merhaba saygıdeğer arkadaşlar titreşimden dolayı motor zevkim tamamen söndü diyebilirim bunu biraz olsun engellemek için ön dişliyi büyütsem mi acaba bide size sorayım dedim
merhaba saygıdeğer arkadaşlar titreşimden dolayı motor zevkim tamamen söndü diyebilirim bunu biraz olsun engellemek için ön dişliyi büyütsem mi acaba bide size sorayım dedim
çeki kaybı olur 4. viteste yürümez nerden biliyorum çünkü ben yaptım silindir kapağını 0.20 mm taşlatman lazım o zaman manyak oluyor son sürat 85 km den 100 km nin üstüne cıkıyor titreşimde büyük ölçüde azalıyor yalnız 1vites ile iki kişi rampada kalkarken zorlanıyor kalktıktan sonra problem yok şu an birçok 125 cc lik motoru yiyiyorum millet hayret ediyor
15 tak 10 15 km artar düşüş olmaz arkayı ellemene gerek yok titresim için pek faydalı olmaz ama sürat için sorun olmaz + sı olur anlayacagın .
[COLOR="Black"][B]Onur Etiman ~ [/B][/COLOR]
http://www.facebook.com/home.php#!/NuRo1065
[COLOR="Red"][B][/B][/COLOR]
onur a katılıyorumda asya birde yuki aşırı titriyo abi mfh ile çelikde onlardan daha az izlelimlerime göre şu üst kapak taşlatmayıda bi araşdırıyim bakalım
Şu Motorsikletine atlayıp da, keyifle çıkıp arada bir tırstığın uzun yol var ya, işte o “hayatın ta kendisi”, yollarda karşılaştıkların da onun içinden geçirdiğin “insanlar” aslında. Hayat bildiğin yol, sonu da varman gereken yere varıyor aslında...
bence titreşimi büyük ölçüde alır, yani yine dip gaz giderken depreşir biraz ama aynı hızlarda kullanacaksan dişli büyüdüğü için aynı hızda devir düşük olur daha az kıpraşır. birde çok çekişe etkisi olmaz 1 dişli %7 tork kaybı olur sadece. oda o kadar önemli değil biraz daha yavaş kalkar çokta hissedilir olmayacak
Cupta titreşimi azaltmanın en iyi yolu
1) krankı çıkartıp balansörlü krank ile değiştirmek. (100 cc nin ki her yerde yok)
2) İmkan yoksa krankın balansını sağlam bir tornacıda tekrar ayarlatmak.
3) Orjinallik hastası değilseniz motor bağlantı kulaklarına takoz takmak. Takozda bizim yaptığımız bir zamanların süper 52 mobilet takozları kullanıldı.(yeni takoz)
Not: Bunları yaptıracak birini bulmanız kolay olmuyacak çoğu yerde. Birde yapan bulursanız para işi sıkıntı olabilir. Anlaşmayı baştan yapın. Biz onun kazığını yedik. Ama sonunda harbi zevkli motor oldu. Sonra satıldı.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
tamam 15 li dişli taktırsam maliyeti ne kadar olur
hepinize teşekkürler
motorun eski modelse ön dişliyi yükselt arka dişliyi hız dişlisi taktır.
Ahmet Altin
ben bugün ön dişliyi büyülttüm...orj 14 tü ben 15 yaptım...hissedilir bir tork kaybı yok...illaki olacak ama hissetmek imkansız...
her motor orj ayarları makul olarak gelir...ama kullanıcı işi çok değiştirir...örn:benim motor azami yük 150kg oysa ben iki kişi yani ben+eşim
toplamda 115kg yapıyoruz bunun üstünü motorun görmesi mümkün diil...yani motor gücü bana fazla...yanlız bu çok kaba bir hesap mantığı...
işin aslı öyle değil elbet ama sonuçta ihtiyacına göre motoru şekillendirmek bence çok mantıklı...ben büyült derim...ama hız için yapma...
herzamanki hızını koru yada az fazlalaştır...
Şu Motorsikletine atlayıp da, keyifle çıkıp arada bir tırstığın uzun yol var ya, işte o “hayatın ta kendisi”, yollarda karşılaştıkların da onun içinden geçirdiğin “insanlar” aslında. Hayat bildiğin yol, sonu da varman gereken yere varıyor aslında...
benimde ön dişlim 14 dü 15 e geçtik titreşim azaldı ama 4.vitesde çok sıkıntı yaşıyorum
Ahmet Altin
anlaşılan orjinal kalsa daha iyi olacak
ben sana ilk mesajda yaptığım ve halen kullandığım şekli yazdım memnunum 3 senedir kullanıyorum dişliyi değiştirirsen silindir kapağını söküp (motorcuya söktürüp) 0.20 mm taşlatır anca o şekilde randıman alabilirsin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)