Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Gezilerdeki Grup Sürüşlerinde ki Yanlışlar ve Yapılması Gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    eklemek istediğim çok şey var aslında eğer yetiştiremezsem mantıklı bir yerde bırakıp, gerisini başka bir mesajda yazacağım artık.

    bence bulunduğumuz şehir içinde yaptığımız organizasyonlar tam anlamıyla "buluşma"dır. yani isteyen istediği zaman gelir, istediği kadar kalır ve istediği zaman ayrılır. olur biter. kerpe ve sapanca organizasyonları gibi olan organizasyonlar ise "gezi"dir. bence gezi demek yol yapmak demektir, değişik yerlere "toplu" halde gitmek, ne yapılacaksa yapmak ve "toplu" halde geri dönmektir. bunun sadece benim şahsi görüşüm olmadığını tahmin etmekten öte biliyorum.

    dün nejdet abimizin organize ettiği geziye katıldık. eve döndükten sonra motorun km saatine baktığımda yaklaşık 350 km yol katetmiştik. benim için güzel rakam, iyi tecrübe. (teşekkürler necdet abi)

    bunların yanında cevabını öğrenmek istediğim bir kaç husus var:
    1. katılımcıların kaç tanesi yapacağımız km nin bu kadar olacağını biliyordu?
    2. toplu halde gitmek ve toplu halde dönmek diyoruz ama ne kadar topluyuz? ne kadar sürüyoruz?
    3. toplu sürüşlerde kesinlikle ama kesinlikle uyulması kaçınılmaz olan kuralları kaç kişi biliyordu? kaç kişi uyguladı?

    yazmak istediklerim aslında çok uzun diğerlerini daha sonra yazacağım artık.

    Alıntı ledo adlı üyeden alıntı
    Jakobien rumuzlu arkadaşımın yazdığı bir yazı...

    Yorumsuz veriyorum !
    dönüş yolunda kandırada yakıt ikmali için durduğumuz benzincide biri söyledi, sanırım sadece kırıkları varmış. ama kaskın içinden fırlamış olan poliüretandaki kan lekeleri kimsenin aklından çıkmaz eminim.

    ***edit: bu başlık toplu sürüşlerle alakalı değil miydi? bir mesaj yazana kadar nasıl olurda gezi fotoğraflarının paylaşıldığı bir başlığa dönüşüverir ki?
    konu dışı mesajların silinmesi gerektiğini düşünüyorum.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    trattataa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    herkeşe selam
    dostlar kaza yapan benim,tecrübe oldu,güzel oldu
    çok şükür hiçbir şeyimiz yok
    ledo abimin dediği gibi grubun hızı en yavaş motorun hızı olursa gerçekten iyi olur
    bu vesileyle dönüşte bana eskortluk yapan arkadaşlarıma tekrar çok teşekkür ediyorum,bir tanesiniz vallahi
    ben gidip ayağıma buz torbası hazırliyim
    tekrar görüşürüz

  3. #23
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Ben geziye gelmedim ama eklemek istediğim birşey var. Yine forumda olan grup sürüşü kurallarıyle ilgili bir başlık var. Orada der ki, her motorcu öndeki ve arkadakiyle mesafesini korumak zorundadır. Eğer arkadakinin sizden uzaklaştığını görürseniz hızınızı azaltmalısınız. Sizi gören bir öndeki de hızını azaltır ve öncüye kadar böyle devam eder. Eğer arkaya bakmaz da sadece öndekiyle mesafeyi koruyayım derseniz grupta kopmalar oluşur. Unutmayın, herkes hızlı gidemeyebilir, ama herkes yavaş gidebilir.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  4. #24
    kelsinus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı crato adlı üyeden alıntı

    ***edit: bu başlık toplu sürüşlerle alakalı değil miydi? bir mesaj yazana kadar nasıl olurda gezi fotoğraflarının paylaşıldığı bir başlığa dönüşüverir ki?
    konu dışı mesajların silinmesi gerektiğini düşünüyorum.
    Üstat benim hatam.Yanlış yere yüklemişim.Birkaç pencere açıktı da.Çok çok özür dilerim.Zaten Komtan'a yazarken sağolsun bir baktım o benden daha hızlı davranıp biçmiş mesajı.

  5. #25
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Alıntı kelsinus adlı üyeden alıntı
    Üstat benim hatam.Yanlış yere yüklemişim.Birkaç pencere açıktı da.Çok çok özür dilerim.Zaten Komtan'a yazarken sağolsun bir baktım o benden daha hızlı davranıp biçmiş mesajı.
    eyvallah
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  6. #26
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    anlaşıldıki her hadi toplanın gidiyoruz diyenin gezisine katılınmaz aslında gezilerde amaç birlikte güzel vakit geçirmek ...şimdi geziye RR la gelenle todayle geleni organize etmek bir iştir hadi şuraya gidelim diyen arkadaşlar bu işin sorumluluğunu alacak kapasitede olmalı yönetim olarak bu işe ciddi eğilmek şart...bu tip hade 20-30 motor dolaşalım bence çok akıl karı bir iş değil ..grup sürüşü disiplin ve deneyim isteyen bir sürüş şeklidir her kullanıcı katı kurallara harfiyen uymazsa kaza riski çok büyük olur...

    Bu arada benden hatırlatması Türkiye nin en büyük motosiklet portalıyız bunu biz değil reyting kuruluşları söylüyor..Diğer sitelerle mukayese edilmemiz için onların en az bizim yarımız olmalarını bekliyoruz...
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  7. #27
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Böyle parça parça yazıyorum. Belki sonunda hepsini biraraya toparlarım.

    BBRR kardeşim güzel bir laf daha etmiş :
    grup sürüşü disiplin ve deneyim isteyen bir sürüş şeklidir her kullanıcı katı kurallara harfiyen uymazsa kaza riski çok büyük olur...
    Burada "deneyim" motorcunun kendi sürüş yetenekleri ile ilgili. Ben eminim ki, bizim bu gezilerde birçok arkadaş E-5 veya TEM'e ilk defa çıkıyor. Tahminimce düşünce şeklide şu : "Yahu, nasıl olsa grubun içindeyim, birşey olmaz..."
    Bu düşünce asla geçerli değildir. Tam tersi geçerlidir, arkadaşlar !

    Disiplin : İşte kilit kelime de bu ! Şimdi buradan soruyorum : Arkadaşlık, motorcu kardeşliği, "Şöyle eğleneceğiz, böyle güleceğiz" türünden yazılmış yazılar ve bunun gibi birçok benzer hamaset varken, kim herkesin güvenliği için katı bir disiplin uygulayabilir ? Üstelik, geziyi tertib eden bir birey olarak.

    Bu imkansız olduğuna göre, bu konuyu bir takım kurallara bağlayana kadar bu şekilde gezileri de sağlıklı bir biçimde düzenlemek imkansız !


    Dün bazı arkadaşlarımın kıyafetleri, sürüş şekilleri vs. vs. o kadar yetersizdi ki...

    Kendi kendime düşündüm. Ben bir gezi tertiplesem ileride. Herhalde toplantı noktasına gelenlerin 2/3 ünü ya geri yollarım ya da hemen oracıkta bu grup için 10 km mesafeli şehir içi ayrı bir gezi organize ederim.

    Ancak, ben daha çok uzun süre gezi düzenleyeceğimi tahmin etmiyorum.
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  8. #28
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    kaldığım yerden devam etmek istiyorum.

    uzun yol yapılacak organizasyonlar olacağı zaman dikkatle davranılmalı, ince elenip sık dokunmalıdır.
    kaç km yol yapılacağı, grupların nasıl hareket edeceği, sürüşün nasıl yapılacağı, ne zaman nerelerde mola verileceği kararlaştırılmış olmalıdır.
    toplu sürüşlerde gruplar 15-20 motordan oluşturulmamalıdır. özellikle bizim gibi trafikte müsamahanın zayıf olduğu ülkelerde bu zaten mümkün gözükmemektedir ki! 20 tane motorun neresini kontrol edebileceksiniz ki? hangimizin o kadar tecrübesi mevcut?
    belli standartlara göre küçük gruplara ayrıldıktan sonra her grup için tecrübeli isimlerden öncü ve artçılar (ve hatta gerekiyorsa aralara araç girişini engelleyecek bir sürücü daha) belirlenmelidir ve belirlenen bu kişilerin komutlarına kesinlikle uyulmalıdır. yoksa kaza kaçınılmaz olur. olmazsa da kısmetlisinizdir.
    ve ayrıca, geziye katılacak insanlar kuralları baştan kabul edip, kesinlikle karşı çıkmayacağını (istisnalar kaideyi bozmaz) kabul etmelidir.

    kısacası; tüm detaylar göz önünde bulundurularak hesap yapılmalı ve tüm grubun sağlığı için disiplin ön planda tutulmalıdır. herhangi bir aksi davranış hemen uyarılmalıdır. inatla devam ediyorsa belki de gruptan ihraç edilmelidir.


    bunlar benim şahsi fikirlerim ve bunlar gezilerde yapılan toplu sürüşler esnasında genelde gözardı edildiği için dün yapılan kerpe gezisine 3 motorluk ufak bir grupla katıldık ve bence çok da iyi yaptık. dönüşte toplam 6 motor ile birkaç hata dışında gayet iyi bir sürüş sonunda evimize vardık.

    duyduğum kadarıyla dün kerpe yolunda bir arkadaşımız ufak bir kaza geçirmiş, öncelikle geçmişler olsun. başka bir soru daha; Allah korusun yaralanmalı bir kaza meydana gelmiş olsaydı ne olacaktı? bunun hesabını kim, nasıl verebilecekti?

    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    anlaşıldıki her hadi toplanın gidiyoruz diyenin gezisine katılınmaz aslında gezilerde amaç birlikte güzel vakit geçirmek ...şimdi geziye RR la gelenle todayle geleni organize etmek bir iştir hadi şuraya gidelim diyen arkadaşlar bu işin sorumluluğunu alacak kapasitede olmalı yönetim olarak bu işe ciddi eğilmek şart...bu tip hade 20-30 motor dolaşalım bence çok akıl karı bir iş değil ..grup sürüşü disiplin ve deneyim isteyen bir sürüş şeklidir her kullanıcı katı kurallara harfiyen uymazsa kaza riski çok büyük olur...
    biz de bunun için adam gibi, hamasete yer vermeden bir tartışma platformu oluşturmak istiyoruz bu başlık altında ama pek cazip gelmedi sanırım.

    **edit: yukarıda yazdıklarım dışında BBRR'ın yazdığı deneyim meselesi belki de en önemli mesele. ve ledo'nun da belirtmiş olduğu gibi bu mesele kişinin tekil olarak deneyimidir.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  9. #29
    johnny_rook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    bravo arkadaşlar, en sonunda birilerinin başına bir şey gelmeden bu konu tartışılmaya başlandı,
    gezi konularını uzun zamandır takip ediyorum, bence kesinlikle hafife alınmaması gereken bir olay, arkadaşlar bahsetmiş, disiplin çok önemli, beraber gittigin arkadaşının sürüş tarzını bilmek çok önemli, insanların birbirlerini kollamaları, düzeni bozmamaları vs,
    bence belli bir km deneyimi olmayan kişiler sadece kendilerini değil beraber grup sürüşüne katılan diğer arkadaşlarını da riske atıyor,
    en azından gezi düzenleyen arkadaşlar bu konuda daha bilinçli seçim yapmalı, haydi herkes gelsin ile bu iş yanlış olur, klasik skor hastalığımız burada da kendini gösteriyor, ne kadar kalabalık o kadar iyi mantıgı çok yanlış,bu belki insanları başlarda kırabilir ancak çok daha üzücü olayların olmasını engeller diye düşünüyorum

  10. #30
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    hali hazırda gezi fikrini ortaya atan bir üye yol durumunu, uzaklığını, karşılaşılabilecek zorlukları anlattığı zaman gelmek isteyen arkadaşların daha sağlıklı karar vermeleri sağlanmış olur. bundan sonra da katılımcı arkadaşların kurallara uydurulması işlemi kalmış olur
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  11. #31
    jakobien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2005
    Şehir
    İst/Acıbadem
    Motosikleti
    DL 650 ''MAVİ GRİ ŞASE GÜZELİNDEN''
    4-5 parti motor geldi ilk ayrılan grup nereye gitti hadi biz gidiyoruz şurdayızmı dendi 30 dakka sizi aradık neyse
    siz ayrı gidin biz ayrı gidelim bundan sonra yarısı orda toplanıyor yarısı şurda çok şey yazılırda yazmayım diyorum
    To know me is to love me....

  12. #32
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    @ crato

    biz de bunun için adam gibi, hamasete yer vermeden bir tartışma platformu oluşturmak istiyoruz bu başlık altında ama pek cazip gelmedi sanırım.
    burda ne demek istediğini daha açık yazsanda biz anlasak ne cazip gelmiş ne gelmemiş biz yönetim olarak gezileri düzenlemiyoruz..yani bize bişeyin cazip gelip gelmemesi gibi bir sorunumuz yok
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  13. #33
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Pek grup sürüşü yapmadım ama fotoğraflarınızdan (Bütün gezi fotoğrafları) anladığım kadarıyla trafikte büyük riskler alarak ilerlenmekte.

    Belki aranızda bu yazdıklarıma gücenenler olacak ama şehir içi için dizayn edilmiş iki kişi binince 70 km bile yapamayan (yapsa bile 10 dakika sonra şişen) scooterları geziye dahil etmemeli veya gezi mesafesi, güzergahı gibi değişkenleri grubun yapısına göre ayarlamalısınız.

    Bu araçları geziye dahil etseniz bile 10 ar araçlık gruplara bölerek baş ve sona bu grubu kollamak için daha kuvvetli motorlar koymalısınız. Grup gezisi konusunda pratik anlamda pek bilgim yok ama mantık bunu gerektirir, aksi taktirde iyi niyetiniz yüzünden birileri zarar görebilir

    Yaw moderatör abler siz bu flood olayını düzeltmemiş miydiniz ? Yoksa biryerleri mi bozdum
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  14. #34
    batuhan35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul / Şişli
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5 Motosikleti: Kymco Activ 110
    Alıntı LesPaul adlı üyeden alıntı
    ben o motordelisindeki arkadaşların hangileri olduğunu tahmin ediyorum.
    eğer onlarsa olayın farkındayım. gereken cevabı yazdım
    serkan ip ucun versen.......fena olmaz...
    aklından gecen ısımler arasında bende varmıyım....????
    bu soruyu sadece merakımdan soruyorum sen benı tanıyorsun ve senın samımıyetıne guvenıyorum
    ____it's my life_1982____

  15. #35
    Shamyl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul \ Pendik
    Motosikleti
    BMW F800S
    Gerçekten güzel yazmışsın lespaul, öğretmen edası gene hakimdi 'kendi aranızda konuşmayın!' ama güzel olmuş

    Jakobien, kızma kardeşim, herşey hallolur

    Grupta abuk subuk hareket yapan arkadaşlara sesleniyorum; Kimse saf değil, herkes ecnebilerin deyimiyle sizin birer Super Action Hero olmadığınızı biliyor. Şunu kafanıza iyice sokun, tecrübeli arkadaşlar bilir ki, kim grupta çıkıntılık yapıyorsa o acemidir. Siz ilgi çekmeye çalışırken arkanızdan güldürüyorsunuz haberiniz yok
    BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)

  16. #36
    TRADER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 VSTROM
    Arkadaslar

    Gezı yolculuklarında maalesef cok kalabalık olundugu ıcın kımse grup kurallarına uymuyor.. grup ıcınde br kısının hatası Allah korusun daha buyuk faturalara yol acabılıyor. Bırcok arkadas dogrusunu yazmıs.. Bunun kuralına uymayanları gruba almayacaksınız baska da caresı yok. Nısbeten daha ufak gruplarla gezeceksınız .. aynı cc motorları bulucaksınız vsvs..

    Serdar yazmıs .. dun bız beraberdık ama sanırım en cok ıkımız yorulduk. sureklı kompresor ustunde 80 ıle gıtmek zorunda kaldık.. 80 dıyoruz ama bız hep 80 bassak rampalarda ufak motorlar bunu bıle basamıyor. yanı gercekcı olmamız lazım. bu ıslerde yolun guzergahına gore en az 250 cc lık motorlarla cıkmak lazım. Ufak motorlu arkadasların da bu duruma anlayıs gosterıp baska bır grup olmaları dogru olur dusuncesındeyım. yoksa cıddı sıkıntı oluyor. benım motor dun ılk kez cok az yakmıs dusunun artık suratımızı

    mesafe yakın ıse o zaman dert degıl 80 legıtsen de olur.. sunu unutmamak lazım . herkes dogrusunu bılıyor ama bız bıze benzerız. yanı toplum neyse bız de oyuz. bır ıkı kısı cıkar egıtımsızlık yapar tum grup dagılır.bunların bılıncınde olmak lazım..

    Organızator arkadaslara da laf etmemek lazım necdet abı gelıp de sızı evınızden alıp evınıze bırakıcam demedı kı . gelen var mı dedı. bız de gıttık. walla ben adamı orda gordum kan ter ıcındeydı. boyle bır sorumlulugu kımseye yuklememek gerek..

    Bence makul olan motor kategorılerının kendıne uygun motor grupları ıle belırlenen hedefe kendı yolculuklarını yapmasıdır.. atıyorum mesela 600 luk motor sahıbı ısterse 600 luklerle ısterse125 cc lıklerle gıtsın bu onun meselesı. ben yolculuk edıyorum ama bu benım meselem netıcede..ama 125 cc lıkler yola erken cıksın mekana varsın ..(bızım kerpede yaptıgımız gıbı) bunda alınmaca yok.

    bız de bunu yapıyoruz demesın kımse arkadaslar . burdan aynı anda cıkılıyor bu yanlıs bence. gıdılcek yer bellı. bulusma saatı ıstanbulda degıl gıdılcek yerde olmalı.. dıyceksınız beraber gıtmenın ne mantıgı var. yıne beraber gıdıyorsunuz bır fark yok sadece yanınızdakı arkadasla sızın kategorısınızı aynı oldugunu bılıyorsunuz hem bu surus bakımından da egıtıcı olur dusuncesındeyım..

    selamlar
    [B][I]GITMEDIGIN YER SENIN DEGILDIR...SUZUKI DL 650 V-STROM..[/I]
    Ve ZAMAN usulca göz kırpıp telaşına HOMURDANARAK çekip gitmiştir.....Yani bu Aşağılık bir DRAMdır artık...Uzatın ellerinizi diyorum Uzatın Tanışalım HELALLAŞALIM[/B]

  17. #37
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı
    burda ne demek istediğini daha açık yazsanda biz anlasak ne cazip gelmiş ne gelmemiş biz yönetim olarak gezileri düzenlemiyoruz..yani bize bişeyin cazip gelip gelmemesi gibi bir sorunumuz yok
    özür dilerim Barış abi eksik yazmışım ve dolayısıyla yanlış anlatmışım. söylemek istediğimin yönetimle ilgisi yok. söylemek istediğimi aşağıdaki gibi yazmalıydım:

    biz de bunun için adam gibi, hamasete yer vermeden bir tartışma platformu oluşturmak istiyoruz bu başlık altında ama genel olarak bizlere (yani üyelere) pek cazip gelmedi sanırım.
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.

  18. #38
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Şu başlığı herkesin okumasında fayda var diye düşünüyorum...

    http://www.motosiklet.net/forum/show...s%FCr%FC%FE%FC
    May the Force be with McLaren Mercedes

  19. #39
    jakobien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2005
    Şehir
    İst/Acıbadem
    Motosikleti
    DL 650 ''MAVİ GRİ ŞASE GÜZELİNDEN''
    kerpee donum gözüktü gibi başlıklar bu forumda her zman daha ilgi çekici olacaktır buna adım gibi eminim bikaç kişinin çabasıda bunu değiştirmeyecek yavuz olsun levent abi olsun veya modlardan bazıları bişeyler anlatmaya çalışsada biz bu cehaletle daha çok kan akıtırız adım gibi eminim.Ben birçok motor hakkında burda yazı okudum adını ilk kez duyduğum motorlar hakkında bile fakat burası bir gezi platformu olmamalı demeyi sadece yeğliyorum en azından topic üzerinden geziler düzenlenmemeli diye düşünüyorum çok isteyen ağvaya şile veya benzeri bir yere istediği kadar arkadaşıyla gidebilir buluşma ayrı birşey gezi ayrı bişey diyorum şimdilik susuyorum
    To know me is to love me....

  20. #40
    SuperDude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar XVS 650A
    Başka bir sitede aylardır geziler düzenlenir, haberlerini okurum arada sırada... Katılsam mı diye de düşünürdüm bazılarına. Ama hiç katılmadım.. Bu benim ilk gezimdi. Zaten en çok bu siteye giriyorum, başka sitelerde üyeliğim yok, (özel bir sebebi yok, üye olabilirim de, bunda sakınca görmüyorum), sadece arada bir girer oralara da bakarım. Tek bir gözlem söylemek istiyorum; Bahsettiğim diğer sitede (MD değil) her gezinin açıklaması yapılırken "ortalama hızımız 90-110 km/s olacaktır" diye bir cumle goruyordum. İleride buradaki gezilerde de bu şekilde bir bilgilendirme yapılırsa sanırım herkes katılacağı geziyi daha iyi seçebilecektir. "Ortalama hızımız 40-70 km/s olacaktır" ibaresini gören yüksek hacimliler de bu tür gezilere katılmayı arzu etmeyebilirler... Demek istediğim şudur ki küçük hacimli motorlara ayak uydurmak için çok çok yavaş gidilmesi gereken bir geziye katılmak istemeyecek olan arkadaşların da buna hakkı olduğunu unutmamak lazım. Tıpkı küçük hacimlerin grup içinde kendi hızlarına ayak uydurulmasını talep etme hakları olduğu gibi.

    Ben şahsen küçük hacimli motorların düzenlediği geziye de katılabilmeyi arzu ederim, ama o zaman 650 Dragstar yerine AS125 T 'mi alır onunla giderim. Bu geziye 650 Dragstar ile geldim, çünkü gezide rahat edeceğim ve zevk alacağım motorumla gitmeyi tercih ettim. Ve geziden gayet memnunum, benim için gayet güzel bir gündü. Scooter ile daha çok eğleneceğim bir geziye de Dragstar'ı götürmem, scooter ile gitmeyi tercih ederdim.

    Küçük hacimliler de hız limitlerini zorlayan geziler yerine makul hızlarda olabilecek daha mütevazı gezilere iştirak ederlerse daha çok sürüş zevki alırlar. Ben şahsen 125 cc motor ile otobana girmeyi pek güvenli bulmuyorum. Bir motorun güvenli sürüş hızı ne ise o hızı aşmadan gitmelidir diye düşünürüm hep. Yani benim scooter 120 basıyor diye o küçücük tekerler ve hafif kasa ile 120'ye çıkmamalıyım. Arkadaşlar öndekine yetişeyim diye kelle koltuk, diken üstünde gidecekse ne zevk alır geziden? Tam tersi de geçerli, altında 600 racing olan biri de scooter hızında 180 km gidecekse ne zevk alacak o geziden? Tabi bunlar benim düşüncelerim.

    Bence bu tür bir kısıtlama veya sınıflandırma yapmak ayırımcılık olmaz.

    Misal olarak 100-125 cclik bir motor ile 600 cc aynı geziye treorik olarak katılabilir ama herkesin güvenliği için bence "her geziye" katılamamalıdır. Hacmine ve önceden belirlenip ilan edilmiş olan "gezi şartlarını" okuyup hacmi ve sürüş tecrübesi uygun ise katılmalıdır. Bu ayırımclık olarak da algılanmasın lütfen, ben scooter'a da biniyorum, küçük motorum da var, büyük de. Ama bu şekilde düşünüyorum.
    Havalı tiplerin içi boştur çünkü "hava" boşlukları doldurur. Balonun içinde de hava vardır...


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler