Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2. Vites 5000 Devirden sonra Motorun Öksürmesi ! Ek Konu (ÇÖZÜLDÜ)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4359264
    "Herkese İyi günler.
    Başlıktada yazdığımız gibi Motorumuz R1 Enjeksiyonlu 2.Vites 5000 Devirden sonra Öksürmeye başlıyor. Sadece 2. Viteste Yapıyor.
    Diğer viteslerde ve gaz almada bir sorun yok.
    Bujilerimiz Yeni
    Hava Filtremiz Yeni
    Senkronize Ayarı Yeni
    Yağımız Yeni
    Bu neden olabilir Daha önce başına gelmiş veya bilgisi olan Arkadaşlar Bilgi verebilirlerse Çok seviniriz.
    Teşekkürler. "
    Olarak bir konu açmıştık ve sağolsun forumdaki arkadaşlarda yardımcı olmaya çalıştırlar.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sonrasında ise bunları yaşadık. konumuz;
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...tavsiyesi.html
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bu konuyu açmamızın sebebi 2. el bir motoru satın alırken neler yaşanabileceği ile ilgili.
    Malum Motor kapalı bir kutu.
    Motorumuzu alırken motorun yapıldığını, Bakım gördüğünü öğrendik. Sahibiyle görüştük.
    Motorun gerekli kontrollerden geçirdik, motoru Rektifiye eden, bakımını yapan ustayla görüştük ve motorumuzu aldık.
    Bu konuda sahibini suçlu bulmuyorum. Çünkü şmotoru açtığımızda şanzımanın üst grubu yeni, alt grubu erimiş dişlilerden oluşuyordu. ve bu 2. vites sorunu kısa yolda anlaşılacak bir sorun gibi değildi.

    Başa geri dönecek olursak Ustaların motoru açıp kapamaya devasa ücretler istemesi sonucu Motorumuzun tamirini kendimiz yapmaya karar verdik.
    aletlerimiz toparladık .(Aletlerinizi tamamlamadan sakın işe başlamayın diğer türlü hırdavatçılara günde bir kaç kez gidersiniz)
    Servis Manual ini defalarca inceleyip bölüm bölüm çıktısını aldık.
    Söküm Videolarını izledik ki ince ayrıntılarda çok yararı oluyor.
    Motorun yabancı forum sayfalarındaki söküm ve yeniden toplama yazılarını okuduk.

    Böylece Bismillah deyip işimize başladık.

    Şanzıman kısmına gelip şanzımanı söktüğümüzde üst dişli grup gayet temiz görünüyordu.
    Üst grubu alıp alt gruba geçtiğimizde ise şok orada gerçekleşti. Aşağıda resimleri gördüğünüz gibiydi.










    Nasıl şanzıman dişli tek taraflı aşınabilir. Olasılık çok çok çok düşük
    Asıl soru Nasıl bir usta Üst şanzıman dişli grubunun tamiratını yaparda, alt tarafı öyle bırakır????

    Usta da Isparta nın büyük denilen ustalarından bir tanesi. Kendisiyle gidip görüştüğümüzde hiç bahsedilmedi böyle şeylerden.
    Tamam motorun sahibi malını satmak istiyor olabilir. Fakat Esnaflık Ustalık bunlar farklı kavramlar. Doğruluk dürüstlükle birlikte olması gereken kavramlar.
    Bundan sonrası; İlahi adalet diyorum Başka birşey demiyorum.

    Konunun özeti ikinci el alırken almak istediğiniz Motoru iyi test edin.
    Herkese İyi Forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Cidden şaka gibi dişlinin o kısmını sanki tornada bilerek almışlar gibi

  3. #3
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Buyuk ihtimal daha once,grup dislilerinde bir salgi vardi ve o kismi aşindirdi ve toplama isleminde kaynakla tirnak yapilmis ve isil islem uygulanmamis olabilir ve parca tekrar yerinden kopmus ama isin ilginci kopan metal ne hikmetse pompaya veya disli grubuna sarmamis.

    O dişlinin veya grubun yedek parca fiyatini söylersen konu daha net anlasilir.

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buyuk ihtimal daha once,grup dislilerinde bir salgi vardi ve o kismi aşindirdi ve toplama isleminde kaynakla tirnak yapilmis olabilir ve parca tekrar yerinden kopmus ama isin ilginci kopan metal ne hikmetse pompaya veya disli grubuna sarmamis.

    O dişlinin veya grubun yedek parca fiyatini söylersen konu daha net anlasilir.
    Karteri açtığımızda karterde sadece az miktarda demir talaşı vardı.
    Ben 2. el olarak temizini bulabildim. Şanzımanın tamamı 1000 liraya geldi. ufak tefek contadır lock tight sıvı contadır derken bana 1200 liraya mal oldu.
    Orjinal olarak ise sadece aşınan dişlinin fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 900 Tl gibi bir fiyattı.
    levend84 bunu beğendi.

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Seramik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karteri açtığımızda karterde sadece az miktarda demir talaşı vardı.
    Ben 2. el olarak temizini bulabildim. Şanzımanın tamamı 1000 liraya geldi. ufak tefek contadır lock tight sıvı contadır derken bana 1200 liraya mal oldu.
    Orjinal olarak ise sadece aşınan dişlinin fiyatı yanlış hatırlamıyorsam 900 Tl gibi bir fiyattı.
    Anladim.

    Ilk 1000km fazla yüklenme,her ihtimale karsi normalden once yag degisimi yap.sonra normal degisim vaktini takip et.blok cevresi civatalarin torklamasini belirtilen sekilde yaptiysan arkana bakma.

  6. #6
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladim.

    Ilk 1000km fazla yüklenme,her ihtimale karsi normalden once yag degisimi yap.sonra normal degisim vaktini takip et.blok cevresi civatalarin torklamasini belirtilen sekilde yaptiysan arkana bakma.
    Sağolun. Bugün binmeye başladık. Gayet güzel gidiyor. Bilgiler için tekrar teşekkürler.

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sorunun çözümünü ve nedenini paylaştığınız için, konuyu askıda bırakmadığınız için teşekkürler. Malesef forumda bu tür konuları arar olduk

    Konu açılıyor, açıldığı gibi bırakılıp bazen bir daha açan kişi girip bakmıyor, bir cevap dahi yazmıyor. Hatta bazen de kendi aramızda tartışmaya başlıyoruz ama kimin için? Ne için? Adam açtığı konuya dahi bakmayıp bir teşekkür dahi etmiyor. Siz sorunu kendiniz çözüp detaylı resimlerle paylaşmışsınız. Tekrar teşekkürler
    levend84 ve emremm bunu beğendiler.

  8. #8
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorunun çözümünü ve nedenini paylaştığınız için, konuyu askıda bırakmadığınız için teşekkürler. Malesef forumda bu tür konuları arar olduk

    Konu açılıyor, açıldığı gibi bırakılıp bazen bir daha açan kişi girip bakmıyor, bir cevap dahi yazmıyor. Hatta bazen de kendi aramızda tartışmaya başlıyoruz ama kimin için? Ne için? Adam açtığı konuya dahi bakmayıp bir teşekkür dahi etmiyor. Siz sorunu kendiniz çözüp detaylı resimlerle paylaşmışsınız. Tekrar teşekkürler
    Güzel yazınız için teşekkürler. Sorunların çözümü için birbirimize yardım etmemiz gerekiyor. Eğer kedimiz çözebiliyorsak çözümü de paylaşmalıyız.

    Tekrardan teşekkürler. İyi forumlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)