Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4041
    RmMuR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul Ataşehir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Sol degistirme tusuna basip sag degistirmw tusuna 2 sn.basili tutuncaydi galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------

    Bugun Istanbul Atasehirden Eskihisar Topcular arabali vapur gecisi ile Bursaya gidip geldim. 275 km yol yaptim.
    195 i iki kez gordum. 180 km civarina 4 - 5 kez ayrica ciktim. Genel olarak 110 ile 150 km hizlarda guzergaha gore hizlarim oldu.
    Cok keyifli bir yolculuktu.
    5 lt/100 km ortalama yakit harcamam olmus.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4042
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı RmMuR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sol degistirme tusuna basip sag degistirmw tusuna 2 sn.basili tutuncaydi galiba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------

    Bugun Istanbul Atasehirden Eskihisar Topcular arabali vapur gecisi ile Bursaya gidip geldim. 275 km yol yaptim.
    195 i iki kez gordum. 180 km civarina 4 - 5 kez ayrica ciktim. Genel olarak 110 ile 150 km hizlarda guzergaha gore hizlarim oldu.
    Cok keyifli bir yolculuktu.
    5 lt/100 km ortalama yakit harcamam olmus.
    Sag abi ben sagla sifirladiydim. Ben arada apacilik yaptigim icin (daha once hic luks araba tokatlayan motorum olmadigi icin bununla tadini bol bol cikarmaktan) 5.5 lt bendeki gosterge de.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

    Alıntı ko23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar. Yaklaşık 1,5 ay önce ben de mt07 sahibi oldum. Aldıktan 3 hafta sonra 1K tamamlayıp bakımını yaptırdım. Servisten sonra motorda titreşim ve performans olarak olumlu yönde artış oldu. 2 gün sonra 600 km bir seyahat yaptım. Uzun yol sonrasında motorda normalden fazla ses ve titreşim hissettim. Öncelikle bu tarz bir durum başına gelen var mı onu merak ediyorum. 2. konu ise ön ve arka disklerden gelen metal sürtme sesi. Motoru yıkama/yağlama için sehpalara aldığımda lastikleri elimle döndürürken farkettim bunu. Aynı şekilde motoru bir yerden bir yere iterken de duyuyoruö bu sesi.
    Sesi mutlaka servise sormanizi tavsiye ederim. Titresim ise genelde 2-3 silindir torklu makinelerde yag viskozitesi dusunce olusur. Uzun yolda cogunlukla dusuk vites yuksek devir gittiyseniz yagin omrunu cabuk bitirmis de olabilirsiniz ama benimki tamamen tahmin.

  3. #4043

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07 Race Blue
    Bugün fark ettim motordan hafif videodaki gibi ses geliyor. Yabancı forumlarda da birçok kişide aynı sıkıntının olduğunu okudum ancak servislerde normal olduğunu söylüyorlarmış. Benden başka aynı sesin duyan varmı acaba?

    https://www.youtube.com/watch?v=OYkJ3nNkkmQ

  4. #4044
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı adnszn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün fark ettim motordan hafif videodaki gibi ses geliyor. Yabancı forumlarda da birçok kişide aynı sıkıntının olduğunu okudum ancak servislerde normal olduğunu söylüyorlarmış. Benden başka aynı sesin duyan varmı acaba?

    https://www.youtube.com/watch?v=OYkJ3nNkkmQ
    Aynı ses benim cbf'imde de var hocam . Subab vuruyor , iyi bir subab ayarından anlayan ustaya yaptırmanız lazım . Yoksa subab sesi ile yaşamaya alışmalısınız .
    Sj's bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  5. #4045

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07 DEEP ARMOR ABS
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklete, hele ki MT-07 gibi bir motora o yağ konur mu hiç ? Yazık motora... Hemen değiştirip motosiklet yağı koyun.
    yağ yağdır hocam sen sıkınta yapma ben yıllardan berı castrol kullanıyorum ve hıc bır yamuğunuda gormedım ıpone motule verecek param yok benım

  6. #4046

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Sıkıntı yok, debriyaj vaktinden önce sıyırmaya başlayınca, vermediğin parayı oradan alırlar .
    xismailaydin ve utk_trn bunu beğendiler.

  7. #4047

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı nisa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ yağdır hocam sen sıkınta yapma ben yıllardan berı castrol kullanıyorum ve hıc bır yamuğunuda gormedım ıpone motule verecek param yok benım
    Yağ yağ değildir, motora o yağ konulmaz. Sen yamuğunu görmezsin ama motorun zamanla görür. Ben Castrol'u Motul'u tartışmıyorum, git en alakasız markanın yağını al ama motosiklet için üretilmiş en az yarı sentetik yağ olsun. Magnatec, yüksek devirlerde düzgün yağlama yapamayabilir ve de vites kutusundaki basınçlara dayanamaz. Açık söyleyeyim ben olsam motoru garanti dışında bırakırım. O kadar önemlidir yani...

  8. #4048
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı ses benim cbf'imde de var hocam . Subab vuruyor , iyi bir subab ayarından anlayan ustaya yaptırmanız lazım . Yoksa subab sesi ile yaşamaya alışmalısınız .
    Dostum, lütfen genelleme yapmayalım. MT-07'de subap vuruyor? Hem de CBF150 ile kıyaslayarak mı söylüyorsun bunu?

    Kötü niyetli olduğunu düşünmüyorum ancak teknik bilgi yoksa elma ile armutu karıştırmamak lazım.

    MT-07 ve CBF150'nin subap yapıları birbirinden çok farklıdır. CBF150'yi çok sıkıştırırsan sürekli subap ayarın bozulur ancak CBR250, MT-07 tarzı "şimli subap" kullanan motosikletlerin subap ayarını motosikleti agresif kullandığın için bozamazsın. Zamanla, uzun KM'ler sonunda tekrar ayar yapılması gerekebilir ancak onun için de 40.000, 50.000 Km'lerden bahsediliyor. Küçük motosikletler gibi 500 Km'de bir değil.

    ---

    Sen şimdi "subap vuruyor" dedin ya, tamam. MT-07 subap vuruyor diye adı çıkar artık.

    ---

    "Motosikletten ses geliyor" diyen arkadaşlar için söylüyorum;

    Çoğumuz motosikletleri sıfır KM aldık. Eğer ilk motosikletiniz değilse, biraz da motosikleti hissedebilen biriyseniz, motosikleti ilk çalıştırdığınız zamanlardaki sesleri hatırlayın, 1000 KM rodaj bakımından sonraki sesleri de hatırlayın...

    1600 Km'lik rodaj bittikten sonra, motosikleti ne kadar agresif kullanırsanız kullanın, motosikletten farklı bir ses çıkmaması gerekir. Tabi KM arttıkça motor sesi daha tok/gür vs çıkabilir ancak genel olarak ses aynıdır.

    Yani motosikleti aldığımızda olmayan bir ses, sonradan ortaya çıkarsa, o zaman bunu araştırmak gerekir. Ancak MT-07, aldığım günden beri aynı şekilde ses çıkarıyor. Sesler alışılmışın dışında olabilir ancak bu o motosikletin kendine özgü motor yapısından kaynaklanıyor: Çift silinidir cross plane blok.

    Bir tane çok deneyimli adamdan "MT-07'den ses geliyor" diye yorum duymadım. Hep yeni başlayan arkadaşlar "ya bi ses var" diyor. Yurt dışında da bu böyle. Yani yurt dışındaki tecrübesiz sürücünün de "ses geliyor abi yea" demesi, motosiklette sorun olduğunu göstermez.

    AEA'nın test ettiği MT-07, Yamaha'nın test motosikleti. Ses gelse inanın en çok ondan gelirdi. Olmaması gereken bişe olsa, AEA da derdi "bi ses geliyo ama çözemedik" diye. Ki bunu sadece AEA için söylemiyorum, çevremde de bir sürü tecrübeli kişi inceledi MT-07'yi, birinden bile ses ile ilgili "acaba" diye yorum duymadım.

    ---

    Castrol Magnatech yağ konulan MT-07'ye acıdım açıkçası. Gidin Yamalube kullanın, araba yağı kullanmayın arkadaş şu motosikletlerde. Yazık...

    ---

    Ülen şu motosikletleri nasıl kullandığınızı çok merak ediyorum haa... Neyse...
    Seko, peace74 ve utk_trn bunu beğendiler.
    Yeni değil bu yalnızlık . . .

  9. #4049
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ yağ değildir, motora o yağ konulmaz. Sen yamuğunu görmezsin ama motorun zamanla görür. Ben Castrol'u Motul'u tartışmıyorum, git en alakasız markanın yağını al ama motosiklet için üretilmiş en az yarı sentetik yağ olsun. Magnatec, yüksek devirlerde düzgün yağlama yapamayabilir ve de vites kutusundaki basınçlara dayanamaz. Açık söyleyeyim ben olsam motoru garanti dışında bırakırım. O kadar önemlidir yani...
    Mt-07'nin yağını kendi değiştiren oldu mu hiç ?
    Kitapçığa göre sıradaki bakım 10 bin'de.
    Ancak ben 6 bin civarında yağı kendim bir değiştreyim diyorum, daha önce de hiç kendim yağ değiştirmedim.
    Değişmesi gereken parçalar, sadece yağ filtresi ve contadan mı ibarettir ?
    xismailaydin ve utk_trn bunu beğendiler.
    Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.

  10. #4050

    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07 Race Blue
    Öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkürler ama belirtmeden edemeyeceğim ukelalıkla bilgili olmak arasında ince bir çizgi vardır.

    Linkteki videoyu izlediysen motordan bir ses geliyor aşikar. Bu ses standart olsun olmasın insanı rahatsız edici bir ses. Bunu anlamak için ordinaryus profesör yada moto gp yarışçısı olmaya gerek yok. Kaldıki bu ses bu durumdan şikayetçi olan birçok kişi gibi benimde başlarda olmadığını düşündüğüm ve sonradan ortaya çıkan bir durum.

    Sen 4 silindirli bir R1 'den mi MT07 'e geçiş yaptın bilmiyorum ama benim önceki motorum KTM Duke200 'dü ve bu yüzden 2 silindirli bir motorun sesi ile büyümedim. Yine 2 silindirli bir motordan geçiş yapmış olsam bile bu durumu yadırgamam çok normal olurdu ki bir italyanla bir japonun sesinin aynı olmayacağını herkes bilir. Yani motorun standart sesi bu olabilir fakat sonuç olarak bu ses insanı çok mutlu eden bir ses değil.
    cocukozgur, numan ve copycat bunu beğendiler.

  11. #4051

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07 DEEP ARMOR ABS
    Alıntı tuzsuzdeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt-07'nin yağını kendi değiştiren oldu mu hiç ?
    Kitapçığa göre sıradaki bakım 10 bin'de.
    Ancak ben 6 bin civarında yağı kendim bir değiştreyim diyorum, daha önce de hiç kendim yağ değiştirmedim.
    Değişmesi gereken parçalar, sadece yağ filtresi ve contadan mı ibarettir ?
    2.60 lıtre yağ koy ve yağ fıltresını değıştır başkada bışey yok zaten contadan bahsetmıssın nerenın contası bu ben anlamadım ha bu arada hava fıtresınıde kontrol edebılırsın eğer cok kırlıyse değıştır bızım yağ fıtrelerı r1 ıle aynı parça ben kendım değıştırdım yağını 15 dakıkanı alır sadece
    tuzsuzdeli ve utk_trn bunu beğendiler.

  12. #4052
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı nisa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2.60 lıtre yağ koy ve yağ fıltresını değıştır başkada bışey yok zaten contadan bahsetmıssın nerenın contası bu ben anlamadım ha bu arada hava fıtresınıde kontrol edebılırsın eğer cok kırlıyse değıştır bızım yağ fıtrelerı r1 ıle aynı parça ben kendım değıştırdım yağını 15 dakıkanı alır sadece
    Eyvallah hocam. R1 ile aynı olduğunu öğrenmem iyi oldu.
    Genelde böyle sıvı kapaklarının olduğu yerlerde bir sızdırmazlık contası olur.
    Motosikletin yağ tapası altında da vardır varsayımı ile söylemiştim.
    utk_trn bunu beğendi.
    Dünyaya şahit olmanın yolu, maceranın kendisinden başka bir şey değildir. Çünkü dünyadaki en büyük mutluluk, bu dünyanın şahidi olmaktır.

  13. #4053

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07
    Karter tapasının contasıdır. Tapa pulu da denir..Genellikle yumuşak bir metalden yapılır ve tapa sıkıldığında yüzeyin şeklini alır. Kendine yer yapar. Aynı pulu tekrar kullandığımızda aynı açıyla oturmaz ise daha önce ezilmiş yerlerden yağ kaçağı olabilir.Bu nedenle yağ değişimlerinde bu pulun da değişmesinde fayda var. Eskisini kullandığımızda da kesinlikle kaçak olacak diye bir durum yok ama olma riski var..Hava filtresini değiştirirsen tadından yenmez.
    tuzsuzdeli bunu beğendi.

  14. #4054
    tuzsuzdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı adnszn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkürler ama belirtmeden edemeyeceğim ukelalıkla bilgili olmak arasında ince bir çizgi vardır.

    Linkteki videoyu izlediysen motordan bir ses geliyor aşikar. Bu ses standart olsun olmasın insanı rahatsız edici bir ses. Bunu anlamak için ordinaryus profesör yada moto gp yarışçısı olmaya gerek yok. Kaldıki bu ses bu durumdan şikayetçi olan birçok kişi gibi benimde başlarda olmadığını düşündüğüm ve sonradan ortaya çıkan bir durum.

    Sen 4 silindirli bir R1 'den mi MT07 'e geçiş yaptın bilmiyorum ama benim önceki motorum KTM Duke200 'dü ve bu yüzden 2 silindirli bir motorun sesi ile büyümedim. Yine 2 silindirli bir motordan geçiş yapmış olsam bile bu durumu yadırgamam çok normal olurdu ki bir italyanla bir japonun sesinin aynı olmayacağını herkes bilir. Yani motorun standart sesi bu olabilir fakat sonuç olarak bu ses insanı çok mutlu eden bir ses değil.
    Bu konuda ben de gözlemimi söyleyeyim.
    Bahsettiğiniz sesin sübap sesi olduğunu düşünmüyorum. Tabii bu tip ölçülebilir olmayan konularda, forum ortamında anlaşmak çok zor. Size yüksek gelen ses bize düşük gelebiliyor, hatta birinin dikkat edip duyduğunu bir başkası duymayabiliyor.

    Bu ses, ben motoru aldığım ilk günden beri var.
    Daha doğrusu şöyle, ben motorun sesinde 0 km olduğu hali ile 4500km'ye geldiği hali arasında kayda değer bir değişim farketmedim hiç.

    Bu şartlarda standart sesinin bu olduğunu düşünüyorum. İş bu noktaya gelince de, daha önceden 4 silindirli motosiklet kullanmış hiç bir tanıdığım, bu motorun sesini beğenmiyor.
    Ben de tam tersine çok seviyorum.
    Bunlar tamamen kişisel yaklaşımlarla alakalı.
    Lafım size değil, bir motora binerken önceliği ses olan adamla dünya görüşümüz çok farklı zaten.

    Şekil ve ses peşinde olsak, naked mtora binmezdik
    xismailaydin, utk_trn ve aquarist4 bunu beğendiler.

  15. #4055

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07 DEEP ARMOR ABS
    ıstanbul grubu yarın sapancaya kaçta geliyorsunuz ona gore bende kendımı ayarlıyayım ramazan sana ozelden mesaj attım whastup grubu ıcın 15 20 tane m7 gelsın yarın buraya

  16. #4056
    peace74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07 Race Blue
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum, lütfen genelleme yapmayalım. MT-07'de subap vuruyor? Hem de CBF150 ile kıyaslayarak mı söylüyorsun bunu?

    Kötü niyetli olduğunu düşünmüyorum ancak teknik bilgi yoksa elma ile armutu karıştırmamak lazım.

    MT-07 ve CBF150'nin subap yapıları birbirinden çok farklıdır. CBF150'yi çok sıkıştırırsan sürekli subap ayarın bozulur ancak CBR250, MT-07 tarzı "şimli subap" kullanan motosikletlerin subap ayarını motosikleti agresif kullandığın için bozamazsın. Zamanla, uzun KM'ler sonunda tekrar ayar yapılması gerekebilir ancak onun için de 40.000, 50.000 Km'lerden bahsediliyor. Küçük motosikletler gibi 500 Km'de bir değil.

    ---

    Sen şimdi "subap vuruyor" dedin ya, tamam. MT-07 subap vuruyor diye adı çıkar artık.

    ---

    "Motosikletten ses geliyor" diyen arkadaşlar için söylüyorum;

    Çoğumuz motosikletleri sıfır KM aldık. Eğer ilk motosikletiniz değilse, biraz da motosikleti hissedebilen biriyseniz, motosikleti ilk çalıştırdığınız zamanlardaki sesleri hatırlayın, 1000 KM rodaj bakımından sonraki sesleri de hatırlayın...

    1600 Km'lik rodaj bittikten sonra, motosikleti ne kadar agresif kullanırsanız kullanın, motosikletten farklı bir ses çıkmaması gerekir. Tabi KM arttıkça motor sesi daha tok/gür vs çıkabilir ancak genel olarak ses aynıdır.

    Yani motosikleti aldığımızda olmayan bir ses, sonradan ortaya çıkarsa, o zaman bunu araştırmak gerekir. Ancak MT-07, aldığım günden beri aynı şekilde ses çıkarıyor. Sesler alışılmışın dışında olabilir ancak bu o motosikletin kendine özgü motor yapısından kaynaklanıyor: Çift silinidir cross plane blok.

    Bir tane çok deneyimli adamdan "MT-07'den ses geliyor" diye yorum duymadım. Hep yeni başlayan arkadaşlar "ya bi ses var" diyor. Yurt dışında da bu böyle. Yani yurt dışındaki tecrübesiz sürücünün de "ses geliyor abi yea" demesi, motosiklette sorun olduğunu göstermez.

    AEA'nın test ettiği MT-07, Yamaha'nın test motosikleti. Ses gelse inanın en çok ondan gelirdi. Olmaması gereken bişe olsa, AEA da derdi "bi ses geliyo ama çözemedik" diye. Ki bunu sadece AEA için söylemiyorum, çevremde de bir sürü tecrübeli kişi inceledi MT-07'yi, birinden bile ses ile ilgili "acaba" diye yorum duymadım.

    ---

    Castrol Magnatech yağ konulan MT-07'ye acıdım açıkçası. Gidin Yamalube kullanın, araba yağı kullanmayın arkadaş şu motosikletlerde. Yazık...

    ---

    Ülen şu motosikletleri nasıl kullandığınızı çok merak ediyorum haa... Neyse...
    aynen katılıyorum söylediklerine,saat gibi çalışan motosikletler için ses geliyor açıklamalarını çok duymaya başladım. İlk büyük motor olarak satın alınan her motorda, yüksek güç ve ona göre yapılmış güçlü şanzman, kalın zincir, vs. gibi parçalar daha sesli çalışır. İlk motor olarak YBR 125 veya CBF 150 gibi motor kullananların MT-07 yi sesli bulmaları normal. Dünya motosiklet piyasasında otorite olan ingiliz bike dergisi yılın motosikleti olarak Yamaha MT-07 yi seçmiş. Onların açıklamalarında da ses olayından bahsedilmemiş. Bence bu tamamen yamahanın hatası, fiyatını 18000 değilde 25000 yapacaktı o zaman ne ses ne seda duyulurdu
    xismailaydin, utk_trn ve aquarist4 bunu beğendiler.

  17. #4057
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Alıntı tuzsuzdeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt-07'nin yağını kendi değiştiren oldu mu hiç ?
    Kitapçığa göre sıradaki bakım 10 bin'de.
    Ancak ben 6 bin civarında yağı kendim bir değiştreyim diyorum, daha önce de hiç kendim yağ değiştirmedim.
    Değişmesi gereken parçalar, sadece yağ filtresi ve contadan mı ibarettir ?
    Ben de senin gibi yapacağım dostum. 5500-6000 civarı ara bakımı kendim yapacağım. Ara bakımda sadece yağ ve yağ filtresini değiştirmen yeterli. Bir de zincir bakımı yaparsan (temizleme ve yağlama) süper olur.

    Bunun dışında gres yağın varsa debriyaj teli ve manetlerin metal temas noktalarına, peglerin temas noktalarına uygulayabilirsin.

    Kitapçıkta yazan periyodik bakım kontrollerini neredeyse her motosiklet sürüşünden önce yapıyorum ben zaten. Yağmurdan dolayı filan yağı kuruyan/biten yerleri sürekli yağlıyorum.

    Bu tür şeyler için periyodik veya ara bakımları beklemeye gerek yok açıkçası. Ayaklık açılırken biraz sertleştiğini hissetsem, hemen yağlarım. Debriyaj telindeki boşluğu sürekli kontrol ederim. Frenler ve lastik havaları da aynı şekilde. Bunları her biniş öncesi yaptığım için ara bakımda da tekrar kontrol etmem yeterli olur. Eksiği görünce tamamlıyorum zaten.

    ---

    Yağ filtresi "eleman filtre" olan araba ve motosikletlerde karter contası olur. MT-07'deki yağ filtresi o şekilde değil, kutu şeklinde. Bu nedenle yağ filtresi için conta aramaya gerek yok. Yalnız yağ filtresinin bilyalarına yağ sürülmesi gerektiği kitapçıkta yazıyor, bunu gözden kaçırmamak lazım.

    Yağ karter tıpasının contası da her motosiklette yok. Mesela CBR250'de yağı boşalttığın civatada conta yoktur. Bunda da olmayabilir. Orijinaline bakıp, varsa kullanmak, yoksa conta aramamak lazım diye düşünüyorum.

    ---

    Alıntı adnszn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkürler ama belirtmeden edemeyeceğim ukelalıkla bilgili olmak arasında ince bir çizgi vardır.

    Linkteki videoyu izlediysen motordan bir ses geliyor aşikar. Bu ses standart olsun olmasın insanı rahatsız edici bir ses. Bunu anlamak için ordinaryus profesör yada moto gp yarışçısı olmaya gerek yok. Kaldıki bu ses bu durumdan şikayetçi olan birçok kişi gibi benimde başlarda olmadığını düşündüğüm ve sonradan ortaya çıkan bir durum.

    Sen 4 silindirli bir R1 'den mi MT07 'e geçiş yaptın bilmiyorum ama benim önceki motorum KTM Duke200 'dü ve bu yüzden 2 silindirli bir motorun sesi ile büyümedim. Yine 2 silindirli bir motordan geçiş yapmış olsam bile bu durumu yadırgamam çok normal olurdu ki bir italyanla bir japonun sesinin aynı olmayacağını herkes bilir. Yani motorun standart sesi bu olabilir fakat sonuç olarak bu ses insanı çok mutlu eden bir ses değil.
    Kardeşim, motosikleti aldığınızda heyecandan duymadığınız sesleri, daha sonra duyduğunuzda "yeni" gibi algılıyorsanız, bu motosikletin değil sizin suçunuzdur. Ben bundan bahsediyorum.

    Motosikletin sesinin çok iyi, çok hoş, mükemmel olduğunu değil, "aldığımdan beri aynı" olduğunu söylüyorum. Videoda da öyle "hiç duymadığım bir ses" yok. MT-07, aldığım günden beri zırıltılı çalışan bir motor.

    Mesele sesini beğenip beğenmemek değil. Bu sesleri sorun olarak görmek. Kaç kişi iki MT-07'yi bir araya getirip de "bunda olmayan ses bende var" diyor? Ben MT-07'si olan bir sürü arkadaşla tanıştım, birlikte sürdük. İnan, motosikletlerimiz arasındaki tek ses farkı, değişik zincir gerginliği ve yağı durumunda kaynaklı seslerdi. Hepsinin motor bloğundan aynı ses geliyordu ancak giderken bazı arkadaşların zincirinden daha çok, bazılarının zincirinden daha az ses çıkıyordu. Bu durumda çok ses çıkan zincirlere de bozuk veya arızalı mı demek lazım? Yoksa zincir ayarlarının farklı olduğunu mu görmemiz lazım?

    ---
    Alıntı tuzsuzdeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda ben de gözlemimi söyleyeyim.
    Bahsettiğiniz sesin sübap sesi olduğunu düşünmüyorum. Tabii bu tip ölçülebilir olmayan konularda, forum ortamında anlaşmak çok zor. Size yüksek gelen ses bize düşük gelebiliyor, hatta birinin dikkat edip duyduğunu bir başkası duymayabiliyor.

    Bu ses, ben motoru aldığım ilk günden beri var.
    Daha doğrusu şöyle, ben motorun sesinde 0 km olduğu hali ile 4500km'ye geldiği hali arasında kayda değer bir değişim farketmedim hiç.

    Bu şartlarda standart sesinin bu olduğunu düşünüyorum. İş bu noktaya gelince de, daha önceden 4 silindirli motosiklet kullanmış hiç bir tanıdığım, bu motorun sesini beğenmiyor.
    Ben de tam tersine çok seviyorum.
    Bunlar tamamen kişisel yaklaşımlarla alakalı.
    Lafım size değil, bir motora binerken önceliği ses olan adamla dünya görüşümüz çok farklı zaten.

    Şekil ve ses peşinde olsak, naked mtora binmezdik
    Benim bahsettiğim şeyleri arkadaş tekrar dile getirmiş. Tamamen katılıyorum.

    ---

    Motosikletin performansına yönelmektense, böyle suni sorunlar üzerine kafa patlatmak bana mantıklı gelmiyor.

  18. #4058

    Üyelik
    30 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-07
    MT-07 de tapa pulu var..

  19. #4059

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07 DEEP ARMOR ABS
    ısmaıl yağ fılresının ağzında bılya mı varmış valla ben değıştırırken bılya fılan gormedım sadece yuvarlak bır conta olur oda zaten kendılınden yağlı gelır yanı yağlama derdın olmaz ben fıltreyı sökmek ıcın sac kelepçe satın aldım fıyatı da 20 lıra zıncırlı olan 40 lıra kayışlı olan ıse 50 lıraydı sac olan fazlasıyla yetıp artıyor sonuçta kamyon fıltresı sokmuyoruz

  20. #4060
    EminBey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2013
    Motosikleti
    Tvs Apache 2013
    Arkadaşlar motorlarınız şehir içi kmde kaç kuruş yakıyor acaba?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler