Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #29181
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    ethem, şimdi ön camın altı ile farın üstü arasında minik bir karenaj parçası var. o parçanın sağ ve sol karenajlara içeriden temas ettiği yerden mi bahsediyoruz?
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #29182
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı jr. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ethem, şimdi ön camın altı ile farın üstü arasında minik bir karenaj parçası var. o parçanın sağ ve sol karenajlara içeriden temas ettiği yerden mi bahsediyoruz?
    Evet aynen, tam farın üst ortasında, camında tam alt ve ortasında, far ile cam arasında üçgen (tam üçgen değil, benzetme) gibi ufak bi granaj parçası var. Tarif ettiğim yerde de o ufak granajın, ana granaja temas eden 2 tane çentik var. Mutlaka görürsün, 2 çentik te 1 er cm kadar ufak bi noktadan ana granaja temas ediyor. O çentiklerin temas eden yerlerini bişeyle kastırarak araya bi izole malz. sıkıştır. Çok büyük ihtimalle o zırıltı ortadan kalkacak.

  3. #29183

    Üyelik
    02 Temmuz 2011

    Motoru Ne Zaman Büyütmeli?

    Selam Arkadaşlar
    Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...

    Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
    sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

  4. #29184
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı Soner.T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Arkadaşlar
    Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...

    Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
    sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
    En az 2 sene, 20-30 bin deneyim yap. Trafik kuralları, sürüş güvenliği, yolculu yolcusuz, bayır, yağmur çamur, her türlü yol koşulunda motorunda % 100 deneyim ve hakimiyet seviyesine ulaş. Ondan sonra büyült, ama yani bi 250 cc ise sorun olmaz 4000 km deneyimide yeterli olabilir ama daha yükcek cc grubundan bahsediyorsan bence böyle olmalı.

  5. #29185
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    camın solunu tutunca geçiyor. muhtemelen aynı şeyden bahsediyoruz. bir deneyeyim. o zırıltı kaskı delip beynimi titreştiriyor.

    teşekkürler.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  6. #29186
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En az 2 sene, 20-30 bin deneyim yap. Trafik kuralları, sürüş güvenliği, yolculu yolcusuz, bayır, yağmur çamur, her türlü yol koşulunda motorunda % 100 deneyim ve hakimiyet seviyesine ulaş. Ondan sonra büyült, ama yani bi 250 cc ise sorun olmaz 4000 km deneyimide yeterli olabilir ama daha yükcek cc grubundan bahsediyorsan bence böyle olmalı.
    dogrusu bu cok iyi söylemişsin
    # motosikletle.blogspot

  7. #29187
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı aslanaslan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle ilgi ve alakanız için teşekkür ederimkrank kolu mil değişmedi.kalkışlarda dediğim gibi her vites te:kalkışı biraz devirli yaparsam ses,sanki bir şeyler de boşluk var da aynen çok rahatsız edecek kadar şangır diyo valla milletten utanıyorum.ama kalkışı çok az kademeli yaparsam ses yok yada belli bi seviyede ses kesiliyo/4.Sn/ayrıca kalkış ta zıplama yok ses hariç mükemmel yakıt yağ tork güç süper.tamirciler sorun biladerim başka birini denicem selam
    arkadaşım problemin büyük ihtimal krank kolunnda. Krank kolunu değiştir. Açılmışken bide segman,piston attırırsın.

  8. #29188
    vabisciler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    cbf 150 . fiesta 1.6 tdci ghia.detroit fuller.
    .................................................. ......
    bu efe mut'lu

  9. #29189
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Alıntı Soner.T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Arkadaşlar
    Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...

    Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
    sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
    Hic gerek yok bence gecenler zaten cbf 150'ye geri dönüyor.yakıttı yedek parcaydı her acıdan cbf 150 yeterli ve tasarruflu bir motor bide yanlara 21 lik kappa canta takarsak yavru turing bile olabiliyo daha ne olsun artı böyle dostluk ortamı nerede daha ne olsun

  10. #29190

    Üyelik
    02 Temmuz 2011
    Alıntı blueway2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hic gerek yok bence gecenler zaten cbf 150'ye geri dönüyor.yakıttı yedek parcaydı her acıdan cbf 150 yeterli ve tasarruflu bir motor bide yanlara 21 lik kappa canta takarsak yavru turing bile olabiliyo daha ne olsun artı böyle dostluk ortamı nerede daha ne olsun
    Zaten bu motoru satmayı düşünmüyorum işe giderken ve gündelik işlerde işimi görüyor ama ileride keyif için büyük cc almayı düşünüyorm. İlginiz için teşekkürler.

    ---------- Post added at 19:32 ---------- Previous post was at 19:27 ----------

    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En az 2 sene, 20-30 bin deneyim yap. Trafik kuralları, sürüş güvenliği, yolculu yolcusuz, bayır, yağmur çamur, her türlü yol koşulunda motorunda % 100 deneyim ve hakimiyet seviyesine ulaş. Ondan sonra büyült, ama yani bi 250 cc ise sorun olmaz 4000 km deneyimide yeterli olabilir ama daha yükcek cc grubundan bahsediyorsan bence böyle olmalı.
    Ben de bi 10bin km diye düşünüyordum ama biraz daha beklesem daha iyi olacak sanırım. İlginiz için teşekkürler. Sizler gibi tecrübesini paylaşmaktan çekinmeyen insanları gördükçe
    iyi ki almışım şu motoru diyorum :D

    ---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------

    Alıntı Tsubasa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dogrusu bu cok iyi söylemişsin
    Teşekkürler

  11. #29191
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Garip bunu beğendi.

  12. #29192
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    yağ tamamlaması yaptıktan sonra gebze yaptık.ordan herekeye pikniğe.dönüşte istanbul haremden fsm altına kadar gittik geldik.kız kulesi karsısında bi çay.sonra sirkeciye...oradan fsm ye bu sefer avrupa yakasından gittik.ööf süperdi.motorla gezmek oraları mükemmel ötesi.geldik ortaköye kumpir yedik bide denize karşı..sonra otogara gittik.navigasyon saolsun mücahit yazını yeni gördüm çok saol bilgi için..forum istanbulun önüne geldik ama tekrar çıktım.öbür tarafın girişine park ettim otogarin.tabi içeri girmedik.ne gerek var 7 tl veröeye dedim...7 tl bi yana bırakın 50 kuruş bile olsa vermem öyle yerlere....sonra bindirdik kardeşimi o çerkezköye gelmeden bizim gelmemiz gerekiyordu...çok bastım gelirken motora.. :( 8000 devirden aşağı inmedim..içim eridi içim :( geldim eve bugun yagı değiştirdim..geçen yağı tamanmladığımda tahminen 125-150 gram eksik koymusum..yani 850 gram vardı kesin..çünkü 600 ml kadar koydum, sonrası yavaş yavaş yağ ekledim..velasıl yağı boşaltıp baktığımda 770 ml falan vardı..o kadar devirli kullanmama ragmen çok az eksiltmiş.bu muhteşemdi.söz verdim motora birdaha zorlamayacağım :( yanlız alt vidayı takarken contasını unutmuşum :( yağı boşalttıkdan sonra gördüm.inşallah birşey olmaz.




    .






    Bu arada...ilk fotoğrafı 11 temmuzda aldığımda çekmiştim..











    bu da şimdiki kmsi.

    saati ankaraya giderken düşürmüşüm yolda..nasıl çıktı anlamadım ama çıktı..iyi alışmıştım..gerçekten çok iyi oluyor orada saat..



    ,
    birGarip..

  13. #29193
    halepli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul-Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha cygnus l
    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ tamamlaması yaptıktan sonra gebze yaptık.ordan herekeye pikniğe.dönüşte istanbul haremden fsm altına kadar gittik geldik.kız kulesi karsısında bi çay.sonra sirkeciye...oradan fsm ye bu sefer avrupa yakasından gittik.ööf süperdi.motorla gezmek oraları mükemmel ötesi.geldik ortaköye kumpir yedik bide denize karşı..sonra otogara gittik.navigasyon saolsun mücahit yazını yeni gördüm çok saol bilgi için..forum istanbulun önüne geldik ama tekrar çıktım.öbür tarafın girişine park ettim otogarin.tabi içeri girmedik.ne gerek var 7 tl veröeye dedim...7 tl bi yana bırakın 50 kuruş bile olsa vermem öyle yerlere....sonra bindirdik kardeşimi o çerkezköye gelmeden bizim gelmemiz gerekiyordu...çok bastım gelirken motora.. :( 8000 devirden aşağı inmedim..içim eridi içim :( geldim eve bugun yagı değiştirdim..geçen yağı tamanmladığımda tahminen 125-150 gram eksik koymusum..yani 850 gram vardı kesin..çünkü 600 ml kadar koydum, sonrası yavaş yavaş yağ ekledim..velasıl yağı boşaltıp baktığımda 770 ml falan vardı..o kadar devirli kullanmama ragmen çok az eksiltmiş.bu muhteşemdi.söz verdim motora birdaha zorlamayacağım :( yanlız alt vidayı takarken contasını unutmuşum :( yağı boşalttıkdan sonra gördüm.inşallah birşey olmaz.

    http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm947.jpg


    .




    http://f1209.hizliresim.com/11/3/cm9lv.jpg

    Bu arada...ilk fotoğrafı 11 temmuzda aldığımda çekmiştim..









    http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm94v.jpg

    bu da şimdiki kmsi.

    saati ankaraya giderken düşürmüşüm yolda..nasıl çıktı anlamadım ama çıktı..iyi alışmıştım..gerçekten çok iyi oluyor orada saat..



    ,
    Maşallah... otogara girerken çıkarken gişeden motorla aradan geçiyorsun fiş veya para vermene gerek yok güvenliğe bi selam ver o kadar ben hep öyle yapıyorum
    Garip bunu beğendi.
    MT-İSTANBUL Dikkatli sür, insanın yedek parçası yoktur....ÖNCE GÜVENLİK

  14. #29194
    cd0345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2011
    Şehir
    İSTANBUL-KARTAL
    Motosikleti
    12" CBF 150
    Alıntı mücahit26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a arkadaşlar benide motor tutkusu aldı fazla uzatmıcam bende motor almayı düşünüyorum daha önce hiç vitesli kullanmadım scooter tarzı kullandım ve 15 yıl bisiklet kullandım ben 3 motor arasında kaldım tvs apache ybr 125 ve cbf 150 benim istediklerim şehir içinde seri olsun gazı verdim mi hemen hızlansın şehir dışındaki hızı o kadar önemli değil ama kalkışları iyi olsun ne tavsiye edersiniz
    apache gerek boyu kısa olması gerek 1-1,5 beygir sanırım cbf ten kısa olması ve motor ağırlığının cbf e göre biraz daha geride bulunması nedeniyle öyle ani gaz açmalarda anında tek teker üstüne kalıyorsun ve acemi kullanıcı için değil herkes için tehlike.

    cbf konfor rahatlık ve 150 cc grubu motorların yani ekonomi motorlarının tüm özelliklerini barındırıyor KONFOR SÜRÜŞ KEYFİ EKONOMİ 1,5 beygir dediğin şey o kadar farketmiyor inan şekli için de bencede çok şık apache ama honda kalitesi parça servis rahatlığı ucuzluğu değişilmez bence

    ybr ye gelince 125cc 150 cc arası baya bi fark oluyor mekanik olarak çook sağlam diye biliyorum araştırmalarıma dayanarak ama elektrik sistemi dandik diye duydum ne doğru ne yanlış bilmem ama bana sorarsan paran varsa eğer cbf candır seni üzmez kalıbına göre gayet seri ve atak bi motor vitesli kullanmaya başladığında anlarsın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------

    [QUOTE=ethemm76;2795346]Aslında klavuza göre yanlış yapmıyorsun, klavuzda yağ seviyenizi her gün kontrol edin diyor, fakat sen bence olması gerekenden fazla sık kontrol edererek bencde zaten motorunun kaç km de ne kadar yağ eksilttiğini tespit etmişsindir. Bu tespitlerine göre bence kontrol periyotlarını biraz daha uzatabilirsin. Senin motorun için her 200-300 km de bir yağ seviye kontrolü gerekli olsaydı bu sıklıkla yaptığın ölçümlerde yağ ilave ihtiyacı olduğunu görmen gerekir ve yağ ilavesi gerekirdi. Demekki motorunu yağ tüketimi bu sıklıkla kontrol etmeni gerektirmiyor. Ayrıca bahsettiğin endişeye hep bende kapılmışımdır. Yağına bakarken çubukta sildiğimiz yağda duman oluyor. Senin yaptığın sıklıkla yağ kontolü bahsettiğin çuktan silinen yağdan kaynaklı kayıpta olabilir. 20 kontrol çok çok abartı. 500 km de bir kontrol etmen, eksilme varsa tamamlaman yeterli. Yağ çubuğunun max. min. seviyesinin 4 te üçünden aşağı düştüğünü görürsen kontrollü olarak max. seviyesine kadar tamamla. Yani ilave et ölç, ilave et ölç. Max. seviyesinde kes ve keyfine bak.

    Motoruna 1200 gram yağ koymana gerek yok ki. Bu uygulamayı servisler, motoru yağ eksittiği halde kullanıcı kontrol edip ilave etmezse motor zarar görmesin diye yapıyor. Sen zaten yağını kontrol ediyorsun ve gerektiğinde ilaveni yapıyorsun. Senin için böyle bi fazla yağ uygulamasına gerek yok. Hadi fazla yağ olsunda 50 gram olsun. Hatta senin gibi yağına önem veren bi kullanıcı için hiç fazla yağ koydurma. 1 lt koydur. Zaten belirli aralıklarla ölçümün yapıp eksileni tamamlayacaksın. Ayrıca o seviyede 200 gram fazla yağ motoru yorar, çekişin ve seriliğin azalır, yağ eksilmeye normal hacmine dönmeye başladıkça çekişte ve serilikte artma hissedersin. Hatta fazla yağ, motor çalışırken karter içinde daha yüksek basınç oluşmasına, çalkalanma esnasında iç yüzeye daha sert ve kuvvetli çarpma eğilimi göstereceğinden motor fazla yağı zaten daha hızlı yakma, eksiltme eğilimi, hatta keçelerden dahi atma eğilimi gösterebilecektir. Yani 1200 gram yağın 200 gramı eksildiyse, bu motor ... km de 200 gram yağ yaktı diyemeyiz. Bu suç motorun değil, ona 200 gram fazla yağ koyan servisin veya kullanıcınındır. Bu teşhiste yanlış bi teşhistir. Motora 1 lt yağ koyu7can ve ne kadar eksilttiğini 1 lt yağ üzerinden hesaplayacaksın.[COLOR="Silver"]

    valla abi bende servise dedim koyarken gerek varmı filan diye daha verimli olur uzun süre yağın performans yitirmez filan dedi kandırdı beni :S

    asla o zaman bu bakımda fazla koydurmucam ve sanırım artık ne 3500 ü beklicem ne 4000 bini 3350 de filanım haftasonuna kadar 3500 olmasada bakıma sokmak istiyorum inşallah bu haftasonu ramazan abinin başını ağrıtıp bi tekirdağa uğrucam =) o kadar yolu böyle gitmek istemiyorum =)

    bu arada abi baktım egzozun ortasındaki büyük delik değilde ince böyle iğne deliği gibi 1 mi 2 mi ne delik varya kürdan gircek kadar işte onun altında 2 yada 3 nokta kadar öyle siyah leke var bu yağ yakma belirtisimidir yada o fazla yağı attığı içinmi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:21 ----------

    Alıntı Soner.T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam Arkadaşlar
    Daha önce muhtemelen konuşulmuştur ama 1460 sayfanın hepsine bakamadım haliyle...

    Ben bir cbf 150 kullanıyorum bu benim ilk motorum ve henüz 4000 km deyim ve ne zaman büyük bir motora geçmem gerektiği konusunda bana bilgi verirseniz
    sevinirim. Tabi ki bu kişiden kişiye değişecektir ama bu işin bi ortalaması vardır diye umuyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
    bende bu konuyu çok araştırdım ilk motorum benimde ve ilk alırken 250 cc grubuyla başlamayı planlıyordum ama çok araştırdım ve şahsi kanım şu yönde

    hiç motor kullanmamış yada çat pat arkadaşın mobiletini scooterini kullandım diyorsan scooterle deneyim edip tabi en fazla 150cc bi scooterle sonra vitesliye geçilmeli

    tamam vitesli kullanabiliyoruz diyelim önemli olan senin deneyimin sen motorla 10.000 km yaparsın hepsini bi yazda uzun bi iki turda yaparsın tabi çok büyük tecrübe ama tamam diyemezsin

    bence durma kalkma önüne biri kırdı ani firen yapman gerekti yolculu kullanım yolcun ters hareket yaptı sen rahatsızsın kolun bacağın ağrıyo yada uykulusun bu kullanımlarda yapman gerekn yani akılna motor üstünde başına gelebilecek her tür dengesizliği düşünüp en az bi kere deneyim edip öyle bi üst segmente geçmek lazım

    bu deneyim 4000 km de istanbulda şehir içinde çok rahat belki edinilir ama benim düşüncem 10.000 ama 250 cc ye geçicem ve hyosung gibi sürmesi zor bi motor almıcam (gt250r sürüşü ninja ve cbr a göre aynı 600rr gibi çok yatık ve acemiye gitmez) diyorsan 5000-6000 kmde bi cbr 250 sürülebilir

    ben çok karşıyım 2-3 sınıf birden atlanmasına benc herşey sırayla bakıyorsun adamlar 600rr la 1000rrla ilk vitesli motor kullanmayı öğrenmeye çalışıyor düşe kalka :S yapmayın alt gruplarda öğrenmeniz gerek dayımın önünde r1 li bi acemi devrilmiş adam motorun altından kalkamamış ve motoru dikeltememiş kaldıramamış sınıf arttıkça aletin kilosu denge kavramıda değişiyor azda olsa 150cc bi motor üstünde 60 kg sen 60 kg artçın 30 kgde motor koruma demiri çanta eşya filan olsa cbf için 140 da kendisi totalda 300 kg ya yakın oluyor sen durduğunda artçın ayağın yere indirmicek istifini bozmucak bayır yukarı tek ayağın yerde tek ayağın arka firene basılı motor dik ve sallanmadan tutabiliyormusun buna bakmak lazım sonra bi üst sınıf sonra bi üst sınıf

    belki cbf de 20.000 km yapıp sonra bi nc 700s yada x e binilebilir ama bi 600rr yada 1000rr a binilmez görüşündeyim sürüş pozisyonları sürüş karakterleri çok farklı

    sen bu motora istersen çok gaz ver tekere kaldırmak istemen gerekki kaldırasın ama bi üst sınıfa bile bu motoa yaptığın muameleyi yaparsan alışana kadar çok tekere kalkıp düşebilir yada tehlikesi yaşayabilirsin

    bence bindiğimiz motorlar tecrübe motorudur elbet herkesin bütçesi yetse çok şahane şeyler ister ama milyoner bile olsam şuan alacağım en üst motor bu tecrübemle ninja 250 r olur ama o parayla motor üstünden inmem gezer tozar sonrada nc 700s i alırım ama ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------

    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel omuş rahmi kardeş =) nasıl yapıldığını anlatırsan malzeme temini montaj ve patlama filan gibi bi risk? polis muayene filan sıkıntısı çıkarmı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:45 ----------

    Alıntı Garip1701 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ tamamlaması yaptıktan sonra gebze yaptık.ordan herekeye pikniğe.dönüşte istanbul haremden fsm altına kadar gittik geldik.kız kulesi karsısında bi çay.sonra sirkeciye...oradan fsm ye bu sefer avrupa yakasından gittik.ööf süperdi.motorla gezmek oraları mükemmel ötesi.geldik ortaköye kumpir yedik bide denize karşı..sonra otogara gittik.navigasyon saolsun mücahit yazını yeni gördüm çok saol bilgi için..forum istanbulun önüne geldik ama tekrar çıktım.öbür tarafın girişine park ettim otogarin.tabi içeri girmedik.ne gerek var 7 tl veröeye dedim...7 tl bi yana bırakın 50 kuruş bile olsa vermem öyle yerlere....sonra bindirdik kardeşimi o çerkezköye gelmeden bizim gelmemiz gerekiyordu...çok bastım gelirken motora.. :( 8000 devirden aşağı inmedim..içim eridi içim :( geldim eve bugun yagı değiştirdim..geçen yağı tamanmladığımda tahminen 125-150 gram eksik koymusum..yani 850 gram vardı kesin..çünkü 600 ml kadar koydum, sonrası yavaş yavaş yağ ekledim..velasıl yağı boşaltıp baktığımda 770 ml falan vardı..o kadar devirli kullanmama ragmen çok az eksiltmiş.bu muhteşemdi.söz verdim motora birdaha zorlamayacağım :( yanlız alt vidayı takarken contasını unutmuşum :( yağı boşalttıkdan sonra gördüm.inşallah birşey olmaz.

    http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm947.jpg


    .




    http://f1209.hizliresim.com/11/3/cm9lv.jpg

    Bu arada...ilk fotoğrafı 11 temmuzda aldığımda çekmiştim..









    http://g1209.hizliresim.com/11/3/cm94v.jpg

    bu da şimdiki kmsi.

    saati ankaraya giderken düşürmüşüm yolda..nasıl çıktı anlamadım ama çıktı..iyi alışmıştım..gerçekten çok iyi oluyor orada saat..



    ,
    ramazan abi çok iyi geziyorsun özeniyorum =) site içi gezmelerin acısı çıkıyor sanırım =)

    abi bende çok istiyorum bu yıl son senem bu sene mezun olayım eğer seneye yazın altımda 250cc bi motor olursa pasaportta çıkacak bu kış yunanistan bulgaristan yapmayı düşünüyorum

    çok yakın olmasada tanışlığım olan 3-4 arkadaş geçtiğimiz yaz 2 cbr 1 ninja yada 3 cbr 1 ninja gibi bi grupla yunanistan makedonya bosna filan öyle gezdiler çok özendim çok güzel yerler

    ama ilk hedefim şuan çanakkale şehitliklere gitmek yanıma birini bulup ve ardından ege turu bakarsın akdenizlede birleşir =)

    sonra sınırdışı =) ama yanına yol arkadaşı lazım böyle turlarda belki gelirsin abi =) istermisin? tabi bunlara var biraz daha ama olsun hayal kurmak güzel birşey =)
    Garip bunu beğendi.

  15. #29195
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Ramazan kardeşim, her şey çok güzel, maşallah yağı ile, temizliği ile çok güzel ilgileniyorsun. Yağ ilave ve takibini güzel yaparsan motoruna senelerce bulursun.
    Motorundaki çalışan yağ miktarını -100 gram ın aşağısına düşürmemeye çalış. Yani her yağ değişiminde mutlaka çıkan yağ en az 900 gram en fazla 1 lt veya 100 gram fazlası olabilir. Ama 200 gram fazla olmasın elbette. Yani şunu söylemek istiyorum, yağını kontrol edip gerekli ilaveni yaptığın halde, yağ değişiminde motorundan çıkan yağı ölçerek 700-800 gram yağ buluyorsan yine eksik yağ ile motoru kullanmış oluyorsun. Yaptığın yağ ölçümü ve ilavelerin hiç bir anlamı kalmıyor. Bu kontrolleri yapmamızdaki amaç motorumuzu eksik yağ ile kullanmamak. Mesela bugün bende yağ değişimi yaptım. Arada öyle destekli yağ ilavesi yapmışım ki, motordan çıkan yağ tam 950 gramdı Sonrada 1050 gram yağ koydum. Şimdi 700-800 km bakmam. Zaten 200 gram oranında bi eksilme yaptığında motor sesinden anlıyorum.


    Cbf i yakmak istediği yağdan mahrum etmediğin ve devirli kullanmadığın müddetçe öldürebileceğini sanmıyorum. Fakat 8000 devir ve üstü uzun süreli aralıksız kullanım motoru çok fazla zorlar. Bunuda unutma derim. Ayrıca fotodan dikkatimi çeken bişey var. Zincirinin gerdirilmesi gerekli. Baya esneme yapmış. O şekilde zincirin hem fazla ses yapar, hemde ani kalkış ve ani kompesyona bindirme esnasında, hızlı kasılıp bollaşma anında daha fazla hazar görerek daha çabuk deforme olur. Ayrıca böyle hikayelerle çok karşılaşmasakta, fazlaca bollaşmış zincirin zamanında gerdirilmemesi, zincirin kopması, atması gibi olumsuzluklar içinde zemin hazırlar diyebiliriz.
    Garip bunu beğendi.

  16. #29196
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    haklısın abi.ama servis zincir konusunda bol olsun demişşti.lastikci ayarladı çok sıkı olmuş biraz bol yapalım demşşti.onu ayarlarım ben..

    yağ konusunda da sunu diyebilirim.ben 1 lt ye tamamladığım sandığım olay, 850-900 ml imiş.yanı hatalı ölçüm yapmısım ki bunu 1 lt koyunca anladım.o yuzden artık hata oranım 0...biliyorsun hassas ölçüm yapmak lazım

    hüseyin çanakkeleye seninle gidebilirim..hafta sonu da beklerim.hatta duruma bi bakayım, şarköye de gidebilirim..şarköye gidecektin sanırım..

    ama şu var, burası trakya 2 deniz arası bool bol rüzgar var..bunu cuma günü hava durumuna bakıp ona göre davranmak lazım..ama olsun yinede gelirim
    birGarip..

  17. #29197
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı cd0345 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    güzel omuş rahmi kardeş =) nasıl yapıldığını anlatırsan malzeme temini montaj ve patlama filan gibi bi risk? polis muayene filan sıkıntısı çıkarmı?[COLOR="Silver"]
    abim oto elektrikçi bostancı sanayi sitesinde ampülü ondan aldım tamamen ampülün özelliği renk değiştirmeler hızlanması felan, montaj basit 2 vida yı söküyosun, eski ampülü söküp yenisini takıyorsun muayene, polis felan sıkıntısı olurmu bilmiyorum ama polis beni çevirirse zaten ona değil benim ehliyetsizliğime ceza yazıp motoru alıp giderler

  18. #29198
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abim oto elektrikçi bostancı sanayi sitesinde ampülü ondan aldım tamamen ampülün özelliği renk değiştirmeler hızlanması felan, montaj basit 2 vida yı söküyosun, eski ampülü söküp yenisini takıyorsun muayene, polis felan sıkıntısı olurmu bilmiyorum ama polis beni çevirirse zaten ona değil benim ehliyetsizliğime ceza yazıp motoru alıp giderler
    İstanbul' da ehliyetsiz kullanmak bence sorun olabilir. Bence bir an önce almalısın. Haklı olduğun bi trafik kazasına karışsan dahi haksız olursun, ayrıca, maddi manevide çok mağdur olursun.

  19. #29199
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abim oto elektrikçi bostancı sanayi sitesinde ampülü ondan aldım tamamen ampülün özelliği renk değiştirmeler hızlanması felan, montaj basit 2 vida yı söküyosun, eski ampülü söküp yenisini takıyorsun muayene, polis felan sıkıntısı olurmu bilmiyorum ama polis beni çevirirse zaten ona değil benim ehliyetsizliğime ceza yazıp motoru alıp giderler

    Abi sen istanbul gibi bi yerde ne cesaret gezersin yaa ehliyetsiz.benim en çok korktuğum, polis yakalarsa, kaza olursa vs değildi.Allah korusun bi çocuga falan çarpsak varya.vijdan azabı + cezayı düşünür müsün ?
    birGarip..

  20. #29200
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    sakin sakin anayollarda kullanıyorum, çevirmelerin takipçisiyim. 1 eylülde sınava girdim ay sonunda direksiyon sınavı var önümüzde ki ayın 15 gibi ehliyetim elimde


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler