Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Amortisör yağının önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Bunlar hep amortisör yağı ve fren hidroliği lobisinin işleri


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......işçilik ve yağ hariç sadece contalar için 450TL bayılmanızı bekliyorlar. 4 tane contaya 450TL fiyat çekmek ayıptır.......
    sizin conta dediğiniz keçeleri sanayi sitesinde tanesi 15-20 liraya bulabilirsiniz , yetkili servisde 300-400 liraya satılan gidon , jant rulmanlarının da aynısını bu fiyatlara satın alabilirsiniz , otomobil yetkili servisleride maalesef çok yüksek fiyatlara sahip , kardeşimin Fiat Punto 1,3 Multijet inin turbosu arızalandı , servis liste fiyatı tam 4000 tl iken aynı marka turboyu 1400 e TR disturubutorunden temin ettik..

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sizin conta dediğiniz keçeleri sanayi sitesinde tanesi 15-20 liraya bulabilirsiniz , yetkili servisde 300-400 liraya satılan gidon , jant rulmanlarının da aynısını bu fiyatlara satın alabilirsiniz , otomobil yetkili servisleride maalesef çok yüksek fiyatlara sahip , kardeşimin Fiat Punto 1,3 Multijet inin turbosu arızalandı , servis liste fiyatı tam 4000 tl iken aynı marka turboyu 1400 e TR disturubutorunden temin ettik..
    İngilizcede ikisini ayırmak için gasket ve seal deniyor ama Türkçede sadece gasket için conta var, keçe ise benim için sadece kumaşı ifade ediyor (Keçe lafını kim neresinden uydurduysa tebrik ediyorum...)

    Şimdi birtakım tedarikçilerde muadil ürünler buldum da düzgün çalışacaklarından emin olabilmem lazım, amortisör işçiliği pahalı, 3-5 gün sonra sızdırırsa hepsi çöpe gider...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    Mesela (İtalyan denen) Athena diye bir markanın muadil ürünü 73TL (yağ keçesi ×2) ve 200TL (toz keçesi ×2). Neredeyse yarı fiyatına geliyor. Bu markayı bilen kullanan var mı?

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İngilizcede ikisini ayırmak için gasket ve seal deniyor ama Türkçede sadece gasket için conta var, keçe ise benim için sadece kumaşı ifade ediyor (Keçe lafını kim neresinden uydurduysa tebrik ediyorum...)

    Şimdi birtakım tedarikçilerde muadil ürünler buldum da düzgün çalışacaklarından emin olabilmem lazım, amortisör işçiliği pahalı, 3-5 gün sonra sızdırırsa hepsi çöpe gider...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

    Mesela (İtalyan denen) Athena diye bir markanın muadil ürünü 73TL (yağ keçesi ×2) ve 200TL (toz keçesi ×2). Neredeyse yarı fiyatına geliyor. Bu markayı bilen kullanan var mı?
    çok eskiden bu keçeler kauçuktan falan değil gerçekten keçeden imal edilirdi , gres yağı emdirilmiş keçe sıkıştırılarak sızdırmazlık sağlanırdı , daha sonraları amyant , günümüzde de kauçuk karışımlı malzemeler kullanılmakta , keçe adı ordan geliyordur

    Athena markasını devamlı alışveriş yaptığım yerde gördüm , kendileride özel servislerinde uzun zamandır kullanıyorlar biliyorum ama ben satın alıp kendi motorumda tecrübe etmedim zira hep sanayilerdeki conta,keçe,kayış,rulman vs satan yerlerden 15 liralara aldım , hiçbir sorunda yaşamadım , Vstrom um 87binde 3-4 takım degistirmisimdir , hiç yağ kaçağı görmedim , amortisörü yağını yenilemek için söktüğümde keçeleride yenilerim..

  5. #25
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Bir de amortisör yayı meselesi var. Belirli bir süre sonunda amortisör yayı kısalıyor. Üreticinin belirttiği limitler aşıldığında yayın değiştirilmesi gerekiyor. Bu durum başıma gelmişti. Amörtisör yayı fiyatlarına hiç bakmayın moraliniz bozulur.

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok eskiden bu keçeler kauçuktan falan değil gerçekten keçeden imal edilirdi , gres yağı emdirilmiş keçe sıkıştırılarak sızdırmazlık sağlanırdı , daha sonraları amyant , günümüzde de kauçuk karışımlı malzemeler kullanılmakta , keçe adı ordan geliyordur

    Athena markasını devamlı alışveriş yaptığım yerde gördüm , kendileride özel servislerinde uzun zamandır kullanıyorlar biliyorum ama ben satın alıp kendi motorumda tecrübe etmedim zira hep sanayilerdeki conta,keçe,kayış,rulman vs satan yerlerden 15 liralara aldım , hiçbir sorunda yaşamadım , Vstrom um 87binde 3-4 takım degistirmisimdir , hiç yağ kaçağı görmedim , amortisörü yağını yenilemek için söktüğümde keçeleride yenilerim..
    Eyvallah

    Sanayiden bire-bir uyumlusunu bulabilecek kadar mekanik bilgi ve tecrübem yok, muadil marka alırım artık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de amortisör yayı meselesi var. Belirli bir süre sonunda amortisör yayı kısalıyor. Üreticinin belirttiği limitler aşıldığında yayın değiştirilmesi gerekiyor. Bu durum başıma gelmişti. Amörtisör yayı fiyatlarına hiç bakmayın moraliniz bozulur.
    Yayların normal kullanımda (cross endoro mx bilmem...) boylarının değişeceğini pek zannetmem. Ömürlük parça olduklarını düşünüyorum. Yanlış mıyım?

  7. #27
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yayların normal kullanımda (cross endoro mx bilmem...) boylarının değişeceğini pek zannetmem. Ömürlük parça olduklarını düşünüyorum. Yanlış mıyım?
    Eğer Service Manualde yazılan bilgilere itibar edeceksek. Böyle bir şey var. Yamaha XCITY normal ön amortisör yay uzunluğu 306mm. 5 yıllık kullanım sonucunda alt sınır olan 300 mm. değerinin altına düşmüştü. Bunu bilen var mı? Yoktur. Bilsede umurunda olan var mı? Yoktur. Ama bilgiye değer veren her kullanıcı bunları umursar.

  8. #28

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer Service Manualde yazılan bilgilere itibar edeceksek. Böyle bir şey var. Yamaha XCITY normal ön amortisör yay uzunluğu 306mm. 5 yıllık kullanım sonucunda alt sınır olan 300 mm. değerinin altına düşmüştü. Bunu bilen var mı? Yoktur. Bilsede umurunda olan var mı? Yoktur. Ama bilgiye değer veren her kullanıcı bunları umursar.
    Eyvallah, benim CB500F kılavuzda bu konuda bir şey yazmıyor. X City ben de kullandım ama kılavuzda dikkatimi çekmemiş... (X City'yi sattığımda 3 yıllık 30.000km'deydi.)

    Bu arada Dave Moss diyen olmuştu; şu yazıda amca SS'ler için 16.000km'de bir, touring cruiser vs. için bunun iki katında bir amortisör yağ değişimi önermiş. (Benim kılavuzda 24.000'de bir diyor, ben şimdi 20.000'deyim değiştireceğim...)

  9. #29
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah, benim CB500F kılavuzda bu konuda bir şey yazmıyor. X City ben de kullandım ama kılavuzda dikkatimi çekmemiş... (X City'yi sattığımda 3 yıllık 30.000km'deydi.)

    Bu arada Dave Moss diyen olmuştu; şu yazıda amca SS'ler için 16.000km'de bir, touring cruiser vs. için bunun iki katında bir amortisör yağ değişimi önermiş. (Benim kılavuzda 24.000'de bir diyor, ben şimdi 20.000'deyim değiştireceğim...)
    Kullanıcı el kitaplarında bu tür bilgiler yazmaz. Biraz şanslı olup servisler için yazılmış olan "Service Manual" ele geçirilirse bu tür bilgilere ulaşılabiliyor. Servisler için yazılmış olan bu kitapları ustalar ne kadar okur sen tahmin et

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kullanıcı el kitaplarında bu tür bilgiler yazmaz. Biraz şanslı olup servisler için yazılmış olan "Service Manual" ele geçirilirse bu tür bilgilere ulaşılabiliyor. Servisler için yazılmış olan bu kitapları ustalar ne kadar okur sen tahmin et
    Ha ben o detayı kaçırmışım, servisler tırt zaten; memlekette ne düzgün ki bu olsun?

  11. #31
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Ybr 125 2006 model 34 bin km.de. Daha hiç amortisör yağı değişmedi.

    Motorumun bakımını düzenli yaparım severim de. Şuna eminim ki yağ değişimi için ustaya götürsem sorunsuz çalışan sızdırma yapmayan keçeler yağ kaçırcak. Ustalıklarına hiç itimadım yok
    Kendim yapmaya da cesaretim yok beceremem diye. Çünkü ybr de aparat falan lazımmış.
    Sızdırana kadar böyle devam.

  12. #32
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr 125 2006 model 34 bin km.de. Daha hiç amortisör yağı değişmedi.

    Motorumun bakımını düzenli yaparım severim de. Şuna eminim ki yağ değişimi için ustaya götürsem sorunsuz çalışan sızdırma yapmayan keçeler yağ kaçırcak. Ustalıklarına hiç itimadım yok
    Kendim yapmaya da cesaretim yok beceremem diye. Çünkü ybr de aparat falan lazımmış.
    Sızdırana kadar böyle devam.
    Önemli olan yağ sızdırması değil. 34 bin km diyorsun. 34 bin km o yağ cacık olmuştur. Amortisörün olması gereken optimum biçimde çalışmıyor zaten şuan. Bu işi şöyle düşün, sen motorunun yağını motor yatak sarınca mı değiştiriyorsun? Eee, ön amortisör yağının neden sızdırmasını bekliyorsun ki?

  13. #33
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ybr 125 2006 model 34 bin km.de. Daha hiç amortisör yağı değişmedi.

    Motorumun bakımını düzenli yaparım severim de. Şuna eminim ki yağ değişimi için ustaya götürsem sorunsuz çalışan sızdırma yapmayan keçeler yağ kaçırcak. Ustalıklarına hiç itimadım yok
    Kendim yapmaya da cesaretim yok beceremem diye. Çünkü ybr de aparat falan lazımmış.
    Sızdırana kadar böyle devam.
    13 senedir amortisörün içinde çalışan şey emin ol artık yağ değil çamurumsu bir sıvıdır..ustaya götürürsen yanında bekle gözlerine inanamayacaksın..

  14. #34
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Hocam iyi diyorsunuz da adam da haklı. Gerçekten hakkını vererek yapmayacakların ne garantisi var. Yetkili servisin bile yüzü değişiyor bu işlemleri yaptırmak istiyorum deyince. Çok kolay bir işlem değil diyorsunuz. Götürdüğümüz halinden daha kötü teslim almak var motoru. O kısmı olmasa işin kitapçıkta söylenenin bile öncesinde değiştirirdim ben de.

  15. #35
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı mfBulut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam iyi diyorsunuz da adam da haklı. Gerçekten hakkını vererek yapmayacakların ne garantisi var. Yetkili servisin bile yüzü değişiyor bu işlemleri yaptırmak istiyorum deyince. Çok kolay bir işlem değil diyorsunuz. Götürdüğümüz halinden daha kötü teslim almak var motoru. O kısmı olmasa işin kitapçıkta söylenenin bile öncesinde değiştirirdim ben de.
    yetkili servise götürmeyin zaten bu tarz işler için. yetkili servis motor yağı değiştirip sürümden kazanmaya çalışır. böyle detaylı işlerle vakit kaybetmeyi sevmez. işinin ehli birisi bulmanız gerek.

  16. #36
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    İşte bu tarz ehil kişiler bulmak ciddi manada zor. İstanbul veya motosiklet kullanımının çok yüksek oranda olduğu yerler haricinde neredeyse imkansız hatta. O yüzden ben arkadaşın bakış açısı yanlış diyemem. Keşke olsa ehil ve güvenilir olan ustalar her yerde olsa da biz de böyle şeyleri düşünmek zorunda kalmasak. Ama ülkede herkesi üniversite okutmaya çalıştıkları için bu tarz kaliteli iş gücü yok denecek kadar az.

  17. #37

    Üyelik
    23 Ocak 2018
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yamaha YBR125 ESD, Bajaj Dominar D250
    Selamlar,

    Ön amortisörlerin yay uzunluğu zamanla alçalıyor, bu da yayın uyguladığı direncin azalması anlamına geliyor. Servis kitaplarında yayın normal ve minimum uzunlukları belirtilmekte, ona göre değişim zamanı belirlenmekte. Yayların ömürleri ise biraz aracın yaşına, biraz da kullanım şekline göre değişmekte. Genelde bu detayı göz ardı ediyoruz. Bence ilk 80-100 bin km den sonra gerekir diye tehmin ediyorum. Henüz tecrübem olmadı.

    Ancak daha önemlisi içindeki yağın zamanla kullanım esnasında oluşan ısıdan dolayı eskimesi, bir de yaylanma esnasındaki sürtünmelerden dolayı metal partikülleri ile kirlenmesi, eskimesi. Yapılan km ile alakalı birazda ancak ön freni sıkıp 3-4 kez yaylandırmak suretiyle basit bir test yapılabilir, yaylanmanın yukarı doğru yavaş olması gerekir. Eh bunu da anlamak için aracın yeni halini bilmek veya yenisi ile karşılaştırmak gerekiyor. Şu nokta önemli ki, ön amortisör yağı eskiyince frenajda ve viraj da sorunlar oluşuyor. Özellikle viraj esnasında dalma tabiri edilen, viraj çizgisini koruyamama olarak ortaya çıkıyor. Önemli.

    Ne yazık ki servisler de titizlikle yaptırmak kolay değil. Geçtiğimiz yıllarda Transalp kullanıyordum ve yağı kendim değiştirdim. Onun değişimi için markaya özel anahtar gerekmiyordu. Zaten 90 ların teknolojisi gereği bazı bakımları yapmak kolaydı. Şimdiki ürünler biraz daha servise muhtaç hale geldi.

    Nihayetinde çok zor da değil, Youtube bu konuda binlerce video ile dolu. Kullanmakta olduğum YBR125 in ve XT660Z nin amortisör yağları bir miktar eskidi, bu kış kendim değiştireceğim. Sanırım uzun bir lokma anahtar kolu gerekiyor, bir şekilde temin edeceğim. Servis kitabı da internet de var, pdf olarak indirdim. O esnada conta-keçe de değişse iyi olur, bunun için daha sonra uğraşmaya değmez.

    Yakın zamanda fren hidrolik yağlarımı değiştirdim, dot4 olarak vermiş kitap bilgiyi. Çok kolay ve ekonomik oldu. Sonrasında fren tepkisi ve freni ölçekleme kısmı hemen iyileşti. Bunda dikkat edilecek nokta yağın boyaya zarar verebilir olması, temiz çalışmak gerekiyor, bir de sistemde hava kabarcığının kalmaması.

    Bazı bakımları kendimiz yapabiliriz, yıllardır yağ değişimimi kendim yapıyorum, üstelik istediğim marka yağı da kullanma özgürlüğüm var. Hava filtresi, yağ filtresi, buji değişimi bunlar kolay. İyi kaliteli bir lokma takımı ile keyifli oluyor. Tavsiye ederim.

    Sevgiler, saygılar....

  18. #38
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    sanırım 2016 yılından beri hiç ellemedim....
    çok zor durumda iseniz ve keçe bulamazsanız eğer... dikkatli şekilde sökün keçeyi ve etrafında ince bir yay var... onun bağlantı yerini bulup yarım cm kesin ve yeniden yerine takın... yağ kaçırma duracaktır... eğer keçe alacaksanız da çift yaylı olmasına ( altında ve üstünde) dikkat edin...

  19. #39
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Tam da ben amortisör yağını değiştirmeyi düşünüyordum.
    Bir de elektrik tesiaatını gözden geçirteyim dedim.
    Biri dedi ki, xx usta var. Ona git.
    Gittim.
    Dedi ki, ben eski tesisatı onarmam.
    Eyvallah, dedik.
    Sen tesisatı al, ben takarım, dedi..
    Eyvallah da, işçilik? dedik.
    150 tl alırım dedi.
    2000tl lik motora, 100tl tesisat, 150 işçilik, 25 tl ön amortisör keçesi, 50 tl işçilik ile 325 tl tutacak.
    Dedim ki; motoru 500 aşağısına satarım ( tabii ki eksiğini söylemek kaydıyla ) daha hızlı satarım, masraf+ motor parasına az daha koyar ybr alırım..
    İş yok diyen esnafçıklar, bir çamurluğa malzeme hariç 100 tl boyama istiyorsan( sıfırı 80tl ), bir depo boyamaya 300 tl diyorsan ( sıfırı da 300tl ) dur biraz düşünün!?
    Türk ustaya gidince bunlara benzer şeyler yaşadım/yaşıyorum. Geçen gün, statör değişimine eski ustam 80 tl istedi. suriyeli bir tamirciye gittim 25 tl dedi, 20 tl verdim.

  20. #40
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Güzel alıntı olmuş..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)