Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Mıcırda Motosiklet Kullanımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Şubat 2009

    Bu yazı Uğur ERTEKİN'den alıntıdır.

    Bu yazıda müsadenizle, mıcırda güvenli motosiklet kullanımından bahsetmek istiyorum..

    Motosiklet kazalarının en çok yaşandığı alanlardan birisi, mıcır ile asfaltın birleştiği yerlerdir..Genel olarak yapılan hata, asfalt’dan mıcıra giren sürücünün (birleştiği yerde), bir anda gaz keserek veya frenlere asılarak yavaşlamaya çalışması ve devamında da maalesef kendini yerde bulmasıdır.. Genelde böyle durumlarda sürücü, tam anlamıyla neden düştüğünü bilmez bile.. Aslında tüm olay, sebep, motordaki ağırlık dağılımı ile ilgilidir…Özellikle mıcırlı bir yolda, ağırlığı her koşulda motorun arka tarafında ve dolayısıyla arka lastiğinde tutabilmek işin doğrusudur..

    Bilinenin aksine, hız (sürat), mıcırvari ortamlarda dostumuzdur…

    Öncelikle; motosikletimizin ön kısmı, her türlü ortamda, tek bir iş için farklı ve alışılmışın dışında hareket eder..bu hareket ne olursa olsun amacı hata düzeltmek’ tir...Yanlış olarak ne yaparsanız yapın, motorunuzun ön tarafının ve gidonunuzun alışılmışın dışındaki tüm hareketleri (sağa-sola yalpalaması vb..), motorun düz gitmesini sağlamak için şasesince yapılan toparlama ve düzeltme hareketleridir..Onun için doğru olan, onunla mücadele etmek değil, görevini yapması açısından serbest bırakmaktır.. (gidonu kendi haline bırakmak..mücadele etmemek..yumuşak bir şekilde tutmak..)

    Mıcırlı yola girmeden evvel yavaşlamamız gerekmektedir..Püf nokta, bu yavaşlamayı, mıcıra girmeden evvel kesinlikle bitirmemiz gerektiğidir. Diyelim ki 120 km/h ile seyir halindeyiz..İleride mıcırlı yolu gördük.. Yavaşlamamız lazımsa..ki lazım, frenlerimizi de kullanıp süratimizi diyelim 50 km/h’a düşürdük...ama devamında, mıcıra tam girerken gazı açmamız gerekmektedir… Tam mıcıra girerken mutlaka gaz veriniz ve sabit (ortam uygunsa arttırabilirsiniz) o gazla gidiniz.. (yavaşladığınız sürat 50 km/h ise, mıcıra giriş süratiniz örneğin minimum 55 km/h olmalı..)..Ön taraf ve gidon azıcık oynasa da bırakınız oynasın...Siz bakışınız ileride ve sabit gazlı bir şekilde seyrinize devam ediniz.. Göreceksiniz ki son derece emniyetli, mıcıra gömülmeden ve gene son derece stabil bir şekilde seyrinize devam edebileceksiniz...

    Bu arada hız mıcırlı ortamda ‘’dostumuzdur’’ derken, yapılabilecek olan aşırı süratlerden bahsetmiyorum..Yavaşladıktan sonraki arttırılmış hızınızdan bahsediyorum.. (20 km/h ye düştüyseniz, giriş hızınız minimum 25km/h…60 km/h ye düştüyseniz minimum 65 km/h..vb..).. Mıcırda ve benzer ortamlarda ağırlığı arka lastikte istememiz bunun sebebidir..Gene amortisörümüzün kapanmamış olmasını sağlamak başka bir sebeptir. Ön tarafınız ne kadar hafifse, ağırlık ne kadar arkadaysa gidişiniz o kadar dengeli ve güvenlidir..Hatta oturuş pozisyonunuzu da bir miktar arkaya almanızda fayda vardır..(deneyin göreceksiniz..)...

    Mıcırlı yoldaki seyrinizde fren yapmanız veya ani gaz kesmeniz ( etkisi fren yapmakla aynıdır..ağırlığı ön tarafa taşır) motorunuzun amortisörünün kapanmasına, ön lastiğinizin mıcıra gömülmesine ve stabilitesinin bozulmasına yol açar..hatta ve hatta düşürebilir...

    Mıcırlı yolda seyir halindeyken karşı şerit den gelen araçların yavaşlamanız için yaptıkları hareketlere (el işaretlerine) aldırmayınız..Onlar motosikleti bilmiyorlar..Sizin için güvenli olanı sabit hızınızla istikrarlı bir şekilde, mümkün olduğunca ağırlığı arka lastiğinizde tutarak, devam etmeniz ve bu arada ön gidonuzu (hafifçe sağ-sol hareketi yapabilir) bir yandan, bakışınız hep ileride, serbest bırakmanızdır (mücadele etmemek).. Göreceksiniz ki son derece stabil ve güvenli bir şekilde gidiyor olacaksınız..

    Mıcırlı bir zeminde Viraj ve Yavaşlama?;

    Gevşek zeminde bir virajı en güvenli dönmenin (dikkat ‘’dönme’’ diyorum!) yolu, düşük sürat de, motoru en az yatırarak o virajı almaktır..
    ( Buradaki püf nokta aslında süratinizin az olması, çünkü süratiniz az ise motor az yatar..Süratiniz fazlalaştıkça yatışınız da artar.)

    Güvenli sürati nasıl belirleyeceğiz?..Aslında gevşek zeminin gevşeklik oranı uygun sürati belirlemenizde bir rehberdir.. Bu gevşeklik miktarını, motorunuzun ön süspansiyon ve gidon kısmından gelen bilgiler doğrultusunda anlayabilirsiniz..Yani motorunuzun ön kısmını iyi bir şekilde dinlemeniz gerekiyor.. (Oynama miktarı; gevşeklik çok ise ön taraf daha fazla düzeltmeler yapar (sağa-sola oynama)..gevşeklik az ise bu oynama daha da azdır..Oynama ne kadar fazla ise zemin o kadar gevşektir..) Arka lastiğin oynaması da size fikir verebilir..ama ‘’Ön’’ü daha çok dinleyiniz..

    Diyelim ki 60 km/h ile seyrediyoruz ve ileride bir viraj var..(İleriye baktığınız için ayarlamaları yapmak için zamanınız var..bakıyoruz dimi?) Motorunuzun ön kısmından gelen bilgileri dinleyerek, yoldaki tutuşa göre süratinizi ayarlayabilir ve o viraja güvenli bir şekilde girebilirsiniz. Bu 60 km/h ile de olabilir yada daha yavaşlamanız da gerekebilir..Oradaki karar size aittir, çünkü sabit bir ‘’şu hız’’ kuralı hiçbir zaman olamaz..(her mıcırın gevşeklik oranı aynı değildir..yol oturmuş olabilir..yada mıcır yeni atılmış veya çok boşluklu olabilir..vb..)

    Mıcırlı bir zeminde yavaşlamanız gerektiğinde, kesinlikle ön freni kullanmayınız.. Yumuşakça gaz kesmeniz (doğru viteste olduğunuzu varsayıyorum..ki sistemi uyguladığınız için öyledir..dimi?) yeterlidir.. Daha fazla yavaşlamanız gerekiyorsa da sadece yumuşakça arka freni kullanın..(Ön süspansiyonunuzun dalmasına, kapanmasına elinizden geldiğince engel olunuz..bunu hiç istemiyoruz)..

    Unutmayınız, hangi koşullarda olursa olsun, olması gereken güvenli süratiniz, önünüzde açık görebildiğiniz alan dahilinde ve kendi şeridiniz içerisinde her zaman güvenle durabileceğiniz sürattir..Ki mıcırlı bir zeminde seyir halindeyseniz bu hız olabildiğince yavaş ve dikkatli olmak zorundadır..Unutmayınız tutuş azdır..
    AGunak, anaconda84, unkazan ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    On numara bir bilgi..... Çok net ve açıklamalı... Akılda kalıcı....
    Allah razı olsun diyorum.

  3. #3

    Üyelik
    13 Mart 2008
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Ybr
    bu güzel bilgiler için teşekkürler...

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Teşekkürler, bence de ilk yağan yağmurdaki zemin gibi dikkat gerektirir.

  5. #5

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    valla her şeyin başı tekerlek ben mıcırda regal varken resmen 10-20 ile giderken kaydı motorun arkası düşdüm tekerlek çok ok mühim faktör heleki çin motoruysa altınızdaki scooter olsun chopper olsun ilk bir lastikçiye gidip adam gibi lastik taktırın paraya kıyıp..

  6. #6
    DeLi MoToRcU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul Bahçelievler
    Motosikleti
    SPACY BEYAZ 2012 CBF 150 SİYAH 2012
    FARK ETMEZ HER TÜRLÜ GİDER
    Dünyanın En Delisi Motor Sürenmiş İkinci Delisi İse Arkasına Binenmiş Ben Her Zaman Birinci Deli Oldum İkincilik Bana Yakışmaz

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı DeLi MoToRcU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    FARK ETMEZ HER TÜRLÜ GİDER
    Ecele yolculuk planlıyosan gidersin

  8. #8

    Üyelik
    11 Eylül 2006
    Şehir
    Mudanya
    Motosikleti
    ybr 125
    Çok güzel bilgi,teşekkür ederim.
    Peugeot 103-Honda kinetic-Asya 150 T1-Vespa ET 150-Şu an ybr 125...

  9. #9

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    teşekkürler

  10. #10
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    tamam mıcır olayı sayende tamamdır mıcırdada gazlanacak
    One Turk .. Against The World .. !!..
    elverengin@gmail.com

  11. #11
    cepcell_apo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    TOKAT-NİKSAR
    Motosikleti
    2008 HONDA CBF 250
    emeğine sağlıkk iyi seyirlerr
    sevgi eylem gerektirir.. ee ne duruyorsunn bass gazaa...

  12. #12

    Üyelik
    22 Mart 2009
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    MONDIAL 100 KM
    Gayet gerekli bilgiler için teşekürler

  13. #13
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    teşekkürler
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  14. #14
    pentaone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2009
    Şehir
    Dehşet verici :O
    Motosikleti
    YeBeRe 125
    biz de mıcırda kaza yapmıştık daha doğrusu yan yatmıştık kayma sonucu :S
    artık daha dikkatli ve bilgiliyiz paylaşım için sağol.
    ...freedom forever...

  15. #15

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    K.Maraş
    Motosikleti
    Hyo GT250R
    Güzel bilğiler teşekkürler

  16. #16

    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YBR 250
    Bu benim ilk mesajım ve tam tamına aradığım bir konuydu.
    Teşekkürler saygılar

  17. #17
    tatlisert45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2008
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Dominar 400UG
    paylaşım için saol...
    Hissettiğin gibi yaşa...

  18. #18
    hello_moto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Teşekkür ederiz....

    Bu bilginin bir çoğu arabalar için bile geçerli.

    Örneğin fren yaparak mıcıra girerseniz araba savrulur, mıcırda ani fren yaparsanız kontrol zayıflar. Mıcıra yavaşlamanızı bitirip girmek ve girince de hafif gaz vermek altın kural...

    Araba bile böyle olunca, motosiklet de çok daha dikkatli olmak gerekiyor...

  19. #19
    korkut 250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şehir
    Gültepe İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Fazer..Ve birde Yavrusu
    Güzel paylaşım teşekkürler.
    Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.

  20. #20

    Üyelik
    13 Şubat 2009
    Şehir
    çorlu/t.dağ
    Motosikleti
    CBF150
    emeğine ağzına aklına ruhuna sağlık çok tşkler kardeşim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)