Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mz Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1121
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı SUVARİ OĞLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kashmar kardeş, senin bahsettiğin MZ motorun alt kısmındaki vites ayar tapasını açtım, yay ve bilye var, Alp Tunay beyefendinin bahsettiği gibi belki fazla baskı yapıyor düşüncesi ile tapa vidasının altına ilave pul attım. Sonuç vites % 50 yumuşadı, uzun yıllır MZ'e binmiş bir usta buldum, oda yakın zamanda debriyaj ayarı yapacak, umuyorumki benim MZ'in (kara borcuğumun) vitesi pamuk gibi olacak.
    Alp Tunay ve Kashmar arkadaşlarıma ilgileri için teşekkürler. Artık havalarda güzelleşti motor keyfi başlasa iyi olur değilmi gayrı...
    hallolmasına sevindim.inşallah daha iyi olur.Allah kazasız belasız sürüşler nasip etsin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1122
    kuanza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2008
    Şehir
    BURSA/NİLÜFER
    Motosikleti
    Mz Etz 251
    İyi günler arkadaşlar.
    Geçen gün ustaya götürdüm benim Mz'i.Kabaca bir rakam olarak 100tl istedi.Altını üstünü sonra hallederiz dedi.Fakat durum müsait olmadığı için bırakamadım motoru. Alternatöre giden üç kablonun aküden bobine akım taşıyarak orada manyetik alan oluşmasına sebep verdiğini, içerde dönen kollektörün böylece elektrik üretmesine imkan sağladığını anlattı. Bu anlatıma istinaden dış bobini söktüm aküyü bağladım aynen mıknatıslanma oldu. Sanırım kollektörde sorun var. Fakat tam emin değilim.Kollektörün arızasını nasıl ölçerim.Yardım edersen sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

  3. #1123
    osaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2007
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    1957 BMW R26 / MZ 1971 ES 175 / Mz 251 Sporstar 98
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Osman sen yaşıyor musun? Bana ulaş ne gerekiyorsa bakalım. Yeni Msnim profilimde ekle beni.

    hocam takip edemedim bi süre topiği kusura bakmaa teşekkürler ilgin için ekliyorum hemen saol walla

  4. #1124
    ismetv8 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2008
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    Bmw r 26 1957,Mz 250 1990
    Kuanza kollektörü söktüğünde 2 adet bilezik göreceksin bunları ölçü aleti ile tek tek ,bilezik ve kollektör gövdesi arasında ölç ,açık devre olması gerekiyor yani şaseye kaçak olmaması gerekiyor sonra iki bileziği kendi aralarında ölç yaklaşık olarak 2 ile 6 ohm arası olması gerekiyor 0 görüyorsan yani kısa devre.kollektör yanmıştır,bence problemin konjektörden veya diyot tablasındaki 1,2 diyotun kısa yada açık devre olmasından kaynaklanıyor,kömürleri de kontrol et daha önceki sayfalarda anlatmıştım alternatör kontrolünü bir bak istersen

    Kolay gelsin

  5. #1125

    Üyelik
    26 Nisan 2010
    34 bp 944 mz 251 etz 1vites 60 2 vites 100 3 vites 130 4 vies allah kerım 5 vites ölum makınası :D

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:05 ----------

    arkadaşlar bana mz 251 etz koltq ve km saatı lazım nasıl yaparız bulabılen varsa tlfn nu bıraqqsın ulasırım

  6. #1126

    Üyelik
    31 Mart 2010
    Şehir
    ÇANKIRI
    Motosikleti
    Mondial 180 ZS
    slm arkadşlar şu anda motorumu satıp 90 model MZ 251 almayı düşünüyorum acaba yakıt olark ne yakıyor. bir depo ile kaç kilometre gidebilirim . ilginize şimdiden teşekkürler. hayırlı şürüşler yolunuz açık olsun.

  7. #1127
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı candost18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadşlar şu anda motorumu satıp 90 model MZ 251 almayı düşünüyorum acaba yakıt olark ne yakıyor. bir depo ile kaç kilometre gidebilirim . ilginize şimdiden teşekkürler. hayırlı şürüşler yolunuz açık olsun.
    Bende aynısından vardı... 1 depo ile Antalyaya kadar gitmişti Ankara dan.... yaklaşık 550 km...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #1128
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı candost18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadşlar şu anda motorumu satıp 90 model MZ 251 almayı düşünüyorum acaba yakıt olark ne yakıyor. bir depo ile kaç kilometre gidebilirim . ilginize şimdiden teşekkürler. hayırlı şürüşler yolunuz açık olsun.
    hiç tavsiye etmem.

  9. #1129
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç tavsiye etmem.
    Mct yi atıp Mz almasını mı, yoksa direk mz almasını mı tavsiye etmessin anlamadım...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #1130
    osaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2007
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    1957 BMW R26 / MZ 1971 ES 175 / Mz 251 Sporstar 98
    Alıntı candost18 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadşlar şu anda motorumu satıp 90 model MZ 251 almayı düşünüyorum acaba yakıt olark ne yakıyor. bir depo ile kaç kilometre gidebilirim . ilginize şimdiden teşekkürler. hayırlı şürüşler yolunuz açık olsun.
    hocam ben net bilgi vereyim 20 tl lik benzin koyuyorum yaklasik 5.1-5.2 litre oluyor saniirim, 130km civari gidiyorm devamli olarak kullaniyorm bu budur depo 18 litre aliyor hesapla sen

  11. #1131
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Arkadaşlar merhaba.İnşaallah bundan sonra bende aranızda olacağım.Yaklaşık 2 haftadır bu forumu takip ediyorum.Çokta iyi oldu.MZ maceram bir ay önce yeniden başladı.Aslında 93 mayısında yılında başlamıştı.99 mayısında ise istemeyerek satmak zorunda kalmıştım.Sonrası daha kötü oldu.Alanlar üzerine almadı.Aldıramadım.Dert oldu içime.Neyse bir ay önce yine haciz gelince o hışımla gidip kavga gürültü on iki yıl sonra geri aldım motoru.Allah (c.c.) a şükürki o sıraları tesadüfen yerini bulmuştum.Berbat bir haldeydi.Önce tarfikten düşürmeyi düşündüm.İş ağırdı masraf ta gerekiyordu.Vazgeçip dağıttım adamakıllı.Bir aylık bir uğraşıdan sonra topladım yeniden.Forumunda çok yardımı oldu bu arada.Bu değerli ve az bulunur bilgileri verenlere teşekkür ederim.Bundan sonra çürüsün elimde vermem artık.Çürüsün demek haksızlık olur.Hani çok sevdiğimiz motorunuz eskiyiverecek hissine hepimiz kapılmış vede korkmuşuzdur ya nekadar yersiz olduğunu anladım.Benden sonra beş el değiştirip yedinci sahibi yine ben olunca ,üstelik onca hor kullanmaya rağmen MZ im yeniden doğunca adeta şok oldum.Dehşet sağlam bir makine imiş...Malzeme çok kalite.O zamanları bu bunu tam olarak farkedemediğim için hayıflanmdım kendi kendime.Hele şimdiki makinelere bakınca peh yani... lafı uzatmayayım artık motorum MZ 251 93 doğumlu, son gelen Almanlardan,ilk ve yedinci sahibi benim aranızdayım inşaallah bundan sonra...

  12. #1132
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı MZ781 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba.İnşaallah bundan sonra bende aranızda olacağım.Yaklaşık 2 haftadır bu forumu takip ediyorum.Çokta iyi oldu.MZ maceram bir ay önce yeniden başladı.Aslında 93 mayısında yılında başlamıştı.99 mayısında ise istemeyerek satmak zorunda kalmıştım.Sonrası daha kötü oldu.Alanlar üzerine almadı.Aldıramadım.Dert oldu içime.Neyse bir ay önce yine haciz gelince o hışımla gidip kavga gürültü on iki yıl sonra geri aldım motoru.Allah (c.c.) a şükürki o sıraları tesadüfen yerini bulmuştum.Berbat bir haldeydi.Önce tarfikten düşürmeyi düşündüm.İş ağırdı masraf ta gerekiyordu.Vazgeçip dağıttım adamakıllı.Bir aylık bir uğraşıdan sonra topladım yeniden.Forumunda çok yardımı oldu bu arada.Bu değerli ve az bulunur bilgileri verenlere teşekkür ederim.Bundan sonra çürüsün elimde vermem artık.Çürüsün demek haksızlık olur.Hani çok sevdiğimiz motorunuz eskiyiverecek hissine hepimiz kapılmış vede korkmuşuzdur ya nekadar yersiz olduğunu anladım.Benden sonra beş el değiştirip yedinci sahibi yine ben olunca ,üstelik onca hor kullanmaya rağmen MZ im yeniden doğunca adeta şok oldum.Dehşet sağlam bir makine imiş...Malzeme çok kalite.O zamanları bu bunu tam olarak farkedemediğim için hayıflanmdım kendi kendime.Hele şimdiki makinelere bakınca peh yani... lafı uzatmayayım artık motorum MZ 251 93 doğumlu, son gelen Almanlardan,ilk ve yedinci sahibi benim aranızdayım inşaallah bundan sonra...
    Hoş geldin.... Motorunuzun resimlerini bekleriz...
    Mz aşkı başkadır.... Şimdi bile her eksoz sesinde dönüp mutlaka bakarım...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  13. #1133
    MZ781 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2010
    Şehir
    ZSCHOPAU
    Motosikleti
    MZ ETZ 251/1993 , Bajaj Boxer 150
    Hoşbulduk.Resimleri en kısa zamanda yüklemeye çalışırım.

  14. #1134
    osaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2007
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    1957 BMW R26 / MZ 1971 ES 175 / Mz 251 Sporstar 98
    hoş geldinn resimleri ciddi bekliyoruz

  15. #1135
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    buda benim eşkiya


  16. #1136

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Motosikleti
    301 MZ/96
    Arkadaşlar MZ'in çalıştırma kolunun yanında bulunan ve 2T yağ konulan hazneyi tamamen doldurursak motorun fazla eksoz dumanı yaptığını okumuştum geçmiş sayfalarda bu doğrumu.
    Ayrıca o haznenin arkasından arka tekere doğru aşağıya inen yaklaşık 30 cm. uzunluğunda (20 derece eğimli) demir parçasından aşağı yağ damlıyordu.O parçaya yağ ancak benzine karışan yağdan gelir diğer hallerde orada yağ bulunması mümkün değil. Acaba 2T yağı fazla doldurdumda tahliye falan varda oradanmı attı merak ediyorum, hiç karşılaşmadığım bir durum. İlginizi bekliyorum.
    Not: MZ781 aramıza hoş geldin.

  17. #1137
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı SUVARİ OĞLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar MZ'in çalıştırma kolunun yanında bulunan ve 2T yağ konulan hazneyi tamamen doldurursak motorun fazla eksoz dumanı yaptığını okumuştum geçmiş sayfalarda bu doğrumu.
    Ayrıca o haznenin arkasından arka tekere doğru aşağıya inen yaklaşık 30 cm. uzunluğunda (20 derece eğimli) demir parçasından aşağı yağ damlıyordu.O parçaya yağ ancak benzine karışan yağdan gelir diğer hallerde orada yağ bulunması mümkün değil. Acaba 2T yağı fazla doldurdumda tahliye falan varda oradanmı attı merak ediyorum, hiç karşılaşmadığım bir durum. İlginizi bekliyorum.
    Not: MZ781 aramıza hoş geldin.
    ilk sorunun cevabını verim bilgi yanlış ağzına kadarda doldursan yağ deposunu fazla duman atmaz ama sen benzinede yağ koyuyorsan ozaman fazla duman atar
    2.ci soruna gelince yağ deponun herhangi bir yerinde çatlak var büyük ihtimalle yağ hortumunun yağ deposunun girdiği bölümde ezilme veya çatlama var veya yağ göstergesi senin anlıcağın şekilde şeffaf plastik bir cam var yağ deposunun dış kısmında ordanda kaçırabilir bu benim başıma çok gelen bir hadiseydi en sonunda kendi yöntemimi yaptım körtapayla hallettim işi aklıma bir olasılık daha geliyor şanzımanın yağ kapağı ucunda şeffaf bir hortum olur ucunun ne tarafa gittiğine bakarsan tabi sadece bir fikir belki hortumu o bölüme doğru sarkıtmış olabilirsin umarım yardımım olmuştur

  18. #1138

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Motosikleti
    301 MZ/96
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk sorunun cevabını verim bilgi yanlış ağzına kadarda doldursan yağ deposunu fazla duman atmaz ama sen benzinede yağ koyuyorsan ozaman fazla duman atar
    2.ci soruna gelince yağ deponun herhangi bir yerinde çatlak var büyük ihtimalle yağ hortumunun yağ deposunun girdiği bölümde ezilme veya çatlama var veya yağ göstergesi senin anlıcağın şekilde şeffaf plastik bir cam var yağ deposunun dış kısmında ordanda kaçırabilir bu benim başıma çok gelen bir hadiseydi en sonunda kendi yöntemimi yaptım körtapayla hallettim işi aklıma bir olasılık daha geliyor şanzımanın yağ kapağı ucunda şeffaf bir hortum olur ucunun ne tarafa gittiğine bakarsan tabi sadece bir fikir belki hortumu o bölüme doğru sarkıtmış olabilirsin umarım yardımım olmuştur
    Bektanist kardeş, verdiğin bilgiler doğrultusunda gerekli kontrolu yapacağım umarım bir sonuca ulaşırım. İlgine teşekkürler.

  19. #1139

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Yağ konusu geçtikçe yazıyorum, yine yazmak istedim. Mz'lerin yağlama sistemine güven olmaz.Benzine bir miktar yağ katmakta fayda var.

    Bektanist, motor çok güzelmiş, kazasız belasız. Yakıt sarfiyatı ne durumda?

  20. #1140
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ konusu geçtikçe yazıyorum, yine yazmak istedim. Mz'lerin yağlama sistemine güven olmaz.Benzine bir miktar yağ katmakta fayda var.

    Bektanist, motor çok güzelmiş, kazasız belasız. Yakıt sarfiyatı ne durumda?
    118 lik memeyi 105 likle deiştirdim 170 rahat görürken şimdi 150 den fazla görmüyo ama tasarrufa daha bakamadım depoyu fulledim bitince nekadar tasarruf yaptığım ortaya çıkıcak 118 lik memeyle muazzam yakıyordu


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler