Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Foruma küsenler, niçin küsüyor?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Alışkanlık oldu, sabah ilk iş Safari'yi açıp foruma girmek. Hemen her konuyu okuyorum. Bilgim olduğu veya sağlam kişilerden duyduğum şeyler ile konuşuyorum sadece. Bilmeden boş beleş muhabbet yapanlara da deli oluyorum. Sürekli aynı konuları görmekten sıkıldım ama ne yapalım. Buna da şu açıdan bakıyorum, çok fazla genç motosiklet sevgisiyle dolu ve burdan yardım istiyor. Sabır göstermek gerek

    Admin beni banlasana foruma giremeyip uzaktan bakmak Nasıl bir hismiş merak ediyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence insanların foruma küsme sebepleri, motosiklet hakkındaki bir forumda motosikletle alakasız konuların daima gündemde kalıp asıl motosiklet hakkındaki konuların ilgi görmemesinden kaynaklanmaktadır.
    Site de bana göre, siyasi çekişmeler çoğu zaman ön plana çıkıyor.Bu da insanları birbirine karşı soğutuyor ve forumdan uzaklaşıyorlar.

  3. #43
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Tam da buna benzer bir konu açayım diyordum ki sen açmışsın.

    Ama söze başlamadan önce şunu belirtmekte fayda var, motosiklet.net bir forum sitesi. Motosiklet içerikli sohbet, tartışma ve paylaşımların olması gereken yer.

    Motosiklet.net ilklerden olduğu için insanların da karşısına çıkan ilk adres oldu. Çoğu motosiklet kullanıcısının vakit geçirdiği bir yer.

    Zamanla beklentiler oluştu. Üyelerin forum yöneticilerinden talepleri oldu.

    Bu talepler genel olarak forum sitesi misyonuna uymasada gelişme açısından önemliydi.

    Bu gelişmeyi istemeyen forum sahipleri veya yöneticileri (artık kimin veya kimin değil bilemiyorum.

    Forumun reklam gelirleri ve işletme giderlerini 1. kriter olarak değerlendirmeye aldı ve o yer de hiç değişmedi.


    Kısacası bu gördüğünüz hali 10 yıl önceki halinden veya aradaki zaman dilimlerinden hiç farklı değil.

    Forumun içi birbirini tekrar eden konularla doldu taştı. Bu konuları derecelendirmeye kalkmayacağım. Ama birbirini tekrar ettiği halde yayınlanmasında sakınca görmeyen moderatörlerin üyelerde oluşan rahatsızlığı umursaması da tamamen duygusal neenlerden kaynaklanıyor. Ve buna benzer birçok şikayet dikkate alınmadı. Dikkate alınmadığı gibi ukalalık yapmaya başlayan moderatörler de çoğaldı.


    Hazır moderatör demişken son birkaç gündür yazılan birkaç yazıyı buraya linkleyeyim. Moderatörlerin de kusurlarına sahip çıkmalarını bekleyelim. Bakalım bu da forumdan soğuma nedenimidir ?

    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıllardır burada yoğun bir şekilde baskı var organizasyon yapsın MT. Festival düzenlesin. Değişik yerlere günübirlik veya birkaç günlük kamp olacak şekilde şenlikler düzenlesin diye. Sezonda en az 4-5 organizasyon olsun diye.

    motosiklet.net yönetimi bu isteklerinin birini dahi sallamaz. Hiç bir şeye ok demez. Hayatta elini taşın altına koymaz.


    Yıllardır topic düzenlemekten öteye gitmemiş bir sitedir. Kısaca kurduğun cümlenin gerçeği ifade etmediğini düşünüyorum.
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bendebukadar memnuniyetsiz bir hal icerisindeyken neden hala burada oldugunuzu merak ettim. Madem size gore bu sekilde, 10 seneyi neden burada gecirdiniz



    Bir üye bir motosiklet testine katılıyor ve deneyimlerini paylaşıyor. Paylaşımı aşağıda. Dileyen linke tıklayıp tamamını okuyabilir.
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün Honda Ankara test günleri çerçevesinde Honda NC750S DCT test ettim. Etmez olaydım. DCT ne kötü bir şeymiş öyle. Hiç beğenmedim. D modunda, olması gereken vitestin 3 vites yükseğinde gidiyor. S moduna alınca 1 veya 2 vites yukarıda kalıyor. Viraj öncesi yavaşlarken vitesi düşürmekte geç kalıyor. Virajın içinde vites düşürüyor. Yüksek viteste kaldığından gazı açınca titreyerek ilerlemeye çalışıyor. Vites yükseltmeleri de düşürmeleri de hissediliyor. Yokuş aşağı inişlerde sürekli fren kullanmak icap ediyor. DCT'nin motosikletlerde yaygınlaşması için daha çok yol kat etmesi lazım.

    En iyi yanı manuel gibi de kullanılabiliyor olması. E manuel alırım o zaman.
    Bir moderatör de üyeyi kendince cevaplıyor. Bence bi dövmediği kalmış. Üselik bu kişi sürüş eğitmeni ( tanışıklığımız yok itici konuşmalarını takip edince bu bilgiye ulaştım ) Ve hata bu moderatörün yazısını şikayet etmek durumunda kaldım çünkü forum kurallarını da ihlal ediyordu. Şimdi baktığınızda kural ihlali kaldırılmış olacak.

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Zafer,

    Kişisel deneyimindir saygı duyarım. Ancak ;

    Kısa bir deneme sürüşü ile DCT yi böylesine kötülemek yerine DCT sistemini daha iyi çözebileceğin daha uzun bir deneyim yaşadıktan sonra karar verseydin oldukça sağlıklı olurdu. Senin gibi akademik kariyere sahip bir bilim adamının hazırlıksız ve araştırmadan yapmış olduğu test ile karar vermesini çok yadırgadım.
    Yaklaşık olarak 40.000 km dir DCT sistemini kullanan bir kullanıcı olarak şikayetlerin için kendi yorumlarımı aşağıda paylaştım. Bu yorumlar ışığında DCT sistemini tavsiyelerimi göze alarak tekrar test edersen , sisteme haksızlık etmiş olduğunu göreceksin.

    Şikayetlerine gelirsek ;

    Şikayet 1

    D modunda, olması gereken vitestin 3 vites yükseğinde gidiyor.S moduna alınca 1 veya 2 vites yukarıda kalıyor.

    Yorumum

    DCT sistemi senin gaz kullanımına göre vites değişikliğine karar veren bir sistemdir . Eğer sakin bir gaz kullanımın var ise motosiklet üreticinin sağlıklı gördüğü en alt devirlerde vites büyüterek ilerleyecektir. Eğer sert bir şekilde gazı açıp ilerlemeyi deneseydin motorun çok daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayacağını gözlemleyecektin. D modu ile S modu arasındaki fark ,S modunda devir ile paralel olarak vites düşürür ancak D modunda motorun hızının alt limitlere kadar inmesini bekler ve blok vites düşürür.

    Şikayet 2

    Viraj öncesi yavaşlarken vitesi düşürmekte geç kalıyor. Virajın içinde vites düşürüyor.

    Yorumum;

    Motosikletin önünde viraj olduğunu algılayan bir sistemi henüz yok . Bu sebeple sen viraj öncesi hızını düzenlemek için gazı kapatırsan bunu sadece yavaşlamak için olduğunu düşünüyor ve konforu bozmamak için vites düşmüyor. Ancak viraj için gereken vitese geçebilmesi için Honda mühendisleri küçücük bir hile yapmışlar DCT sisteminde. Eğer viraja yaklaşırken uygun vitese düşmesini istiyorsan fren manetine dokunman yeterli , fren lambası devreye girecek kadar bile fren yapsan (yani aslında fren yapmasan) motorun anında uygun vitese düştüğünü görecektin. Viraj içerisinde vites düşmesi diye bir sorun yok , kullanıcı virajda gaz kullanmayı bilmiyor ve viraj içerisinde gazı kapatmaya devam ediyor ise doğal olarak motor vites düşm eye çalışıyor. Halbuki en az benim kadar iyi biliyorsun ki viraj boyunca gaz sabit veya artan hız ile kullanılır güvenlik ile ilgili bir durum olmadığı sürece kapatılmaz.

    Şikayet 3

    Yüksek viteste kaldığından gazı açınca titreyerek ilerlemeye çalışıyor. Vites yükseltmeleri de düşürmeleri de hissediliyor.

    Yorumum;

    Yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı kullanıcı viraja doğru vites ile girememiş ise tabiki gazı açtığında motor düşük devirle ilerlemeye çalışıyor. Eğer böyle bir duruma yakalanırsan sol el baş parmağının altındaki düğmeye dokunman yeterli motor yarım saniye sonra uygun vitese düşmüş oluyor ve bunu hiç sarsılmadan yapabiliyor , sen bu yöntemi kullanmadan gaz ile motora yüklenmeye çalışırsan doğal olarak değişim vuruntulu oluyor.

    Sevgilerimle
    Bu da etliye sütlüye karışmayan biri olarak bildiğim moderatör arkadaşın kendince masum yorumu )

    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    imama ya da cemaatten birine kızıp camiye gelmeyenler vardır ya, o hesap

    Kısaca netice şudur ki: motosiklet.net forum sitesi ne uzar ne kısalır. Bu siteden hiçbir beklentiniz olmasın. Gelin takılın sıkılınca çıkın. CİDDİYE ALMAYIN
    bektanist ve Cloud bunu beğendiler.

  4. #44
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    c şıkkı küslek tipler.. gırgırına yazıyorum alınıp gönül koyan hatta kin besleyen oluyo. tabi insanoğlu her geçen senesinde beyin olarak yaşadığı koşullarca gelişebilen bir canlıdır o yüzden ben takılmıyorum bugün nefret eden yarın hak verir sever. küslükte ayrılıktan gelir ne kadar çok etkileşimde bulunursak o kadar iyidir

  5. #45
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam da buna benzer bir konu açayım diyordum ki sen açmışsın.

    Ama söze başlamadan önce şunu belirtmekte fayda var, motosiklet.net bir forum sitesi. Motosiklet içerikli sohbet, tartışma ve paylaşımların olması gereken yer.

    Motosiklet.net ilklerden olduğu için insanların da karşısına çıkan ilk adres oldu. Çoğu motosiklet kullanıcısının vakit geçirdiği bir yer.

    Zamanla beklentiler oluştu. Üyelerin forum yöneticilerinden talepleri oldu.

    Bu talepler genel olarak forum sitesi misyonuna uymasada gelişme açısından önemliydi.

    Bu gelişmeyi istemeyen forum sahipleri veya yöneticileri (artık kimin veya kimin değil bilemiyorum.

    Forumun reklam gelirleri ve işletme giderlerini 1. kriter olarak değerlendirmeye aldı ve o yer de hiç değişmedi.


    Kısacası bu gördüğünüz hali 10 yıl önceki halinden veya aradaki zaman dilimlerinden hiç farklı değil.

    Forumun içi birbirini tekrar eden konularla doldu taştı. Bu konuları derecelendirmeye kalkmayacağım. Ama birbirini tekrar ettiği halde yayınlanmasında sakınca görmeyen moderatörlerin üyelerde oluşan rahatsızlığı umursaması da tamamen duygusal neenlerden kaynaklanıyor. Ve buna benzer birçok şikayet dikkate alınmadı. Dikkate alınmadığı gibi ukalalık yapmaya başlayan moderatörler de çoğaldı.


    Hazır moderatör demişken son birkaç gündür yazılan birkaç yazıyı buraya linkleyeyim. Moderatörlerin de kusurlarına sahip çıkmalarını bekleyelim. Bakalım bu da forumdan soğuma nedenimidir ?






    Bir üye bir motosiklet testine katılıyor ve deneyimlerini paylaşıyor. Paylaşımı aşağıda. Dileyen linke tıklayıp tamamını okuyabilir.


    Bir moderatör de üyeyi kendince cevaplıyor. Bence bi dövmediği kalmış. Üselik bu kişi sürüş eğitmeni ( tanışıklığımız yok itici konuşmalarını takip edince bu bilgiye ulaştım ) Ve hata bu moderatörün yazısını şikayet etmek durumunda kaldım çünkü forum kurallarını da ihlal ediyordu. Şimdi baktığınızda kural ihlali kaldırılmış olacak.



    Bu da etliye sütlüye karışmayan biri olarak bildiğim moderatör arkadaşın kendince masum yorumu )




    Kısaca netice şudur ki: motosiklet.net forum sitesi ne uzar ne kısalır. Bu siteden hiçbir beklentiniz olmasın. Gelin takılın sıkılınca çıkın. CİDDİYE ALMAYIN

    Sizi anlamakta oldukça güçlük çekiyorum.
    Zira, yazdıklarınızdan sizinde bir çok şeyi anlamakta güçlük çektiğinizi çıkarıyorum.
    Olumlu bir tavrınızı göremiyorken, çok normal değil mi neden burada vakit harcadığınızı merak etmem?
    Bu kadar memnuniyetsizken.

    Bence bu durumda alınacak ya da darılacak bir durum yok.
    Her insanın bakış açısı diğerinden farklıdır.
    Insanların fikir ve düşüncelerine saygı duyarız.

    Bir iki örnek verelim;

    1-)Mükerrer konu vb.

    İnsanlar kendilerine özel bir başlık açmaktan hoşlanıyorlar, belki de kendilerini daha iyi ifade ettikleri için benzer konulara itibar etmiyorlar.
    Bu kişilere gerekli cezayı vermek çok kolay bir şey, fakat bu durumda da bir küskünlük ve imaj bozukluğu oluşuyor. Akabinde gelen tepki;

    Konu açıyoruz siliniyor.
    Yönetim şöyle, yönetim böyle. Ya git araştır işte ? Dediğin zaman veryansın bitmiyor. Hangi birisi ile başa çıkabilirsiniz?
    Okuyucu/Yazar olarak bu konuları görmezden gelmek, ve konu muhattaplarını kendi aralarında takılmalarını göz ardı etmek çok da zor olmasa gerek?
    Ama bizim insanımız hem sevmez, hem cevap verir cinsten. Bir farklı örnek Troll mevzuları. Herkes şikayet ediyorken, konular 5-10 sayfa uzayıp gidiyor? Yahu bundan rahatsızız diyen insanlar bunu sayfalarca uzatıyor? Bu çelişki değil mi? Madem sevmiyorsun hoşlanmıyorsun ? Neden cevap veriyorsun?

    2-) Bir diğer dikkat çekmek istediğim nokta ise Etkinlik,vb. konular.

    Etkinlik sadece site moderatör/yöneticilerinin hayata geçireceği bir durum değil. Eğer siz bu konuda ilerleme kayıt etmek istiyorsanız, buyrun elinizi taşın altına sokun, sadece yorum yapmak yeterli değil. Bir ata sözü derki; "Laf ile peynir gemisi yürümez"

    Eğer bu tarz organizasyonları bekliyorsanız, buyrun görev alın. Sizin bakış ve yorumlarınız üzülerek söylüyorum yıpratıcı nitelikte. Biz forum moderatörleri bu işi bir gelir karşılığında yapmıyoruz, hepimizin ortak noktası motosiklet, ve bizimde sizden hiç bir farkımız yok, tek farkımız, 1-2 değişiklik yapabilmek ve diğer tarafta sizin "MT yönetimi elini taşın altına sokmaz" söyleminizin aksine, imkanlarımız dahilinde sizin hiç ucundan bile tutmadığınız, tutmaya meğillenmediğiniz konuları ele alıp, bir şeyler yapmaya gayret gösteriyor olmamızdır.

    Demem o ki, forumu ileriye de geriye de götürecek olan bu forumun insanlarıdır, herkes bu forumun daha kaliteli bir yer olması için çaba sarf ederse değişikliği görmek hiç de zor olmayacak.

    Herkes kendine kıssadan hisse çıkartsın, bu mesajın bir çok kısmı genele hitabendir.
    cagiran bunu beğendi.

  6. #46
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Sinan Er'e katılıyorum.
    Ne bir etkinlik var, ne de bir bilgi. Tamamen reklam içerikli site oldu. Yakında anasayfada "motogp nin yengeleri" diye tuhaf başlıklar da çıkar, ahanda görürsünüz.
    Ha niye halen giriyorum, el alışkanlığı işte.
    bektanist, babaçi ve Cloud bunu beğendiler.

  7. #47
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    Sinan Er art niyeti olmayan bir arkadaşımız kendisini hiç görmüşlüğüm yok açtığı konuları takip etmişimdir sadece.
    bu kadar içerlediyse haklılık payı vardır diye düşünüyorum.

  8. #48

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Saçma konular
    Başlangıç motoru soruları
    Alakasız karşılaştırmalar
    600'lük ile başlarsam ölür müyüm?
    Yönetimin ilgisizliği
    Çöp konular
    Troll üyeler
    Sırf mesajım bulunsun mantığıyla yazılan cevaplar

    Daha sayayım mı?
    planet58 ve Cloud bunu beğendiler.

  9. #49
    cagiran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    1. Honda NSS 300 FORZA / 2. Suzuki GW250 INAZUMA
    Alıntı *Heka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Saçma konular
    Başlangıç motoru soruları
    Alakasız karşılaştırmalar
    600'lük ile başlarsam ölür müyüm?
    Yönetimin ilgisizliği
    Çöp konular
    Troll üyeler
    Sırf mesajım bulunsun mantığıyla yazılan cevaplar

    Daha sayayım mı?
    Arkadaşlar bu ve benzeri durumlara her forumda rastlanır, nasıl ki yaşadığınız şehirde sevmediğiniz, muhabetinden hoşlanmadığınız insanlar varsa siz onlardan uzak duruyor ve gene de mecbur olduğunuz için orada yaşamaya devam ediyorsanız, bu durum da benzerdir.

    Bahsettiğiniz ve beğenmediğiniz konulara itibar etmezsiniz.
    Tasvip etmediğiniz kişilerin başlıklarına girip bakmazsınız.
    Bahsettiğiniz ve beğendiğiniz konuları açar başlığı aktif tutarsınız.
    Forum yöneticileri de buna perde arkasından destek verirler.
    Herkesin sorduğu ortak ve kimisine basit ve sıkıcı gelen sorular, herkesin en rahat ulaşacağı şekilde en üstlere bir yerlere sabitlenir.Açıklayıcı bilgileri içerir. Konu yeni mesajlara açık kalır ama forumdaki diğer konular o konu yüzünden alt sıralara düşmemelidir.
    Forum yöneticileri ise kimseye diktatörce beğenmeyen gider dememelidir.

  10. #50
    trattataa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motoru sattıydım.iş güç derken 7 sene filan girmedim.
    O zamanlar da kendini forumun kadrolu Cem Yılmaz'ı zanneden işsiz kardeşler vardı forumdan soğutan.
    Rahat bırakın kardeşim insanları 😊

  11. #51
    ertoros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2013
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Kawasaki KLX150L
    Açtığı konuyu takip etmeyenlere kıl oluyorum.
    BKZ.https://www.motosiklet.net/forum/tanisma/163689-endonezya'dan-selamlar.html

  12. #52
    metecel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS
    Birçok kişi buranın senelerdir takipçisi ve üyesi. Bunlardan bazıları profil bilgilerinde kendini gizliyor ve yedek nik alıyor. Sonra buradan veriyor, veriştiriyor. Bazıları ise yeni üye olmuş, profil bilgisinde hiçbi şey yok, buradan bilgiçlik taslıyor, ajitasyon yapıyor. Bunlar da klavye delikanlıları. Bu tip kişilerin yazdığı kışkırtıcı ve hakaret dolu mesajlar var. Mesajın gönderildiği kişi de bu4rada profil bilgileri yeterince açık kişiler. paragrafıon başında belirttiğim bu kışkırtıcı tipler de birçok küskünlüğe yol açıyor.

  13. #53
    metecel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS
    Küsmek nedir bilir misin?
    Küsmek dürüstlüktür...
    Çocukçadır ve ondan dolayı Saftır.
    Yalansızdır.
    Küsmek ; Seni Seviyorumdur
    Vazgeçememektir.
    Beni anlatır Küsmek
    Kızdım ama hala buradayımdır , gitmiyorumdur , gidemiyorumdur
    Küsmek ; nazlanmaktır , yakın bulmaktır , benim için değerlisindir
    Küsmek ; sevdiğini Söyle demektir
    Hadi Anla demektir
    Küsmek ; umuttur , acabaları bitirmektir , emin olmaktır

    Yani, diyeceğim o ki :
    Ben Sana Küstüm!

    Nazım Hikmet Ran
    jimi_hendrix bunu beğendi.
    “Dava adamı olmak için, önce adam olmak lazım. Dava öğretilir ama adamlık öğretilmez. “ Alparslan Türkeş

  14. #54
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Foruma günde 50 tane falan mesaj attığım zamanlarda beni işsiz sanan vardır elbet. Halbuki işte masabaşında boş oturup paramı alıyodum Şimdi çok az mesaj atıyorum ama küstüğüm için değil bilgisayar başında yapacak önemli işlerim olduğundan. Çalışıp bi yandan herkese laf yetiştirilmez ki.
    jimi_hendrix ve redmap bunu beğendiler.

  15. #55

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    1.Yuzde 70 in birbirine laf sokması
    2.buna bagli olarak saygi sevgi ve seviyenin bitmesi foruma küsturen sebeplerden biridir.

  16. #56

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.Yuzde 70 in birbirine laf sokması
    2.buna bagli olarak saygi sevgi ve seviyenin bitmesi foruma küsturen sebeplerden biridir.
    Hocam genel olarak insanlar birilerinin üstüne basarak yükseleceğini düşünüyor. Herkes burda hataya düşüyor


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)