Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6641
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Çok teşekkürler Mustafa Uğur hocam . Tamam SKF ve Tımken gibi markalar dünya da isim sahibi . Ama yabancı kazanacağına Türk fabrikası + teknolojisi kazansın . Ben Ors alıp kenara koyacam.Selamlarla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

    Seygili Mustafa hocam sağ olasın ön teker rulmanı numarasını bizlerle paylaştın. Yalnız benim senden
    bir isteğim daha olacak, hemi de bütün evo kullanıcısı arkadaşlarım adına. Bu talep bugün için değil.
    Sen arka tekeri söktüğün gün . Arkada 4 tane rulman varmış. Numarası da 6302 den farklı . Arka tekeri
    söktüğünde o rulman no yu da paylaşırsan sana bütün rx3i kullananlar adına müteşekkir oluruz. Hocam
    Amortisör keçesi iki adet alınca yetiyor mu yoksa 4 tane mi alalım. Hürmetlerle.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6642

    Üyelik
    15 Ekim 2019
    Arkadaşlar hepinize merhaba 54 yaşında motor sevdası depreşti a2 ehliyetine yazıldım ilk girişte çuvalladım 8 çizemedim ancak ikincide hallettim
    Bir arkadaşta rx3i gördüm tipine hayran kaldım bir kaç aydır sürekli araştırdım kullanıcılarından bilgi aldım nasipse 10 gün içinde
    2018 - 19 almayı düşünüyorum artçıllı gezenleri görünce neden bu kadar geç kalmışım demekten kendimi alamadım
    Kazım TOKMAK, bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  3. #6643

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler Mustafa Uğur hocam . Tamam SKF ve Tımken gibi markalar dünya da isim sahibi . Ama yabancı kazanacağına Türk fabrikası + teknolojisi kazansın . Ben Ors alıp kenara koyacam.Selamlarla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------

    Seygili Mustafa hocam sağ olasın ön teker rulmanı numarasını bizlerle paylaştın. Yalnız benim senden
    bir isteğim daha olacak, hemi de bütün evo kullanıcısı arkadaşlarım adına. Bu talep bugün için değil.
    Sen arka tekeri söktüğün gün . Arkada 4 tane rulman varmış. Numarası da 6302 den farklı . Arka tekeri
    söktüğünde o rulman no yu da paylaşırsan sana bütün rx3i kullananlar adına müteşekkir oluruz. Hocam
    Amortisör keçesi iki adet alınca yetiyor mu yoksa 4 tane mi alalım. Hürmetlerle.
    Üstadım kusura bakmayın, cevaplarım geç geliyor.

    Amortisör keçesi 2 adet yeterli. Birde tozluk denilen bir parça var. oda keçe vasfında ancak amortisör sıvısı ile bir alakası yok. asıl keçeyi dış etkenlerden (kir, toz vs.) korumak için. Ben tozluk keçesini değiştirmedim. siz değiştirmek isterseniz 2 adet de ondan almanız gerekir.

    Arka teker rulmanlarını ilk fırsatta kontrol edeceğim... kontrol ettiğimde burada paylaşırım...

    Kolay gelsin.
    bursalıali ve maktama bunu beğendiler.

  4. #6644

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Hamsiman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hepinize merhaba 54 yaşında motor sevdası depreşti a2 ehliyetine yazıldım ilk girişte çuvalladım 8 çizemedim ancak ikincide hallettim
    Bir arkadaşta rx3i gördüm tipine hayran kaldım bir kaç aydır sürekli araştırdım kullanıcılarından bilgi aldım nasipse 10 gün içinde
    2018 - 19 almayı düşünüyorum artçıllı gezenleri görünce neden bu kadar geç kalmışım demekten kendimi alamadım
    Hadi bakalım inşallah abicim kazasız belasız huzurla binersin alacağın motoruna, iki teker sevdalısı camiasına hoşgeldin abicim
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #6645

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Link burada dursun arkadaşlar...

    http://chinariders.net/showpost.php?p=272255&postcount=42

    Rx4 lerin farı bizim motora uygulamış arkadaş... Sanıyorum TR'de de bu uygulamayı yapan arkadaşlar var... Ben takipteyim.

    Kolay gelsin.
    bursalıali, maktama, Ali Çimen ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6646

    Üyelik
    08 Haziran 2018
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    Mondial Rx3i Evo
    Beyler selamlar benim motorda ön frene dokuduğumda sağ ön tarafa daha çok çöküyor. Acaba amortisörlerin biri daha yumuşak olabilir mi ?
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #6647

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Yetkinnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler selamlar benim motorda ön frene dokuduğumda sağ ön tarafa daha çok çöküyor. Acaba amortisörlerin biri daha yumuşak olabilir mi ?
    Bir tarafın amortisör yağı diğerine göre azalmış olabilir. Amortisör keçelerinizi kaçağa karşı kontrol edin, amortisör yağlarını ve keçelerini değiştirin.
    Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.

  8. #6648

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Arkadaşlar merhabalar. Ön amortisörlerden gelen lok lok sesi yüzünden müsait bir zamanda ön iki keçeyi değiştirmeyi düşünüyorum. Ancak amortisör yağı olarak motul 5w kullansam nasıl olur? İnce geleceğini iddia edip 10w(öyle bir yağ var mı bilmiyorum) önerenler de var. Bir de ne kadar yağ alıyor acaba be kovan başı 330 ml diye biliyorum yanlış olabilir tabii.
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #6649

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Dogrudur 330 ml alır. Yumuşak olsun istemiyorsanız 10w iyidir.
    https://www.cscmotorcycles.com/check...rk-maintenance
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  10. #6650
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    https://www.youtube.com/watch?v=le2Dj9Famgo

    BU video faydalı olabilir
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #6651
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Hafta sonu arkadaşım henüz 3 aylık, 5000 km deki RX3 ünü temizlerken arka fren diskine baktım.
    Zincir temizliği ve yağlaması yapıyordu.

    Hani hep diyordunuz ya bu motorun frenleri zayıf diye.
    Meraktan arka fren diskinin ön ve arka yüzüne parmağımla baktığımda, ön yüzde parmağım kayıyordu.
    Ama diskin tekerleğe bakan iç tarafına dokunduğumda, hani parmağınızı selobant yapıştırılıp sökülmüş
    bir yere sürtersiniz parmağınız kaymaz ya, aynı öyle kaymıyordu parmağım ve yapışıyordu diskin arka tarafına.
    Motorla bir saat önce 50km yoldan gelmişti ve arka fren kullanmamış olması imkansız.

    Bu normal bir durum mu?

    Yoksa balataların sadece ön yüz tarafında olanlar mı diske temas ediyor.
    Frenin zayıf tutması böyle bir saçmalıktan kaynaklanabilir mi?
    Ben mi vesvese ettim?
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  12. #6652
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hafta sonu arkadaşım henüz 3 aylık, 5000 km deki RX3 ünü temizlerken arka fren diskine baktım.
    Zincir temizliği ve yağlaması yapıyordu.

    Hani hep diyordunuz ya bu motorun frenleri zayıf diye.
    Meraktan arka fren diskinin ön ve arka yüzüne parmağımla baktığımda, ön yüzde parmağım kayıyordu.
    Ama diskin tekerleğe bakan iç tarafına dokunduğumda, hani parmağınızı selobant yapıştırılıp sökülmüş
    bir yere sürtersiniz parmağınız kaymaz ya, aynı öyle kaymıyordu parmağım ve yapışıyordu diskin arka tarafına.
    Motorla bir saat önce 50km yoldan gelmişti ve arka fren kullanmamış olması imkansız.

    Bu normal bir durum mu?

    Yoksa balataların sadece ön yüz tarafında olanlar mı diske temas ediyor.
    Frenin zayıf tutması böyle bir saçmalıktan kaynaklanabilir mi?
    Ben mi vesvese ettim?
    Arkadaşın motorunun arka frene bassın ve fren lambasının yanıp yanmadığına baksın eğer yanmıyorsa fren mekenizması kilitlemiş veya hava yapmış olabilir.
    bursalıali bunu beğendi.
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  13. #6653
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın motorunun arka frene bassın ve fren lambasının yanıp yanmadığına baksın eğer yanmıyorsa fren mekenizması kilitlemiş veya hava yapmış olabilir.
    Fren ve fren lambasını, kontrol etmiştik.

    Hatta ben bu durumu söyledikten sonra köy içerisine kısa bir sürüş yapıp frenleri kontrol etti.
    "Eskisi gibi tutuyor" ama "Söylendiği kadarda zayıf" diye eklemişti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

    Az önce yazdı arkadaşım. Gidip kontrol etmiş. O selobant etkisi yok diyor. Normal görünüyor hatta balata tozu geldi elime demekte.

    Muhtemelen zincir temizlemek için kullandığı spreylerin sıçramasından kaynaklanan bir durum vardı diye düşünüyorum.
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #6654
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren ve fren lambasını, kontrol etmiştik.

    Hatta ben bu durumu söyledikten sonra köy içerisine kısa bir sürüş yapıp frenleri kontrol etti.
    "Eskisi gibi tutuyor" ama "Söylendiği kadarda zayıf" diye eklemişti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

    Az önce yazdı arkadaşım. Gidip kontrol etmiş. O selobant etkisi yok diyor. Normal görünüyor hatta balata tozu geldi elime demekte.

    Muhtemelen zincir temizlemek için kullandığı spreylerin sıçramasından kaynaklanan bir durum vardı diye düşünüyorum.
    Olabilir zincir spreyi sıçratmış olabilir normalde en iyi yağlayıcı kullanılmış tam sentetik motor yağıdır hem zincir iyi yağlar hemde kolayca sıçratmaz. ama olduki ilerde arka fren tutmamaya başlar hemen arka fren lambasına baksın çünki bu aletin arka fren lambası hidrolikde basınç oluşmaz ise çalışmaz yani müşürlük bir durumu yok fren mekanizması veya fren hidroliğinde hava vardır.
    bursalıali bunu beğendi.
    körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır

  15. #6655
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı bektanist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olabilir zincir spreyi sıçratmış olabilir normalde en iyi yağlayıcı kullanılmış tam sentetik motor yağıdır hem zincir iyi yağlar hemde kolayca sıçratmaz. ama olduki ilerde arka fren tutmamaya başlar hemen arka fren lambasına baksın çünki bu aletin arka fren lambası hidrolikde basınç oluşmaz ise çalışmaz yani müşürlük bir durumu yok fren mekanizması veya fren hidroliğinde hava vardır.
    Teşekkürler. yazar iletirim.
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #6656
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Bektan ve Ufuk hocam merhabalar. Bir ay kadar önce arka balatalarımı değiştirdiğimde dış balatanın neredeyse tamamen bittiği , iç balatanın ise yarısı
    kadar aşındığı dikkatimi çekmişti. Değiştirdikten sonra yaklaşık 500 km yaptım. 1000 km olduğunda tekrar bir söküp kontrol edeyim . Acaba farklı mı aşınacak. Selamlarla.

  17. #6657
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bektan ve Ufuk hocam merhabalar. Bir ay kadar önce arka balatalarımı değiştirdiğimde dış balatanın neredeyse tamamen bittiği , iç balatanın ise yarısı
    kadar aşındığı dikkatimi çekmişti. Değiştirdikten sonra yaklaşık 500 km yaptım. 1000 km olduğunda tekrar bir söküp kontrol edeyim . Acaba farklı mı aşınacak. Selamlarla.
    Bir zahmet Ali bey.

    Hani İstanbula geleceğidiniz.
    İsmet bey, siz, ben buluşacağıdık.

    Haber bekliyorum.

  18. #6658
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Ufuk hocam cevabım sizin hobinizin sayfasında.

  19. #6659

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Arkadaşlar son mesajlarda bahsedilen durum tamamen fren merkezinin oynamamasından kaynaklı. Yani kaliperin ileri geri hareket etmesine olanak sağlayan pimler kitlenmiş olmalı ki sadece pistonların olduğu taraf işlev görüyor. Bunun için de merkezin yerinden sökülüp merkezi şaseye bağlayan mekanizma sökülmeli - kitlendiyse eğer epey zor olabilir- zımpara yardımıyla yüzeyi parlatılıp kauçukların içleri temizlenmeli ve yeniden greslenip takılmalıdır. Eğer gerekliyse de tamir takımı dediğimiz kauçuklar da değişmelidir. Bu sayede frene bastığınızda pistonun itme kuvvetiyle hareket eden merkez de pistona ters yönde hareket edecek ve sabit olan balatayı da diske yapıştıracaktır. Bu sayede kötü-berbat denilen arka frenin aslında denilenle alakası olmadığını göreceksiniz. Ha aynısı ön fren için geçerli değil tabii ki. Ön frenin motora oranla oldukça zayıf kaldığını her fırsatta söylüyorum.
    ufoz ve bursalıali bunu beğendiler.

  20. #6660
    Ichigo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2018
    Şehir
    Balıkesir/Akçay
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili abilerim,

    Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

    1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
    2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

    Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

    https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

    Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.
    Çözümünü bulabildiniz mi acaba? Aynı sorun bende de var. Uzun yolda 200km yol gidiyorum hararet göstergesi 2 dişte sabit kalıyor. Fakat şehir içine girdiğimde trafikte 1-2 vitesle hareket ederken yada rölanti de beklerken hararet göstergesi 3 dişe cıkıyor.
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)