RÜZGARLI HAVADA BOGAZ KOPRUSU !
-
16 Haziran 2016, 10:33
#1
Merhaba Arkadaşlar,
Benım motorum Piaggio Bevely 250cc ruzgarlı havalarda 3 kere bogazdan gecmeye calıstım ve hayatımın en zor surusunu yasattı bana bogaz.
Resmen bogazı trafıge kapadım. Motoru tum gucumle tutmaya calıssamda sıddetlı ruzgardan bırakın hızlı gıtmeyı serıttte durmayı zor basardım.
Normal bır durum dıyecem ama yanımda benden daha dusuk cc motorların savrulmadan gecıp gıtmesını gordukten sonra sıkıntıın benle alakalı oldugunu dusundum.
Sızce sorun nedır? Arkada canta var ondan sebep savruluyor olabılırmıyım yada on sıperlıkten kaynaklanıyor olabılır mı ? Ya da ruzgarlı havalar ıcın surus teknıgı vs mı var? Yardımcı olurmusunuz (:
Reklamlar
-
16 Haziran 2016, 10:37
#2
Yavaşsin muhtemelen ve her rüzgar hissettiğinde gazı kapatmaman aksine açman lazım.
-
16 Haziran 2016, 10:43
#3
İlk olarak gidonu çok sıkı tutmayın rüzgar ani olarak kesilip devam ettiğinde çok sıktığınız gidon yüzünden istem dışı motora yön hareketi verebilirsiniz kollarınızı gevşek tutun. İkinci olarak rüzgar ne taraftan geliyorsa o tarafa doğru bedeninizi biraz daha dışarı çıkartın rüzgarın geldiği yöne doğru pozizsyon alıp motoru dik tutmaya çalışın. Üçüncü olarak sizden büyük bir araç var ise onu rüzgarın yanına alarak siper olarak kullanıp yolu bitirmeye bakın ve ne çok süratli ne çok yavaş gidin.
-
16 Haziran 2016, 10:53
#4
Yağış yoksa ve şiddetli rüzgar varsa yüksek devir ve düşük hızla geçmen gerekir köprüden.
Yüksek devirde arka tekerin yere daha iyi tutunur. Hızlandıkça daha fazla rüzgara maruz kalacağından dolayı da motor iyice savrulmaya başlar.
O nedenle düşük hızda geçmen daha sağlıklı olur.
Ayrıca rüzgarın geldiği yönde yanına büyük bir araç alman oldukça işe yarar. Fakat yanıma araç alacağım diye zorlama, hata yaparsın. Denk gelirse onunla eşit hızda hareket et.
Köprü direklerine geldiğinde çok dikkatli ol. Direkler geniş olduğundan dolayı rüzgar bir anda kesiliyor ve direği geçince bir anda tekrar başlıyor. Buradan geçerken motoru serbest bırakmaya çalış mümkün olduğunca. Motor kendini toplayacak zaten.
Yağışlı havalarda ise düşük devirle ve yine düşük hızla geçmeye çalış. Yüksek devirle geçtiğinde köprü giriş çıkışlarındaki metal yüzeyler arka tekeri patinaja sokup hakimiyeti kaybetmene sebep olabilir.
-
16 Haziran 2016, 11:07
#5
scooterların maalesef aradan rüzgar alma durumu ile, kopru geçişleri daha sıkıntılı oluyor,
biraz daha hızlanarak motorun kendi ruzgar alanı oluşturmasını sağlayın, gidonu daha sıkı tutun...
Ve bir otobus ile yanyana seyir edin, faydasını goruceksiniz
-
16 Haziran 2016, 11:12
#6
kahraman1 adlı üyeden alıntı
Yavaşsin muhtemelen ve her rüzgar hissettiğinde gazı kapatmaman aksine açman lazım.
Bogazdakı ruzgar normal ruzgarlı havada aldıgımız ruzgar gıbı degıl ne yazık kı. Sureklı ve hız kesmeden vurmakta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
gadd adlı üyeden alıntı
İlk olarak gidonu çok sıkı tutmayın rüzgar ani olarak kesilip devam ettiğinde çok sıktığınız gidon yüzünden istem dışı motora yön hareketi verebilirsiniz kollarınızı gevşek tutun. İkinci olarak rüzgar ne taraftan geliyorsa o tarafa doğru bedeninizi biraz daha dışarı çıkartın rüzgarın geldiği yöne doğru pozizsyon alıp motoru dik tutmaya çalışın. Üçüncü olarak sizden büyük bir araç var ise onu rüzgarın yanına alarak siper olarak kullanıp yolu bitirmeye bakın ve ne çok süratli ne çok yavaş gidin.
Ruzgarın geldıgı yone okdar cok egılmek zorunda kalıyorum kı asnkı vıraj donuyor gıbı gıdıyorum. Su otobus metrobus konusunu bır kac arkadasımda soyledı onu bır dahakınde deneyecegım.
-
16 Haziran 2016, 11:20
#7
1.Gidon çok sıkı tutulmayacak, kollar gevşek olacak vücudun altı ile motor tutulacak (scooterda da gidonu sıkmayın kollarınız gevşek olsun).
2.Rüzgarın geldiği yöne doğru vücut ve kafa çıkarılarak (sanki viraja giriyormuş gibi) karşı kuvvet uygulanacak.
3.Düşük vites yüksek devirde gidilecek (viteslide ben genelde 2.vites 60-80 arası gidiyorum 600cc de).
4.Rüzgar kesici taşıtlardan faydalanılacak. Tercihen otobüs hatta körüklü olsa tadından yenmez. (Kamyonların altı boş olduğundan otobüs kadar rüzgar kesmez.). Mümkünse orta şeritte kalın.
5.Duruma göre vücudu öne yatırarak (alan küçültme) rüzgarın çarpacağı alan küçültülebilir.
6.Köprüye Giriş ve çıkışta direklerin hizasında (zemin de asfalt değil demirdir!!) hava sirkülasyonu daha fazla olduğundan bu alanlarda ekstra dikkat edilecek.
Elimden geldiğince yaptıklarımı yazdım.
Kazasız sürüşler...
-
16 Haziran 2016, 11:32
#8
-
16 Haziran 2016, 11:58
#9
şiddetli rüzgarlarda motorun üzerinde sigara yakıp çay içerek boğazı geçiyorum
-
16 Haziran 2016, 12:00
#10
Sorun tamamı ile sizden kaynaklı, köprüde motorların geçemeyeceği hızda rüzgar olduğunda köprüleri koruma trafik amirliğine bildirilip gerekli önlem alınıp motorların geçişine kapatıyolar. Öyle bir durum söz konusu değilken geçiyorsanız rüzgar çok fazla şiddetli değildir anlamına geliyor.
Ben kendi uyguladığım sistemi söyleyeyim doğrudur değildir bilemem 3 yıldır yaz kış hergün köprüden geçerim, vitesli motorla geçerken düşük vites yüksek devirde + aynaları kapatıp giderim şu ana kadar 2 kere çok zorlandığımı hatırlıyorum köprüde aşırı rüzgarda, scooter kullanırken genelde olabildiğince hızlı olmaya çalışırım trafiğin seyir hızına göre, normal havalarda kullandığım arabaların en sağındaki boşluğu kullanmam, orta şeritte seyir etmeye çalışırım, rüzgarın yönüne göre sağıma yada soluma benden biraz daha heybetli bir araba minübüs otobüs alırım(aynadan beni gördüklerinden emin olurum), bana göre en önemli şeylerden biri de asla durmamak, durduğun zaman rüzgar çok daha fazla zorlar durduğun yerde ve ilk kalkış anında büyük dengesizliğe yol açar..
Yorumuma Boğaziçi Köprüsünden güzel bir resimle son vereyim
¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!
-
16 Haziran 2016, 12:01
#11
Motor 200 kg olacak Sende 80 kg ve yavaş olursan sıkıntı çıkmaz..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
16 Haziran 2016, 12:06
#12
AhmetH adlı üyeden alıntı
kontra donusu oğrenin
bence ikarus sendromu olabilir... yada biraz daha harca parandan ybr al ...........
konuya çay demle, kontra teknigi ile ne alaka?
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
16 Haziran 2016, 12:31
#13
Dün Oğuz Öztürk Abiyle bu konudan bahsetmiştik. Muhtemelen bu konuyu görüp kapsamlı bir bilgilendirme yazısı yazar. Ben cahilim :D
-
16 Haziran 2016, 18:03
#14
Ruzgar seni nereye yikiyorsa aksine kontra basiyorsun o kadar. Hani bu aletler kontra ile yon degistiriyor ya o yuzden
-
16 Haziran 2016, 18:48
#15
Bundan 3 4 ay önce tüm motosikletlerin köprü ayağında rüzgarın dünmesini beklemesi gözümde canlandı. Kuryeler bile yola devam etmemişti
-
16 Haziran 2016, 19:01
#16
bu gibi durumlarda rüzgar sizin kuvvetinizi düşüyoruyor sizin yavaşlamak aksine gaz vermeniz gerekiyor siz gaz verdikçe alet bir dengeye ize kavuşucak ama korkutur buna bir itirazım yok kazasız sürüşler
-
16 Haziran 2016, 19:59
#17
ruzgarın estiği tarafa kontra verip gazı biraz daha açın. gidonu çok fazla sıkmayın. asla yavaslamayın motorun önünün değil arkasının yere basması lazım.
-
16 Haziran 2016, 20:40
#18
Motoru rüzgarın geldiği yöne doğru yatirin. Gaz açarak devam edin.
Aşırı tehlikeli bir rüzgar olursa zaten arabalar bile yavaş gidiyor.
-
16 Haziran 2016, 21:54
#19
usta kaptan fırtınalı havada belli olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)