Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Abs ve sonrası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı k_ayhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaymayı önleyebileceğim herhangi bişey yapabilirmiyim.(moyotoru satmak ve frene az basmak fren yapmayı öğrenmek dışında)
    Hocam nacizane görüşüm. Ben önce ayağımı arka frenin üstüne koyuyorum. Koymayı açıklamak gerekirse fren dozajında maksimum seviye 4 ise 1 diyeyim. 1'den 2'ye çıkarttığımda ön freni sıkmaya başlıyorum. Bir çok durumda ayak 2 el 2'de iken motor duruyor. Ayakta hiç 3'ün üstüne çıkmadım açıkcası ama elde sonuna kadar bastığım durumlar oldu. 2 kere yatma oldu ancak dengeli frenden ötürü durduğumda ikisinde de motoru yakaladım ve düşme olmadı ki birinde dimdik yokuşta kazınmış mıcırlı asfalttı diğeride gelmemesi gereken bir yönde aracın fırlaması ve bulunduğum yolda asfaltın olmaması idi.

    * Bazı motorlarda arka frenin çok ceset olduğu söyleniyor. Benim motorumda arka fren 4'te 3'ü dozajı geçmediği sürece kitlemiyor. Bundan ötürü ben her süratte hatta yüksek süratlerde motor freninin yanında hızımı azaltmak için 4'te 1 dozajda arka fren kullanıyorum ön frende de 1 kademe kullanmakla birlikte.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı k_ayhn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kacımızda s1000r var genel motosikletlerin hepsi böledir.siz abs'size alışmış olduğunuz için daha iyi fren yapabilirsiniz ama hiç kaydırmadım diyenede açıkcası inanmam.
    Başka türlü anlatayım bi de; sizin cbf1000 de abs olmasaydı xj6 kadar kolay teker kilitlemezdi yine ya da xj6da abs olsaydı cbf1000den çok daha sık devreye girmek zorunda kalırdı. Xj6 nın frenleri zayıf çünkü.
    Eymen312 kastetdiğin ben isem yazdıklarıma bakarsan abs kötü bişey falan demedim, keşke her motorda olsa ama yok işte.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  3. #23

    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT-07 RACEBLUE ABS '14
    Genel olarak söyledim. Motor alırken ABS'siz alma ne yapacaksın diye bir sürü lafla karşılaştım. Ama iyi ki almışım iki kere canımı kurtardığını düşünüyorum.

  4. #24
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Arka firen balatan sert ise yumuşak balatalara göre daha çabuk kilitlenir
    Bol bol firen çalış arka fireni sadece ön frene yardımcı olarak kullan çok fazla bastırma dokun sadece kilitleme noktasını hisset alışkanlık edin nacizane tavsiyem budur..

  5. #25
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Celık hortum falan ne işe yarıyor

  6. #26
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Çelik firen hortumu daha az genleşiyor hidroligin firene daha hızlı iletilmesini sağlıyor gibi bişeydi ön firende daha etkili olduğunu duymuştum kilitlenmeye karşı etkisi olacağını sanmam bilenler daha iyi bilgilendirebilir bence bol bol firen çalış

  7. #27

    Üyelik
    13 Ağustos 2015
    Şehir
    SİVAS/Yıldızeli
    Motorumda abs yok şu an öbür taraftan yazıyorum.
    -abs meraklısı genç

  8. #28
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Motosikleti kullanmaya başladıkça alışacaksınız.. Ve zamanla kaydırdığınızda da kontrol edebildiğinizi göreceksiniz. Dozajlamayı öğreneceksiniz, hangi limitte kitlediğini bileceksiniz. Bunların hepsi motosikletinizi tanıyınca gelişecek durumlar.. Abs var gibi fren yaparsanız kitler durursunuz. Bizim Xmax'de ABS var, ona da alışmak zaman aldı.. Absli mi abssiz mi diyecek olursak, ABS'de nasıl olsa kaymayacak diyip daha da abanabiliyorsunuz ve yeri geldiğinde ani duruşlar yapamayabiliyorsunuz, veya belirlediğiniz mesafede durmadığını görebiliyorsunuz(Tabi bu alışana kadar, alıştıktan sonra bütün limitleri kestiriyorsunuz ve ona göre frenaj yapıyorsunuz) ABS insana güven duygusunu veriyor, nasıl olsa diyorsunuz? Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum, yağmurda çamurda tartışılmaz bir artısı var, kilitlendiği an bırakıyor, güven veriyor. Yine de çok arada kalmak ile beraber ABS 1 tık ağır basıyor bende de..

  9. #29
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    adam yılların motorcusu adama kursa gidin demişsiniz.
    levent bey doğru demiş alışacaksın takma kafana ben her uzun aralıklarla bindiğim motor ve bisikletimde ilk başlarda sanki hiç binmemiş hissine kapılıyorum zamanla geçiyor sende zamanla bileğini alıştıracaksın çok dert etme derim.

  10. #30
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    bugün biraz daha iyiydi biraz daha yavaş kullandım ve frene daha az bastım alışıyorum galiba.levent göçmenin dediği gibi abs insana ap ayrı bir güven veriyor.ilgilenenlere teşekkür ederim.

  11. #31
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    diversion un ön freni kaç pistonlu bilmiyorum ama alışana kadar fren yaparken sadece işaret parmağını kullan yine de yetecektir benim motorda yetiyor müsait bir alanda deneyebilirsin

  12. #32
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diversion un ön freni kaç pistonlu bilmiyorum ama alışana kadar fren yaparken sadece işaret parmağını kullan yine de yetecektir benim motorda yetiyor müsait bir alanda deneyebilirsin
    Biyeybaraküs önde sıkıntı yok zaten arkada sıkıntı yaşıyorum.
    İstemez misin ey Ömer? Dünya onların olsun, ahiret te bizim!

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    ABS nin insani tembellige alistirdigi, dogrudur. 1000RR imdan inip 650f ime bindigim zaman. Benim gibi yillardir iyi fren yapan birisi bile 5-10 km sonra boslamaya basliyor. Freni rasgele kontrolsuz kullanmaya basliyorum. Zaten cok iyi frenlere ve tutusa sahip olmayan makina birde rahatlikla frene asilinca durma mesafesi acayip uzuyor. Sacma sapan zamanlarda abs devreye giriyor..vs

    Abs olmayan motosikletlerde ilk yapilacak iyi bir takim lastik. Daha sonra iyi bir suspansiyon ayari yada suspansiyon modifikasyonudur. (On yay seti,arka şok yayi ve yag) ardindan uzun sureli binilecek bir motosiklet ise celik fren hortumlari ve metal karbon karisik kaliteli balatalar ile orjinal frene gore cok hissiyatli bir motosiklet elde edilir.

    Ozellikle lastik ve suspansiyon modifikasyonu cok onemli, xj6 yada 650f gibi stok lastik ve suspansiyonu kotu makineleri cok farkettirecek bir modifikasyondur.

  14. #34
    ataykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2015
    eskiden abs mi vardı.

  15. #35
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Aslında firmalar abs yi kişi istediği zaman menülerden aç kapa şeklinde kullanıcıya bıraksalar daha iyi olurdu.

  16. #36
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Shamy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS nin insani tembellige alistirdigi, dogrudur. 1000RR imdan inip 650f ime bindigim zaman. Benim gibi yillardir iyi fren yapan birisi bile 5-10 km sonra boslamaya basliyor. Freni rasgele kontrolsuz kullanmaya basliyorum. Zaten cok iyi frenlere ve tutusa sahip olmayan makina birde rahatlikla frene asilinca durma mesafesi acayip uzuyor. Sacma sapan zamanlarda abs devreye giriyor..vs

    Abs olmayan motosikletlerde ilk yapilacak iyi bir takim lastik. Daha sonra iyi bir suspansiyon ayari yada suspansiyon modifikasyonudur. (On yay seti,arka şok yayi ve yag) ardindan uzun sureli binilecek bir motosiklet ise celik fren hortumlari ve metal karbon karisik kaliteli balatalar ile orjinal frene gore cok hissiyatli bir motosiklet elde edilir.

    Ozellikle lastik ve suspansiyon modifikasyonu cok onemli, xj6 yada 650f gibi stok lastik ve suspansiyonu kotu makineleri cok farkettirecek bir modifikasyondur.
    ABS'ninde iyi olması gerekiyor maalesef. Piyasada doğru düzgün çalışmayan bir sürü ABS sistemi var. Honda, Kawasaki kendi üretiyor mesela sistemini. Benim gördüğüm kadarıyla en iyisi Bosch'un ürettiği ABS sistemi. Son nesil olan sistem ayarlanabilir ve seviyeli. Üstüne şimdi virajda da çalışan versiyonunu yaptılar.

  17. #37
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Ben de 2011 Diversion vardı daha önceki palaşımlarımda da yazdığım gibi. Kombine kullanımda ABS olmamasına rağmen motosiklet çivi gibi yere çakılıp kalıyordu. Ben o şekilde alıştım. Şimdi MT-07'de zaman zaman arkayı kitlediğimde bırakıp daha az baskıyla ve ön fren dozajını arttırarak fren yapıyorum ve memnunum. ABS'ye alışkın olmadığım için sıfır aldığım bu makineyi de hiç düşünmeden ABS'siz aldım. Ancak ABS'li makineye alışmış birinin ABS'siz bir motosiklet satın almasını da hiç tasvip etmiyorum. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim ama bence yol yakınken satıp ABS'li bir makine alın. Sagılarımı sunarım.

  18. #38
    Serdarberke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2012 Xmax 250 ABS
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti kullanmaya başladıkça alışacaksınız.. Ve zamanla kaydırdığınızda da kontrol edebildiğinizi göreceksiniz. Dozajlamayı öğreneceksiniz, hangi limitte kitlediğini bileceksiniz. Bunların hepsi motosikletinizi tanıyınca gelişecek durumlar.. Abs var gibi fren yaparsanız kitler durursunuz. Bizim Xmax'de ABS var, ona da alışmak zaman aldı.. Absli mi abssiz mi diyecek olursak, ABS'de nasıl olsa kaymayacak diyip daha da abanabiliyorsunuz ve yeri geldiğinde ani duruşlar yapamayabiliyorsunuz, veya belirlediğiniz mesafede durmadığını görebiliyorsunuz(Tabi bu alışana kadar, alıştıktan sonra bütün limitleri kestiriyorsunuz ve ona göre frenaj yapıyorsunuz) ABS insana güven duygusunu veriyor, nasıl olsa diyorsunuz? Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum, yağmurda çamurda tartışılmaz bir artısı var, kilitlendiği an bırakıyor, güven veriyor. Yine de çok arada kalmak ile beraber ABS 1 tık ağır basıyor bende de..
    Usta yeni Xmax 250 ABS sahibi biri olarak,motorumda ufak bir sıkıntı var galiba,tecrübeniz doğrultusunda görüşünüzü merak ediyorum..
    Ort. 40-50 km HIZLA giderken test edeyim ABS yi dedim,asılınca arka frene Kademeli bir şekilde yavaşladım(ön fren desteksiz) tam durucam derken sanki frenler boşaldı ve ön frenle durdum!!yani yolun girişinde kontrol yapmak için ayarlamıştım kendimi,fakat bu olay sonucunda motorun Yarısı yola çıktı!!
    Farklı hızlarda bir kaç kere daha denedim hepsinde aynı sonuç!!!
    Bursada iyi denilen bir ustaya götürdüm,bir tur Attı ve gülerek nezamandır kullanıosun motoru'dedi,bende 30km oldu deyince,ABS nin çalışma prensibi bu dedi ve lastiklerin durumunun iyi olmadığını,değiştirmem gerektiğini,onunda bu olayda etkisi oldugunu söyledi...

    Senin ve diğer arkadaşların Görüşleri nelerdir acaba,teşekkürler
    Temmuz2015- Pcx 125 2011,Ağustos2015-Xmax 250abs 2012

  19. #39
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı Serdarberke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta yeni Xmax 250 ABS sahibi biri olarak,motorumda ufak bir sıkıntı var galiba,tecrübeniz doğrultusunda görüşünüzü merak ediyorum..
    Ort. 40-50 km HIZLA giderken test edeyim ABS yi dedim,asılınca arka frene Kademeli bir şekilde yavaşladım(ön fren desteksiz) tam durucam derken sanki frenler boşaldı ve ön frenle durdum!!yani yolun girişinde kontrol yapmak için ayarlamıştım kendimi,fakat bu olay sonucunda motorun Yarısı yola çıktı!!
    Farklı hızlarda bir kaç kere daha denedim hepsinde aynı sonuç!!!
    Bursada iyi denilen bir ustaya götürdüm,bir tur Attı ve gülerek nezamandır kullanıosun motoru'dedi,bende 30km oldu deyince,ABS nin çalışma prensibi bu dedi ve lastiklerin durumunun iyi olmadığını,değiştirmem gerektiğini,onunda bu olayda etkisi oldugunu söyledi...

    Senin ve diğer arkadaşların Görüşleri nelerdir acaba,teşekkürler
    Michelin City Grip ile değiştir lastiklerini bu en önemli detay. Diğer detay alışmak ile alakalı. Abs vurur ve salar.. Buna alısmak gerek.. Ayrıca abs devreye sokmadan durdurmayı öğrenmelisin motosikleti. Alıştıkça anlayacaksındır.

  20. #40
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Dün pilot road 4 aldım makinenin huyu suyu değişti sanki aşağıya çekiyorlar gibi yapıştı yola maşallah.aldığımda üstünde batlax vardı.ilk alındığında üstende mum olmasına istinaden gayet başarılı.hatta bir kaç kere panik fren denedim kaymadı.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)