Kenan Sofuoğlu eski motosikletiyle yarışacak
-
Admin
Moto2 yarışmalarında 2011 model motosikletle istediği performansı elde edemeyen milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, sezonun kalan yarışmalarını 2010 model motosikletiyle sürdürme kararı aldı.
Moto GP'nin bir alt dalı olan Moto2'de sezonun iki yarışını da geride bırakan, ancak istediği sonuçları alamayan Kenan Sofuoğlu, yaptığı açıklamada, şu an yarışmalarda kullandığı 2011 model motosikletin şasenin çok sert olduğunu ve bunun kendisini olumsuz etkilediğini söyledi.
Daha önceki yarışmalarda yumuşak şaseye sahip motosikletlerle yarıştığını dile getiren Sofuoğlu, ''2011 model motosiklette bazı hatalar tespit ettik. İstediğimiz sonuçları alamadık'' dedi.
Sofuoğlu, Moto2'de kullandığı motosikletin sert bir şaseye sahip olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: ''Ben sert şaseye sahip motosikletle yarışmaya alışık değilim. Önceki sezonlarda çok yumuşak şase ile yarıştım. Şu anki motosikletim çok sert. Geçen yıl Moto2'de katıldığım son iki yarışmada da yumuşak şaseli motosiklet kullandım. Bu nedenle takım olarak 2010 model eski motosikletle yarışma kararı aldık. Bundan sonraki yarışmalarım için çok umutluyum. Kötü bir gidişat vardı. Herkes kötü gidişi, babamı kaybetmiş olmamın verdiği moral bozukluğuna bağlıyor. Zirve mücadelesi vermem gerekirken, şu an ilk 20 için yarışıyorum. Bu kadar kötü olmayı kendi geçirdiğim zorluklara bağlamak doğru değil. Çünkü ben kendimi biliyorum.''
-GEÇEN YILIN SONUÇLARI İNCELENDİ-
Bu sezon yeterince antrenmanlara katılamadığını, ancak geçen yıl Moto2'deki son 2 yarışmada da antrenman yapmadan mücadele ettiğini anımsatan Sofuoğlu, ''Geçen yıl elde edilen sonuçlarla bu senenin sonuçlarını araştırmak istedik. 2010 model motosiklete göre 2011 modeller çok sert. Artık kesin karar verdik ve sezona 2010 model motosikletle devam edeceğim'' diye konuştu.
Sofuoğlu, 2010 model motosikletin testleri için 25 Nisan'da İspanya'ya gideceğini belirterek, ardından 1 Mayıs'ta Portekiz'deki Estoril Pisti'nde gerçekleştirilecek sezonun 4. ayak koşusuna katılacağını bildirdi.
Öte yandan, 24 Nisan'da Japonya'nın Twin Ring Motegi Pisti'nde koşulması gereken 3. ayak koşusu ülkedeki deprem ve ardından yaşanan sorunlar nedeniyle ertelendi.
Kaynak: Ajansspor
Reklamlar
-
Bu sonuçların bir açıklamsı olmalıydı ve açıklama Kenan'dan geldi. Bundan sonra herşey daha iyi olur inşallah...
-
Şase dediğimiz şey zaten demirden ve sert değil midir ? Yumuşak şase esniyor mu yani ? Bilenler açıklarsa sevinirim. Nedir bu yumuşak şase konusu ?
-
Stoner'ın Ducati de iken başına gelenler olmuş anlaşılan. Umarım istediği gibi ayarlara kavuşur da yine 1.lik için iddialı konuma gelir. Ozaman yarışların tadından yenmez...
kurubuz adlı üyeden alıntı
Şase dediğimiz şey zaten demirden ve sert değil midir ? Yumuşak şase esniyor mu yani ? Bilenler açıklarsa sevinirim. Nedir bu yumuşak şase konusu ?
Tabiki şasi genel olarak sert bişey, yani alıp bir insana vursanız kırılmadık kemik bırakmaz mesela Ancak geometrisi, kullanılan malzemesi, bağlantı noktaları gibi birkaç faktörden dolayı değişik karakterlerde şasiler oluşabiliyor. Yarışlarda motorlar aşırı derecede zorlanıyor ve bu en çok şase ve lastiklere yansıyor. O süratlerde kullanılan araçlarda lastiklere ve şasilere olağan üstü yükler biniyor. Yani yumuşak bir şase deniliyorsa okadar da yumuşak değil. Eğer sert bir şase düzeneği varsa motor daha keskin ve ani tepkiler verir. Aslında yarışlarda(günlük kullanıma kıyasla) istenilen de budur. Ancak bunun da daha detaylı ayarları var ve bazı sürücüler bukadar keskin tepkiler veren motorlar istemeyebilirler. Anlayacağınız evet yumuşak şasiler biraz daha esnek ve adı üstünde yumuşak tepkilere sahip oluyorlar. Zaten Kenanın sürüşünü takip edenler bilirler, motorun sürekli orası burası oynuyor virajlarda. Sürüş tarzı böyle. Sert süspansiyon/şasi ayarları ile bunları yapmaya kalkarsanız pek uzun süre motor üstünde kalamayabilirsiniz. Yumuşak ayarlar bu tür ani tepkileri bir miktar emdiği için hareket kabiliyetini artırıyor ancak süratinizden de biraz çalıyor. Genel olarak böyle diyebilirim...
-
Türkiye'nin gururu Kenan'a bol şans diliyorum . İnş. istediği sonuçları almaya başlar
Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .
-
2010 model geçen sene başarılıydı ancak bu sene diğer takımların güncellenmesi ile hala üst sıraları kovalayabien bir motosiklet olur mu bilmem...
Ama inşallah olur tabiki
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
en doğru karar kenan bu değil çünkü ve çok şanssız:/
-
2010 şaseyile ne podyum gerisinde kalabilir belki ancak şuanki sıralardan yukarı çıkacağına inanıyorum. Sezona başlarken de motorun ayarlarlarından memnun olmadığını belirtmişti ve muhtelemeln ilk yarışlar sonrası hala istedikleri ayarları tutturamadılar. Eski şaseyle daha iyi zamanlar elde edicektir eminim.
KADir ZEngin
Ne kadar hızlı gittiğini durman gerektiğinde anlarsın...
-
aşıklar kavuştu. Bu haber iyidi
-
Motosiklet Eğitmeni
Bence biraz bekleyip,2012 modeline binsin.
Üzerine 2000 ekleyip daha iyi bir modele binebilir.
Saka maka geçen yil firtina gibi girdi gp ye ama bu yil isler karisacak anlasilan.
2010 ile basarili olurmu?
Su anki durumundan daha iyi yerde olacagi kesin ama kürsü isi düsündürücü.
Kenan Motogp nin gereklerine alismak zorunda.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Tamamen 2010 modele dönüş olmayacak sonuçta, motor herkez ile aynı ve göncel olacak, süspansiyon sisteminde de geriye dönüş yapmak zorunda değiller, ayrıca elektronik sistemlerde de gelişme sağladılarsa aynen kullanabilirler. Sadece şasiyi değiştirecekler benim anladığım. Sonuçta geçen senenin şasisi yani teknolojik olarak geri kalmış bir şasi sayılmaz, sadece farklı karakterde bir şasi. Ben bu bileşenleri bir araya getirince podyum şansını çok yüksek görüyorum...(eğer sadece şasi de geri dönüş yapılacaksa tabi...)
-
allah yar ve yardımcısı olsun
-
coq adlı üyeden alıntı
Bence biraz bekleyip,2012 modeline binsin.
Üzerine 2000 ekleyip daha iyi bir modele binebilir.
biraz daha ekleyip araba alsın dimi iyi güldüm valla
-
"2011 modelllerin arka fren kampanaymış ve aşırı titreşim olduğu söyleniyor bunu da japonyadaki 9 şiddetindeki depreme bağlıyorlar "
Şaka bir yana Gönlümüz kalbimiz kenandan yana İnş. daha güzel günler onu ve ülkemizi bekliyor.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
bu adamı sevemedim gitti... mick doohan her kazandığı yarışda bayrağıyla bir tür atardı pistte, bu tipten böle bişi gören var mı...
-
Tan_06 adlı üyeden alıntı
bu adamı sevemedim gitti... mick doohan her kazandığı yarışda bayrağıyla bir tür atardı pistte, bu tipten böle bişi gören var mı...
Suudi Arabistan bayrağı versek bi tur atar mı acaba
-
-
Motosiklet Eğitmeni
Tan_06 adlı üyeden alıntı
bu adamı sevemedim gitti... mick doohan her kazandığı yarışda bayrağıyla bir tür atardı pistte, bu tipten böle bişi gören var mı...
Kenan her kazandigi yaristan sonra bayragimizla tur atti.
Bazilarinda kendi ellerimle verdim bayragimizi.
Hatta bazi pistlerde kil keçisi gorevlilere denk geliyoruz.
Izin vermiyorlar.
Kenan'i bir gün öncesinde sanci tutuyor.
Bayrak isi nasil olacak abi diye!!!
Ama biz tüm bunlara ragmen, bu güne kadar bayragimizi Kenan'a ulastirmayi basardik.
Bayraksiz dolastigi bir yaris hatirlamiyorum ama gidemediklerimde belki olmustur.
Avustralya, uzakdogu ve amerika yarislarinda belki olmustur.
Hangi yaristi hatirlamiyorum 3. gelmisti.
Bayragi gôtürdük.
Istemedi.
Neden diye sorduk.
Kazanamadim, ben o bayragi tasimayi hak etmiyorum dedi.
Hani bir insani sevmiyorsak,neden sevmedigimizi de bilelim.
Belki o zaman lafimizi kaale alan olur, aptal durumuna düsmeyiz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
kurubuz adlı üyeden alıntı
Şase dediğimiz şey zaten demirden ve sert değil midir ? Yumuşak şase esniyor mu yani ? Bilenler açıklarsa sevinirim. Nedir bu yumuşak şase konusu ?
Evet esniyor.. En azından arabaların (bağımsız süspansiyon olmayanlarının) dingillerinin virajlarda esnediğini yanı ekseni etrafında burulduğunu biliyorum..
Belki motosiklet şaseside esniyordur..
Yalnız dikkat: dingildeki bu burulmayı senin gözünün görebileceğini sanmıyorum..
Korkarak yaşıyorsan eğer sende hayatı seyredenlerdensin..
-
Kenan Portekizde 8. sıradan başlayacak. 2010 motoruyla sıralamaya katıldı herhalde biraz daha iyi pozisyonda. Başarıların devamını dileriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler