Forumda Bsabora adlı bir arkadaş vardı ama epeydir yazmıyor. Geçmişte egzozdan ceza yediğinde işin peşini bırakmayıp hakkını almıştı. Tüm süreçleri anlattığı bir konu başlığı var diye hatırlıyorum. Bir göz gezdirseniz belki derdinize derman olur.
trafik cezasina itiraz eden var mi? Ornek olarak itiraz dilekcesini atabilir mi acaba?
Arkadaşlar eğer cezayı fahri müfettiş yazdıysa Düzenleyen bölümünde belirtiliyor (polis olursa sicil no yazar).
Ve malesef bu şahıslar saçma sapan cezalar yazıyor. Park cezalarını, trafikte yol verme, korna çalma vb cezaları kafalarına göre yazıp gönderiyorlar.
Cezayı hak etmediyseniz itiraz edin. Ceza tutanağı veya detaylar edevlette görünüyor.
Ayrıca eğer e-imzanız varsa yine edevletten itiraz edilebiliyor.
keşke şu fahri müfettiş işini tüm Türkiye'ye yaysalar
bizim millet cebinden para çıkmayana kadar akıllanmıyor.
İnsanımız başkasının kişisel alanına tecavüz etmeyi kendinde hak gördüğü için ceza yemeyene kadar bu hareketini arttırarak yapmaya devam ediyor
Ama bir şartla... Elde görüntü olmadan saçma sapan cezalar olmadan.
Bana geçen yıl, fahri müfettişin yazdığı bir ceza geldi. Arası tam 500 metre olan iki ışık arasında. 2. ışıktan sağa döneceğim için hep ilk ışığa, hatta çok daha geriden, yıllardır hep sağ şeritten girerim. Yani en az 3-4 km boyunca sol şeridi kullandığımı hatırlamıyorum. Ayrıca evimin otoparkından çıkarken bile sinyal kullanan biriyim.
Adam bana o iki ışık arasında, şerit değiştirme ve dönüş kurallarına uymamaktan ceza yazmış. Ama benim tahminim; kurnazlık yapmaya çalışan bir lavuğa yol vermediğim için yazılmış bir ceza. Şöyle ki; bilenler vardır, Metin Kasapoğlu Caddesi'nde, (eski) kırmızıgül kavşağı diye bilinir. O ışığa (Sampi tarafından gelirken) girerken 2 şerit var, sağda ise bir araç sığacak kadar emniyet şeridine benzer, düz çizgi ile ayrılmış bir kısım var. Bazı ''akıllı'' vatandaşlar, ışıkta fazla beklememek için o en sağdagi boşluğa yanaşıyor, kavşağın hemen çıkışında ise o sağdaki boşluk hemen kayboluyor, yani yol iki aracın sığacağı kadar bir genişliğe düşüyor. Ben de, sağımdan gelip geçmeye çalışan hiç kimseye yol vermiyorum. Büyük ihtimalle böyle bir surum sonrası bunu kendine yediremeyen ''uyanık'' bir arkadaş yazdı cezayı.
Buraya kadar tamam da, bundan sonrası sinir bozucu. Eğer görüntü yok ise, fahri trafik müfettişinin yazdığı ceza, itiraz ederseniz %90 iptal ediliyor. İtirazın 2 yolu var, ya adliye ye gidip ilgili mahkemeye itiraz dilekçesi vermek, ya da Uyap'tan itiraz etmek. Ama Uyap'tan itiraz etmek için e-imza gerekli. Ve bunu devlet vatandaşa ücretsiz vermek yerine, para ile satılıyor. Peki satan devlet mi, hayır. Özel şirketler. Yanlış hatırlamıyorsam bir yıllık e-imza bedeli 700 lira gibiydi o zaman, ceza ise 713 lira. İşimizin en yoğun dönemi olduğu için, adliyede harcayacak vakitte yoktu,ödedim geçtim.
Ama bir şartla... Elde görüntü olmadan saçma sapan cezalar olmadan.
Bana geçen yıl, fahri müfettişin yazdığı bir ceza geldi. Arası tam 500 metre olan iki ışık arasında. 2. ışıktan sağa döneceğim için hep ilk ışığa, hatta çok daha geriden, yıllardır hep sağ şeritten girerim. Yani en az 3-4 km boyunca sol şeridi kullandığımı hatırlamıyorum. Ayrıca evimin otoparkından çıkarken bile sinyal kullanan biriyim.
Adam bana o iki ışık arasında, şerit değiştirme ve dönüş kurallarına uymamaktan ceza yazmış. Ama benim tahminim; kurnazlık yapmaya çalışan bir lavuğa yol vermediğim için yazılmış bir ceza. Şöyle ki; bilenler vardır, Metin Kasapoğlu Caddesi'nde, (eski) kırmızıgül kavşağı diye bilinir. O ışığa (Sampi tarafından gelirken) girerken 2 şerit var, sağda ise bir araç sığacak kadar emniyet şeridine benzer, düz çizgi ile ayrılmış bir kısım var. Bazı ''akıllı'' vatandaşlar, ışıkta fazla beklememek için o en sağdagi boşluğa yanaşıyor, kavşağın hemen çıkışında ise o sağdaki boşluk hemen kayboluyor, yani yol iki aracın sığacağı kadar bir genişliğe düşüyor. Ben de, sağımdan gelip geçmeye çalışan hiç kimseye yol vermiyorum. Büyük ihtimalle böyle bir surum sonrası bunu kendine yediremeyen ''uyanık'' bir arkadaş yazdı cezayı.
Buraya kadar tamam da, bundan sonrası sinir bozucu. Eğer görüntü yok ise, fahri trafik müfettişinin yazdığı ceza, itiraz ederseniz %90 iptal ediliyor. İtirazın 2 yolu var, ya adliye ye gidip ilgili mahkemeye itiraz dilekçesi vermek, ya da Uyap'tan itiraz etmek. Ama Uyap'tan itiraz etmek için e-imza gerekli. Ve bunu devlet vatandaşa ücretsiz vermek yerine, para ile satılıyor. Peki satan devlet mi, hayır. Özel şirketler. Yanlış hatırlamıyorsam bir yıllık e-imza bedeli 700 lira gibiydi o zaman, ceza ise 713 lira. İşimizin en yoğun dönemi olduğu için, adliyede harcayacak vakitte yoktu,ödedim geçtim.
Daha bir hafta olmadı, itiraz ettiğim trafik cezası iptal edildi...
Antalya'da kasksız (resmi tabiri koruma başlığı olmadan) motosiklet kullanmaktan ceza yemişim. Ne ben, ne de motosiklet o tarih ve saatte Antalya'da değil iken (ki motosiklet Antalya'ya hiç teker basmadı) plakaya ceza yazmışlar.
e-imzam olduğu için UYAP'tan zahmetsizce itiraz ettim. Aslında biraz zahmetli çünkü Microsoft Office'te hazırladığınız dökümanı veya pdf gibi belgeleri Uyap döküman editörünün tanıdığı .udf formatına çevirmeniz gerekiyor. Halbuki UYAP içine farklı uzantıları tanıtsalar iş uzamayacak. Ayrıca karşı taraf kurum olduğu için Detsis sisteminden o kurumun kodunu gireceksiniz. (https://detsis.gov.tr/) Neyse biraz bilgisayar bilgisi olana kolay. Ücretsiz ve hızlıca dilekçe veriyorsunuz. Burada dikkat edilecek en önemli husus, cezanın yazıldığı kurum neredeyse, mutlaka o bölgedeki sulh ceza hakimliğine itiraz edilmesi gerekiyor. Örneğin ben Ankara'da yaşıyorum ama ceza Antalya'da yazılmış. Bu durumda Antalya Sulh Ceza Hakimliği'ne itiraz edilecek.
e-imzası olmayanlar aynı işlemleri en yakın adliyede fiziksel dilekçe vererek yapacaklar. Ama yine itiraz cezanın yazıldığı bölgedeki hakimliğe olacak.
Hocam yanlış anlamayın ama ben bazı konularda cezayı yiyenlerin savunmalarını inandırıcı bulmuyorum.
Birlikte çalıştığım bir mesai arkadaşım var defalarca aracıyla seyahat ettik ve nasıl bir trafik magandası olduğunu biliyorum.
Bir önceki aracında trafik müfettişinin biri buna haftada 3-4 ceza yazmaya başlayınca herkese mağduru oynadı müfettiş bana kafayı takmış dedi
Dedi de dedi.
Sonunda arabasını değişti herife ceza yazılması durdu.
Çünkü yeni arabası sıfırdı ve çok yüklü miktar borca girip aldı arabasına birşey olmasın diye okadar uslu kullanıyordu ki inanamazsınız
herife 1 sene boyunca hiç ceza yazılmayınca bu sefer gördünüz mü adam benim plakaya takıktı arabayı değişince hiç ceza gelmiyor demeye başladı
Tabi yemiyoruz