Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yüksek kilometreli motorlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yamaha D'eligt
    Arkadaşlar araba alırken araç 40.000, 50.000 km de ise eğer oo km si düşükmüş alınır derken motor alırken "hmm km si yüksekmiş" diyebiliyoruz. Genelde araba kilometresinde 200.000 psikolojik sınırdır ve tercih edilmez. Çinli motorları bir kenara bırakırsak, öncelikle japon sonralıkla kore, tayvan, hint malı kaliteli motorların kilometre konusunda psikolojik sınırı sizce kaçtır. Kullandığınız modellerden örnekleyebilirsiniz.

    (bu arada arabalarda 200.000 psikolik sınır iken birçok japon, alman vs model araba 1.000.000 km yi rahat ve sorunsuz devirir. Motorlarda durum sizce nedir?)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Mayıs 2016
    Motorumu götürdüğüm usta bu soruyu 50.000km diye cevaplamıştı.
    İşin komiği aynı kilometredeki bir otomobil sıfır fiyatından %40 daha ucuza bulabiliyorken motosiklet olunca fiyat en fazla %10 oynuyor.
    Hep duyduğumuz "Özenli kullanılırsa eskimez." lafı motosiklettte çok büyük öneme sahip. Yüksek devir, pek çok kişinin hobi vasıtası olarak zevk için kullanması, düşmeye, kazaya daha yatkın bir vasıta olması 2. el motosikletin otomobile göre dezavantajı denebilir.

  3. #3
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?

    Konuya gelirsek, psikolojik sınır doğru birşey değil.

    Zaten çoğu motorun kilometresi de doğru değil.

    20.000 50.000lerde olduğu iddia edilen 5 yaşından büyük sahibi çokça değişmiş motorlardan uzak durmak gerekiyor fikrimce.

    Kaza yapmamış, elektrik tesisatı ve herhangi bir yeri kurcalanmamış, bakımları düzenli yapılmış bu da kayıt altına alınmış her motor km gözetmeksizin alınabilir.Psikolojik sınır değil, mantık sınırına bakmak gerekiyor.
    essegesse bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Bizim 600f ler hep 40 50 binde nedense. 10 senede 20 sahip değiştirmiştir sorsan hepsi bakımını yapmıştır ama hep 40 50 binde.


    Göz görmeyince gönül katlanırmış.
    antilop_skul bunu beğendi.

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Enteresan bir mim koyacağım muhabbetinize.
    Türkiye'de psikolojik sınır çoktan 25-30 bin km olarak oturuşmuş vaziyette.
    Bir çok motosiklet acemi ya da haylaz sürücülerin elinde 40-50 bin kmlerde dökülüyor.

    Hâl böyle ve bu durum kullanıcılar tarafından da bilinirken 50 bin km ve üstü motosikletlerin daha bakımlı ve iyi kullanılmış olma ihtimali yükseliyor.

    Özetle Türk kullanıcının elinde 50 - 100 bin kmlere gelebilmiş bir motor gayet usturuplu kullanılmış bakımlı bir motor demektir.
    Bazen 10 bin kmde ki bir çok motordan daha içiniz rahat bir biçimde alabilirsiniz.

    Normal şartlarda mantıksız görünen bu bakış açısını biraz irdelerseniz oldukça akla yatkın detaylar fark edeceksiniz.
    Tabi genelleme yapmak gibi bir ahmaklığa düşmediğimi fark etmenizi umuyorum.

    Sadece karşılaştırmanızı yaparken bunu da göz önünde bulundurun diye yazdım.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yamaha D'eligt
    Bir milyon km giden araba arayan internete 1000000 km yazarsa bir milyon tane örnek görür. Psikolojik sınır doğru değil ama doğru olmasa da var.
    Bu arada gerçekten de bazen on yaşında motor görüyorum km 30.000 , 4.0000 gel de inan

  7. #7

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enteresan bir mim koyacağım muhabbetinize.
    Türkiye'de psikolojik sınır çoktan 25-30 bin km olarak oturuşmuş vaziyette.
    Bir çok motosiklet acemi ya da haylaz sürücülerin elinde 40-50 bin kmlerde dökülüyor.

    Hâl böyle ve bu durum kullanıcılar tarafından da bilinirken 50 bin km ve üstü motosikletlerin daha bakımlı ve iyi kullanılmış olma ihtimali yükseliyor.

    Özetle Türk kullanıcının elinde 50 - 100 bin kmlere gelebilmiş bir motor gayet usturuplu kullanılmış bakımlı bir motor demektir.
    Bazen 10 bin kmde ki bir çok motordan daha içiniz rahat bir biçimde alabilirsiniz.

    Normal şartlarda mantıksız görünen bu bakış açısını biraz irdelerseniz oldukça akla yatkın detaylar fark edeceksiniz.
    Tabi genelleme yapmak gibi bir ahmaklığa düşmediğimi fark etmenizi umuyorum.

    Sadece karşılaştırmanızı yaparken bunu da göz önünde bulundurun diye yazdım.
    Dediğiniz olay Kişiden kişiye, modelden modele değişir diye düşünüyorum. Malum kmler hep 40 50 bin. Geçen ay 300 bin kmde nc 700s gördüm tıkır tıkırdı şahsen alırdım.
    essegesse bunu beğendi.

  8. #8
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?

    Konuya gelirsek, psikolojik sınır doğru birşey değil.

    Zaten çoğu motorun kilometresi de doğru değil.

    20.000 50.000lerde olduğu iddia edilen 5 yaşından büyük sahibi çokça değişmiş motorlardan uzak durmak gerekiyor fikrimce.

    Kaza yapmamış, elektrik tesisatı ve herhangi bir yeri kurcalanmamış, bakımları düzenli yapılmış bu da kayıt altına alınmış her motor km gözetmeksizin alınabilir.Psikolojik sınır değil, mantık sınırına bakmak gerekiyor.
    Mazda b2500,toyotanın dizel sedan modelleri,mitsubishinin bazı modelleri,dizel nissanlar,Alman olarak en başta tabii ki mercedes ve opelin bazı modelleri gibi.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  9. #9
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enteresan bir mim koyacağım muhabbetinize.
    Türkiye'de psikolojik sınır çoktan 25-30 bin km olarak oturuşmuş vaziyette.
    Bir çok motosiklet acemi ya da haylaz sürücülerin elinde 40-50 bin kmlerde dökülüyor.

    Hâl böyle ve bu durum kullanıcılar tarafından da bilinirken 50 bin km ve üstü motosikletlerin daha bakımlı ve iyi kullanılmış olma ihtimali yükseliyor.

    Özetle Türk kullanıcının elinde 50 - 100 bin kmlere gelebilmiş bir motor gayet usturuplu kullanılmış bakımlı bir motor demektir.
    Bazen 10 bin kmde ki bir çok motordan daha içiniz rahat bir biçimde alabilirsiniz.

    Normal şartlarda mantıksız görünen bu bakış açısını biraz irdelerseniz oldukça akla yatkın detaylar fark edeceksiniz.
    Tabi genelleme yapmak gibi bir ahmaklığa düşmediğimi fark etmenizi umuyorum.

    Sadece karşılaştırmanızı yaparken bunu da göz önünde bulundurun diye yazdım.
    Hocam şimdi durum aşağıdaki gibidir. Motor henüz 1,5 yaşında ama , sahibi motosiklet eğitmeni olduğunu iddia eden ,viraj içerisinde fren yapılabilir falan diye saçmalayan bir şişko. Bu motor alınırmı



    biyeybaraküs, Alonedark93, COQ ve 5 diğerleri bunu beğendiler..
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    SuperSport ve benzeri yüksek devir çeviren makinelerin ömürleri, yol makinelerine göre daha azdır.Km tahmininde herhangi bir yorum yapmak zor. 300-500 bin yapan Yol motosikleti de var, 100 bin yapan SuperSport da var.


    Alıntı Erdost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir milyon kilometreyi sorunsuz deviren japon ve Alman arabası hangisiymiş merak ettim?
    Şöyle bir şey var

    F54 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motorun cinsine gore degisir gibi. Buyuk touring makinalarini kullananlar genelde apacilikten uzak motoruna özen gösteren insanlar. Bu tarz motorlar yuksek kmlerde alinabilir geliyor. 600cc ss makinalar ise bence en fazla zorlanan ve apacilige maruz kalan sinif. İstisnalar vardir ve olacaktir. Bu arada viraj icerisinde gayette fren yapilir yazacaktim ki bir daha baktim Okan hocaymis
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.

  12. #12
    gadd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Skuter
    Servis bakımlı ve kayıtları bulunan motosikletlerden korkmamak lazım..
    Elbette aldığınız kişinin tarzı, motosiklet tecrübesi, hatta aldığınız motosikletin kullanım tarzı bile riskleri belirler..

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motorun sınıfına göre kullanıcı profili de değiştiğinden maxi enduro,touring veya kros motorlar uzun yıllar çalışır..

    ne zaman yağ değişir,zincir nasıl temizlenir gibi konularda bilgili olduklarından veya motoru sürekli limitlerde sürme hevesleri azalmış olduğundan kullandıkları motorlarda uzun ömürlü olur..

    üç yaşında Suzuki Vstrom motorum 60.000 km de,bir bu kadar daha kullanmadan satmam,satış sebebim de ya yeni kasasını veya farklı teknik özelliklerde üretilen modeli satın almak olabilir (2004 modelini 80.000 de ABS siz olduğu için değiştirdim)

    vstrom,versys,GS,tenere gibi motorları uzun zamandır kullanan adamlar, 50bini geçmiş bu motor bitik muhabbetine de pek girmez..

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam şimdi durum aşağıdaki gibidir. Motor henüz 1,5 yaşında ama , sahibi motosiklet eğitmeni olduğunu iddia eden ,viraj içerisinde fren yapılabilir falan diye saçmalayan bir şişko. Bu motor alınırmı

    https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...e4&oe=59156D5C

    https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...08&oe=58DDE92E
    Üzerinde az tryil brekink yapılmış motur şeklinde ilan açarsan gideri var gibi.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #15

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı gadd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis bakımlı ve kayıtları bulunan motosikletlerden korkmamak lazım..
    Elbette aldığınız kişinin tarzı, motosiklet tecrübesi, hatta aldığınız motosikletin kullanım tarzı bile riskleri belirler..
    sana katılmıyorum,servis bakımlı demek benim miydemi bulandırıyor,bakımı yapılmış olsundan ister özel serviste ister kendisi yapmış olsun,,yetkili servis sadece en kısa zamanda işini bitirip para almak anlayışı ile çalışır,,daha önce yazdığım benzer konularda başıma gelenleri açıkça yazmıştım,adamlar filitreyi sökerken vidaları yalama edip olduğu gibi bıraktıklarının haricinde söktükleri yerin içine hava bile tutmadan pis bir şekilde olduğu gibi takmışlar,daha neler neler

    alınacak motor zaten kendini belli eder,hırpalanmış,sağından solundan yağ sızdırmış motor ile tertemiz yağ sızdırması ve akıtması olmayan bakımlı motoru anlamak için usta olmaya gerek yok

    en sağlamı alınacak motor bir ustaya deteylı olarak gösterilip onayının alınması
    antilop_skul bunu beğendi.

  16. #16
    gitaristgkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha xt 600 e
    Valla bizim araba 400 bini geçti motorda 20 yasında makina göstergede 45 bin ama kimbilir kaç km dedir :D iyi bakmak öenmli harbiden bu arada motorum Yamaha xt 600 aracta Mercedes

  17. #17
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    Valla ben gittim 100.000 yuzbin onehundered km de bi cbf 600 sa aldim 2007 model bence km normal asil 40 50 bin olanlardan korkun kackere km dusurulmus. Dusunmek lazim

  18. #18
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Buraya şunu birakip gidiyim en iyisi...
    motocugum 2006 gsf 650 bandit s abs ;)
    antilop_skul ve efendy06 bunu beğendiler.

  19. #19
    Lengeli Fötr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150 - Suzuki V-Strom DL-650
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun sınıfına göre kullanıcı profili de değiştiğinden maxi enduro,touring veya kros motorlar uzun yıllar çalışır..

    ne zaman yağ değişir,zincir nasıl temizlenir gibi konularda bilgili olduklarından veya motoru sürekli limitlerde sürme hevesleri azalmış olduğundan kullandıkları motorlarda uzun ömürlü olur..

    üç yaşında Suzuki Vstrom motorum 60.000 km de,bir bu kadar daha kullanmadan satmam,satış sebebim de ya yeni kasasını veya farklı teknik özelliklerde üretilen modeli satın almak olabilir (2004 modelini 80.000 de ABS siz olduğu için değiştirdim)

    vstrom,versys,GS,tenere gibi motorları uzun zamandır kullanan adamlar, 50bini geçmiş bu motor bitik muhabbetine de pek girmez..
    Aynen... Bu tip modeller bakımı düzgün yapıldığı sürece ortalama 250bine kadar motor ömrü vardır

  20. #20
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bakın tr de de öyle 30000 bine gewlince elimde patlar korkusu olmayan adamlar varmış..
    f 800 gs




    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)