BMW Enduro Eğitimi
Meraba dostlar.iş yoğunluğundan birtürlü fırsat bulup yazamadık.öncelikle şunu belirtmeliyimki daha öncede birçok eğitime katıldım fakat hiç bukadar keyif almamıştım.arazide motor kullanmak inanın çok eğlenceli.
2 gün süren eğitimlerin sonunda motora hakimiyet konusunda çok fazla artılarım oldu.
ilk günün sabahı saat 9 da bmw istinyede buluştuk.9.30 da 4motor ve bmw rider academy nin çadır erzak ekipman ve yiyecek taşıyan kamyonetiyle beraber yola çıktık.eğitimi veren bmw nin motocross yarışcısı Ümit Salkım.kendisi çok canayakın ve güleryüzlü bi insan.katılımın az olması çok işimize yaradı.daha çok pratik yapma imkanı bulduk.belgrad ormanı içinden eğitim alanı olan kilyosa kadar yarım saat süren çok keyifli bi yolculukdan sonra eğitim alanına vardık.daha önce hiç toprak yola girmediğimiz için eğitim alanına kadar hoca hariç hepimiz oturarak ve birazda tereddütle sakin bi şekilde yol alıyorduk.toprakda ya kayarsak,ya durmamız gerektiğinde duramazsak diye tedirgin bi vaziyette biran önce eğitim alanına ulaşmayı istiyoduk.(ama ilk günün sonundaki eve dönüşüm bile çok farklıydı.öyleki,aynı yoldan dönerken ayakta arkayı kaydırarak drift yapar gibi gidiyodum.
eğitim alanına nihayet vardık.biraz dinlendik.tanışma faslından sonra,yarım saat kadar teorik eğitim aldık ve daha sonra ısınma hareketlerine geçtik.ondan sonra motora hakimiyetle ilgili pratikler yapmaya başladık.bunlar;ayakta sürme,tek ayak üzerinde slalomlara girme,tek eli bırakarak slalomlara girme,dizlerin üzerinde seleye çıkarak slalomlara girme gibi bir dizi motor egzersizi...
o anda bile nekadar ter attığımızı anlatamam.asfaltta bile neredeyse 200 kiloluk aletleri zaptetmeye çalışırken toprak üzerinde bi amuda kalkmadığımız kalmıştı.bu arada ben diğer motorlarıda biraz tanıtıyım.tabiki eğitim bmw nin eğitimi olunca katılımcılarda genelde bmw sahipleri oluyo.ama inanın eğitimin zorluk dereceleri arttıkça motorumun gösterdiği tepkiler beni ve diğer katılımcıları çok etkiledi.xt 660 ın kıvraklığını,r1200 gsi arazide nasıl tokatladığını daha sonra anlatıcam.diğer katılımcılar bir R1200 GS,bir F800 GS,ve birde G650 XCOUNTRY.ve birde hocanın kendi motoru G 450 X cross motoru.eğitimin aralarında bu motorlarıda deneme fırsatım oldu.onlarıda daha sonra kısa kısa aktarmaya çalışıcam.
egzersizlerin ardından artık ayakta motora daha iyi hakim olabiliyorduk.bu derslerin pratiğini ve pekiştirmesini yaptıktan sonra toprak üzerinde frenlemeye gelmiştik.bmw ler anadan doğma abs li olduğu için önce abs ler kapatıldı.tabiki ben öyle bi zahmete girmedim.düz yolda bile frenlere asılınca yönünü kıblesini şaşıran motorum toprakda nasıl durucaktı.hemde ayakta sürerken hem ön hemde arka frene bastığımda...tabiki önce hocamız yapılması gerekeni anlatıyo ve daha sonra kendisi bikaç sefer nasıl yapılması gerektiğini uygulamalı olarak gösteriyo.ondan sonrası çocuk oyuncağı.hızını alıp geliyosun.ve ip gibi hizanı bozmadan durman gereken yerde duruyosun.herşeyin başı eğitim...
frenle ilgili biçok pratikten sonra ayakta çember dönüşleri geliyor.önce sağa sonra sola.dönüceğin yöne bak,göğsünü o yöne çevir,dizinle aynı yöne ters baskı yap,poponu ters yönde dışarı çıkar.gidonu serbest bırak.iştee dönüyoruuuzzz.eğitim ve pratik mutlaka şart...
yine birçok pratikten sonra dar alandan geçiş çalışmasına geliyoruz.arada çok az bi boşluk bırakıcak şekilde (neredeyse birbuçuk lastik genişliği.) kukalar uzun uzadıya karşılıklı dizilir.iyide bu motor burdan geçmezki.geçer geçer.sen yeterki kukalara bakma.geriden önce rolantide sonra 1.viteste sabit gazla daha sonra 2.viteste sabit gazla gelinir,geçilir,ve gidilir...
bu eğitimden sonra bütün gün öğrendiğimiz derslerin genel pratiği yapılır.pekiştirilir.dedimya,katılımcının az olmasının güzel yanı bu.istediğin kadar pratik yap.
gün arasındaki yemek ve su molalarındaki keyifli sohbetleri anlatmıyorum bile.böyle bi hocayı bulmuşum soru sormadan bırakırmıyım.aklıma takılan sorularıda soruyorum.biraz dinleniyoruz ve ilk günün sonu.eve dönüyoruz.
benim için çok verimli geçen ilk günün sonunda geldiğimiz yoldan geri dönüyoruz.sabah gelirken tedirgin olduğum orman yollarında hocayla beraber ayakta ve yer yerde yanlayarak gidiyoruz.ne büyük bi keyif.ama bunların acısı pazar sabahı kötü çıkıcak.hepimizin beli boynu tutulmuş bi şekilde geldiğimizde nekadar çalışmayan kasımız olduğunuda bu sayede anlamış olucaz.dedim ya R1200 GSi arazide tokatladım diye.dönüş yolunda temde yediğim tokatıda hiç unutmıcam.resmen bütün bigünün acısını çıkardı herif.aman allahım o nasıl gidişti öyle...
dostlar ilk gün anılarım bukadar.vakit bulduğumda ikinci günüde sabırsızlıkla paylaşmayı bekliyorum.hata ettiysek affola.kalın sağlıcakla....