Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklette motor hacmi arttıkça kalite de yükselir

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Başkanı Ali Erokan Karakoç, Türkiye’de satışların yüzde 95’ini motor hacmi 125cc’ye kadar olan düşük fiyatlı motosikletlerin oluşturduğunu söyledi. Karakoç, “Motosiklette motor hacmi arttıkça kalite de yükselir. Yüksek kalitede motosiklet alınması için ÖTV düşürülmeli.” dedi.

    Motosiklet kullanımının yaygınlaşması için çalışmalar yapan MOTED Başkanı Ali Erokan Karakoç, açıklamasında, yüzde 37’ye ulaşan ÖTV’den dolayı Türk halkının 250cc ile 750cc arasındaki motosikletleri pek tercih etmediğini ifade etti. Karakoç, bu gruptaki motosikletlerin satışlarının artması için ÖTV oranının kademeli olarak yüzde 16’ya çekilmesi gerektiğini söyledi.

    Geçtiğimiz Şubat ayında motor hacmi 250cc’ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranının yüzde 22’den yüzde 8’e indirildiğini hatırlatan Karakoç, “Aynı çalışmanın ÖTV oranı yüzde 37 olan 250cc ile 750cc arasındaki motosikletler için de yapılmasını istiyoruz.” diye konuştu. Türkiye’de geçen yıl 135 bin motosiklet satıldığını ifade eden Karakoç, şöyle devam etti:

    “Satılan bu motosikletlerin yüzde 95’ini motor hacmi 125cc’ye kadar olan modeller oluşturdu. Yani Uzakdoğu’dan ithal edilen, fiyatı da 1.500-3.000 TL arasında değişen motosikletler. Avrupa ülkelerinde ise durum tam tersi. Avrupa’da toplam motosiklet satışlarının yüzde 75’lik bölümünü 125cc ve üzeri motor hacmine sahip motosikletler oluşturuyor. Onların da satış fiyatı 10.000 - 40.000 TL arasında değişiyor. Ayrıca, Avrupa ülkelerinde 125cc ve üzeri motor hacmine sahip motosikletlerden ÖTV alınmıyor.”

    Türkiye’de de motor hacmi 750cc’ye kadar olan tüm motosikletlerde ÖTV oranının kademeli olarak yüzde 16’ya çekilmesi gerektiğini söyleyen Ali Erokan Karakoç, “Özellikle bireysel ulaşımda işlerine gitmeye çalışanlar tarafından kullanılacak kalitede olan 250cc-750cc sınıfı motosikletlere yapılacak ÖTV indirimi sayesinde satışlar artacak. Bu sayede de trafikteki yoğunluk büyük oranda azalacak.” şeklinde konuştu.

    250cc-750cc sınıfı motosikletlerin genelde uluslararası markalar tarafından üretildiği ve Türkiye’ye ithal edildiğini belirten Başkan Karakoç, “Ancak bu sınıf motosikletlerin kullanımına yapılacak teşvik, söz konusu markaların Türkiye’ye daha fazla yatırım yaparak bu araçları üretmelerini de sağlayacak. Euro4 ve üzeri emisyon uygulamaları 300cc’lik ve üzeri motosikletlerde daha verimli olduğundan yine bu hacim grubu için önümüzdeki dönemde hem yerli üretim ve ihracat hem de ithal mamuller için bir ayarlama yapılması kaçınılmaz olacak.” açıklamasında bulundu.

    Kaynak: Bugün


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Haziran 2011
    Şehir
    florya
    Motosikleti
    cygnus rs
    dalga dalga % 50 ye kadar çıkacak,tenceredeki kurbağadan farkımız kalmadı

  3. #3

    Üyelik
    07 Eylül 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kymco downtown300i - Honda Silverwing600 ABS
    Motosiklet eğitim merkezlerinin parmakla sayılacak kadar az olduğu bir ülkede, ÖTV 'nin düşürülmesi sadece firmaların işine yarar.. 125cc-150cc bir motorla 130-140km hız yapabilme mücadelesinde hala bizim ''türk milleti''
    250cc ve üstü motorlarda ÖTV düşürülse ne olacak? motosiklet konusunda bilinçli bir toplum olacakmıyız acaba? bugün 18-20 yaşlarında, bir sigortalı iş bulup (sağ olsun bankalarımız) anında kredisini çeken bir çok genç hemen bir araba çekiyor altına, ÖTV düşünce yarın bu iş motosiklet alımı için olacak. belki trafik yoğunluğu azalacak,belki kalite artacak belki de çinli motorlardan kurtulacağız çoğumuz ama trafik kazaları yine artacak.daha da çoğalacak.
    shoei arai v.s. kasklar yine bin tl olacak, bizim türk milleti yeni aldığı motoruyla öncelikle gidip 20 soruluk motor ehliyet sınavına katılacak ,allaha emanet gidip a2 ehliyetini kolaylıkla alıp 50 tl'lik kaskını da satın alıp 500cc motorlarla yollara çıkacak ... sonuç?????? çokmu abarttım ya da saçmaladım?
    hakkımızda hayırlısı olsun. bu arada herkese iyi bayramlar.30 ağustos zafer bayramımızda kutlu olsun. güzel yarınlar..

  4. #4

    Üyelik
    20 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CBR 250 R
    Alıntı boudberg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet eğitim merkezlerinin parmakla sayılacak kadar az olduğu bir ülkede, ÖTV 'nin düşürülmesi sadece firmaların işine yarar.. 125cc-150cc bir motorla 130-140km hız yapabilme mücadelesinde hala bizim ''türk milleti''
    250cc ve üstü motorlarda ÖTV düşürülse ne olacak? motosiklet konusunda bilinçli bir toplum olacakmıyız acaba? bugün 18-20 yaşlarında, bir sigortalı iş bulup (sağ olsun bankalarımız) anında kredisini çeken bir çok genç hemen bir araba çekiyor altına, ÖTV düşünce yarın bu iş motosiklet alımı için olacak. belki trafik yoğunluğu azalacak,belki kalite artacak belki de çinli motorlardan kurtulacağız çoğumuz ama trafik kazaları yine artacak.daha da çoğalacak.
    shoei arai v.s. kasklar yine bin tl olacak, bizim türk milleti yeni aldığı motoruyla öncelikle gidip 20 soruluk motor ehliyet sınavına katılacak ,allaha emanet gidip a2 ehliyetini kolaylıkla alıp 50 tl'lik kaskını da satın alıp 500cc motorlarla yollara çıkacak ... sonuç?????? çokmu abarttım ya da saçmaladım?
    hakkımızda hayırlısı olsun. bu arada herkese iyi bayramlar.30 ağustos zafer bayramımızda kutlu olsun. güzel yarınlar..
    olayı mükemmel açıklamışsın ötv nin düşmesini kim istemez ama öncelik türkiyede motorsiklet sürücülerinin büyük çoğunluğunun sürüş teknikleri ile ilgili eğitim almasını teşvik etmek lazım

  5. #5

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    Türkiye’de de motor hacmi 750cc’ye kadar olan tüm motosikletlerde ÖTV oranının kademeli olarak yüzde 16’ya çekilmesi gerektiğini söyleyen Ali Erokan Karakoç, “Özellikle bireysel ulaşımda işlerine gitmeye çalışanlar tarafından kullanılacak kalitede olan 250cc-750cc sınıfı motosikletlere yapılacak ÖTV indirimi sayesinde satışlar artacak. Bu sayede de trafikteki yoğunluk büyük oranda azalacak.” şeklinde konuştu.
    İşe gitmek için kullanılan motora commuter denir benim bildiğim. Küçük hacimli motorların tamamının kalitesiz olduğu da doğru değil.Bence moted başkanı kendine yontacak bir açıklama yapmış daha çok. Ben yüksek hacimli motorlardan daha fazla vergi alınmasını da daha fazla ötv alınmasını da destekliyorum.

  6. #6

    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbr 125r - Hysoung 250R
    Motorda cc arttıkça kalite elbetteki yükselecektir ama malum Türkiye şartlarında yaşadığımız için önce yakıt tüketimi artar daha sonra servis bakım ücretleri ve en son olarakta kalitenin yükseldiğinin farkına varırız. Fakat benim kişisel görüşüm motorun hacmi ile ilgili değil ne zaman nerede kullandığınla alakalıdır. Örnek veriyorum altında racing bir motorla patika yollara girdiğinde hangi kaliteden söz edeceksin ki?
    [B]Pırasanın piştiği günlerde masada 3 kişi olurduk çocukken. ben, annem bir de oklavası.[/B]

  7. #7
    flying hellfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Istanbul Atasehir
    Motosikleti
    Keeway SL 150 / Aprilla Pegaso 650
    Bende MOTED baskaninin bu aciklamasini tamamen kendine yontulmus bir aciklama olarak goruyorum. OTV'yi dusurun, biz de daha fazla motor satalim der gibi.

    OTV'nin kesinlikle dusurulmesi lazim, bunda hemfikiriz, ancak ben her zaman, sehir icinde dusuk ccli motorlarin kullanilmasindan yanayim.

  8. #8

    Üyelik
    27 Mart 2011
    Şehir
    yozgat
    Motosikleti
    JAWA 250 CEYLAN
    hayırlısı olsun. Bu devirde jawa ve planetten sağlam motor yok. Şimdi hepsini cin üretiyor.

  9. #9

    Üyelik
    02 Ağustos 2011
    Şehir
    Bursa/Gemkik
    Motosikleti
    MARLEY XPR 650-S Frenler ortada çift ayak kaliper
    Motosiklet amacına uygun alınıp,kullanılmalı. Şehir içinde işine gidip,gelme amacıyla kullanılacaksa,küçük hacimli motorlar hem yakıt ,hem bakım masrafları açısından elverişlidir. Güçlü ve pahalı motorlar ile şehir trafiğinde,dur-kalk,devamlı vites değiştir, istediğin süratte gidememe güçlü motora eziyetten başka bir şey değildir.

  10. #10
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    çok önemli bir konu değil bi<z her konuda uydururuz herşeyi 125 cc motorla 500 cc motoun yabtığı hızı yakalamak için ne gerekiyorsa yaparız allah yardımcımız olsun
    05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport

  11. #11
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    125 ve 150 cc ile 500 ve üzerı cc ler arasındaki bağı nasıl ötv üzerınde kuruyor anlamadım sanırım zengın kesım atıyorum 20 bın tl verırken motoruna verdiği vergı canını sıkıyor .yanıi şimdi ötv hiç alınmasa devlet tarafından yıne değişen olmayacakkı benım sınıfımdakı gelıre sahıp bır ınsan kullanım ve benzın malıyetlerı sebebı ile yıne gıdıp 125 yada 150 cc alacak pekı zengının umurundamı 4 sılındırlı benzın canavarınıalırken verdiği ötv mı canını sıkıyor .Ben ötv nın inmesı hatta alınmaması yada cuzi alınması tarafındayım fakat anlatmak istedığım ötv olmasa yada az da olsa bızım için değişen yıne olmayacak 150 cc devammmm

  12. #12
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900
    arkadaşlar adam 250 cc altı motorların vergisi artsın dememiş ki sadece 250cc üstü motorlarda vergi azaltılsın demiş. Dileyen gene gitsin 100cc alsın ki öyle olur zaten. Vergisi düşsün de isteyen istediği motora rahatça ulaşsın. Sıfır alan ucuza alsın, fiyatındaki düşüş 2. ele yansısın, bütçesi kısıtlı olan 2. elde güzel motor bulsun! Büyük cc "0" motor satış rakamları o kadar azki piyasaya yeni motor girmiyor, bayiler kapatmak zorunda kalıyor. İnanır mısınız koca antalya merkezde ki motor sezonu nerdeyse hiç bitmeyen bir memleket, honda bayisi yok satış yapan.
    07 EEE 31

  13. #13

    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Runner St 200
    dostum çok saçmalışsın örnek benim 10bine aldığım runner 1.1.11 tarihinde şuan ötv düştü euro yükseldi hayla 10bin bu 250 üstü ötv düşşede fazla birşey ifade etmez =)
    [B]2009 Ybr / 2011 Runner [/B]

  14. #14
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    CC yükseldikçe kalite artıyor ama eğitimin ve alt yapının eksikliği de ortaya çıkıyor....Yüksek cc her zaman yüksek riski beraberinde taşımıyormu. ??????.
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  15. #15
    Grhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Demir At
    Motosikletin alış fiyatı vergilerden dolayı yükseliyorda asıl maliyet işletme, yani kullanım giderleriyle iyice can sıkıcı haye geliyor. 100 km'de ortalama 4 litre yakan motosikletim eğer saçma sapan uyduruk vergiler olmasa idi aynı yakıtı yakacak ama bana maliyeti en az %60 daha az olacaktı. Yakıttakı vergiler kalkmadıkça bizim beygirler arpayı tatsız yemeye devam edecek...

  16. #16
    ezme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yamaha XSR 900
    cbr1100 xx tabiki bazı riskler artacak ama motosiklet meraklısı bazı genç arkadaşlar motor modeli markası vermeyeyim ama 125cc motorların orasını burasını oynayıp 140 kmlik hızlara çıkarıyor şimdide! fabrikaları ona göre fren, amortisör hatta lastik seçimi yapıyor ama bizim arkadaşlar sadece beygir gücünde modifiye yapıyor! nacizane sana soruyorum senin motor mu güvenli olur o hızlarda yada bahsettiğim bir motor mu? Birde sadece işin performans bölümüne takılmamak lazım ya chopper binen yada binmek isteyen adam n'apsın? elle tutulur modeller 750-800 cc'den başlıyor. Ben yasaklama tadında vergi olacağına; herkes istediği motora ulaşmasını ama en azından herkes sürücü kurslarında adam gibi eğitilerek(bilekten vitesli 60 model vespalarla değilde adam gibi motorlarla onu da sadece sınavda geçecek kadar değil)ve olabilecekler hakkında bilinçlendirilerek trafiğe çıkmasını yeğlerim.
    yakıt ve euroya girersek mevzuu daha da derinleşecek
    07 EEE 31


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler