Bunlar hep amortisör yağı ve fren hidroliği lobisinin işleri
Bunlar hep amortisör yağı ve fren hidroliği lobisinin işleri
sizin conta dediğiniz keçeleri sanayi sitesinde tanesi 15-20 liraya bulabilirsiniz , yetkili servisde 300-400 liraya satılan gidon , jant rulmanlarının da aynısını bu fiyatlara satın alabilirsiniz , otomobil yetkili servisleride maalesef çok yüksek fiyatlara sahip , kardeşimin Fiat Punto 1,3 Multijet inin turbosu arızalandı , servis liste fiyatı tam 4000 tl iken aynı marka turboyu 1400 e TR disturubutorunden temin ettik..
İngilizcede ikisini ayırmak için gasket ve seal deniyor ama Türkçede sadece gasket için conta var, keçe ise benim için sadece kumaşı ifade ediyor (Keçe lafını kim neresinden uydurduysa tebrik ediyorum...)
Şimdi birtakım tedarikçilerde muadil ürünler buldum da düzgün çalışacaklarından emin olabilmem lazım, amortisör işçiliği pahalı, 3-5 gün sonra sızdırırsa hepsi çöpe gider...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
Mesela (İtalyan denen) Athena diye bir markanın muadil ürünü 73TL (yağ keçesi ×2) ve 200TL (toz keçesi ×2). Neredeyse yarı fiyatına geliyor. Bu markayı bilen kullanan var mı?
çok eskiden bu keçeler kauçuktan falan değil gerçekten keçeden imal edilirdi , gres yağı emdirilmiş keçe sıkıştırılarak sızdırmazlık sağlanırdı , daha sonraları amyant , günümüzde de kauçuk karışımlı malzemeler kullanılmakta , keçe adı ordan geliyordur
Athena markasını devamlı alışveriş yaptığım yerde gördüm , kendileride özel servislerinde uzun zamandır kullanıyorlar biliyorum ama ben satın alıp kendi motorumda tecrübe etmedim zira hep sanayilerdeki conta,keçe,kayış,rulman vs satan yerlerden 15 liralara aldım , hiçbir sorunda yaşamadım , Vstrom um 87binde 3-4 takım degistirmisimdir , hiç yağ kaçağı görmedim , amortisörü yağını yenilemek için söktüğümde keçeleride yenilerim..
Bir de amortisör yayı meselesi var. Belirli bir süre sonunda amortisör yayı kısalıyor. Üreticinin belirttiği limitler aşıldığında yayın değiştirilmesi gerekiyor. Bu durum başıma gelmişti. Amörtisör yayı fiyatlarına hiç bakmayın moraliniz bozulur.
Eyvallah
Sanayiden bire-bir uyumlusunu bulabilecek kadar mekanik bilgi ve tecrübem yok, muadil marka alırım artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------
Yayların normal kullanımda (cross endoro mx bilmem...) boylarının değişeceğini pek zannetmem. Ömürlük parça olduklarını düşünüyorum. Yanlış mıyım?
Eğer Service Manualde yazılan bilgilere itibar edeceksek. Böyle bir şey var. Yamaha XCITY normal ön amortisör yay uzunluğu 306mm. 5 yıllık kullanım sonucunda alt sınır olan 300 mm. değerinin altına düşmüştü. Bunu bilen var mı? Yoktur. Bilsede umurunda olan var mı? Yoktur. Ama bilgiye değer veren her kullanıcı bunları umursar.
Eyvallah, benim CB500F kılavuzda bu konuda bir şey yazmıyor. X City ben de kullandım ama kılavuzda dikkatimi çekmemiş... (X City'yi sattığımda 3 yıllık 30.000km'deydi.)
Bu arada Dave Moss diyen olmuştu; şu yazıda amca SS'ler için 16.000km'de bir, touring cruiser vs. için bunun iki katında bir amortisör yağ değişimi önermiş. (Benim kılavuzda 24.000'de bir diyor, ben şimdi 20.000'deyim değiştireceğim...)
Ybr 125 2006 model 34 bin km.de. Daha hiç amortisör yağı değişmedi.
Motorumun bakımını düzenli yaparım severim de. Şuna eminim ki yağ değişimi için ustaya götürsem sorunsuz çalışan sızdırma yapmayan keçeler yağ kaçırcak. Ustalıklarına hiç itimadım yok
Kendim yapmaya da cesaretim yok beceremem diye. Çünkü ybr de aparat falan lazımmış.
Sızdırana kadar böyle devam.
Önemli olan yağ sızdırması değil. 34 bin km diyorsun. 34 bin km o yağ cacık olmuştur. Amortisörün olması gereken optimum biçimde çalışmıyor zaten şuan. Bu işi şöyle düşün, sen motorunun yağını motor yatak sarınca mı değiştiriyorsun? Eee, ön amortisör yağının neden sızdırmasını bekliyorsun ki?
Hocam iyi diyorsunuz da adam da haklı. Gerçekten hakkını vererek yapmayacakların ne garantisi var. Yetkili servisin bile yüzü değişiyor bu işlemleri yaptırmak istiyorum deyince. Çok kolay bir işlem değil diyorsunuz. Götürdüğümüz halinden daha kötü teslim almak var motoru. O kısmı olmasa işin kitapçıkta söylenenin bile öncesinde değiştirirdim ben de.
İşte bu tarz ehil kişiler bulmak ciddi manada zor. İstanbul veya motosiklet kullanımının çok yüksek oranda olduğu yerler haricinde neredeyse imkansız hatta. O yüzden ben arkadaşın bakış açısı yanlış diyemem. Keşke olsa ehil ve güvenilir olan ustalar her yerde olsa da biz de böyle şeyleri düşünmek zorunda kalmasak. Ama ülkede herkesi üniversite okutmaya çalıştıkları için bu tarz kaliteli iş gücü yok denecek kadar az.
Selamlar,
Ön amortisörlerin yay uzunluğu zamanla alçalıyor, bu da yayın uyguladığı direncin azalması anlamına geliyor. Servis kitaplarında yayın normal ve minimum uzunlukları belirtilmekte, ona göre değişim zamanı belirlenmekte. Yayların ömürleri ise biraz aracın yaşına, biraz da kullanım şekline göre değişmekte. Genelde bu detayı göz ardı ediyoruz. Bence ilk 80-100 bin km den sonra gerekir diye tehmin ediyorum. Henüz tecrübem olmadı.
Ancak daha önemlisi içindeki yağın zamanla kullanım esnasında oluşan ısıdan dolayı eskimesi, bir de yaylanma esnasındaki sürtünmelerden dolayı metal partikülleri ile kirlenmesi, eskimesi. Yapılan km ile alakalı birazda ancak ön freni sıkıp 3-4 kez yaylandırmak suretiyle basit bir test yapılabilir, yaylanmanın yukarı doğru yavaş olması gerekir. Eh bunu da anlamak için aracın yeni halini bilmek veya yenisi ile karşılaştırmak gerekiyor. Şu nokta önemli ki, ön amortisör yağı eskiyince frenajda ve viraj da sorunlar oluşuyor. Özellikle viraj esnasında dalma tabiri edilen, viraj çizgisini koruyamama olarak ortaya çıkıyor. Önemli.
Ne yazık ki servisler de titizlikle yaptırmak kolay değil. Geçtiğimiz yıllarda Transalp kullanıyordum ve yağı kendim değiştirdim. Onun değişimi için markaya özel anahtar gerekmiyordu. Zaten 90 ların teknolojisi gereği bazı bakımları yapmak kolaydı. Şimdiki ürünler biraz daha servise muhtaç hale geldi.
Nihayetinde çok zor da değil, Youtube bu konuda binlerce video ile dolu. Kullanmakta olduğum YBR125 in ve XT660Z nin amortisör yağları bir miktar eskidi, bu kış kendim değiştireceğim. Sanırım uzun bir lokma anahtar kolu gerekiyor, bir şekilde temin edeceğim. Servis kitabı da internet de var, pdf olarak indirdim. O esnada conta-keçe de değişse iyi olur, bunun için daha sonra uğraşmaya değmez.
Yakın zamanda fren hidrolik yağlarımı değiştirdim, dot4 olarak vermiş kitap bilgiyi. Çok kolay ve ekonomik oldu. Sonrasında fren tepkisi ve freni ölçekleme kısmı hemen iyileşti. Bunda dikkat edilecek nokta yağın boyaya zarar verebilir olması, temiz çalışmak gerekiyor, bir de sistemde hava kabarcığının kalmaması.
Bazı bakımları kendimiz yapabiliriz, yıllardır yağ değişimimi kendim yapıyorum, üstelik istediğim marka yağı da kullanma özgürlüğüm var. Hava filtresi, yağ filtresi, buji değişimi bunlar kolay. İyi kaliteli bir lokma takımı ile keyifli oluyor. Tavsiye ederim.
Sevgiler, saygılar....
sanırım 2016 yılından beri hiç ellemedim....
çok zor durumda iseniz ve keçe bulamazsanız eğer... dikkatli şekilde sökün keçeyi ve etrafında ince bir yay var... onun bağlantı yerini bulup yarım cm kesin ve yeniden yerine takın... yağ kaçırma duracaktır... eğer keçe alacaksanız da çift yaylı olmasına ( altında ve üstünde) dikkat edin...
Tam da ben amortisör yağını değiştirmeyi düşünüyordum.
Bir de elektrik tesiaatını gözden geçirteyim dedim.
Biri dedi ki, xx usta var. Ona git.
Gittim.
Dedi ki, ben eski tesisatı onarmam.
Eyvallah, dedik.
Sen tesisatı al, ben takarım, dedi..
Eyvallah da, işçilik? dedik.
150 tl alırım dedi.
2000tl lik motora, 100tl tesisat, 150 işçilik, 25 tl ön amortisör keçesi, 50 tl işçilik ile 325 tl tutacak.
Dedim ki; motoru 500 aşağısına satarım ( tabii ki eksiğini söylemek kaydıyla ) daha hızlı satarım, masraf+ motor parasına az daha koyar ybr alırım..
İş yok diyen esnafçıklar, bir çamurluğa malzeme hariç 100 tl boyama istiyorsan( sıfırı 80tl ), bir depo boyamaya 300 tl diyorsan ( sıfırı da 300tl ) dur biraz düşünün!?
Türk ustaya gidince bunlara benzer şeyler yaşadım/yaşıyorum. Geçen gün, statör değişimine eski ustam 80 tl istedi. suriyeli bir tamirciye gittim 25 tl dedi, 20 tl verdim.
Güzel alıntı olmuş..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)