Motosiklet trafik sıkışıklığı ve yakıt tasarrufuna çözüm olabilir mi?
-
Admin
İstanbul’da her gün trafikte bulunan yaklaşık 1 milyon otomobilin yüzde 10′unun motosiklet kullanması durumunda günde 1 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanacağını belirtildi.
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Erokan Karakoç, İstanbul’da her gün trafikte bulunan yaklaşık 1 milyon otomobilin yüzde 10′unun motosiklet kullanması durumunda günde 1 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanacağını belirtti.
Karakoç, yaptığı açıklamada, Türkiye’de trafiğe kayıtlı toplam araç sayısının 15 milyon 724 bin 940′a ulaştığını, bu araçların yüzde 50,3′ünü otomobil, yüzde 16,2′sini kamyonet, yüzde 15,7′sini motosiklet, yüzde 9,2′sini traktör, yüzde 4,6′sını kamyon, yüzde 2,5′ini minibüs, yüzde 1,4′ünü otobüs, yüzde 0,2′sini ise özel amaçlı taşıtların oluşturduğunu kaydetti.
Araç sayısındaki artışa paralel olarak Türkiye’de trafik sorununun da büyüdüğünün altını çizen Karakoç, bu nedenle bireysel ulaşımda bir otomobilin üçte biri kadar yer kaplayan ve aynı oranda daha az egzoz gazı çıkaran motosikletlerin teşvik edilmesi gerektiğini vurguladı.
Karakoç, şöyle devam etti:
”Akaryakıt zamlarının toplumun birçok kesimini etkilediği bu günlerde motosiklet buna da çözüm olacak. Çünkü bir motosiklet trafikte bir otomobilin sadece üçte biri kadar yakıt tüketir. İstanbul’da her gün trafikte bulunan yaklaşık 1 milyon otomobilin yüzde 10′unun motosiklet kullanması durumunda günde 1 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanır.
Getireceği ortalama zaman kazancı ise günde 200 bin saat olacak. Dünyanın birçok ülkesinde yaşanan ekonomik sorunların ülkemize aksetmemesi için alınacak önlemler içerisinde kazançlı ulaşım seçeneği olarak motosikletin gündeme getirilmesi ve kullanımının desteklenmesi gerekir.”
Belçika’da yapılan bir araştırma hakkında bilgi veren Karakoç, ”Leuven Transport & Mobility tarafından Brüksel’in en işlek caddelerinin birinde yapılan bir araştırmaya göre araç sürücülerinin yüzde 10′u motosiklet ya da skuteri tercih ederse trafik sıkışıklığı yüzde 40 azalıyor” dedi.
Avrupa Komisyonu’nun, emisyonların azaltılması ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi amacıyla ulaşımda yeni bir kültürün geliştirilmesinin arayışı içerisinde olduğuna işaret eden Karakoç şunları ifade etti:
”Çözümün bir parçası olarak da motorlu iki tekerlekliler görülüyor. Son yayınlanan ‘White Paper on Transport / Ulaşımda Beyaz Sayfa’ dergisinde, ulaşımdaki bireysel gereksinimler ile taşımanın daha etkili hale getirilebilmesi için bir denge kurulması hedefleniyor. Yapılan araştırmada tüm işe gidiş gelişlerde motorlu iki tekerleklilerin kullanılması durumunda trafik sıkışıklığının ortadan kalkacağını belirtiyor.
Zaten Transport & Mobility Leuven ve Leuven Üniversitesi’nin yaptığı araştırma da bunu doğruluyor. Motosiklet kullanımı, trafik sorununu çözmek için kesinlikle en gerçekçi ve ekonomik çözüm olarak ortaya çıkıyor. Günlük olarak Belçika önceliğinde trafikte kaybedilen süre 15 bin saat ve bu kayıp süreden tasarruf edilmesi durumunda günlük yaklaşık 350 bin avroya eşdeğer bir ekonomik kaybın önüne geçiliyor.”
Kaynak: AA, Haber7
Reklamlar
-
Motorsiklet artışı ve otomobillerin azalmasıyla trafik sıkışıklığıda azalacaktır.Ancak,daha dikkatli araç kullamayı gerektiriyor.çünkü,motosiklet sürerken mesaj yazmaya yada telefonla konuşmaya çalışan trafik canavarları var.
Kontrolsüz hız,hız değildir
-
Peki bu durum zincirleme olarak önce petrol şirketlerini sonra petrolden vergi alan devlet-hükümeti rahatsız etmeyecek mi ? Malum her şey rant üzerine dönüyor..
-
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Peki bu durum zincirleme olarak önce petrol şirketlerini sonra petrolden vergi alan devlet-hükümeti rahatsız etmeyecek mi ? Malum her şey rant üzerine dönüyor..
Hayır etmeyecek, çünkü böyle bir hayal rant çevrelerinin akıllarının uçlarına şüphe düşürecek kadar bile gerçek olmaya yaklaşamayacak(Cümle biraz kastı galiba ).
Arada sırada bazı kesim ve kimseler neden hala çıkıp böyle açıklamalar yapıyorlar anlam veremiyorum. Sokaktaki adamın motosiklete bakışını, sıkışık trafikte bile arabadaki rahatlığını hiç mi görmüyor bunlar? Bunları kime anlatıyor bu sayın yetkili, hayret ediyorum.
Bırakın insanlara motor-araba kıyaslamasını yaptırmayı, empati kurdurmayı, sadece aslında ehliyet almanın/trafiğe çıkmanın ne kadar ciddi bir olay olduğunu düşündürebilirseniz ne mutlu size...
-
İspanyada 2 amaçla motosiklet sürücüleri teşvik ediliyor:
1-trafikteki araçları azaltarak trafiği rahatlatmak,
2-enerji tasarrufu sağlamak.
15 milyon motorlu aracın trafiğe kayıtlı olduğu bir ülkede bu,ciddi rakkamlara tekabül ediyor.
Bunun için 50 cc. ye kadar olan motorlarda ehliyet aranmıyor.Motorlara özel yol yapılıyor(bisiklet yolu gibi)ayrıca ispark muadili parklarda ücretsiz park edilebiliyor.
Darısı benim de ülkeme....!!
-
2007 model 150cc tek silindirli motorum 100 km'de 4 lt benzin yakıyor. 4x4.36 TL = 17.44 TL
1993 model 1500cc 4 silindirli aracım ise 100 km'de 10 lt lgp yakıyor. 10x2.45 TL = 24.50 TL
Yakıt değerleri ortalama olarak her motor ve araçta aynı olduğuna göre, ben üçte biri kadar yakıt tüketimi göremiyorum.Yarı yarıya bile değil! Today50 ile 4.0 litre motorlu Cherokee kıyaslaması yapmazsak tabi...
-
Carbon adlı üyeden alıntı
2007 model 150cc tek silindirli motorum 100 km'de 4 lt benzin yakıyor. 4x4.36 TL = 17.44 TL
1993 model 1500cc 4 silindirli aracım ise 100 km'de 10 lt lgp yakıyor. 10x2.45 TL = 24.50 TL
Yakıt değerleri ortalama olarak her motor ve araçta aynı olduğuna göre, ben üçte biri kadar yakıt tüketimi göremiyorum.Yarı yarıya bile değil! Today50 ile 4.0 litre motorlu Cherokee kıyaslaması yapmazsak tabi...
Güzel kardeşim; araban lpg li olmasa o değer 43 kuruş yapacak km de. Sonuçta senin araban 10 lt yakıyor. Peki bir cbf 150 ne kadar yakıyor? 2.5-3 litre. Üçte birinden daha az yani değill mi? Hem arabayla aynı yaksa dahi trafik sorunun yok
-
Carbon adlı üyeden alıntı
2007 model 150cc tek silindirli motorum 100 km'de 4 lt benzin yakıyor. 4x4.36 TL = 17.44 TL
1993 model 1500cc 4 silindirli aracım ise 100 km'de 10 lt lgp yakıyor. 10x2.45 TL = 24.50 TL
Yakıt değerleri ortalama olarak her motor ve araçta aynı olduğuna göre, ben üçte biri kadar yakıt tüketimi göremiyorum.Yarı yarıya bile değil! Today50 ile 4.0 litre motorlu Cherokee kıyaslaması yapmazsak tabi...
Senin 150 motor içiyor sanki .Cbr 125 le kasmadan 2.8-2.9 lt/100km yakıt yakıyorum. 2.9*4.36= 12.6 kuruş
1.6 benzinli VW arabamda istanbul trafiğinde tam 10 litre(akıcı yolda 8.0-8.5) yakıyor yani motorumun üçbuçuk katı
Motosiklet kültürü otursa ve motosiklet yolları ve şehir içinde park yerleri yapılsa Avrupa gibi yani motordan inmek için hiçbir sebep göremiyorum
-
gdr 600 suzuki ile 4 lt ile 100 km yol yapıyorum ve 42 km mesafeyi 35 dakikada geçiyorum(güneşli-çekmeköy), aynı durum dizel araba da 4 lt 5.5 lt 100km ortalaması ile geçiliyor ve sürüş süresi, 2saat 20 dakika.
motosiklet sürüşü de kurya tipi değil adam gibi sürüştür, yavaş temkinli aynalara kendini gösterek emniyet şeridinden ortalama 40 km gibi hız ile
ben her durumda bu şekilde motosikleti tercih ediyorum. saat 18:00 de ofisten çok 20:30 da evde ol(kaza vs yoksa) motosikletle 6:40 evdesin
-
adam 20 bin liraya motor alacağıma miss gibi arabamı altıma çekerim gezerim diyor halbuki o 20 binliralık motor 15 bin lira olsa ...
-
Devlet vergileri dusursun, motosiklet satisinda patlama olur. Fakat ayni indirimi otomobilde de yapmak zorunda kalacaktir ki bu durumda otomobil satislarinda da patlama olur!
-
Dünya üzerinde neredeyse her ülkeye bir ziyaretim oldu ve belli bir vakitte geçirdim.Şehirlerin içinde araba kullanmak irrasyonel bir davranıştır.Avrupa gibi ileri medeniyetlerde insanlar şehir içinde bisiklet ve scooterları tercih ederler.Doğuya kaydıgımızda bu araba ve motosiklete dönüşüyor.Gelişmişliğin göstergesi bisiklettir bunu asla unutmayın.
-
yok o 20 binlik motor öyle kalsın. yoksa motorcuların %80 apaçi olur valla. adamlar çin çan motorlarla neler yapıyor. 1000 cc liklerle ne yaparlar hayal etmek istemiyorum.
almanya da şehir içi 55 km/sa gidemezsiniz. kesindir kuraldır. polis görmese bile yoldakiler sizi şikayet eder. türkiyede ise ne verdiyse basmak moda. cezaların caydırılığı yok. şehrin ara sokaklarında çoluk çoçuğun oynadığı yerlerde 100 ile gidenler gördüm. araba da morotsiklette kamyonda kurala uymuyor. trafikte ölümüne giden kamyon gördüm plakasın aldım şikayet ettim. sonuç yok. adama ceza kesmediler.
önce topluma 50 km/sa alıştırmak lazım. sonra motosikleti alıştırmak lazım. bunun için kanun lazım yasa lazım. bunun içim milletini düşünen milletvekili lazım. ee sanırsam bundan sonrası hayl oluyor galiba. neyse avrupa birliğine girersek mecbur herkes tek standarta gelecek..
-
150cc motorumun vergisi yıllık 84 tl.1400cc opel astra 94 model arabamın vergisi de 84 tl.devlet motosikletlerden vergi almasa,onun yerine bu vergileri otomobillere eklese.motosikletlerin kullanımına teşvik olmaz mı?.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler