Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bu Yıl Olan Ölümlü Kazaların Sebebi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Toplam 15 yildir, 170 bin km kusurdur motosiklet kullaniyorum. Ilk motorumla ikinci dususumdu. Kafamda o zamanlar saffet dedigimiz 50 tllik "safebet" diye bir kask vardi, birkac yunus polisin onunde zbam diye cuval gibi yapismistim nerde kaydigimi hatirlamiyorum. Polisler kaldirip yardim ettiler falan. Acemi misin dediler. He yeniyiz dedim. "Iyisin iyi, onemli olan tecrubelenince dusme."

    35ime kadar hayatimda hic bir yerimi kirmamistim. Son 2 senede once sag elimi son olarak da sol ayagimi kirdim. Bu iki senede 3 kaza gecirdim. Toplam yaptigim 9-10 kazanin belki en sakat, en ucuz kurtuldugum 3 tanesi.

    Tecrube size kaza yapma ihtimalini dusurme sansi tanimiyor. Aksine daha yuksek sorumluluk gerektiriyor. Su tarz virajlari ben zaten yillardir kaymak gibi donuyorum derken sumuk gibi yapisiverirsin. Kac kere surdan 180le gectim bu sefer de 200 basayim derken bi kamyonun arkasinda dekor oluverirsin. 3 senedir hep emniyet seridinden gidiyorum hic bir sey olmadi derken cakari var diye dalan biriyle bariyer arasinda rende oluverirsin. Frenim cok iyidir derken arkadan carptigin arabanin uzerinde ucuverirsin. Hic belli olmaz o isler.

    Egitim ve trafik bilinci onluyor kazayi. Tecrube degil malesef.
    Salurbey, zekeriyaimam, Shrieker ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    oocan hocamın tespitine kesinlikle katılmakla beraber irdelenmesi gereken konunun hız merakının kaynağı ve nasıl karşılanacağıdır.

    ehliyet alınması için gereken eğitim(?) verilerek trafiğe salınan sürücülerin yeterli araç sürme bilgisine sahip olduğunu söylemek art niyetlilik olur.
    senelerce kursa gitmeden ehliyet aldı insanlar,
    trafik işaretlerini geçtim yol çizgilerinin anlamlarını dahi bilmiyorlar.

    bu ögelerden oluşan sürücü kümesi içerisinden bu kadar az kayıp verilmesini yine de olumlu karşılarım,

    neden hızlı gitmek gerekir ?
    yürekçe bunu beğendi.

  3. #23
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Lütfen bulunduğunuz şeridin akış hızına uyum gösterin , bu hızın üzerinde veya altında olmanız akışı bozmanıza ve zarar görmenize sebep olacaktır.


    Bizim millet zabıtalık yapmaya heveslidir. Sağı boşken yol vermez kendini sollatmaya zorlar arkasından geleni gelen hızlı ise aynayı takar geçer,
    ortadan gider, "hız limiti 50km olm" diye el kol hareketi yapar, yol vermez dayağı yer sonrada buralarda ağlar..

    Doğal seleksiyona güveniyorum..
    Çok güzel ve yerinde ayıklama yapıyor.
    mccxcix, Jemand ve yürekçe bunu beğendiler.

  4. #24
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Xterkan, +1 benden. Tabi, bu sene yaşanan kazalarda yapılan ortak hataları , eksikleri analiz etmek ve masaya yatırmak ayrıca bizlere fayda sağlayacaktır.

  5. #25
    mccxcix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Allah tüm vefat edenlerin mekanlarını cennet etsin inşallah, geride kalanlara sabırlar versin... Bence ölümlü kazaların en büyük sebebi Türkiye'miz yüzünden... Ne araç kullanıcısı bilinçli, ne motosiklet kullanana saygı var ne de eğitim var maalesef. Motosiklet sürücüsü olduğumuz için bizim ekstradan 10 kat daha fazla dikkatli olmamız lazım, özellikle ülkemizde hiç saygı duyulmuyor, normal araç gibi gitmeye kalksan arkadan sıkıştırıyorlar şeride girmeye çalışıyorlar, aralardan geçip gideyim desen adam sinir olduğu için ya önüne kırıyor ya da sinir olduğu için ani frenlemeler yapıyor... Herkese yıllardır gelen trafik tecrübemden söylüyorum arkadaşlar kimse yanlış anlamasın, özellikle Doblo ve Tofaş kuş grubu araba kullananları ya hemen geçip gidin ya da yanına dahi yaklaşmayın.
    yürekçe bunu beğendi.
    "Olmadı Diye Sızlandığın Duaya,Gün Gelir Olmadı Diye Şükredersin."Şems-i Tebrîzî

  6. #26
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Duran trafikte emniyet şeridinden 50-60 ile gidiyorum.
    Aman hocam naaptınız Biri zart diye emniyet şeridine girse, bu hızlarda seyrederken asla duramazsınız. 90-100'le gidenler katıksız manyak veya zır cahil onlara diyecek bi şey yok.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    50 x 50 = 2500 birim kinetik enerjiniz var 50'yle giderken.
    70 x 70 = 4900 birim kinetik enerjiniz var 70'le giderken.

    Peki ya 90'a çıksak ? 90 x 90 = 8100 birim kinetik enerjiniz oldu mu. 50'ye kıyasla hızınız %80 arttı, kinetik enerjiniz ise 3 katından fazla !! İşte durmak kurtulmanız gereken enerji bu.
    Astronomik hızlara hiç girmedik daha bak. Nasıl duracaksınız ?

    İyi matematik adalettir.
    sutlusoda bunu beğendi.

  7. #27
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Kazaların motosiklet sürüş eğitmenleri tarafından değerlendirilmesi çok faydalı. Sürücüyüm diyenler biraz kulak kabartırsa yazılanlar yerini bulur. Konu edilen kazalardan birinde bir motosiklet sürücüsü arkadan gelen aracın çarpmasıyla vefat etmişti. Sıkça sözü edilen güçlü motosiklet tehlikeli alandan kaçmada daha iyidir tezi aslında bir çok durumda geçersiz. Bir istatistik değer yok. Fakat motosikletin gücü ile kazalardan kurtulma arasındaki doğru orantı yüzde beş bile değildir. Söz konusu kazada ölen sürücünün motoru fotoğraftan çıkarabildiğim kadarıyla 4 silindir seri bir motosiklet. Kazasız belasız sürüşler...

  8. #28
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Bu, aynı zamanda sabit bir nesneye çarparsanız alacağınız hasarı da ifade eder.
    Yerde 40'la sürüklenirken sabit bir nesneye çarptığınızda (40 x 40 = 1600) alacağınız darbenin şiddeti, 30'a kıyasla neredeyse iki kat (30 x 30 = 900).
    Arada sadece 10 km/s'lik mini minnacık bir fark var gibi görünüyor. Ama kazın ayağı öyle değil.

    Hız kontrolü en öngörülemeyen etmenin bile sonuçlarını asgariye indirir.
    90'la giderken bir martıya çarpıp düşebilirsiniz.
    70'le gidiyor olsaydınız, belki de düşmeyecektiniz. Düşseniz de kinetik enerji formülünü biliyorsunuz artık.

  9. #29
    mkaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda Transalp PD10
    içlerinde en talihsiz AEA oldu bence :(
    köprünün üzerinde karşıdan karşıya geçen bir dana yüzünden yaşamını yitirdi. Bazen trafikte ne kadarda ön görüsü yüksek olsanda kaderden kaçamıyorsun.
    Ama tekteker arif vs gibi kullananlar tamamen ikarus sendromundan gittiler

  10. #30
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı mkaptan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    içlerinde en talihsiz AEA oldu bence :(
    köprünün üzerinde karşıdan karşıya geçen bir dana yüzünden yaşamını yitirdi. Bazen trafikte ne kadarda ön görüsü yüksek olsanda kaderden kaçamıyorsun.
    Ama tekteker arif vs gibi kullananlar tamamen ikarus sendromundan gittiler
    Maalesef teşhisiniz çok doğru değil. Öncelikle ölmüş bir insanın arkasından daha saygılı olmak lazım. Evet kontrolsüz bir şekilde karşıdan karşıya geçmesi kazaya sebebiyet vermiş olabilir ama bu olaydaki iki ölümün sebebi motosikletin olması gerekenin çok daha üzerinde bir hızda seyir halinde olmasıdır.

    Sevgilerimle
    sutlusoda bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #31
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef teşhisiniz çok doğru değil. Öncelikle ölmüş bir insanın arkasından daha saygılı olmak lazım. Evet kontrolsüz bir şekilde karşıdan karşıya geçmesi kazaya sebebiyet vermiş olabilir ama bu olaydaki iki ölümün sebebi motosikletin olması gerekenin çok daha üzerinde bir hızda seyir halinde olmasıdır.

    Sevgilerimle
    Baba, egitmensindir saygim sonsuz ama bu kazayi ve binlerce insan icin onemli biri icin, benim nazarimda kolay kolay hata yapmayan biri icin bu meseleyi motorcu olabilecekleri ongoremedi sinifina sokmayi kabul etmiyorum.

    Barkin konusu kaderdir, egitim, hiz, motorculukla vs alakasi yok bence. Bu baska bir sey. Yani her gun o koprude karsi seride atlayan yaya gormuyoruz. Lutfen...
    mkaptan bunu beğendi.

  12. #32
    mkaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda Transalp PD10
    Okan hocam diğer arkadaşın öldüğünü unutmuşum çok özür dilerim :( olan iki cana oldu maalesef ancak köprü üstünde hiçbirşekilde beklemediğin bir yerden biri fırlıyor ve o anda hiçbirşey yapamıyorsun biraz kader bence bu. Barkını koruduğumdan değil ancak barkın gerçekten bilinçli bir sürücü idi

  13. #33
    Taner YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Sırasıyla: Hyo GT250R, YAMAHA R1, HONDA 1000 RR,
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maalesef teşhisiniz çok doğru değil. Öncelikle ölmüş bir insanın arkasından daha saygılı olmak lazım. Evet kontrolsüz bir şekilde karşıdan karşıya geçmesi kazaya sebebiyet vermiş olabilir ama bu olaydaki iki ölümün sebebi motosikletin olması gerekenin çok daha üzerinde bir hızda seyir halinde olmasıdır.

    Sevgilerimle
    Her fırsatta Barkın'a çakıyorsun..
    O adam kontrolsüz bir şekilde karşıdan karşıya geçtiği için kazaya sebebiyet verdi diyorsunuz ama
    o adamın orada durup YOLA ÇIKMASI BİLE YASAK. Bırakın karşıya kontrolsüz geçmesini...
    Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..

  14. #34

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Bence korkun motor üstünde her an ölmekten korkun. Bu hayatınızın değerini anlamanızı sağlayacak ve paronayak gibi her yol ağzında kontrollü olmanızı yola yakın yürüyen her yayadan korkmanıza neden olacak. Şahsen yola çıkmak için bekleyen bir araç olsa da frene basıyorum yavaş geçiyorum çünkü atlıyolarlar durmuyolar hep öyle. Her an ölecekmiş gibi sürmek gerekli bence. Bir de reflektif yelek giymek işe yarıyor. Sizin polis vs. olacağınızı düşünüp çok sıkıştırmıyorlar. Şehir içinde 4 şeritli yol boş olsa dahi 120 geçmekte her şeyi kabul ediyorum ben demek olsa gerek. Her yerden her şey çıkabilir ve çıkıyor çünkü

  15. #35

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07 Matt Grey
    Alıntı Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her fırsatta Barkın'a çakıyorsun..
    O adam kontrolsüz bir şekilde karşıdan karşıya geçtiği için kazaya sebebiyet verdi diyorsunuz ama
    o adamın orada durup YOLA ÇIKMASI BİLE YASAK. Bırakın karşıya kontrolsüz geçmesini...
    Umulmayanı ummak diye bir kavram duydunuz mu? Okan hocanın anlatmak istediği hızı daha düşük olsaydı, orada olmaması gereken bir insanı/hayvanı daha önce fark edip, kaçış manevrası veya panik fren yapıp kazadan kurtulabilirdi.

    Yaya %100 suçlu ama Barkın artık aramızda değil. Haklı ama ölü tabiri bu durumlar için kullanılıyor.

  16. #36

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Bu arada Barkın abinin kaza yaptığı motor 200cc dibine kadar zorlasan 135 gören bir motor onu suçlamanın çok manası yok. Sıkıntı işte sağ şeritte gitmez o normalde yola bişi çıkar felan diye ama adam köprüde gidiyor. Hanginiz köprüde sağ şeride birinin dalacağını düşünür. Bırakın yayayı yolda araçların durmasının bile yasak olduğu bir yer.

  17. #37

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha MT 07 Matt Grey
    Alıntı alp010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada Barkın abinin kaza yaptığı motor 200cc dibine kadar zorlasan 135 gören bir motor onu suçlamanın çok manası yok. Sıkıntı işte sağ şeritte gitmez o normalde yola bişi çıkar felan diye ama adam köprüde gidiyor. Hanginiz köprüde sağ şeride birinin dalacağını düşünür. Bırakın yayayı yolda araçların durmasının bile yasak olduğu bir yer.
    Kim haklı kim haksızı tartışmıyoruz, bu şeytan icadı 2 tekerin üzerinde nasıl hayatta kalırız penceresinden bakmak lazım.
    yürekçe bunu beğendi.

  18. #38
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her fırsatta Barkın'a çakıyorsun..
    O adam kontrolsüz bir şekilde karşıdan karşıya geçtiği için kazaya sebebiyet verdi diyorsunuz ama
    o adamın orada durup YOLA ÇIKMASI BİLE YASAK. Bırakın karşıya kontrolsüz geçmesini...
    At ölür meydan kalır, yiğit ölür şan kalır. AEA son videosunda söyleyeceğini söylemiş, anlayana.

  19. #39
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı alp010 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada Barkın abinin kaza yaptığı motor 200cc dibine kadar zorlasan 135 gören bir motor onu suçlamanın çok manası yok. Sıkıntı işte sağ şeritte gitmez o normalde yola bişi çıkar felan diye ama adam köprüde gidiyor. Hanginiz köprüde sağ şeride birinin dalacağını düşünür. Bırakın yayayı yolda araçların durmasının bile yasak olduğu bir yer.
    Yanlış bilgi,

    Kaza yapılan motor RC390 ve 170 km leri rahatça geçebilen oldukça hızlı bir motor.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

    Alıntı Taner YILMAZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her fırsatta Barkın'a çakıyorsun..
    O adam kontrolsüz bir şekilde karşıdan karşıya geçtiği için kazaya sebebiyet verdi diyorsunuz ama
    o adamın orada durup YOLA ÇIKMASI BİLE YASAK. Bırakın karşıya kontrolsüz geçmesini...
    Yayanın yola çıkması yasak ama motosikletin aşırı hız yapması serbest demek istiyorsunuz sanırım.
    yürekçe bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #40
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi,

    Kaza yapılan motor RC390 ve 170 km leri rahatça geçebilen oldukça hızlı bir motor.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------



    Yayanın yola çıkması yasak ama motosikletin aşırı hız yapması serbest demek istiyorsunuz sanırım.
    Abi yine hakli cikmak icin sinirlari zorluyorsun. Yapma. O motoru en son ben yikadim tertemiz ettim cekim icin, olumunden de 1 gun once yenikoyde konustuk, sonraki cekimlerde ekipten bizim arkadas neler yapacak diye. Ertesi gun haberini aldik. Ama yok ben surucunun durumu okuyamama sonucuna varamam. Kendi basima gelseydi benim de cenazemi kaldirin cunku oyle bir sey yok. Sadece yolunda giriyordu, evet ktm 390 icin hakki neyse oyle gidiyordu ama sen arabanda edirne otobaninda kacla gidiyorsan oyle gidiyordu.

    Hakli cikmak icin egitim ve trafik okuma kismini abartiyorsunuz sadece. Yarin sizin de basiniza gelir. Yapmayin. Barkin olayi mukadderattir, bir ibret hikayesi degil!!!!
    Jemand, sanausbe ve oe1905 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)