edeyim mi yoksa 15 50 felan mı kullanmalıyım ?
    Ben havalar ısındı diye 15-40 koydum. Ama aksam serilinliğinde ya da sabah ısınmada motoru sanki biraz kasıyor.

    Ama motor tamamen ısınınca sıkıntı olmuyor... 10 40 bence ideal ama siz bilirsiniz yine de...

  12. #41072
    TheAzReaL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çözüm böyle birşey olabilir.

    http://img392.imageshack.us/img392/2046/dscn3053hc2.jpg



    Düzde benim de yaptığım maksimum hız 100-110 arası. Yolun durumuna göre rüzgara göre 117'ye kadar çıkmıştım ama motora eziyet

    Ama eğimli yolda denerseniz rahat 100-115 görüyor.

    Lastik basıncı,hava filtresi,buji vb etkenler etkiler hızı. Ama ybr de en cok etkileyen faktör bence rüzgar. Motor çok hafif ve rüzgara karşı çok dirençsiz.



    Ben havalar ısındı diye 15-40 koydum. Ama aksam serilinliğinde ya da sabah ısınmada motoru sanki biraz kasıyor.

    Ama motor tamamen ısınınca sıkıntı olmuyor... 10 40 bence ideal ama siz bilirsiniz yine de...
    10 40 sınınca inceliyor deniliyor da havalar da sıcak galiba 15 50 gibi bişey koyucam . Sizin kullandığınız yağın markası neydi ?
    Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...

  13. #41073
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı TheAzReaL07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yağ değişimi yapıcam yakında sizce yazın farklı kışın farkı yağ mı kullanmalıyım ? Antalya'da olduğumu düşünürsek 15 50 ye geçmelimiyim şuanda motorda SHELL advance ax7 10 40 var ben memnunum buna devam edeyim mi yoksa 15 50 felan mı kullanmalıyım ?
    mehmet 10 40 şaşma bence kalın yağ koyduğun zaman motosiklet sadece zor ısınır
    TheAzReaL07 bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  14. #41074
    TheAzReaL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mehmet 10 40 şaşma bence kalın yağ koyduğun zaman motosiklet sadece zor ısınır
    Fatih abi ısınınca ses yapmazmı Antalyada sıcaklarda ? uzun yola çıkıcam sorun olmaz mı ?
    Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...

  15. #41075
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    ybr mi 100 ü geçmiyormuş? Bendeki ve f54deki ybr değil o zaman

    Yağ konusunda 10-40 castrolden şaşmayın.Kalın yağ motorun yararına gibi görülsede zarar veriyor.

  16. #41076
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    abicim ses yapsa ne olacak ki kış geldiğinde o sesler kesilecek yani hava sıcaklığından dolayı olan şeyler yoksa motorda bi sıkıntı yok
    bende 2 gün önce yağ değişimi yaptım 10 40 yağ koydum yazın ses olsada fark etmez sonuçta motora bi zararı yok

    ---------- Post added at 11:12 ---------- Previous post was at 11:08 ----------

    100 ü geçmeyen motorların hepsi yeni kasa bunun sebebi ise karbüratör ler farklı ybr zaten ekonomikti daha ekonomik yapmak için içine ettiler karbüratör ü değişerek hiç iyi etmediler
    yan yana gelsek yeni kasa ile kalkışta da çok ağır kalır

  17. #41077
    TheAzReaL07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı rapsy_09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr mi 100 ü geçmiyormuş? Bendeki ve f54deki ybr değil o zaman

    Yağ konusunda 10-40 castrolden şaşmayın.Kalın yağ motorun yararına gibi görülsede zarar veriyor.
    O zaman 10 40 a devam edicem 2 tane üstad aynı şeyi diyosa bi bildiği vardır

    Birşey daha sorsam Şimdi shell advance ax 7 10 40 kullanıyorum nasıldır sizce ? Mesela mobil 1 veya castrol e kıyasla ?
    Bir meyhane buldum mezarlığın karşısında eğer beni bulmak istersen ya ordayım ya da karşısında...

  18. #41078

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı bekir.altin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım yardım için teşekkürler.
    4. şık haricinde ilk üçü olabilir, çünkü 1000km bakımına verdim aldığımda böyle oldu, rölanti her binişimde farklı oluyor jikleyi açıp çalıştırdığımda ilk aldığımdaki gibi 4000 devir we üstü değilde 3500 dewirde falan çalışıyor. Bunlara ek normal seyir halindeyken ayaklarımda sürekli bi titreşim hissediyorum ayak sehpalarından we dewir 7500 e falan geldiğinde titreşimi kıçımda hissediyorum yani uzun süre öle kullanırsam uyuşma bile olabiliyor.
    Bu titreşim olayından serwise gittim dedim bakımdan sonra böyle oldu aldı bi kullandı motoru geldi yok dedi gayet güzel, ben dedim olur mu bariz belli farklılıklar war sonra işte biz sübap ayarını biraz gevşettik hawala sıcak olduğu için hararet yapmasın ondan ufak bi değişim olabilir bir sorunu yok dedi. Hava filtresinide daha hiç açmadım bakımını yapmadım daha 1500km de falan ama onada tabi bakıcam bu hafta sonu.
    Ne yapmam gerekiyor?
    10w40 yağ koyduysalar bakımda havalar çok sıcakken titreme yapabilir. bunun haricinde eğer istop ediyorsa %99 rolanti ayarın düşüktür. 1200 devir/saat altında olmamalı soğuk haldeki rolantisi. ısınınca da 1500 civarında seyretmeli. ybr de bu rolanti hep sıkıntı açıkçası.

    ayrıca jikleyi açıp gidiyorum demişsin. bunu yapma. rolantiyi az bişey artır ve jikleyi 1-2 dk çalıştırdıktan sonra kapat. eğer istop ediyorsa rolantiyi biraz daha artır. jikle zengin karışım yapıyor. eğer jikle açık iken gidersen boğabilirsin motoru.

    ayrıca rolanti mevsime göre değiştirilen birşey. kışın biraz daha yüksek tutmak gerekiyor yaza göre. servis yaza göre ayarlamış olabilir ama sabahları özellikle hava yeterince sıcak olmuyor.
    bekir.altin bunu beğendi.

  19. #41079
    bekir.altin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2013
    Şehir
    İZMİR/Menderes
    Motosikleti
    YAMAHA YBR 125 ESD 13
    Alıntı ybalci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w40 yağ koyduysalar bakımda havalar çok sıcakken titreme yapabilir. bunun haricinde eğer istop ediyorsa %99 rolanti ayarın düşüktür. 1200 devir/saat altında olmamalı soğuk haldeki rolantisi. ısınınca da 1500 civarında seyretmeli. ybr de bu rolanti hep sıkıntı açıkçası.

    ayrıca jikleyi açıp gidiyorum demişsin. bunu yapma. rolantiyi az bişey artır ve jikleyi 1-2 dk çalıştırdıktan sonra kapat. eğer istop ediyorsa rolantiyi biraz daha artır. jikle zengin karışım yapıyor. eğer jikle açık iken gidersen boğabilirsin motoru.

    ayrıca rolanti mevsime göre değiştirilen birşey. kışın biraz daha yüksek tutmak gerekiyor yaza göre. servis yaza göre ayarlamış olabilir ama sabahları özellikle hava yeterince sıcak olmuyor.
    Werdiğin bilgiler için teşekkürler.
    Atladığım bir değişiklik daha wardı debriyaj kolu ilk aldığımdaki gibi değil. ilk aldığımda kavraması hassas ve uzundu yarımda kavrama yapmaya başlıyordu, telde birazcık boşluk wardı. bana göre bu şekilde iyiydi ama bakımdan sonra debriyajda hiç boşluk yoktu kavrama mesafesi uzamış we hassaslığı azalmış, debriyaj kolunu bırakmaya biraz kala kavrama yapıyor. Serwise bunuda sordum olması gereken böyleydi biz doğru şekilde ayarladık dedi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------

    Arkadaşlar söylediğiniz gibi rolanti ayarını yaptım şöyle bi test amaçlı kullandım şu an gayet iyi. ama bu ayar durduk yere nası böyle kaçıyor anlamadım, tam bilmiyorum ama belkide rölanti ayarı sürekli kontrol edilmesi gereken bişeydir.
    ybalci titreme o yağdan mı olabilir diyosun? bunun standart yağı o değil miydi zaten? Servis sübap ayarını gevşettik demişti onunla ne alakası wardır bilemiyorum.
    Debriyaj olayındada hala aklıma takılan şeyler war, araştırıyorum ama benim sorularıma yanıt bir konu bulamadım.

  20. #41080

    Üyelik
    14 Mart 2013
    Şehir
    İzmir - Bornova
    Alıntı bekir.altin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Werdiğin bilgiler için teşekkürler.
    Atladığım bir değişiklik daha wardı debriyaj kolu ilk aldığımdaki gibi değil. ilk aldığımda kavraması hassas ve uzundu yarımda kavrama yapmaya başlıyordu, telde birazcık boşluk wardı. bana göre bu şekilde iyiydi ama bakımdan sonra debriyajda hiç boşluk yoktu kavrama mesafesi uzamış we hassaslığı azalmış, debriyaj kolunu bırakmaya biraz kala kavrama yapıyor. Serwise bunuda sordum olması gereken böyleydi biz doğru şekilde ayarladık dedi.
    hayır olması gereken o şekilde değil. eğer kavramayı kolun bıraktığın kısmına çok yakın tutarsan sen debriyajı bıraktığın halde hala az da olsa balatalar ayrı durabilir. sen biraz daha gevşet bence. senin kullanımına bağlı debriyaj kolu biraz da. alıştığın, rahat olduğun şekilde kullanman olası kazalardan kurtaracaktır. bir de bunu yaparken çok gevşek ya da çok sıkı olmamalı. çok gevşek olursa bu kez balatalar tam ayrılmaz ve zamanla aşınma yapar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------

    Alıntı bekir.altin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar söylediğiniz gibi rolanti ayarını yaptım şöyle bi test amaçlı kullandım şu an gayet iyi. ama bu ayar durduk yere nası böyle kaçıyor anlamadım, tam bilmiyorum ama belkide rölanti ayarı sürekli kontrol edilmesi gereken bişeydir.
    ybalci titreme o yağdan mı olabilir diyosun? bunun standart yağı o değil miydi zaten? Servis sübap ayarını gevşettik demişti onunla ne alakası wardır bilemiyorum.
    Debriyaj olayındada hala aklıma takılan şeyler war, araştırıyorum ama benim sorularıma yanıt bir konu bulamadım.
    rolanti arada bir kontrol edilmesi gereken, hava sıcaklığına, motor sıcaklığına göre değişen birşey. yeni motorlarda bu dertten kurtarmışlar benim cbr da rolanti ayarı diye birşey yok kendi otomatik ayarlıyor motor sıcaklığına göre.

    benim serviste 15-50 koydular yazın çok sıcak oluyor diye. açıkçası pek memnun kalmadım. ama titreme de pek yaşamadım. aşırı sıcakta benimki de biraz titriyordu tabii 33 derecede falan. ancak 110-120 hızlara çıkarak 400 km yol gittim. 3 kez dinlendim yol boyunca ve hiç titreme yaşamamıştım. 4 kez yaptım hem de bu uzun yolu. ama hiçbirisinde hava 25 derecenin üzerinde değildi.

    bence titreme için farklı fikirleri de al. eğer aşırı sıcaklarda normal ise biraz idare et. yaz sonuna doğru düzelecektir. aşırı rahatsız ediyorsa o zaman farklı bir yere baktır derim.
    bekir.altin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler