trafik cezasi itiraz

Katılım
9 Nis 2023
Mesajlar
32
trafik cezasina itiraz eden var mi? Ornek olarak itiraz dilekcesini atabilir mi acaba?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,542
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Forumda Bsabora adlı bir arkadaş vardı ama epeydir yazmıyor. Geçmişte egzozdan ceza yediğinde işin peşini bırakmayıp hakkını almıştı. Tüm süreçleri anlattığı bir konu başlığı var diye hatırlıyorum. Bir göz gezdirseniz belki derdinize derman olur.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
hocam internette sürüsüyle dilekçe örneği mevcut
https://www.dilekcesepeti.com/wp-content/uploads/2017/01/Trafik-cezas%C4%B1-itiraz-dilek%C3%A7esi-1.jpg
 
Katılım
9 Nis 2023
Mesajlar
32
Forumda Bsabora adlı bir arkadaş vardı ama epeydir yazmıyor. Geçmişte egzozdan ceza yediğinde işin peşini bırakmayıp hakkını almıştı. Tüm süreçleri anlattığı bir konu başlığı var diye hatırlıyorum. Bir göz gezdirseniz belki derdinize derman olur.

tesekkurler bakacagım
 
Katılım
10 Mar 2023
Mesajlar
293
"Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz"
66 madde bu. Özel değilse cezanın sebebini biraz açabilirmisiniz. Kaç kişi bindiniz ve itiraz gerekçeniz ne?
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
550
Motosikleti
QJ SRT800s
Siz yinede itirazınızı yapın ama, kaldırıma vs. parkettiyseniz malesef işiniz zor. Yaya olarak gelip fotoğraflayıp ceza yazıyorlar.
Aynı şirkette 3 arkadaş kör bir kaldırıma bırakıyoruz, normalde yaya kullanamıyor telekom saha dolabı var kocaman. Sırayla hepimize geçirdiler cezayı, birkaç kere etrafta bizi tanıyanlar engel olmuş yazmalarına. Birkere mimlediler orayı gelip bakıyorlar ara sıra, biz de daha iç sokaklarda yer bulduk 2 aydır biraz daha rahatız.
 
Katılım
9 Nis 2023
Mesajlar
32
hocam tam olarak hangi maddesinden yedim bilmiyorum ama kanalın uzerınde demirden kopru var oradan geçerken yazmışlar anladıgım kadarıyla ama tum motorcular kullanıyor ve uzetınde motosıklet giremez levhası vs yok ve halende millet geçtigi icin itiraz düsünuyorum
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
720
Arkadaşlar eğer cezayı fahri müfettiş yazdıysa Düzenleyen bölümünde belirtiliyor (polis olursa sicil no yazar).
Ve malesef bu şahıslar saçma sapan cezalar yazıyor. Park cezalarını, trafikte yol verme, korna çalma vb cezaları kafalarına göre yazıp gönderiyorlar.
Cezayı hak etmediyseniz itiraz edin. Ceza tutanağı veya detaylar edevlette görünüyor.
Ayrıca eğer e-imzanız varsa yine edevletten itiraz edilebiliyor.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Arkadaşlar eğer cezayı fahri müfettiş yazdıysa Düzenleyen bölümünde belirtiliyor (polis olursa sicil no yazar).
Ve malesef bu şahıslar saçma sapan cezalar yazıyor. Park cezalarını, trafikte yol verme, korna çalma vb cezaları kafalarına göre yazıp gönderiyorlar.
Cezayı hak etmediyseniz itiraz edin. Ceza tutanağı veya detaylar edevlette görünüyor.
Ayrıca eğer e-imzanız varsa yine edevletten itiraz edilebiliyor.

keşke şu fahri müfettiş işini tüm Türkiye'ye yaysalar
bizim millet cebinden para çıkmayana kadar akıllanmıyor.
İnsanımız başkasının kişisel alanına tecavüz etmeyi kendinde hak gördüğü için ceza yemeyene kadar bu hareketini arttırarak yapmaya devam ediyor
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
keşke şu fahri müfettiş işini tüm Türkiye'ye yaysalar
bizim millet cebinden para çıkmayana kadar akıllanmıyor.
İnsanımız başkasının kişisel alanına tecavüz etmeyi kendinde hak gördüğü için ceza yemeyene kadar bu hareketini arttırarak yapmaya devam ediyor

Ama bir şartla... Elde görüntü olmadan saçma sapan cezalar olmadan.
Bana geçen yıl, fahri müfettişin yazdığı bir ceza geldi. Arası tam 500 metre olan iki ışık arasında. 2. ışıktan sağa döneceğim için hep ilk ışığa, hatta çok daha geriden, yıllardır hep sağ şeritten girerim. Yani en az 3-4 km boyunca sol şeridi kullandığımı hatırlamıyorum. Ayrıca evimin otoparkından çıkarken bile sinyal kullanan biriyim.
Adam bana o iki ışık arasında, şerit değiştirme ve dönüş kurallarına uymamaktan ceza yazmış. Ama benim tahminim; kurnazlık yapmaya çalışan bir lavuğa yol vermediğim için yazılmış bir ceza. Şöyle ki; bilenler vardır, Metin Kasapoğlu Caddesi'nde, (eski) kırmızıgül kavşağı diye bilinir. O ışığa (Sampi tarafından gelirken) girerken 2 şerit var, sağda ise bir araç sığacak kadar emniyet şeridine benzer, düz çizgi ile ayrılmış bir kısım var. Bazı ''akıllı'' vatandaşlar, ışıkta fazla beklememek için o en sağdagi boşluğa yanaşıyor, kavşağın hemen çıkışında ise o sağdaki boşluk hemen kayboluyor, yani yol iki aracın sığacağı kadar bir genişliğe düşüyor. Ben de, sağımdan gelip geçmeye çalışan hiç kimseye yol vermiyorum. Büyük ihtimalle böyle bir surum sonrası bunu kendine yediremeyen ''uyanık'' bir arkadaş yazdı cezayı.
Buraya kadar tamam da, bundan sonrası sinir bozucu. Eğer görüntü yok ise, fahri trafik müfettişinin yazdığı ceza, itiraz ederseniz %90 iptal ediliyor. İtirazın 2 yolu var, ya adliye ye gidip ilgili mahkemeye itiraz dilekçesi vermek, ya da Uyap'tan itiraz etmek. Ama Uyap'tan itiraz etmek için e-imza gerekli. Ve bunu devlet vatandaşa ücretsiz vermek yerine, para ile satılıyor. Peki satan devlet mi, hayır. Özel şirketler. Yanlış hatırlamıyorsam bir yıllık e-imza bedeli 700 lira gibiydi o zaman, ceza ise 713 lira. İşimizin en yoğun dönemi olduğu için, adliyede harcayacak vakitte yoktu,ödedim geçtim.
 
Katılım
10 Mar 2023
Mesajlar
293
Ama bir şartla... Elde görüntü olmadan saçma sapan cezalar olmadan.
Bana geçen yıl, fahri müfettişin yazdığı bir ceza geldi. Arası tam 500 metre olan iki ışık arasında. 2. ışıktan sağa döneceğim için hep ilk ışığa, hatta çok daha geriden, yıllardır hep sağ şeritten girerim. Yani en az 3-4 km boyunca sol şeridi kullandığımı hatırlamıyorum. Ayrıca evimin otoparkından çıkarken bile sinyal kullanan biriyim.
Adam bana o iki ışık arasında, şerit değiştirme ve dönüş kurallarına uymamaktan ceza yazmış. Ama benim tahminim; kurnazlık yapmaya çalışan bir lavuğa yol vermediğim için yazılmış bir ceza. Şöyle ki; bilenler vardır, Metin Kasapoğlu Caddesi'nde, (eski) kırmızıgül kavşağı diye bilinir. O ışığa (Sampi tarafından gelirken) girerken 2 şerit var, sağda ise bir araç sığacak kadar emniyet şeridine benzer, düz çizgi ile ayrılmış bir kısım var. Bazı ''akıllı'' vatandaşlar, ışıkta fazla beklememek için o en sağdagi boşluğa yanaşıyor, kavşağın hemen çıkışında ise o sağdaki boşluk hemen kayboluyor, yani yol iki aracın sığacağı kadar bir genişliğe düşüyor. Ben de, sağımdan gelip geçmeye çalışan hiç kimseye yol vermiyorum. Büyük ihtimalle böyle bir surum sonrası bunu kendine yediremeyen ''uyanık'' bir arkadaş yazdı cezayı.
Buraya kadar tamam da, bundan sonrası sinir bozucu. Eğer görüntü yok ise, fahri trafik müfettişinin yazdığı ceza, itiraz ederseniz %90 iptal ediliyor. İtirazın 2 yolu var, ya adliye ye gidip ilgili mahkemeye itiraz dilekçesi vermek, ya da Uyap'tan itiraz etmek. Ama Uyap'tan itiraz etmek için e-imza gerekli. Ve bunu devlet vatandaşa ücretsiz vermek yerine, para ile satılıyor. Peki satan devlet mi, hayır. Özel şirketler. Yanlış hatırlamıyorsam bir yıllık e-imza bedeli 700 lira gibiydi o zaman, ceza ise 713 lira. İşimizin en yoğun dönemi olduğu için, adliyede harcayacak vakitte yoktu,ödedim geçtim.

Fahriler konusunda söylediklerinize katılıyorum. Ancak %90 oranı çok yanlış bir oran. Fahri müfettişleri görevleri ile ilgili konularda kamu görevlisi sayılıyorlar yargılanmalarında bu usule göre yapılıyor. Hiçbir kolluk kuvvetinin idari para cezalarında görüntü ibrazı zorunluluğu yok. Fahriler de dahil, Devlet kendi görevlilerinin tuttuğu tutanaklara güveniyorum suçlanan yani sen orda olmadığını yada o suçu işlemediğini ispat et diyor. Sulh ceza hakimliklerinde belli kotalar ve bariz hatalar dışında öyle çok fazla görüntüye dayanmayan fahri müfettiş cezası iptal edilmiyor.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Ama bir şartla... Elde görüntü olmadan saçma sapan cezalar olmadan.
Bana geçen yıl, fahri müfettişin yazdığı bir ceza geldi. Arası tam 500 metre olan iki ışık arasında. 2. ışıktan sağa döneceğim için hep ilk ışığa, hatta çok daha geriden, yıllardır hep sağ şeritten girerim. Yani en az 3-4 km boyunca sol şeridi kullandığımı hatırlamıyorum. Ayrıca evimin otoparkından çıkarken bile sinyal kullanan biriyim.
Adam bana o iki ışık arasında, şerit değiştirme ve dönüş kurallarına uymamaktan ceza yazmış. Ama benim tahminim; kurnazlık yapmaya çalışan bir lavuğa yol vermediğim için yazılmış bir ceza. Şöyle ki; bilenler vardır, Metin Kasapoğlu Caddesi'nde, (eski) kırmızıgül kavşağı diye bilinir. O ışığa (Sampi tarafından gelirken) girerken 2 şerit var, sağda ise bir araç sığacak kadar emniyet şeridine benzer, düz çizgi ile ayrılmış bir kısım var. Bazı ''akıllı'' vatandaşlar, ışıkta fazla beklememek için o en sağdagi boşluğa yanaşıyor, kavşağın hemen çıkışında ise o sağdaki boşluk hemen kayboluyor, yani yol iki aracın sığacağı kadar bir genişliğe düşüyor. Ben de, sağımdan gelip geçmeye çalışan hiç kimseye yol vermiyorum. Büyük ihtimalle böyle bir surum sonrası bunu kendine yediremeyen ''uyanık'' bir arkadaş yazdı cezayı.
Buraya kadar tamam da, bundan sonrası sinir bozucu. Eğer görüntü yok ise, fahri trafik müfettişinin yazdığı ceza, itiraz ederseniz %90 iptal ediliyor. İtirazın 2 yolu var, ya adliye ye gidip ilgili mahkemeye itiraz dilekçesi vermek, ya da Uyap'tan itiraz etmek. Ama Uyap'tan itiraz etmek için e-imza gerekli. Ve bunu devlet vatandaşa ücretsiz vermek yerine, para ile satılıyor. Peki satan devlet mi, hayır. Özel şirketler. Yanlış hatırlamıyorsam bir yıllık e-imza bedeli 700 lira gibiydi o zaman, ceza ise 713 lira. İşimizin en yoğun dönemi olduğu için, adliyede harcayacak vakitte yoktu,ödedim geçtim.

Hocam yanlış anlamayın ama ben bazı konularda cezayı yiyenlerin savunmalarını inandırıcı bulmuyorum.
Birlikte çalıştığım bir mesai arkadaşım var defalarca aracıyla seyahat ettik ve nasıl bir trafik magandası olduğunu biliyorum.
Bir önceki aracında trafik müfettişinin biri buna haftada 3-4 ceza yazmaya başlayınca herkese mağduru oynadı müfettiş bana kafayı takmış dedi
Dedi de dedi.
Sonunda arabasını değişti herife ceza yazılması durdu.
Çünkü yeni arabası sıfırdı ve çok yüklü miktar borca girip aldı arabasına birşey olmasın diye okadar uslu kullanıyordu ki inanamazsınız
herife 1 sene boyunca hiç ceza yazılmayınca bu sefer gördünüz mü adam benim plakaya takıktı arabayı değişince hiç ceza gelmiyor demeye başladı
Tabi yemiyoruz
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Daha bir hafta olmadı, itiraz ettiğim trafik cezası iptal edildi...

Antalya'da kasksız (resmi tabiri koruma başlığı olmadan) motosiklet kullanmaktan ceza yemişim. Ne ben, ne de motosiklet o tarih ve saatte Antalya'da değil iken (ki motosiklet Antalya'ya hiç teker basmadı) plakaya ceza yazmışlar.

e-imzam olduğu için UYAP'tan zahmetsizce itiraz ettim. Aslında biraz zahmetli çünkü Microsoft Office'te hazırladığınız dökümanı veya pdf gibi belgeleri Uyap döküman editörünün tanıdığı .udf formatına çevirmeniz gerekiyor. Halbuki UYAP içine farklı uzantıları tanıtsalar iş uzamayacak. Ayrıca karşı taraf kurum olduğu için Detsis sisteminden o kurumun kodunu gireceksiniz. (https://detsis.gov.tr/) Neyse biraz bilgisayar bilgisi olana kolay. Ücretsiz ve hızlıca dilekçe veriyorsunuz. Burada dikkat edilecek en önemli husus, cezanın yazıldığı kurum neredeyse, mutlaka o bölgedeki sulh ceza hakimliğine itiraz edilmesi gerekiyor. Örneğin ben Ankara'da yaşıyorum ama ceza Antalya'da yazılmış. Bu durumda Antalya Sulh Ceza Hakimliği'ne itiraz edilecek.

e-imzası olmayanlar aynı işlemleri en yakın adliyede fiziksel dilekçe vererek yapacaklar. Ama yine itiraz cezanın yazıldığı bölgedeki hakimliğe olacak.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
720
Daha bir hafta olmadı, itiraz ettiğim trafik cezası iptal edildi...

Antalya'da kasksız (resmi tabiri koruma başlığı olmadan) motosiklet kullanmaktan ceza yemişim. Ne ben, ne de motosiklet o tarih ve saatte Antalya'da değil iken (ki motosiklet Antalya'ya hiç teker basmadı) plakaya ceza yazmışlar.

e-imzam olduğu için UYAP'tan zahmetsizce itiraz ettim. Aslında biraz zahmetli çünkü Microsoft Office'te hazırladığınız dökümanı veya pdf gibi belgeleri Uyap döküman editörünün tanıdığı .udf formatına çevirmeniz gerekiyor. Halbuki UYAP içine farklı uzantıları tanıtsalar iş uzamayacak. Ayrıca karşı taraf kurum olduğu için Detsis sisteminden o kurumun kodunu gireceksiniz. (https://detsis.gov.tr/) Neyse biraz bilgisayar bilgisi olana kolay. Ücretsiz ve hızlıca dilekçe veriyorsunuz. Burada dikkat edilecek en önemli husus, cezanın yazıldığı kurum neredeyse, mutlaka o bölgedeki sulh ceza hakimliğine itiraz edilmesi gerekiyor. Örneğin ben Ankara'da yaşıyorum ama ceza Antalya'da yazılmış. Bu durumda Antalya Sulh Ceza Hakimliği'ne itiraz edilecek.

e-imzası olmayanlar aynı işlemleri en yakın adliyede fiziksel dilekçe vererek yapacaklar. Ama yine itiraz cezanın yazıldığı bölgedeki hakimliğe olacak.

Çok açık ve anlaşılır şekilde açıklamışsınız. Teşekkürler.
 
Katılım
10 Mar 2023
Mesajlar
293
Görüntülü trafik cezasını dahi iptal ettirmişliğim var ama üstüne basarak tekrar tekrar hatırlatıyorum hiçbir kolluk görevlisi yada fahrinin idari para cezasına konu olayı görüntü ile ispat etme zorunluluğu YOK.
Çoğu kez görüntü nedeni ile cezası iptal edilenlere karşı cezayı düzenleyen kurum (emniyet,zabıta yada jandarma t) belki vatandaşı düşündüklerinden belki bu iş için ayıracak vakitleri bütçeleri olmadığından,belki öyle bir talimat almadıklarından herhangi bir itiraz yoluna gitmiyorlar. (Bariz alkol, kaza,toplumca çok duyulan olaylar vb durumlar haricinde)
Görüntü olmadığnıdan cezası iptal edilenler devede kulak.

Yanlız bu itiraz etmeyin anlamına gelmiyor.Haklı haksız itiraz edin en fazla tebligat ücreti öderseniz.
 
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
1,991
Hocam yanlış anlamayın ama ben bazı konularda cezayı yiyenlerin savunmalarını inandırıcı bulmuyorum.
Birlikte çalıştığım bir mesai arkadaşım var defalarca aracıyla seyahat ettik ve nasıl bir trafik magandası olduğunu biliyorum.
Bir önceki aracında trafik müfettişinin biri buna haftada 3-4 ceza yazmaya başlayınca herkese mağduru oynadı müfettiş bana kafayı takmış dedi
Dedi de dedi.
Sonunda arabasını değişti herife ceza yazılması durdu.
Çünkü yeni arabası sıfırdı ve çok yüklü miktar borca girip aldı arabasına birşey olmasın diye okadar uslu kullanıyordu ki inanamazsınız
herife 1 sene boyunca hiç ceza yazılmayınca bu sefer gördünüz mü adam benim plakaya takıktı arabayı değişince hiç ceza gelmiyor demeye başladı
Tabi yemiyoruz

İnanırsınız, inanmazsınız, saygı duyarım. Lakin 25 senedir radar hariç (iki kez ve ilk defa kullandığım yollarda) hiç ceza yememiş bir sürücüyüm, bir tek sinyal lambam bile patlak olsa trafiğe çıkmaktan imtina ederim.
Bu arada, itiraz durumunda, devletin, fahri müfettiş ile trafik polisini aynı konuma koyup koymayacağından şüpheliyim ben.
Bir örnek vereyim; bir arkadaşıma sürekli, fahri müfettiş tarafından düzenlenmiş cezalar geliyordu. Trafiği tehlikeye atmaktan, yanlış parktan, çevreye rahatsızlık vermekten v.s. Arkadaşımda iş çığırından çıkınca, biraz da illegal olarak, müfettişin kim olduğunu buldu. Cezaları yazan müfettiş, arkadaşın oturduğu sitede, daha önce otopark yüzünden tartıştıkları komşusunun eniştesi çıktı.
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
205
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Cimer den talep ederek pandemide radar iptal ettirmiştim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst