arkadaşlar alınmayın ama bizim orda bi laf vardır hava çalıyosun sen diye, hdogan kardeş boşver nekadar ekmek okadar köfte
arkadaşlar alınmayın ama bizim orda bi laf vardır hava çalıyosun sen diye, hdogan kardeş boşver nekadar ekmek okadar köfte
LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon
"Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"
Arkadaşlar ben bu siteye yeniyim.Motor almadan önce bu sitede araştırma yapsaydım Keeway almazdım.Motor almadan önce araştıranlara bilgi vermeye çalışıyorum.Ayrıca bir kouyu dikkate almalısınız:Keeway Focus 2000 ytl+Arn 125 2.450 ytl.Bu fiyatlara yakın Honda Actıva-Beat(2.700-2.850) veya Yamaha Cygnus rs(2.700) var.700 ytl fazla verir bu japon mallarını ya da japon patentli ürünleri alabilirler.Ben macar malı yani avrupa ürünü diye aldım.Yanlış mı düşünüyorum? 8.000- 20.000 ytlden bahsetmiyorum.Belirttiğim fiyattaki motorlara peşin fiyatına taksitte yapılıyor.Saygılar
sonra motosiklet satılmak için kar getiren bir yatırım aracıı değildir, çünkü keyif için alınır her keyfin bir bedeli vardır
LAZKOPAT /'Asla bir Türk'ü kılıcını çekecek noktaya değin kızdırmayın' Napolyon
"Az kaşardan Tost, Çok Kaşardan Dost olmaz"
Arkadaş bir konuda çok doğru söyledin.Bin motora arkanada hatunu at gez dolaş keyif almak için.Sonra bir güzel yolda kal.Bazende uzak yerlere git.Hiç ummadığın yerde kal.Ne kurtarıcı ne başka bir yardım...obkavi adlı üyeden alıntı
Bence arkadaşın üzerine bu kadar gitmeyin.
Önemli bir konuya değinmiş ki o da güvenlik. Benim motorumu satmamdaki temel nedenlerden biriside güvenlikti. Yoksa benim motorum kullandığım süre içerisinde tek bir sorun bile çıkarmamıştı. Kimse motosikletiyle japon motorların 5 te biri fiyta aldığına sevinirken tekeri fırlayarak ölsün istemeyiz.
Tabi güzel bakıp sınırlarını bildikten sonra çinli de olsa işinizi görür. Evladiyelik olmamak kaydıyla
Not: Bu yazıyı 40 dakika önce yazmıştım ama hatlar yüzünden ancak gönderebildim
[COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]
hdogan adlı üyeden alıntı
keeway çin malıdır, çinde yapılır macaristana gider ordan bize satılır. direk çinden gelen çoğu (hepsi değil) mala göre daha derli topludur.
honda activa-beat (3000km kullandım) hindistanda yapılır.
bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur. ;)
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
Öldürmeyen Allah öldürmez arkadaşım, hem düz yolda giderken öntakımı komple kaynak yerinden kopan Aprilia Caponord'u da unutmamak gerek. Ona bakarsan japonlarında kimisinin şasesinde mikroskobik çatlaklar oluyo basıyon 300 patlıyon gidiyon.hdogan adlı üyeden alıntı
Doğrudur Honda activa hindistanda yapılmış olabilir.Ben Keewayden önce 4000 km. Honda Activa kullandım.Hemde kış yağmurunda.Motorsiklet tık demedi.Ayrıca bilinçli kullanıcıyım.Motorsiklete bakım yapmadan binmem.Keeway Focusum şu an 780 km de.30 günlük.Bu güne kadarBOO_74 adlı üyeden alıntı
her hafta servise gittim.Bakmama rağmen.Sizce daha ne yapmam lazım?
aslında bir arkadaşın bahsettiği gibi limitlerini bileceksin zaten buda motosunla tecrübe edilir her motor fabrika verilerinin yanı sıra gerçek verisini kendi verir nitekim çinli üreticilerin ve satıcıların sitelerinde 150 lik ve 250 chopperlerin son hız limiti olarak 70-85 km arasında gözteriliyor ama burada arkadaşlar ibre var basar mantığıyla 110-120 yapmaya çalışıyorlar
o hızdaki vibrasyon ve sürüş rahatı zaten size azçok motorun beni zorlama başımıza iş gelicek dediğini bildirir...
yani kısacası zorlamadan ve kendi ufak tefek bakımını kendin yaparsan çinlilerde bir müddet işini görür nitekim bir abimiz küçük mondialıyla türkiyeyi dolaşmış
abi benim kawasaki 636 ım var 2006 model ama kanuni seyhan 250c mi ondan çok seviyorum daha çok biniyorum.neden bilmiyorum belkide çin malarının üstüne bu kadar çok gelindiğindendir
benim başıma 5000km de hiçbir problem çıkarmadı.üstelik çok da dikkatli kullandığım söylenemez.yüksek cc li motordan inip ona binince ister istemez onu da zorluyorsun buna rağman taş gibi.çin malı olsun japon olsun alman olsun önemli olmak sınırları bilmek.ben artık kanuninin sınırlarını daha iyi biliyorum ve artık vibrasyondan ve yolda kalmaktan korkmuyorum dayıyorum 90 bakıyorum keyfime ne titreşim ne bişey.önümüzdeki hafta sonu antalyaya gidiyorum kanuniyle buraya 250km aynı gün geri dönecem toplam 500 km bakalım yolda yarısı kopup gidecek mi...
Eğleniyor muyuz?
arkadaşlar ben mehmet 15 yıldır motor biniyorum motor almak ve ya kullanmak için vazla lafa gerek yok ne alırsan al işi bilen ve insan olandan al diyeceğim bu
BENİM ASYA 150 T de tam gaz öyle gösteriyor.Ama arabayla ölçünce 105 çıkıyor. Çinlilerin km si biraz üfürüyor.Ama herşeye rağmen çok kötü bir motor değil.chocolateman adlı üyeden alıntı
kardeşim siz onu bunu bırakın çin malı motorlar bu hayattan zor cıkar ben size diyem
[FONT="Arial Black"][I]Daima en iyiye...[/I][/FONT]
Arkadaşlar "Çin Malı Motor" diye bir marka yoktur! Her ülkenin olduğu gibi Çin'in de kaliteli ve kalitesiz malları vardır. Herkes ön çatalı kırılan, 500km'de biten Mondial'leri örnek olarak gösteriyor fakat Mondial bu motosikleri ülkemize göndermeden önce Uğur firmasını uyarmış "Bizden istediğiniz kalite çok düşük, bu kalite ile müşteri bulamazsınız" demiş ama Uğur'un aklındaki satış politikası çok ucuz fiyatlarla alıcı bulmak olduğu için bunu kabul etmemiş ve gördüğümüz kalitede üretim talep etmiş..
Çinli Zongshen firması bugün MotoGp'lerde derecelere giriyor ve aynı kalitede ürettiği malları ülkemiz dahil pek çok ülkeye gönderiyor.
Zealsun markasından da kullanıcılar (evet ben de) çok memnun. Yani çin malı var çin malı var.
Yıllarca kullandığım Suzuki Burgman'ımın egzozunu değiştirmek için harcadığım paraya sıfır motosiklet aldım. Burgman kadar kaliteli mi? hayır. Ama en azından sıfır vibrasyonu var, rahat ve tık demeden binlerce km gidiyor.
Onlarca markanın hepsini bir kefeye koyup da "Çin malı almayın tukaka" demek pek de mantıklı ve aklı başında birinin sarfedeceği laflar değil. 10 sene motosiklet kullanmakla motosiklet duayeni olunmuyormuş demek ki sevgili hdogan.. Daha çok araştırma yapmalısınız.
Burgman'da karbüratöre giden kauçuk bir boğaz vardı, sürekli yırtılırdı ve yolda kalırdım, Suzuki servisine ayda bir ziyarette bulunmak zorunda kalırdım, parça beklerdik, para verirdim, zaman kaybederdim ve Suzuki ustası bana "bu motorlarda sık karşılaştığımız bir problem bu" derdi. Bu durumda sizin önyargınıza sahip birisi "Arkadaşlar Suzuki almayın vallaa" derdi sanırım.. Ama doğrusu bu değil. Suzuki alın, paranız yeterliyse Japon ürünü alın fakat o kadar para veremiyorsanız da çok iyi araştırıp en iyi Çin malını alın, başınızı ağrıtmayacaktır.
benim motorculuğum sendn daha eski ve ben hiç motor yollda giderken parcalanan motor hiç görmedim bu kadar saçma konusma lütfen
BÜYÜDE GEL KOCUM
güzel bir cevap vermişsin tamamen katılıyorum sana eski motorum canım mondial 50 tt m beni 3800 km götürdü şehir içinde tık demedi yolda bırakmadı arkadaki port bag i hariç oda benim hatam tek yerinde dökülme yok ne mi yaptım??? yağını deiştirdim benzin koydum yağmurda selde bile bindim ama insan gibi bindim. bence herşey kullanımda ve ona bakış açınızda bitiyor. şimdide gene bi çekik gözlü çin malı bianchi match 1 150 cc aldım o da beni utandırmayacağa benziyor boş laflar bence bunlar
::sigara:: 35 NAC 79 ::tutkuy::
AL Bİ YBR, BİN GEBERE GEBERE :cat:
Yazdıların cok yanlış senin aldığın motor kötü cıkmış olabilir birazda şans işi bu yani ben yıllardır motor kullanıyorum yaşım 34 cok kere cin motoru aldım sattım ve yine aldım en ufak sorunda bilmem kullanmasını ,bakımını ve ne istediğini biliyorsan bence cin i japonu aynı ve buradaki en önemli faktör para bende bir japon var şuanda kullandığım bir sinyali bir göstergeleri dün yapa ama cin ise nerdeyse 4 / 1 fiyatına benim 2 tane motorum var biri HONDA 1100XX diğer Jinlun 250 ve ikisinden de cokmemnunum hatta jinlun u eşim kullanıyor. Ve şuda bir gercek ki cin motorlarını satmak daha kolay cünkü herkesime uygun bir fiyat aralığı ver. Özellikle yeni başlayanlara şiddetle öneririm.
Ülkemizde son 3 yıldır motosiklet patlaması yaşanıyor. Özellikle pazara hakim olan markaların menşeileri araştırıldığında ise Çin malı oldukları ve son derece dayanıksız oldukları söyleniyor. Sizler aracılığı ile de Çin malı almayın, alan hatalıdır, kötüdür, yanlıştır v.s. yorumları yapılıyor ve Japon motorlarına yönlenilmesi tavsiye olunuyor.
Ben size başka bir öneride bulunayım. 4-6 milyar arasında (bugün bir ybr, Cbf fiyatı yaklaşık) 2 tekerlekli, son derece tehlikeli, yağmurda ıslatan, soğukta üşüten, sıcakta pişiren motor takılmış bisikletler yerine 1990-1995 arası yerli bir araç alın, motordan daha iyi olmaz mı? Bırakın şu motor sevdasını, Adam gibi otomobil alın, kışın ısının, yazın soğuyun, yamurda ıslanmayın, güvenli olun v.s v.s. vs. Böylece japon alman çin, urugay derdiniz de olmaz.
Cevapları duyar gibiyim. Bugün bende elimdeki 4 milyarı araba almak yerine motosiklete yatırdım. Hemce 2 adet çin malına. Belki şu anda yarı fiyatına pazarda gidiyor ama zaten alış amacımı karşıladılar. Hepimizin A veya B markası motoru alırken beklentileri vardır ve bu beklşentileri, tüketici bilinci ile en güzel şekilde değerlendirip, doğru kararı verebilir. Bu nedenle çin malına para yatırıp, pişman olanların dışındaki insanları yargılamaya sanırım hakkınız yok.
Ayrıca, bir açıklık getirilmeli. Çin'de üretilen markalara mı, yoksa menşei Amerika'da olsa ucuz ve kalitesiz mallara mı karşısınız. Eğer cevabınız Çin üretimi mallarsa, üzgünüm yamaha, honda hepsi çinde üretiliyor. O zaman hindistan malı bulmak lazım, ne yazıkki onlarda motor üretmiyor. diğer cevapsa, insanlar birazda 3 milyarı yukarıda bahsettiğim bağdirelere rağmen iki tekere yatırmaktan sa, ulaşım ve park sorunlarını 1 milyara çözmeyi tercih ediyorlar.
Çin malı motorların çok kısa sürede dökülmelerine sebeb birazda servisler. Bu motorlarda ortak sorun, montaj yapan kalifiye elemanların bulunmaması. Buda, birçok motorun montaj sırasında eksik takılan civata, yanlış takılan kablo, gevşek somun gibi sorunlardan dolayı kısa sürede arıza vermelerine yol açıyor. Birde, motorum yağ damlatıyordu. Servis karterin çatlamış. Değiştirmemiz gerek dedi. Tecrübelerime dayanmasam, bende sizler gibi "1500km'de motorum bitti. Kahrolsun çinliler" diyecektim. Ancak araştırmamda hava filtresine giden silindir üst kapak yağ buharını tahliye eden hortumun yerinden çıktığını gördüm. Taktım sorun bitti. Bazı arızaları maalesef servislerde çözemeyip, suçu markaya atıyorlar. Bence markasına sahip çıkan arızaları araştırıp çözüm üreten servislerin olması gerekiyor. Asya servisi bile, "abi çin malı almam" derse cemaat ne yapmaz.
Buradan "En büyük çin malı başka büyük yok" yorumunu çıkartmayın. Ama markalarla mücadele ederken, biraz gerçekçi olmayı, bugün Türkiye'De bu kadar motosiklet olmasının birazda bu markalar sayesinde olduğunu unutmayın. 1990 yılında motor denilince, Jawa'ları yerden yere vururlar, Mz leri el üstünde tutarlardı. Şimdi 20 yaşındaki jawa'yı çin malı sıfır motora tercih ediyorsak, beklentilerimizi ve beklentilerimiz için neleri feda edebileceğimizi iyi belirleyelim.
külliyen yalan...iki senedir Raptor kullanıyorum inanılmaz keyif alıyorum yolda giderken resmimi çekenler oldu...verdiğim para 4000 ytl.Ne yolda kaldım ne bişey...yaşadıklarıma mı inanayım,anlatılanlara mı...Çin malı kötüdür geyiği de bıktırdı artık.Herkese iyi sürüşler dilerim
Motosiklet aşkına
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)