Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

RÜZGARLI HAVADA BOGAZ KOPRUSU !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mayıs 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250 cc
    Merhaba Arkadaşlar,

    Benım motorum Piaggio Bevely 250cc ruzgarlı havalarda 3 kere bogazdan gecmeye calıstım ve hayatımın en zor surusunu yasattı bana bogaz.
    Resmen bogazı trafıge kapadım. Motoru tum gucumle tutmaya calıssamda sıddetlı ruzgardan bırakın hızlı gıtmeyı serıttte durmayı zor basardım.
    Normal bır durum dıyecem ama yanımda benden daha dusuk cc motorların savrulmadan gecıp gıtmesını gordukten sonra sıkıntıın benle alakalı oldugunu dusundum.

    Sızce sorun nedır? Arkada canta var ondan sebep savruluyor olabılırmıyım yada on sıperlıkten kaynaklanıyor olabılır mı ? Ya da ruzgarlı havalar ıcın surus teknıgı vs mı var? Yardımcı olurmusunuz (:


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Yavaşsin muhtemelen ve her rüzgar hissettiğinde gazı kapatmaman aksine açman lazım.

  3. #3
    gadd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Skuter
    İlk olarak gidonu çok sıkı tutmayın rüzgar ani olarak kesilip devam ettiğinde çok sıktığınız gidon yüzünden istem dışı motora yön hareketi verebilirsiniz kollarınızı gevşek tutun. İkinci olarak rüzgar ne taraftan geliyorsa o tarafa doğru bedeninizi biraz daha dışarı çıkartın rüzgarın geldiği yöne doğru pozizsyon alıp motoru dik tutmaya çalışın. Üçüncü olarak sizden büyük bir araç var ise onu rüzgarın yanına alarak siper olarak kullanıp yolu bitirmeye bakın ve ne çok süratli ne çok yavaş gidin.
    yyoldolaa ve furkanuc bunu beğendiler.

  4. #4
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Yağış yoksa ve şiddetli rüzgar varsa yüksek devir ve düşük hızla geçmen gerekir köprüden.
    Yüksek devirde arka tekerin yere daha iyi tutunur. Hızlandıkça daha fazla rüzgara maruz kalacağından dolayı da motor iyice savrulmaya başlar.
    O nedenle düşük hızda geçmen daha sağlıklı olur.
    Ayrıca rüzgarın geldiği yönde yanına büyük bir araç alman oldukça işe yarar. Fakat yanıma araç alacağım diye zorlama, hata yaparsın. Denk gelirse onunla eşit hızda hareket et.
    Köprü direklerine geldiğinde çok dikkatli ol. Direkler geniş olduğundan dolayı rüzgar bir anda kesiliyor ve direği geçince bir anda tekrar başlıyor. Buradan geçerken motoru serbest bırakmaya çalış mümkün olduğunca. Motor kendini toplayacak zaten.

    Yağışlı havalarda ise düşük devirle ve yine düşük hızla geçmeye çalış. Yüksek devirle geçtiğinde köprü giriş çıkışlarındaki metal yüzeyler arka tekeri patinaja sokup hakimiyeti kaybetmene sebep olabilir.
    yyoldolaa ve Fyz.01 bunu beğendiler.

  5. #5
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    scooterların maalesef aradan rüzgar alma durumu ile, kopru geçişleri daha sıkıntılı oluyor,
    biraz daha hızlanarak motorun kendi ruzgar alanı oluşturmasını sağlayın, gidonu daha sıkı tutun...
    Ve bir otobus ile yanyana seyir edin, faydasını goruceksiniz
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    01 Mayıs 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 250 cc
    Alıntı kahraman1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yavaşsin muhtemelen ve her rüzgar hissettiğinde gazı kapatmaman aksine açman lazım.
    Bogazdakı ruzgar normal ruzgarlı havada aldıgımız ruzgar gıbı degıl ne yazık kı. Sureklı ve hız kesmeden vurmakta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

    Alıntı gadd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak gidonu çok sıkı tutmayın rüzgar ani olarak kesilip devam ettiğinde çok sıktığınız gidon yüzünden istem dışı motora yön hareketi verebilirsiniz kollarınızı gevşek tutun. İkinci olarak rüzgar ne taraftan geliyorsa o tarafa doğru bedeninizi biraz daha dışarı çıkartın rüzgarın geldiği yöne doğru pozizsyon alıp motoru dik tutmaya çalışın. Üçüncü olarak sizden büyük bir araç var ise onu rüzgarın yanına alarak siper olarak kullanıp yolu bitirmeye bakın ve ne çok süratli ne çok yavaş gidin.
    Ruzgarın geldıgı yone okdar cok egılmek zorunda kalıyorum kı asnkı vıraj donuyor gıbı gıdıyorum. Su otobus metrobus konusunu bır kac arkadasımda soyledı onu bır dahakınde deneyecegım.

  7. #7
    VOLkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2008 Honda CB600F Hornet
    1.Gidon çok sıkı tutulmayacak, kollar gevşek olacak vücudun altı ile motor tutulacak (scooterda da gidonu sıkmayın kollarınız gevşek olsun).
    2.Rüzgarın geldiği yöne doğru vücut ve kafa çıkarılarak (sanki viraja giriyormuş gibi) karşı kuvvet uygulanacak.
    3.Düşük vites yüksek devirde gidilecek (viteslide ben genelde 2.vites 60-80 arası gidiyorum 600cc de).
    4.Rüzgar kesici taşıtlardan faydalanılacak. Tercihen otobüs hatta körüklü olsa tadından yenmez. (Kamyonların altı boş olduğundan otobüs kadar rüzgar kesmez.). Mümkünse orta şeritte kalın.
    5.Duruma göre vücudu öne yatırarak (alan küçültme) rüzgarın çarpacağı alan küçültülebilir.
    6.Köprüye Giriş ve çıkışta direklerin hizasında (zemin de asfalt değil demirdir!!) hava sirkülasyonu daha fazla olduğundan bu alanlarda ekstra dikkat edilecek.

    Elimden geldiğince yaptıklarımı yazdım.
    Kazasız sürüşler...
    yyoldolaa bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    kontra donusu oğrenin

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    şiddetli rüzgarlarda motorun üzerinde sigara yakıp çay içerek boğazı geçiyorum

  10. #10
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Sorun tamamı ile sizden kaynaklı, köprüde motorların geçemeyeceği hızda rüzgar olduğunda köprüleri koruma trafik amirliğine bildirilip gerekli önlem alınıp motorların geçişine kapatıyolar. Öyle bir durum söz konusu değilken geçiyorsanız rüzgar çok fazla şiddetli değildir anlamına geliyor.


    Ben kendi uyguladığım sistemi söyleyeyim doğrudur değildir bilemem 3 yıldır yaz kış hergün köprüden geçerim, vitesli motorla geçerken düşük vites yüksek devirde + aynaları kapatıp giderim şu ana kadar 2 kere çok zorlandığımı hatırlıyorum köprüde aşırı rüzgarda, scooter kullanırken genelde olabildiğince hızlı olmaya çalışırım trafiğin seyir hızına göre, normal havalarda kullandığım arabaların en sağındaki boşluğu kullanmam, orta şeritte seyir etmeye çalışırım, rüzgarın yönüne göre sağıma yada soluma benden biraz daha heybetli bir araba minübüs otobüs alırım(aynadan beni gördüklerinden emin olurum), bana göre en önemli şeylerden biri de asla durmamak, durduğun zaman rüzgar çok daha fazla zorlar durduğun yerde ve ilk kalkış anında büyük dengesizliğe yol açar..

    Yorumuma Boğaziçi Köprüsünden güzel bir resimle son vereyim

    bindiregandi bunu beğendi.
    ¡Por la sonrisa de mis padres que vale un millón!

  11. #11
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Motor 200 kg olacak Sende 80 kg ve yavaş olursan sıkıntı çıkmaz..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  12. #12
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı AhmetH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontra donusu oğrenin
    bence ikarus sendromu olabilir... yada biraz daha harca parandan ybr al ...........
    konuya çay demle, kontra teknigi ile ne alaka?
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  13. #13

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Dün Oğuz Öztürk Abiyle bu konudan bahsetmiştik. Muhtemelen bu konuyu görüp kapsamlı bir bilgilendirme yazısı yazar. Ben cahilim :D

  14. #14

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Ruzgar seni nereye yikiyorsa aksine kontra basiyorsun o kadar. Hani bu aletler kontra ile yon degistiriyor ya o yuzden

  15. #15
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Bundan 3 4 ay önce tüm motosikletlerin köprü ayağında rüzgarın dünmesini beklemesi gözümde canlandı. Kuryeler bile yola devam etmemişti

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    bu gibi durumlarda rüzgar sizin kuvvetinizi düşüyoruyor sizin yavaşlamak aksine gaz vermeniz gerekiyor siz gaz verdikçe alet bir dengeye ize kavuşucak ama korkutur buna bir itirazım yok kazasız sürüşler

  17. #17
    bulut59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2015
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    yamaha x-city
    ruzgarın estiği tarafa kontra verip gazı biraz daha açın. gidonu çok fazla sıkmayın. asla yavaslamayın motorun önünün değil arkasının yere basması lazım.

  18. #18
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Motoru rüzgarın geldiği yöne doğru yatirin. Gaz açarak devam edin.

    Aşırı tehlikeli bir rüzgar olursa zaten arabalar bile yavaş gidiyor.

  19. #19
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    usta kaptan fırtınalı havada belli olur


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)