Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

!!!YERLİ MOTOSİKLET!!!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Aslında yapılacak da son anda dıj güjler izin vermemiş gardaş. Bizim süper güç olup amerika ve çini geçmemizi istemiyorlar.

    Konyalı bilim adamları 199hp gücünde, 299 yapan, ayrıca 100kmde 2lt benzin tüketen süper bir motosiklet tasarlamışlar. Ama dıj güjler seri üretime izin vermemiş. Tam üretime geçilecekken projeyi etli ekmek pişen fırına atıp yakmışlar. Büyük oyunu ben gördüm yiğenim, hep dıj güjlerin işi bu.

    Hiç merak etme, inşallah 2023 de yerli motorumuz da göklerde olacak.

    Neden 2023? Çünkü o zaman gizli anlaşmalar bitiyor, bor çıkacak, borla giden süper motorumuz da göklerde olacak. Bu kesin bir bilgi, kahvehanede kuruyemişçi mehmet abi söyledi. Mehmet abi de büyük resmi görenlerden, şimdi almanlar düşünsün, japonlar inim inim inlesin, ver mehteri ver...



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    NERO2810 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Sıfır Honda'dan Japonlardan çok, sıfır BMW'den Almanlardan çok para kazanıyor bu devlet. Neden üretimi teşvik etsin ki?

  3. #23
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Zihni sinir misali çılgın bir porocem var.

    Her segmentten bir japon motoru tüm parçalarına ayırıyoruz. Sonra bu parçaları tek tek tamamen yerli olacak şekilde üretiyoruz. Japonlar mevzuya uyanmasın diye dış görünüşü değiştiriyoruz. Sonra bu yerli ve milli parçaları montajlayip piyasaya sürüyoruz.

    Al sana yerli ve milli motor.

    POROCEM NASIL ARKADAŞLAR?

  4. #24
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zihni sinir misali çılgın bir porocem var.

    Her segmentten bir japon motoru tüm parçalarına ayırıyoruz. Sonra bu parçaları tek tek tamamen yerli olacak şekilde üretiyoruz. Japonlar mevzuya uyanmasın diye dış görünüşü değiştiriyoruz. Sonra bu yerli ve milli parçaları montajlayip piyasaya sürüyoruz.

    Al sana yerli ve milli motor.

    POROCEM NASIL ARKADAŞLAR?
    Böyle hafiften bir Yamasaki tadı yakaladım.
    Osm@n bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zihni sinir misali çılgın bir porocem var.

    Her segmentten bir japon motoru tüm parçalarına ayırıyoruz. Sonra bu parçaları tek tek tamamen yerli olacak şekilde üretiyoruz. Japonlar mevzuya uyanmasın diye dış görünüşü değiştiriyoruz. Sonra bu yerli ve milli parçaları montajlayip piyasaya sürüyoruz.

    Al sana yerli ve milli motor.

    POROCEM NASIL ARKADAŞLAR?
    O iş için sağlam malzeme bilimi birikimi lazım...

  6. #26
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zihni sinir misali çılgın bir porocem var.

    Her segmentten bir japon motoru tüm parçalarına ayırıyoruz. Sonra bu parçaları tek tek tamamen yerli olacak şekilde üretiyoruz. Japonlar mevzuya uyanmasın diye dış görünüşü değiştiriyoruz. Sonra bu yerli ve milli parçaları montajlayip piyasaya sürüyoruz.

    Al sana yerli ve milli motor.

    POROCEM NASIL ARKADAŞLAR?
    Aslında daha güzeli şöyle olur, mesela 4 büyük japonu alıyoruz, her parçasını kopyalıyoruz ama anlaşılmasın diye motor ve grenajları değiştiriyoruz. Yani R6 bloğunu ZX-6r a takalım, africa twin bloğunu da süper tenereye monte edelim, nmax motoruyla pcx motorunu karşılıklı yer değiştirelim.

    Ama arada ufak süprizler yapmayı da unutmayalım, mesela ybr 125 in halefi olan ys 125'e mt07 bloğu takıp piyasaya renk katabiliriz.

    Böylece hem patentten yırtarız hemde yakalanmayız, nasıl fikir ama?

  7. #27
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O iş için sağlam malzeme bilimi birikimi lazım...
    Ya ne birikimi, kopyala-montajla, bitti-gitti. Adını da MAHMUT koyarız oh mis.

    Çin de bu işlere böyle başlamadı mı allasen? Kopyalaya kopyalaya huawei, xiaomi gibi markalar yarattı köftehorlar.

  8. #28
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Herkes yeterince dalga geçmiş de, şunu sorayım. Bir cg motoru da mı üretemiyoruz? Adamlar 50 sene önce yapmış. İstenilse üretilir. Bundan 30 sene önce basit bir motor bloğu ile başlasaydık üretmeye, şu an orta kalitede bir motosiklet üretebiliyorduk en azından.
    Ama makine değil know-how ithal etmemiz gerekiyor, devlet yetkilileri anlamıyor bunu. Makine getirmekle motosiklet araba yapılsaydı şu ana kadar forumda bile para toplayıp yapardık. Yurtdışından daha önce motosiklet/araba üretmiş firmalardan mühendis getirtip (Türkiyeye gelmek isterler mi ayrı mesele) burada teknoloji ve mühendis yetiştirmeleri önemli olan.

    SpaceX, hiçbir roket mühendisleri yokken nasa'dan emekli olan / ayrılan mühendisleri toplaya toplaya uzaya roket attı. Roket diyorum la... Uzaya...

  9. #29
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Yerli ve Milli evet yerli herşey var !

  10. #30

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya ne birikimi, kopyala-montajla, bitti-gitti. Adını da MAHMUT koyarız oh mis.

    Çin de bu işlere böyle başlamadı mı allasen? Kopyalaya kopyalaya huawei, xiaomi gibi markalar yarattı köftehorlar.
    O basitçe "...kopyala..." yazdığınız kısmıda kopyaladığınız motor bloğunun dayanımlı/kullanılabilir üretilebilmesi için bilgi birikimine ihtiyaç var işte. Fotokopiyle kopyalanacak değiller ya bunlar.

    Çin de böyle kopyalayarak başladı evet, ama 20 sene önce bir çok ürün için oluşan " bu çin malı zaten, bundan bi halt olmaz/ fazla şey bekleme" yargısı halen kırılmaya çalışılınıyor memleketimde(ve dünyanın bir çok yerinde). Öncesinde aynı yargı bazı Türk malları için de vardı,halen de bir miktar devam ediyor(özellikle elektronikte japon mallarına hayrnlık vardı mesela). Bir kere bu olumsuz yargı oluştu mu kırmanız ve Türk üretimi olarak Türkiye piyasasında tutunmanız çok zor, öyle yapsanız da zor.

    Türkiye'de de yapılacaksa bu işler böyle kötü bir deneyime/önyargıya neden olmadan yapılmalı ki devamı gelebilsin, yoksa ne devletimiz Çin devleti kadar güçlü, üreticiye destek olan bir devlet(üretim maliyetlerindeki vergilere bakın), ne de ülkemizde Çin gibi " birisi almazsa diğeri alır, yavaş para kazanır geliştirmeye daha uzun zaman alsa da devam ederiz" diyecek kadar milyarlık nüfus var. Müşteriyi bir kere kaybettiniz mi sonrasında ürettiğiniz ürünü çok çok çok ucuz,alınabilir ya da fiyat/performans ürünü yapmadığınız sürece geri kazanımı çok da zor.

    Ha, bu arada Çin'deki gibi bir hammadde kaynağımız da yok(kesin vardır da bir arkadaşın da dediği gibi dıj güçler çıkarttırmıyorlardır).

    Diğer bir arkadaşın da dediği gibi CG motorundan bile başlasak bir "başlangıç" yapmış oluruz. Ama ürettiğinizde bile ithalinden daha pahalıya geleceği için üreticiler üretmeye, tüketiciler da almaya yanaşmaz, zira amaç para kazanmak, kazanılanın bir kısmını da ar-ge'ye yatırıp daha da ilerlemek, amme hizmeti yapmak değil. Tüketiciler de aynı malın ucuzu varken pahalısını almaz.

    Ekonomistlerden sıklıkla duyduğunuz "Para birimimiz daha da değerSİZleştirilmeli ki ithalat yerine üretime yönelinmek zorunda kalınsın" savının altında da bu olay yatıyor. Aslında doğru düşünce ancak bu olay şu andan itibaren başlasa bile "bizlerle birlikte en az 1-2 nesil(10-20 yıl) daha bişeylere yan basmak zorunda kalırız" gibi bir sonucu da olur bu durumun ne yazık ki. Geçen 10 sene üretime yönelmek-fabrika açmak yerine ithalata yöneldiğimiz gerçeği ve "üretim yapacak bir fabrika mı kaldı, hepsi satıldı/kapandı" gerçeği de var ki bunlar da ayrı bir üzüntü kaynağı.

  11. #31
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Evet, o şimdi başlasak 10-20 yıl sürer olayı 20 yıl önce de geçerliydi ve betona gömdük.
    Bir de, Lozan'ın gizli maddeleri motosiklet yapmayı da yasaklıyormuş.

  12. #32
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Uçak gemi araba tank falan derken bi motor eksikti..
    Aklına kapuz kabuğu düşürmeyin şunun...
    praetorian bunu beğendi.

  13. #33
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Ben şunu sorayım. Bugün yerli bir üretici çıksa. Adam mühendisini, fabrikasını ayarlamış, tasarımını hazırlamış olsun.
    250cc de bir motosiklet üretmiş olsun.

    Muhtemelen 25 bin tl civarı fiyatı olacak, daha firmanın ilk ürettiği model olacak, servis-bayi meselesi olacak, aksesuar-piyasa-kullanıcı kitlesi eksiği olacak bir yerli motosikleti kaçımız alır sizce?

    Yani gerçekten yerli olsun, adam herhangi bir motosiklet firması gibi tasarımını yapmış, kendi üretmesi gerekenleri üretmiş, gerekmeyenleri(gösterge, enjeksiyon vs.) dışarıdan almış olsun. Yine de kaçımız alır?
    Kısaca risk büyük. Ancak ihracat yapsın ki satabileceği kitke artsın. Ama daha yeni başlamış bir firmanın direk ihracata dalması biraz...

  14. #34
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı emenyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şunu sorayım. Bugün yerli bir üretici çıksa. Adam mühendisini, fabrikasını ayarlamış, tasarımını hazırlamış olsun.
    250cc de bir motosiklet üretmiş olsun.

    Muhtemelen 25 bin tl civarı fiyatı olacak, daha firmanın ilk ürettiği model olacak, servis-bayi meselesi olacak, aksesuar-piyasa-kullanıcı kitlesi eksiği olacak bir yerli motosikleti kaçımız alır sizce?

    Yani gerçekten yerli olsun, adam herhangi bir motosiklet firması gibi tasarımını yapmış, kendi üretmesi gerekenleri üretmiş, gerekmeyenleri(gösterge, enjeksiyon vs.) dışarıdan almış olsun. Yine de kaçımız alır?
    Kısaca risk büyük. Ancak ihracat yapsın ki satabileceği kitke artsın. Ama daha yeni başlamış bir firmanın direk ihracata dalması biraz...
    Valla tamamen yerli olmasa da yüzde 60-70 oranında yerli olsa kâfi. Fiyatı ithal mallara göre cazip olursa destek verilir diye düşünüyorum. En azından paramız yurt dışına gitmez.

  15. #35
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    tekrar belirtiyorum

    DIŞ MİNNAKLAR !

  16. #36
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    Bir grup insan var şu formda her konuda alakalı alakasız hükümete veriyo veriştiriyor. Ne kuyruk acısıysa çıkmadı gitti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

    Soru cevabına gelirsek. Olabilirdi belki ancak yeterince talep yok. Ucuz yollu köylü motorlarına bakın mesela birçok üreten firma var çünki köyde kasabada ihtiyaç duyan çok insan var. Ayrıca fiyaka bir motorsiklet üretsek bile zaten hayırcı kafalar Türk malı diye alıp binmez hor görür selam bile vermez.
    yawuz58 bunu beğendi.

  17. #37
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir grup insan var şu formda her konuda alakalı alakasız hükümete veriyo veriştiriyor. Ne kuyruk acısıysa çıkmadı gitti.
    Başlığa hiç cevap yazmadım ama merak ettim:

    Habire yükselen fiyatlar ve fahiş vergiler kuyruk acısına giriyor mu?
    murat1903 bunu beğendi.

  18. #38
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir grup insan var şu formda her konuda alakalı alakasız hükümete veriyo veriştiriyor. Ne kuyruk acısıysa çıkmadı gitti.
    Haklısın bütün bu ekonomik krizin,dünya rekoruna koşan vergilerin,işsizliğin,adaletsizliğin,bozulan eğitim sisteminin,hırsızın katilin dışarıda gezmesinin,bozulan dış ilişkilerimizin hepsini sorumlusu bizim mahallesini kedisi Kedi Mahmut'tur.Niye hükumete laf söylüyorsunuz bu ülkeyi 18 yıldan beri Kedi Mahmut yönetiyor.Ben onun yaş mamasını keseyim de görsün gününü.
    tommygun, mehmetyasin, maktama ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  19. #39
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir grup insan var şu formda her konuda alakalı alakasız hükümete veriyo veriştiriyor. Ne kuyruk acısıysa çıkmadı gitti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

    Soru cevabına gelirsek. Olabilirdi belki ancak yeterince talep yok. Ucuz yollu köylü motorlarına bakın mesela birçok üreten firma var çünki köyde kasabada ihtiyaç duyan çok insan var. Ayrıca fiyaka bir motorsiklet üretsek bile zaten hayırcı kafalar Türk malı diye alıp binmez hor görür selam bile vermez.
    Niye öyle diyorsun? Dominar gibi orta kalite bir makina çıkarsak, fiyatı da misal 20.000 lira olsa koşa koşa gider alırım.

  20. #40
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir grup insan var şu formda her konuda alakalı alakasız hükümete veriyo veriştiriyor. Ne kuyruk acısıysa çıkmadı gitti.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

    Soru cevabına gelirsek. Olabilirdi belki ancak yeterince talep yok. Ucuz yollu köylü motorlarına bakın mesela birçok üreten firma var çünki köyde kasabada ihtiyaç duyan çok insan var. Ayrıca fiyaka bir motorsiklet üretsek bile zaten hayırcı kafalar Türk malı diye alıp binmez hor görür selam bile vermez.
    Elinizde TOGG anahtarıyla çekilmiş bir resminizi göreceğim günü iple çekiyorum. İlk alacakların arasında olacağınıza eminim.

    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısın bütün bu ekonomik krizin,dünya rekoruna koşan vergilerin,işsizliğin,adaletsizliğin,bozulan eğitim sisteminin,hırsızın katilin dışarıda gezmesinin,bozulan dış ilişkilerimizin hepsini sorumlusu bizim mahallesini kedisi Kedi Mahmut'tur.Niye hükumete laf söylüyorsunuz bu ülkeyi 18 yıldan beri Kedi Mahmut yönetiyor.Ben onun yaş mamasını keseyim de görsün gününü.
    Mahnut demeyin bana. Gördüm onu ben. Türkçe olimpiyatlarında dön gel artık diye diye ağlıyordu.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)