Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Neden 600cc ile başlanmaz? ( Soru )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Arkadaşlar B ehliyeti olan biriyim ve B ehliyet ile tahminen 10bin km deneyimim var 1 sene içerisinde. Şimdi A2 için sınava giriyorum. Hiç motor kullanmayı bilmememe rağmen İlk gün eğitimlerde Arabadan kalma reflekslerle motoru kaldırdım parkuru gayet güzel tamamladım. İlk gün trafiğe çıktım hiç bir sorun olmadan. Şimdi herkes gibii 600lük hevesi aldı götürdü beni. Neden 600 lük ile başlanmaz? Bileğine ve kendisine güvenen(hız yapmama konusunda ) bir kişi Honda güvenli sürüş eğitimleri alsa 600lük ile trafiğe çıkamaz mı? Şimdi herkesin düşündüğü bir şeyi söyliyim. Zengin çocuklarının altındaki arabalar malum herkes biliyor. Bunlar neden o zaman direk 400-500 beygirlik arabalardan başlıyor? Sonuçta arabada da kademe kademe gidilmesi gerekir hiç bir şey bilmiyorsun sonuçta. Lütfen klasik ; Al helvanı yeriz o zaman yorumlarına girmeyin. Tek merak ettiğim neden 600lük ile başlanmaz? Tartışma olsun diye açmadım. Gerçekten merak ettiğim için açtım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Haziran 2014
    Motosikleti
    Bajaj boxer (Cafe racer) sym jet 14 200i
    Benim 20.000km araba tecrübem var
    Ama motorların 1. Vitesleri çok atak ve her motor farklı bende bajaj boxer var o farklı kanuni seyhan farklı cb125ace farklı hepsinin gaz tepkisi farklı arabada gaza bastığınızda sağa sola gitmiyo genelde motorda gazın açık kalma durumu var paniklenirse

    Bence eğitim alın karar vereceksiniz bana öyle geliyor
    OnlySounD ve SaRii bunu beğendiler.

  3. #3
    computeus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Kartal / İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO CL-X 700 Adventure
    İlk olarak araba ile motor kıyaslanamaz. 500 bhp'lik arabanın da, gücü ile doğru orantılı artmasada, ona göre bir güvenlik önlemi var. Motorda ise tek güvenlik önlemi ABS, belki birde anti-patinaj kalkış sistemi olur anca. Otomobil hata affeder ama motosiklet affetmez, hele güçlü motorlar hiç affetmez. Hiç hata yapmayacağınıza güveniyor musunuz?

    Aracınızla 10000 km trafik bilginiz bile az sayılır, yine de B ehliyeti sizin için bir artıdır.

    Hız yapmam demeyin yaparsınız. Eğer gerekli eğitimleri alırsanız başlanabilir. Sadece ilk kuru değil, gerekli tüm kurları.
    OnlySounD, phradrel, SaRii ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    Serkan S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Başlayan örnekler var fakat tavsiye ediyor musun dersen tabi ki hayır.
    Aslında mantıklı bir soru neden 400-500bg arabayla başlanıyorda 600lükle başlanılmıyor.
    1.Motor anlık hata ile seni ölüme sürükleyebilecek bir alettir.
    2.600lük makinalar kullanıcı hatası affetmeyen ve direk şöförün isteklerine cevap veren motorlardır. Yersiz ve kontrolsüz bir panik frende sizi yerle buluşturabilir, gaz tepkisini kestiremeyip ani gaz açmanızda da kafanıza geçebilir. Arabayla bu yönden farklılar.

    bu maddeler sıralanıır gideeer.
    Demem o ki hata telafi edebilen düşük cc'li bir motorla başlamanız sizin hayrınıza olabilir demiyorum ki 600lükle başlarsanız kesin ölürsünüz ama 125 veya 250cc de öğrenirken alacağınız risk atıyorum %30 ise 600cc de +-%90
    OnlySounD ve SaRii bunu beğendiler.

  5. #5
    zizulander - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ekim 2013
    Şehir
    Giresun Şebinkarahisar
    Motosikleti
    Şu aralar mecburen otomobil
    "... sezon başlayınca genelde motosiklet mağazalarına böyle tecrübesi az hevesli kardeşlerimiz doluşur ve duruma göre genellikle hep şey isterler ..."

    https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
    Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.

  6. #6

    Üyelik
    24 Mart 2015
    yooo başlanmaz diye bişey yok. alıp kullanabilirsiniz.ufak bi hatada paramparça olucanızın bilincinde olup ona göre yavaş kullanırsanız çokda güzel olur. bütün mesele burda işte. aletin üstündeyken onun zevkine kapılıp bir an trafikte olduğunuzu unutursanız bir anlıkda olsa açarsınız gazı elinin altında o güç olduğundan anında motordan cevap gelir küçük motorda gelmez. küçük motor o bir anlık hevesi telefi eder gz açamaz ama büyük motor telafi etmez gazı açarç önerilmemesinin sebebide budur.
    OnlySounD ve seyyid47 bunu beğendiler.

  7. #7
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı zizulander adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "... sezon başlayınca genelde motosiklet mağazalarına böyle tecrübesi az hevesli kardeşlerimiz doluşur ve duruma göre genellikle hep şey isterler ..."

    https://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0
    Başka bir açıklama yazılmasına gerek yok AEA gerekeni zaten söylemiş.. Bunu izleyipte hala anlamayan insan varsa motor kullanmasın ..
    OnlySounD ve zizulander bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    yok hacı sen 250 cc ,le başla ne olur ne olmaz. kimse senin kötülüğünü istemez ben sözümü geri aldım altyapı lazım atlyapı şart. acele etme . başla 250 likle .
    600 cc ler çabuk hızlandığı gibi yüksek hız tecrübesi ayrı bir kulvardır.
    Mitoqondri, KYorulmaz ve OnlySounD bunu beğendiler.

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    başlayacaksan başla fakat ben sadece ön frenle motosikletin duracağını inanmıyordum başlarda, ta ki 6-7 bin km civarlarında oturdu ve 125 cc 8.34 kw gücü var 600rr ile başlasam ne olurdu düşünemiyorum
    aynı 600rr ile devam edelim başlarda hız yapmam deme üstüne çıkınca her şey değişiyor bir anlık kırmızı ışıkta ulan şunu geçeyim de toz yutsun dersin ve duramazsın
    bundan sonra karar senin
    OnlySounD bunu beğendi.

  10. #10
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    1-Otomobil ile motosiklet, kullanım riski ve sürücüye gelebilecek hasarlar konusunda kıyas kabul etmez,
    2-600 CC motor doğal olaral ağırlığı gereği, deneyimsiz sürücülerin özellikle sıkışık trafikte, düşük sürat manevralarında zorlanmasına, belli bir süre sonra moral ve güven kaybına neden olur,
    3-600 CC motor sahip olduğu beygir gücü gereği acemi kullanıcılar için yüksek risk faktörü içerir. Düşünün sonuçta adı üstünde 1 beygir 1 insanı yüzlerce kilometre taşıma gücüne sahip canlı bir organizmadır. 600 CC bir motosiklette bu organizmanın mekanik olarak üretilmişinden en az 50 adet bacaklarınızın arasında durmaktadır !,

    Bu nedenlerden bağımız olarak size önemli bir tavsiyede bulunayım. Motorcu adamın en büyük düşmanlarından biri "ikarus sendromu" dur. Malumunuz üzere mitolojide Ikarus kendine olan aşırı güveni gereği güneşe doğru uçmuş, sıcaktan kanatları eriyip yere çakılmıştır. Bizler de zaman zaman "vay be artık motoruma alıştım, ön freni güvenle yapıyorum, kontrada süperim gibi hisseder ve genelde bunun sonunda bir müsibetle kendimize geliriz. Sizde daha başlangıç seviyesinde tavan yapan bir ikarus sendromu sezmekteyim ki, sizi düşünerek dikkatli olmanız konusunda uyarıda bulunmak bir motosiklet sürücüsü olarak sorumluluğumdur...
    OnlySounD, Maslak, karacabeg ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11
    Bugraaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    14'Honda CBR250R Repsol - Triumph Daytona 675 Red
    Ben anlamiyorum hiz yapmicaksaniz neden 4silindirli makina aliyosunuz sesi icinmi ? Sekli icin mi?
    Bi caddede turlayan abiler(!) var bide lastikleri virajlarda sifirlayan pilotlar? Hakkini verebilmek lazim BENCE
    Mitoqondri ve OnlySounD bunu beğendiler.

  12. #12
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    başlayacağım desen inan bir şey yazmazdım konuya sebebini sordun diye yazıyorum

    600 cc 4 silindir süpersport makinalar demek istedin herhalde sebebini söyleyim kendim ce 600 rr ın güç ağırlık oranını bugatti veyron la aynı ,1. viteste 125 km hız ,0 -100 2.7 saniye ,50 ile giderken 1 vitesten 2 yap yarım debriyaj gazla arka teker yarım metre yanında vs şimdilik bu kadar bu çocuk yatar


    bu lafım sana değil geneledir çıkarmadan 5 yapılan yaşlarda bazı şeyler insanlara çok basit geliyor

  13. #13

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    otomobil sürüş dinamikleri ile motosiklet arasında hatrı sayılır fark var.
    otomobili kullanırken sizi kaç defa affettiğini kimse bilemez 10,000km ile sizde bilemezsiniz.

    hasbel kader kaldırıp yürüdünüz hadi bir iki viraj döndünüz elbet sizi tepip üzerinden atacağı bir an gelecektir yüksek hacimli motosikletin.
    ya ağırlığı ya tepkisi bir şekilde ısırır.

    bu noktaya kadar 10,000km lik trafiği işe bile katmadım ama makinayla cebelleşme kısmı birşekil geçti üstüne o makinayla trafikte seyretmek var

    Kendisi bu forumda mı bilmiyorum ama Altın elbiseli adamın GIS akademide Ducati scrambler test gününe gidenleriniz görmüştür inazuması olan bir arkadaş 2. virajda kaldırımdan uçtu. ne yaptığını bile hatırlamıyordu sorunca gaz mı verdim kestim mi bilmiyorum diyordu. Şükür kendisinde bişey yoktu ama 30,000lik motosikletin işi orda bitt. 800cc makina işte...

    hakikaten sizi üzerinde istemiyorsa neden attığını teptiğini anlayamadan başınıza dert alırsınız.
    OnlySounD bunu beğendi.

  14. #14
    KYorulmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2014
    Şehir
    Essen
    Motosikleti
    CBR 250r 2014(satıldı)
    600cc ciddi sorumluluk, kendini bilmek ve tecrübe ister. Bu dediklerim de 10bin km araba kullanmak ile oluşacak şeyler değildir.
    Adım adım gidilmelidir. 250cc ile başlanır hata affeder size çok iyi bir yoldaş, dost olur. 2 tekerin tadını çıkartır teknikleri rahatça öğrenirsiniz. Ama 600cc size bu şansı pek tanımaz çünkü zaten sizi öğrenmişsiniz sayar ve hatalarınızı affetmez.

    Motosiklete başlamadan hepimizin gönlünde yatan bir yüksek cc vardır. Ancak 250cc ile dahi yola çıktığınızda 'oof bu neymiş uçuyoruz galiba' diyeceksinizdir. Dosthane tavsiyemdir. 600cc ile başlamak yerine daha sağlam temeller atabileceğiniz bir 250cc ile bu işe başlamanızdır.
    OnlySounD, xawa ve Selçuk Keleş bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Aslında benim tek korkum 250cc'nin bana yetmemesi. Düşünün ki aklında bmw 3.20d coupe olan bir insan , şahine bindiğinde zevk alabilir mi? Ha alan insanlar vardır yok değildir fakat tek korktuğum nokta bu. 250cc'yi aldığım zaman sesi ve görünüşünün beni tatmin etmeyeceğini düşünüyorum. Zaten 125liklede başlasam 1300 cc ilede başlasam forumda okuduğum kadarıyla ve tavsiye edildiği kadarıyla husisi olarak istanbula gitmeyi düşünüyorum honda için eğer ileride nasip olursa California Superbike School'a gitmeyi düşünüyorum bakalım nasip kısmet.

    600lük konusuna tekrar gelirsek dediğiniz gibi gaz hassasiyeti çok yüksek bir makinelerden bahsediyoruz. Fakat kendini bilen bir adam ( ciddi olarak bilen diyorum , hani ailesini ve kendini düşünen ) gerekli eğitimleri ( Honda ) aldıktan sonra rahat olarak kullanamaz mı? Hani bileğine ve iradesine güvenen adam ki ben bu konuda kendime fazla güveniyorum ( egoist diyebilirsiniz ). Çünkü şöyle bir olay var ben Dedemi trafik kazasında kaybettiğim için aşırı bir korku var içimde. Arabada bile 90km'yi geçmiyorum korkudan. Yani ben 600lük alsam kendime hakım olsam kullanamaz mıyım?

    Şimdi diyeceksiniz ki hız yapmıcaksan neden alıyorsunuz. Hız için araç alınmaz ki? Sonuçta pistte değiliz. Hız yaparken tek kendinizi değil , ailenizi ve karşınızdaki insanları düşünmelisiniz. Ben zaten açıkcası otobanda sınırları zorlayan insanları anlamıyorum. Zaten hız ölümcül bir şey birde bunu zevk olarak yapanlar var. Eğer yollarda hız yapılsaydı zaten pistler diye bir şey olmazdı. Benim düşüncem bu. Amacım kesinlikle kavga çıkartmak değil.

    Bir arkadaşımız ( abimiz ) AEA 'dan bir alıntı yapmış. Dediğinize katılıyorum fakat bunun sezonla alakası yok. Aklıma takıldı bayadır forumlarda bu tür konuları açıyordum merak ettim bilgili/deneyimli abilerimden kardeşlerimden fikir almak istedim hepsi bu. Ayrıca tabi ki herkesin aklında 600'lük vardır

    Edit: Arabayı işin içine katmamız sebebi trafiği az çok bilmemdir motosiklet ile kıyaslamam değildir yanlış anlaşılmasın.
    shadowmaster bunu beğendi.

  16. #16
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    tabi başlanır, neden olmasın.

    ancak alternatifi daha güzel.

    sürekli temkinli olmanızı gerektirmeyecek, bileği az fazla bükünce virajda uçmanıza, debriyajı yanlışlıkla hızlı bıraktığınızda tekere gelmenize, 3-5 bin km kullanıp ben oldum diye düşündüğünüzde 10sn'de 200km/s'e çıkıp bi yere patlamanıza neden olmayacak, yanlış vites küçültüp arka teker kitleyip highside yaptırmayacak bir aletle güzel güzel öğrenseniz daha çok keyif alabilirsiniz motosiklet işinden. Ayrıca, trafikte motosiklet cidden ayrı yerde durur motora hakim olmaya çalışırken bir de trafiğe hakim olmaya çalışmak biraz hayatla kumar oynamak.

    açıkçası, istesem yarın gidip sıfır 200bg civarı bir motor alabilirim (herkesin aklında 600cc olduğunu düşündüğünüzü söylemişsiniz, bazılarımızın da yok gördüğünüz gibi) ancak ondan 250'likten aldığım keyfi alır mıyım onu bilemiyorum. amaç kazasız belasız, sindire öğrene motor sürmek, gereksiz risk almadan yıllarca keyifle her tür motoru kullanmak fikri ile yaşamaksa gerek yok, şeklim olsun, motosikletten amacım farklı bişeyler kanıtlamaya (herkesin yapamazsın dediğini yapmaktan keyif alır bazıları) ihtiyacım var, beni altımdaki makineyle yargılamasınlar özgüven eksikliğindeyim ise (dalga geçmek için söylemiyorum bunlar da bence geçerli sebepler sadece kişinin kendine dürüst olması önemli) tabi başlayın istediğinizle.

    Kısacası motosiklet sürmekten ne beklediğinize bağlı.

    ps. araba ile motosikleti karşılaştırmayın. yol tutuş, viraj, fren ve güvenlik özelliklerinin çok farklı olmasının yanı sıra, birinin içine biner gidersiniz diğeri sizle bir bütün oluşturur.
    OnlySounD, K4NuNi, kittyhawk ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #17
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Söylediklerinizin hepsi olur. aslında size bu noktada tavsiyem şudur ;
    Honda Güvenli Sürüş 2 eğitimini alın. O eğitimde size 250 CC verecekler. Eğitimin sonunda da 500-6000 ve 1000 CC motoru kısa süre de olsa kullanma şansınız olacak, full koruma ve güvenli bir saha içinde. Bu aşamalardan sonra sohbete devam edelim
    OnlySounD bunu beğendi.

  18. #18
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Deveyi yardan ucuran bir tutam otmus..

    Bol sans.
    OnlySounD bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediklerinizin hepsi olur. aslında size bu noktada tavsiyem şudur ;
    Honda Güvenli Sürüş 2 eğitimini alın. O eğitimde size 250 CC verecekler. Eğitimin sonunda da 500-6000 ve 1000 CC motoru kısa süre de olsa kullanma şansınız olacak, full koruma ve güvenli bir saha içinde. Bu aşamalardan sonra sohbete devam edelim
    onu bende düşündüm hocam açıkcası aklımda var. Şuan alasım yok zaten haziranda anca elimde olur ehliyet. 2 Gün gidesim var aslında. Bakalım kararımı 1000liği kullandıktan sonra veririm.

  20. #20
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    1000 lik nerden çıktı asfalt ağlıyor arkadaş asfalt yetersiz kaldı 2 teker 4 tekere benzemez gaz kolu hassastır agırlığı var virajı var viraja 4 tekerdeki gibi girilmez bakışı bi kaçırdınmı isin bitti daha frenlemesi şusu busu var sanki görende rossi gibi virajlara giriyon sanacak

    250 cc yeni başlayana yeterde artar bile 1 sezon kullanır sonra 600 cc ye gecersin
    ///MPOWER bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)