Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
29. sayfa BirinciBirinci ... 19272829

Benelli BN 251 (yeni)

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #561

    Üyelik
    29 Eylül 2019
    Öncelikle teşekkürler Gürhank hocam.

    Bizim bayi tanıdık olduğu için serviste bayağı yardımcı oluyor ama her istediğimi de yapmıyorlar :D.

    Benim birkaç tavsiyem ve sorularım olacak (tabi işten daha iyi anlayan varsa eleştiri yazabilirler.)

    İlk yaptığım bakımda antifiriz suyunu tamamen boşaltıp ardından hava basarak iyice arındırıp yenisi ile değiştirmek oldu. Aklımda Motocool soğutma sıvısı almak vardı ama burada bulamadım internette de pahalıydı açıkçası. Ben de aynı özelliklere sahip LUKOIL'in soğutma sıvısını alıp su ile %50 oranında seyreltip ilk olarak radyatöre ekledim. Eskiden fan daha çabuk açılıp daha geç kapanırdı. Şimdi ise daha geç açılıp daha erken kapanıyor. Belki sıvı eksiği vardı motorun belki de kullandığım sıvı gerçekten daha iyi bilemiyorum fakat siz siz olun sıvı eklemek yerine tamamen değiştirin çünkü bu radyatör sıvılarının çeşitleri var yanlış bilmiyorsam. Farklı sıvılar birbiri ile tepkimeye girebilirler.

    İkinci olarak ise motor yağını CASTROL POWER 1 10-50 ile değiştirmek oldu. Yine gözüm başta motul 7100'de idi ama burada yine satılmıyordu. İnterntteki fiyatı da bana yüksek geldi açıkçası. Düşüncem performans olarak castrol ile motul arasında olacaksa en fazla %10 luk bir fark olur. Bu da maliyet açısından düşünülürse 40 lira daha fazla vermeye gerek yok.

    Üçüncü olarak diğer arkadaşların da belirttiği gibi HER CIVATAYI sıkarak kontrol edin. Bizim usta biraz inatçı o yüzden Alyan anahtarını ben elime alarak hepsinin üstünden geçtim ne olur ne olmaz.

    Ayrıca üç sorum olacak.
    İlk olarak bazı arkadaşlar bujiyi iridyum buji ile değiştirdiklerini yazmışlar. Ben de aynını yapmak istiyorum fakat ortalıkta buji falan göremedim. Bujiye nasıl ulaşabilirim? Çok zahmetli ise hiç girişmek istemiyorum açıkçası. Ama değiştirirsem de en azından fabrika bujisinden kat kat iyi olacağını düşünüyorum. Bu konuda fikirleriniz nedir acaba?

    İkinci sorum ise şu depodan gelen zırıltı olayını çözmek için benzin deposunu söküp altına malzeme koyduğunu söyleyen arkadaşlar var. Bizim usta sözde depoyu söküp bakarız dedi ama deponun üstünde yer alan o plastik aksamı söktü. Gerçi depo full doluydu nasıl söküp kaldırırdı bilmiyorum ama yakıtında boşuna damlamasını istemem. O konuda video rehberi varsa paylaşırsanız sevinirim.

    Üçüncü sorum ise motorda zincir sesi normalden fazla gibime geliyor. Eski tnt serisinde de aynı sorun vardı sanki. Acaba bu modelde de mi aynı problem var yoksa sorun sadece bana mı özgü?

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #562
    Rakaful - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli BN 251
    Motorun hayırlı olsun biologistt. Kaza bela görmeyesin.

    Benim yakıt ortalamam 100km'de 3.6 litre. Motoru çok sıkıştırmam ama bu veriyi 110-120 km hızları görerek ve şehir içinde de kullanarak elde ettim. Geneli uzun yoldu ama. Sürekli şehir içi olursa biraz artabilir ama 4 litrenin üzerine çıkması bence normal değil.

    Sorularına gelirsek ben iridium buji taktırdım ilk bakımda ve motor gayet stabil oldu. Düşük devirlerde dalgalanma yapıyordu onu kesti. Yakıta da etkisi olduğunu düşünüyorum çünkü iridium bujiler daha kararlı çalışıyor. Söküp takmak için depo kapağını ve depoyu yerinden sökmelisin. Yakıtını azaltıp o şekilde değiştirmeni tavsiye ederim.

    Depodan beni rahatsız edecek bir zırıltı gelmiyor ama depo ile depo kapağı arasına sünger koyarak sesi kesenler var, deneyebilirsin.

    Benim motorda zincir sesi duymadım hiç. Düzenli bir şekilde temizleyip yağlıyorum ve motoru sıkıştırmıyorum. Dolayısıyla zincire de çok yük binmemiş oluyor. Bu sebeple benimkinde ses bulunmuyor olabilir.

  3. #563

    Üyelik
    29 Eylül 2019
    Alıntı Rakaful adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun hayırlı olsun biologistt. Kaza bela görmeyesin.

    Benim yakıt ortalamam 100km'de 3.6 litre. Motoru çok sıkıştırmam ama bu veriyi 110-120 km hızları görerek ve şehir içinde de kullanarak elde ettim. Geneli uzun yoldu ama. Sürekli şehir içi olursa biraz artabilir ama 4 litrenin üzerine çıkması bence normal değil.

    Sorularına gelirsek ben iridium buji taktırdım ilk bakımda ve motor gayet stabil oldu. Düşük devirlerde dalgalanma yapıyordu onu kesti. Yakıta da etkisi olduğunu düşünüyorum çünkü iridium bujiler daha kararlı çalışıyor. Söküp takmak için depo kapağını ve depoyu yerinden sökmelisin. Yakıtını azaltıp o şekilde değiştirmeni tavsiye ederim.

    Depodan beni rahatsız edecek bir zırıltı gelmiyor ama depo ile depo kapağı arasına sünger koyarak sesi kesenler var, deneyebilirsin.

    Benim motorda zincir sesi duymadım hiç. Düzenli bir şekilde temizleyip yağlıyorum ve motoru sıkıştırmıyorum. Dolayısıyla zincire de çok yük binmemiş oluyor. Bu sebeple benimkinde ses bulunmuyor olabilir.
    Cevap için teşekkür ederim. Fakat ben de motoru sıkıştırmıyorum. Innn diye bir ses geliyor debriyaj kolunu çektiğimde nedense. Bu lastiklerin yolda yürümesinden mi yoksa zincirden mi açıkçası anlayamadım bile.

    Ayrıca bugün HataY_ANTEP arası ilk uzun yol motosiklet denememi yaptım. Yaklaşık 250 km idi. Ücretli yola girince insan gaza basmaktan kendini alamıyor. En yüksek hız olarak 150 yi ancak gördüm ki sonrası kesici tarafından engelleniyor. Yakıt denemesini depo bitene kadar devam edip öyle yapacağım. Bakalım bu kez 1 depo kaç km götürmüş olacak. Yolda kalmamak içinse sırtımda 2,5 litrelik yedek bir yakıt olacak :D.

    Buji olarak siz hangisini önerirsiniz link paylaşırsanız sevinirim. Ayrıca değiştirme olayını kendim yapsam mı yoksa servise mi gitsem sizce? Elimden geliyor böyle işler fakat yardımcım yok bu yüzden servis daha mantıklı görünüyor ama yine de size sormak isterim.

  4. #564

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Arkadaşlar kışa girmeden tekrardan bir dana alasım var. 12 bine satmıştım geçen martta.

    Malum sitede 14-15 bin yazanlar kime satıyor bilmiyorum. Sıfırı 17 bin zaten...

    2. elde %70'ini hesaplasak, ederi 12 bin ...

    1-1,5 önümüz kış, krizde kim alacak kim satacak nakte dönelim indirimi ... 500 de otobüsle gittim motorla geldim, benzin, yol, bakım masrafı indirimi... eder toplamda 2 bin ...

    Temiz bir 10 bin bırakırım.

  5. #565
    Rakaful - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli BN 251
    biologistt Yanlış hatırlamoyorsam Ngk'nın Cr8e diye bi modeli var. Onun iridium olanını alacaksınız. Ben 100 lira civarında almıştım. Kendi başınıza da değiştirebilirsiniz ama bayağı zorlanırsınız. Dediğim gibi alttaki metal depoyu sökmeniz lazım. Depo mümkün olduğunca boş olsun ve soketleri falan var önce onları çıkarın. Yardımcı olan birisi olursa kolay olur.

    Aslında yedek yakıt taşımaya gerek yok. Benzin göstergesi yanıp sönmeye başlayınca bile 35-40 km arası gidersin.

    Devriyaj kolunu çekince benimkinden herhangi bir ses gelmiyor. Onu da bir gösterin anlayan birine.

    Gezegeze sen daha önce kullanmış adamsın bari sen öldürme fiyatını bu kadar.

  6. #566

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    İstanbulda ki BN251 sahibi arkadaşlarla tanışma ve sohbet tarzında ufak bir buluşma planlayabiliriz, böyle bir durumda katılmak isteyen arkadaşlar olur mu söyle bir kamu araştırması yapalım ilgilenen arkadaşlar semt bilgisi paylaşabilirler. Toparlayabilirsek güzel olur.
    Not:Diğer illerdeki arkadaşlarda kendi aralarında bu vesileyle planlayabilirler ;)
    Ataşehir/İstanbul

  7. #567

    Üyelik
    14 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli BN251
    olabilir pendik

  8. #568

    Üyelik
    14 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Merhabalar, oktay motordan bn 251 alarak kısmen aranıza katıldım. Kısmen diyorum çünkü henüz ehliyetim yok, honda eğitiminden sonra gaza gelerek birazda salı pazarında pratik yaparım diyerek direk aldım

    Biraz şanssız bir başlangıç oldu, yakıtı fulleyince stop etme, gaz yememe sorunu mevcut, oktay motor bu şekilde bir kronik sorun olduğunu belirtti, depo kapağı açık kullanmak gerekiyormuş yakıt biraz azalana kadar, şuan yakıt bir tık azaldı ama düşük devirde durmaya yakın stop etme devam ediyor. Bunun dışında kurstaki motorlarla kıyaslamak ne kadar doğru bilmiyorum ama arka frenin ısırdığını hiç hissetmiyorum balataların yeni olmasından mı kaynaklı bilemiyorum tabi.....

    Sanırım ehliyetten sonra bana servis yolu göründü gibi şuan için

  9. #569

    Üyelik
    15 Ekim 2019
    Bir whatsapp grubumuz varmı, yoksa oluşturalım etkinliklerimizi ve sorunlarımızı paylaşalım
    Güneşli / İstanbul

  10. #570

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Arkadaşlar merhaba, yukarıdaki yorumlara istinaden bir telegram grubu kuruldu. Hepiniz bu gruba dahil olabilirsiniz, linki paylaşıyorum.
    https://t.me/benellibn251

  11. #571

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    brkn90, Kadıköy'deki Salı pazarından mı bahsediyorsunuz? Aman diyeyim, orada pratik yaparken dikkatli olunuz. Pazarcıların artıklarından, organik, inorganik, zemin sabun gibi kaygan olabiliyor!

    Ehliyet öncesi orada pratik yapıyordum. Son turda, döndüğümüz kısa alanın haricinde, şöyle sahanın tamamına doğru bir açılayım falan dedim... bomboş alan ... nereye denk geldiysem, yere yapıştım... Allah'tan ekipmanlıydım ... ama ona rağmen yerde bir süre kalakaldım... Sonra, ayağa kalktım, motoru kaldırdım... zar zor... buz pistindeymişim gibi kaygan ayağımın altı.. yağ mı döküldü, ne döküldüyse artık, pazarcıların arabasından... dayak yemiş gibi zar zor geldim eve .... ertesi gün de sınav vardı... sınavı geçtim ama , neredeyse motosikletin üstüne zor biniyordum

    Salı pazarı , o bakımdan sakat, eğer sınav yapılan ve çalışılan alanların dışına çıkacak olursanız, nasıl olsa bomboş, dümdüz alan diyerekten...

    Başarılar...

  12. #572

    Üyelik
    14 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Benelli BN251
    @gurhank grup yazışmaya kapalı
    bide sorum olacak motorum 4000 km de ve yavaşlarken 5-4-3-2-N-1 diye vites atıp yavaşlarken bu işlemi hızlı yatığımda vites hangi vitesten hızlı başladıysam düşmeye bir atl vitesinde kalıyor yani 5-4 yaptıktan sonra kalıyor 3-2-N-1 olmuyor durmada değil yavaşlamada da yaşıyorum sorun benden kaynaklı diye düşünüyorum ama emin olamadım. Başka bir arkadaş sürdü motoru oda aynı problemi yaşadı süren kişinin mt-07 vardı benim gibi ilk motoru değildi. Serviste klasik söylenen sorun yok deniyor.

  13. #573

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Alıntı gurhank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba, yukarıdaki yorumlara istinaden bir telegram grubu kuruldu. Hepiniz bu gruba dahil olabilirsiniz, linki paylaşıyorum.
    https://t.me/benellibn251
    Arkadaşlar tekrar merhaba, @A.Sahin kullanıcısının da uyarısıyla grubun yapısını düzelttik, katılımınızı bekleriz.

    Benelli Türkiye Kullanıcı Telegram Grubu
    https://t.me/benelliturkiye

  14. #574

    Üyelik
    11 Haziran 2019
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Dostlar ufak bir problemim var destek ve yönlendirme rica ediyorum.
    Motorda bir ortalama 30dk lık bir sürüş yaptıktan sonra arka fren pedalım yumuşuyor, neredeyse 3 katı kadar basmam gerekiyor ki ısırmaya başlasın, haliyle güvensizlik yaratıyor. Hidrolik sıvısında eksiltme göremedim, sebebi ne olabilir? Teşekkürler.

  15. #575

    Üyelik
    01 Mart 2019
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Benelli BN 251
    Arkadaşlar tecrübe ettiğim bir konuyu paylaşmak istedim faydalı olur diye geçenlerde 3500 bakımını yaptırdım. liqui moly yağ koydurmuştum. Vites geçişlerinde bariz değişiklik oldu bu kadarını beklemiyordum açıkçası. Daha önce servisin kazıkladığı castrol koymuştum vites geçişleri sertti. Bu konuda tecrübesi olan varsa başka markalardan paylaşalım ki yol gösterici olsun.


    BLUE MOTOR - Benelli - RKS - KUBA
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
29. sayfa BirinciBirinci ... 19272829

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)