Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mıcırlı(çakıllı) yolda sürüş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    öncelikle merhaba
    konuyla ilgili olarak bugun basımdan gecen bır olayı sızınle paylasmak isterim
    malum yaz sezonu itibariyle karayolları harıl harıl calısmakta.ve guvenlık adına hıcbır tedbır alınmamakta .kullandıgım yol sılıvrıye baglı mahallı yol
    yolumda 100km ıle seyrederken vırajı donmemle bır kargasa ıle karsı karsıya kalmam bır oldu yolun karsısında mıcır kamyonu arkadasında dynapac silindir ve toz bulutu vırajın oncesınde hıcbır uyarı yoktu ve bır anda kendımı henuz ezılmemıs mıcırlı yolda buldum yapabılecegım hıcbır sey olmadıgını bılıyordum frene hafıf basmama ragmen motor saga sola kaymaya basladı bende mecburen gazı keserek yavaslamayı denedım.uc bucukta atsam yavaslamayı basardım tam motoru kenara cekıp calısanları uyardıgım sırada arkamdan gelen scooter surucusu okadar sanslı degıldı vıraja gırmesıyle motorun yatması bır oldu.allahtan surucude cıddı bırsey yoktu ufak tefek cızıklerle atlattı tabıkı kgm'nin bu vurdumduymazlıgı cezasız kalmamalıydı bende surucuyle konusarak sıkayette bulunmasını ıstedım.jandarma geldı zabıt tutuldu v.s.bu arada uyardıgım karayolları calısanı ellerını acıp ne yapayım dedıgımde kafasındakı baretı yedıresım geldı.boyle bır sorumsuzluk olurmu ya
    tabı ne degısecek ?ıhmakarlıktan kazaları nasıl ne zaman onleyebılecegız?ve buna benzer durumlarda motor uzerınde ne yapmak gerekır?tecrubelerınızı burada paylasırsanız faydalı olacagı ınancındayım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Genelde yüksek hızda mıcıra girmeniz ile düşmeniz arasında geçen süre 1 saniye tutmaz sanırım. Bu nedenle mıcırı daha önceden görmemişseniz pek kurtarma şansınız yoktur.

    Şu bağlantıdaki yazıları okumanızı tavsiye ederim
    http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...Cr%C3%BC%C5%9F
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki KLE 500
    Anında vites düşülerek kompresyon gücü ve kesinlikle arka fren kullanılacak..

  4. #4
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Bu konuda yazılacak şey fazla olmamaklar birlikte bildiğiniz bütün dualarla birlikte ön frene dokunmayı aklınızdan bile geçirmeden kompresör arka fren falan bir şekilde en fazla yavaşlamayı sağlamaya çalışmak. Sonrası kaderinizde ne yazıyorsa o artık.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
    HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...

  5. #5
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Dik konuma gelip arka frenle yavaşlamak...Motoru hafif yatırdığın veya ön frene dokunduğun anda yerdesin...Ha gidon açısını "hiç" bozmadan "tam dik konumda" ön fren de yapabiliyorsan ayrı, ama genelde bunu yapabilmek öyle bir yolda imkansıza yakındır...

    Ben bir cruiser kullanıcısı olarak bunları söyleyebilirim. Off road kullanan arkadaşlar, daha detaylı önerilerinizi bekliyoruz

    Geçmiş olsun, ucuz atlaşmışsın...
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  6. #6
    X-Fi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    izmir/buca-ödemiş
    Motosikleti
    2010 YBR 125 Kırmızı
    mıcıra girdiğinizde yol uzunsa komprasör arka frenle durulacak fakat motor kayarsa gidonu arka lastiğin kaydığı yöne kırmalısınız vucudunuzlada motorun dengesiniz sağlayın motorcross cular bu yöntemi iyi bilir

    burası türkiye arkadaşım o işçilerin aklında bir an önce işi bitirip kaçmak var güvenlik umurlarında değilki.

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Arka frene kuvvet. Motor da dik olmalı, sürücü 3 buçuk atmış olarak , " hass..." kelimesini tekrarlayarak tetikte olmalı

  8. #8
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frene kuvvet. Motor da dik olmalı, sürücü 3 buçuk atmış olarak , " hass..." kelimesini tekrarlayarak tetikte olmalı
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  9. #9
    X-Fi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2009
    Şehir
    izmir/buca-ödemiş
    Motosikleti
    2010 YBR 125 Kırmızı
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka frene kuvvet. Motor da dik olmalı, sürücü 3 buçuk atmış olarak , " hass..." kelimesini tekrarlayarak tetikte olmalı
    "hassbinallah" demi abi

  10. #10
    tekintekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    GELİBOLU
    Motosikleti
    Suzuki BANDİT 650 S (Haydut)
    Doğrudürüst efendi gibi yolunda giderken ,virajı dön ,önüne aniden mıcırlı bi zemin ve yol çalışması.e yuhh yani yazıklar olsun.sürücü olabilmek için nekadar uğraştırıyorlar ,kullandığımız araçta en ufak bi eksiklik olsa cezayı basıyorlar ,herşey tamamsa trafiğe çıkabilirsiniz deniyor...bumu yani...hani yol güvenliği?benimde başımdan geçti bende çiziksiz atlattim .büyük geçmiş olsun arkadaşım
    doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...

  11. #11
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    arkadaşlar yorumlar çok yanlış...

    sitede daha önce paylaşılan bir yazı lütfen okuyalım...
    http://www.motosiklet.net/forum/suru...kullanimi.html

    biraz araştırma lütfen kafadan yorum yapmayalım
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  12. #12

    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Mıcırlı yolu farkettiğiniz zaman hızını elinizden geldiği kadarıyla düşürün. Mıcırlı yola girdiğiniz zaman ise hızınızı arttırın ve gidonu bir sabun misali tutun; makineniz gideceği yolu kendi seçecektir. Mutlaka ağırlığınızı motosikletin arkasına verin ön freni kullanmaktan kaçının .Bir kaç tavsiye tecrübeyle sabittir.

    http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...Cr%C3%BC%C5%9F

    Okumanızı tavsiye ederim!

  13. #13
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    iLk@yy selam,

    Linkindeki yazıdan alıntı ;

    Mıcırlı bir zeminde yavaşlamanız gerektiğinde, kesinlikle ön freni kullanmayınız.. Yumuşakça gaz kesmeniz (doğru viteste olduğunuzu varsayıyorum..ki sistemi uyguladığınız için öyledir..dimi?) yeterlidir.. Daha fazla yavaşlamanız gerekiyorsa da sadece yumuşakça arka freni kullanın..
    Biz de arkadaş 100 ile girdim deyince "yavaşlama" açısından baktık ve aynı şeyleri söyledik. Ama gönderdiğin yazıda "yol alma" açısından faydalı bilgiler var, çok teşekkürler
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  14. #14
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iLk@yy selam,

    Linkindeki yazıdan alıntı ;



    Biz de arkadaş 100 ile girdim deyince "yavaşlama" açısından baktık ve aynı şeyleri söyledik. Ama gönderdiğin yazıda "yol alma" açısından faydalı bilgiler var, çok teşekkürler
    şu an iş yerinde olduğum için uzun uzun tekrar okuyamayacağım ama bu tarz bir yola girildiğinde en güvenli sürüşün gidilen hızın ortalama 30 km civarında yavaşlatılarak yola girilmesini ve en az sabit hızda gidilmesi durumunda daha güvenli bir sürüş yapılabileceğinden bahsediliyordu.

    ek olarak popomuzun koltuktan kaldırılması gerektiği yani kross motor gibi sürüş yapmamız gerektiğinden bahsediliyordu

    yanlış hatırlamıyor isem.


    tabi bende sert yazmışım bir anda dediğim gibi dikkatli okuyamamamın verdiği sonuç
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    karayolları trafık kazalarının 1 sene ıcersınde olan kazalardan 100de99 unda hatası oldugu ortaya cıktı ama nedense devlet ve karayolları 1 yıl sonundakı kazalarda karayolları hatalarının 100de3luk bır kazaya sebebıyet verdıgını soyledı aslında 100de99u karayollarının hatası.

  16. #16
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    arkadaşım yolda yavaşlamayı düşündüğünden yorumlar da öyle olmuş ama eğer durmak gerekmıyorsa durmayın gazı kesın ama motosıkletın gıdonunu sağlam sıkı tutmayada calışmayın ön ferende refleks olur dıye elinizi cekın aa hafıf ayak frenı kullanın ben aşağı yukarı 8km mıcır ve toprak karışımı yolda kullandım alttakı toprak sertleşmiş üste kalan kısım ise mısket misali olmuş ılk 500 mt reden sonrasında motosıkletınızın tepkılerı ortaya cıkıyor yol motosıklet ve sız bütünleşıyorsunuz düşmek aklınıza gelmesın ve ben hersene o yola 3 yada 5 kere gıderım tecrübe oluyor bı gun düşersem onmuda yazarım bırde dizlerınızın arasına sıkıca benzın bıdonunu tutup ayakta motorun arkası sağa sola kayarakta gıdebılırsınız ama şaka bı yana bu tecrübe işi yanımdakı arkadaşım lisanslı sürücü valla benı toz duman içinde bırakarak sankı asfaltta gıdıyormuş gıbı gitti hemde gaz acarak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)