Mıcırlı(çakıllı) yolda sürüş
-
22 Haziran 2010, 22:43
#1
öncelikle merhaba
konuyla ilgili olarak bugun basımdan gecen bır olayı sızınle paylasmak isterim
malum yaz sezonu itibariyle karayolları harıl harıl calısmakta.ve guvenlık adına hıcbır tedbır alınmamakta .kullandıgım yol sılıvrıye baglı mahallı yol
yolumda 100km ıle seyrederken vırajı donmemle bır kargasa ıle karsı karsıya kalmam bır oldu yolun karsısında mıcır kamyonu arkadasında dynapac silindir ve toz bulutu vırajın oncesınde hıcbır uyarı yoktu ve bır anda kendımı henuz ezılmemıs mıcırlı yolda buldum yapabılecegım hıcbır sey olmadıgını bılıyordum frene hafıf basmama ragmen motor saga sola kaymaya basladı bende mecburen gazı keserek yavaslamayı denedım.uc bucukta atsam yavaslamayı basardım tam motoru kenara cekıp calısanları uyardıgım sırada arkamdan gelen scooter surucusu okadar sanslı degıldı vıraja gırmesıyle motorun yatması bır oldu.allahtan surucude cıddı bırsey yoktu ufak tefek cızıklerle atlattı tabıkı kgm'nin bu vurdumduymazlıgı cezasız kalmamalıydı bende surucuyle konusarak sıkayette bulunmasını ıstedım.jandarma geldı zabıt tutuldu v.s.bu arada uyardıgım karayolları calısanı ellerını acıp ne yapayım dedıgımde kafasındakı baretı yedıresım geldı.boyle bır sorumsuzluk olurmu ya
tabı ne degısecek ?ıhmakarlıktan kazaları nasıl ne zaman onleyebılecegız?ve buna benzer durumlarda motor uzerınde ne yapmak gerekır?tecrubelerınızı burada paylasırsanız faydalı olacagı ınancındayım
Reklamlar
-
24 Haziran 2010, 08:25
#2
Genelde yüksek hızda mıcıra girmeniz ile düşmeniz arasında geçen süre 1 saniye tutmaz sanırım. Bu nedenle mıcırı daha önceden görmemişseniz pek kurtarma şansınız yoktur.
Şu bağlantıdaki yazıları okumanızı tavsiye ederim
http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...Cr%C3%BC%C5%9F
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
24 Haziran 2010, 09:32
#3
Anında vites düşülerek kompresyon gücü ve kesinlikle arka fren kullanılacak..
-
24 Haziran 2010, 10:17
#4
Bu konuda yazılacak şey fazla olmamaklar birlikte bildiğiniz bütün dualarla birlikte ön frene dokunmayı aklınızdan bile geçirmeden kompresör arka fren falan bir şekilde en fazla yavaşlamayı sağlamaya çalışmak. Sonrası kaderinizde ne yazıyorsa o artık.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
GÖZÜ PEK MOTORCULAR VARDIR, BİRDE YAŞLI MOTORCULAR...
HEM GÖZÜ PEK HEMDE YAŞLI MOTORCU YOKTUR...
-
24 Haziran 2010, 10:24
#5
Dik konuma gelip arka frenle yavaşlamak...Motoru hafif yatırdığın veya ön frene dokunduğun anda yerdesin...Ha gidon açısını "hiç" bozmadan "tam dik konumda" ön fren de yapabiliyorsan ayrı, ama genelde bunu yapabilmek öyle bir yolda imkansıza yakındır...
Ben bir cruiser kullanıcısı olarak bunları söyleyebilirim. Off road kullanan arkadaşlar, daha detaylı önerilerinizi bekliyoruz
Geçmiş olsun, ucuz atlaşmışsın...
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
24 Haziran 2010, 10:27
#6
mıcıra girdiğinizde yol uzunsa komprasör arka frenle durulacak fakat motor kayarsa gidonu arka lastiğin kaydığı yöne kırmalısınız vucudunuzlada motorun dengesiniz sağlayın motorcross cular bu yöntemi iyi bilir
burası türkiye arkadaşım o işçilerin aklında bir an önce işi bitirip kaçmak var güvenlik umurlarında değilki.
-
24 Haziran 2010, 10:36
#7
Arka frene kuvvet. Motor da dik olmalı, sürücü 3 buçuk atmış olarak , " hass..." kelimesini tekrarlayarak tetikte olmalı
-
24 Haziran 2010, 10:48
#8
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
24 Haziran 2010, 10:59
#9
kurubuz adlı üyeden alıntı
Arka frene kuvvet. Motor da dik olmalı, sürücü 3 buçuk atmış olarak , " hass..." kelimesini tekrarlayarak tetikte olmalı
"hassbinallah" demi abi
-
24 Haziran 2010, 11:39
#10
Doğrudürüst efendi gibi yolunda giderken ,virajı dön ,önüne aniden mıcırlı bi zemin ve yol çalışması.e yuhh yani yazıklar olsun.sürücü olabilmek için nekadar uğraştırıyorlar ,kullandığımız araçta en ufak bi eksiklik olsa cezayı basıyorlar ,herşey tamamsa trafiğe çıkabilirsiniz deniyor...bumu yani...hani yol güvenliği?benimde başımdan geçti bende çiziksiz atlattim .büyük geçmiş olsun arkadaşım
doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...
-
24 Haziran 2010, 12:21
#11
arkadaşlar yorumlar çok yanlış...
sitede daha önce paylaşılan bir yazı lütfen okuyalım...
http://www.motosiklet.net/forum/suru...kullanimi.html
biraz araştırma lütfen kafadan yorum yapmayalım
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
24 Haziran 2010, 12:30
#12
Mıcırlı yolu farkettiğiniz zaman hızını elinizden geldiği kadarıyla düşürün. Mıcırlı yola girdiğiniz zaman ise hızınızı arttırın ve gidonu bir sabun misali tutun; makineniz gideceği yolu kendi seçecektir. Mutlaka ağırlığınızı motosikletin arkasına verin ön freni kullanmaktan kaçının .Bir kaç tavsiye tecrübeyle sabittir.
http://alfamotosiklet.blogspot.com/s...Cr%C3%BC%C5%9F
Okumanızı tavsiye ederim!
-
24 Haziran 2010, 12:41
#13
iLk@yy selam,
Linkindeki yazıdan alıntı ;
Mıcırlı bir zeminde yavaşlamanız gerektiğinde, kesinlikle ön freni kullanmayınız.. Yumuşakça gaz kesmeniz (doğru viteste olduğunuzu varsayıyorum..ki sistemi uyguladığınız için öyledir..dimi?) yeterlidir.. Daha fazla yavaşlamanız gerekiyorsa da sadece yumuşakça arka freni kullanın..
Biz de arkadaş 100 ile girdim deyince "yavaşlama" açısından baktık ve aynı şeyleri söyledik. Ama gönderdiğin yazıda "yol alma" açısından faydalı bilgiler var, çok teşekkürler
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
24 Haziran 2010, 12:58
#14
Otoburkaplan adlı üyeden alıntı
iLk@yy selam,
Linkindeki yazıdan alıntı ;
Biz de arkadaş 100 ile girdim deyince "yavaşlama" açısından baktık ve aynı şeyleri söyledik. Ama gönderdiğin yazıda "yol alma" açısından faydalı bilgiler var, çok teşekkürler
şu an iş yerinde olduğum için uzun uzun tekrar okuyamayacağım ama bu tarz bir yola girildiğinde en güvenli sürüşün gidilen hızın ortalama 30 km civarında yavaşlatılarak yola girilmesini ve en az sabit hızda gidilmesi durumunda daha güvenli bir sürüş yapılabileceğinden bahsediliyordu.
ek olarak popomuzun koltuktan kaldırılması gerektiği yani kross motor gibi sürüş yapmamız gerektiğinden bahsediliyordu
yanlış hatırlamıyor isem.
tabi bende sert yazmışım bir anda dediğim gibi dikkatli okuyamamamın verdiği sonuç
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
24 Haziran 2010, 13:01
#15
karayolları trafık kazalarının 1 sene ıcersınde olan kazalardan 100de99 unda hatası oldugu ortaya cıktı ama nedense devlet ve karayolları 1 yıl sonundakı kazalarda karayolları hatalarının 100de3luk bır kazaya sebebıyet verdıgını soyledı aslında 100de99u karayollarının hatası.
-
24 Haziran 2010, 13:21
#16
arkadaşım yolda yavaşlamayı düşündüğünden yorumlar da öyle olmuş ama eğer durmak gerekmıyorsa durmayın gazı kesın ama motosıkletın gıdonunu sağlam sıkı tutmayada calışmayın ön ferende refleks olur dıye elinizi cekın aa hafıf ayak frenı kullanın ben aşağı yukarı 8km mıcır ve toprak karışımı yolda kullandım alttakı toprak sertleşmiş üste kalan kısım ise mısket misali olmuş ılk 500 mt reden sonrasında motosıkletınızın tepkılerı ortaya cıkıyor yol motosıklet ve sız bütünleşıyorsunuz düşmek aklınıza gelmesın ve ben hersene o yola 3 yada 5 kere gıderım tecrübe oluyor bı gun düşersem onmuda yazarım bırde dizlerınızın arasına sıkıca benzın bıdonunu tutup ayakta motorun arkası sağa sola kayarakta gıdebılırsınız ama şaka bı yana bu tecrübe işi yanımdakı arkadaşım lisanslı sürücü valla benı toz duman içinde bırakarak sankı asfaltta gıdıyormuş gıbı gitti hemde gaz acarak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)