Uzun yolda konfor dönemi / Kadir Ecevit
-
Admin
İlk kez geçtiğimiz ekim ayında Köln Intermot Show'da yüzünü gösteren ve hakkında çok konuşulan BMW'nin 6 silindirli K 1600 GT ve GTL modelleri sonunda yollara çıkıyor. özellikle uzun seyahatleri seven motosiklet tutkunlarının merakla beklediği bu yeni motosikletleri yakından tanımak için Güney Afrika'da yapılan dünya lansmanına katıldım ve iki modelle de uzun bir yolculuğa çıktım. Cape Town'ın bol virajlı yollarında heyecanlı ve keyifli bir seyahatle K 1600 GT ve GTL modellerini test etme imkanı buldum.
Hacimli ve ağır yapıları nedeniyle ilk başta tedirginlik yaratan GT ve GTL, yola çıkar çıkmaz ne kadar dengeli, rahat ve kıvrak olduğunu hissettiriyor. BMW mühendislerinin beğenilen çizgilerinin ve kaliteli işçiliğin göze çarptığı bu yeni modeller, 6 silindirli motorun sağladığı titreşimsiz, yumuşak ve uyumlu sürüşle adeta otomobil konforu sunuyor.
K 1600 GT modeli daha sportif ve ergonomik, K 1600 GTL ise touring sınıfının yeni lüks motosikleti olarak öne çıkıyor. İki modelde de elektronik kumandayla ayarlanabilen ön camlar, rüzgârı kesiyor ve böylece yola sessiz ve konforlu bir şekilde devam ediyorsunuz. 319 ve 348 kg ağırlığındaki ağır sıklet motosikletlerin yakıt tüketimiyle ilgili merakınızı da hemen gidereyim. Motoru aynı olan iki motosikletle, 90 km hızla 100 km yol yaptığınızda 4.5 litre, 120 km hızla ise 5.7 litre benzin tüketiyorsunuz.
Şaft aktarmalı, 6 vitesli motosikletlerin seleleri, özellikle partneriyle seyahat etmeyi seven touring tutkunlarının hoşuna gidecek özelliklere sahip. Yüksekliği ayarlanabilir, ergonomik, geniş ve ısıtmalı selelerle, sürücü kadar yolcunun rahatlığı da düşünülmüş. Her iki modelde de, tekerleğin kaymasını engelleyip duruş mesafesini kısaltan BMW Motorrad'ın Integral ABS sistemiyle, DTC (Dinamik çekiş kontrolü) gibi özel donanımla üst seviyede sürüş güvenliği sağlanmış.
Motor ve şasileri aynı olan, son teknolojinin kullanıldığı iki modelde üç ayrı sürüş modu var: Rain (Yağmur) Road (Yol), Dynamic (Dinamik). Yol ve sürüş şartlarına göre ideal kullanım tercihinizi yapıp motorun çekiş gücünü değiştirebiliyorsunuz. Gazın ve motorun çok daha yumuşak tepki vermesi, tekerleklerin ıslak yolda kaymasına engel olmak için Rain, motorun çok daha kısa sürede hızlı tepki vermesini istiyorsanız Road, bu tepkileri daha etkili hissetmek için de Dynamik modu seçebiliyorsunuz.
K 1600 modellerinde adeta geleceğin kokpit sistemi dizayn edilmiş.
Bilgi ekranı da diyebileceğimiz, 5.7 inçlik renkli LCD ekranda ne görmek istiyorsanız, çoklu kontrol sisteminden onu seçiyorsunuz. Ekranı, isteğinize göre kontrol paneli, müzik çalar, şürüş modları ya da navigasyona çeviriyorsunuz. Ayrıca iPod, USB, MP3'le istediğiniz müziği de dinleyebiliyorsunuz
GECE SÜRÜŞÜNDE ÖNEMLİ ADIM
BMW'nin iki modele de uyguladığı heyecan uyandıran bir yeniliği daha var; Xenon farlara ve yerleştirilen sensörler sayesinde farlar yolu düz olarak aydınlatmaya devam ederek sürücüye geniş bir görüş alanı da kazandırıyor. K 1600 GT ve GTL mart ayı sonunda Türkiye'ye geliyor. K 1600 GT 30 bin 900 Euro, GTL ise 32 bin 900 Euro.
TEKNİK ÖZELLİKLER
BMW K 1600 GT-GTL
Motor: 6 silindir, 1649 cc
Maksimum güç: 160 Bg.
Maksimum tork: 175 Nm
Sele yüksekliği: 810-830 mm (GT) 750-780 mm (GTL)
Ağırlık: 319 kg. (GT), 348 kg (GTL)
Depo kapasitesi: 24 lt. Yedek depo: 4 lt.
Maksimum yolcu ve ağırlık taşıma kapasitesi: 221 kg.
Uzunluk: 2324 mm - Genişlik: 1000 mm





Kadir Ecevit Özoğlu
kozoglu@htgazete.com.tr
MOTO HABER - Kadir Ecevit Özoğlu’nun yazıları cumartesi günleri Habertürk Gazetesi’nin hafta sonu eki HT Cumartesi’de yayımlanır…
Reklamlar
-
Fuarda da inceleme şansım oldu. Çok çok güzel bir makine yapmışlar.
Her ne kadar 90km hızda giderken 4.5lt/100km yakıt tüketsede, bu motosikletin 32bin Euro fiyat etiketi ile satılması + bakım sonrası masrafları vb yine sınırlı sayıda insanın sahip olmasına sebeb olacaktır.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
O sınırlı sayıdaki sürücülerden olmak isterdim..Heyhat!!
-
Süper oturaklı, üstüne oturunca insana dünya turu yapmaya zorlayacak bi makina
-
Bahsi geçen Far sistemi "adaptive headlights" mükemmel birşey
-
GTL'nin Fuar fiyatı 60.000 TL imiş. Arkadaşımın anlattığına göre, fuarda cumartesi gün motoru Nisan başına teslim edebiliriz diyorlarmış Fuarın bitiminden 1 gün sonra teslim tarihi, satışların yoğunluğu nedeniyle, Eylül ayına kadar uzamış.
Ayrıca 60.000 TL'lik satış fiyatı, yaklaşık 55.000 TL olan 1200 RT ile kıyaslanınca makul sayılabilir. Tabi parası olana...
2012 Bmw F800gs

; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).
-
yalansız ufak bir oda kadar bu motorlar
xt125r>xt660r>dl650+ybr125>cbf1000>660 tenere
-
off ulan off....
(K)endini (A)sla (S)alak yerine (K)oyma
KULLANALIM...
-
benim 50cc scooter bundan daha cok yakiyo bu nasil bir adalettir
-
-
Helal adamlar yapmış yaa
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler
Yukarı Git