Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Devrilmeyen "MOTOSİKLET" Türkiye'de üretilecek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Emre Özpeynirci'nin duyurduğu habere göre Hollandalı Carver markasının devrilmeyen aracı Türkiye'de üretilecek. Aralık ayında Türkiye'de satışa sunulacak 3 tekerlekli elektrikli bir motosiklet olan Carver, kompakt boyutları ve 1+1 oturma düzeniyle tam bir yetişkin oyuncağı.

    Hollandalı Carver’ı rakiplerinden ayıran en büyük özelliği ise Dinamik Araç Kontrolü (Dynamic Vehicle Control) sistemi sayesinde virajlarda belli bir açıda yana yatabilmesi ve böylelikle çok daha güvenli ve stabil bir sürüş deneyimi sağlaması.

    100 ve 130 km menzile sahip 2 versiyonu ile kargo seçeneği de olan aracın Türkiye fiyatının 500 bin TL bandında olması bekleniyor.

    Ama daha da önemlisi Carver'ın Türkiye temsilcisi olan Gürses Grubu tarafından ülkemizde üretilmesi de gündemde.

    Yılda en az 2 bin adetlik üretim söz konusu.

    Kaynak: Emre Özpeynirci













    19051919 ve cbr1100 xx bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Bununla trafikte fakir sümüğü gibi ezerler adamı. Burası Türkiye.
    fatih.met, espresso, M.balibey ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Şaka maka çok tatlı viraj alıyor. Lakin önde tek teker var ve direksiyonu da araba direksiyonu gibi. Bu kontra olayları nasıl oluyor acaba?
    cbr1100 xx ve M.balibey bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Eskiden Carver One diye bir benzinli modelleri vardı, Daihatsu muydu neydi motoru.
    Richard Hammond kullanmıştı, şimdi tekrar izledim hatırlamak için, az güç uygularsan çok az yatıyor ve lastik dönüyor çok güç uygularsan devrilyor falan diyordu. Tek tekere normal direksiyonu ters bağlamışlar heralde diyecektim, yazarken düşündüm yine çıkamadım işin içinden. Direksiyon sadece ön tekere değil ön kasayı sağa sola yatıran bir hidrolik sisteme bağlı anladığım kadarıyla, motosiklet gibi doğal sonuç olarak değil bu sistemin devirmesiyle devriliyor gibi.

    Avrupa fiyatı KDV'siz 12bin EUR S+ modelinin. Çok pahalıya gelir. 70 litre bagaj alanı diyor ama sürücü+yolcu+bagaj toplam 170kg yükleme kapasitesi var.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bunun hedef kitlesi zaten motosiklet kullanıcıları değildir.
    küçük bir şey olsun ama araba gibi rahat olsun şehir içinde sağa sola gideyim diyenler için yapmışlardır.

  6. #6
    mertowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    X-MAX 300 ABS , TVS Jupiter 125
    admin Merhaba,

    Dün sabah Haberler - Son Haberler bölümü altına yeni başlık açarak bu haberi paylaştım ancak moderatör onaylamadığı için konu başlığım yayımlanmadı. Bu başlığı neden onaylamadınız? Bu açmış olduğum başlığı onaylamadan Son Haberler bölümüne 2 adet yeni konu açtınız. Siyasi kişileri ilgilendiren haberleri yayımlamıyor musunuz?

    Bir tane motokurye ölmüş, bu haber sizce motosiklet.net forumunu ilgilendirmiyor mu?


    espresso, Cyan, tecrube0 ve 6 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı mertowski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    admin Merhaba,

    Dün sabah Haberler - Son Haberler bölümü altına yeni başlık açarak bu haberi paylaştım ancak moderatör onaylamadığı için konu başlığım yayımlanmadı. Bu başlığı neden onaylamadınız? Bu açmış olduğum başlığı onaylamadan Son Haberler bölümüne 2 adet yeni konu açtınız. Siyasi kişileri ilgilendiren haberleri yayımlamıyor musunuz?

    Bir tane motokurye ölmüş, bu haber sizce motosiklet.net forumunu ilgilendirmiyor mu?


    https://r.resimlink.com/1zM8PkN_.jpg
    Allah belasını versin....Kurye arkadaşımıza ALLAH tan rahmet ailesine başsağlığı diliyorum....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------

    Almanyada hollandada yada herhangi bir avrupa ülkesinde ölümlü trafik kazasında serbest bırakılma olur mu acaba ????
    fatih.met, tommygun ve M.balibey bunu beğendiler.
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  8. #8
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Motosiklet değil triportör :D Zamanında bir yeşilçam filminin birinde denk gelmiş ve oradan öğrenmiştim.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    [QUOTE=killingroad;4758403]Tek tekere normal direksiyonu ters bağlamışlar heralde diyecektim, yazarken düşündüm yine çıkamadım işin içinden. Direksiyon sadece ön tekere değil ön kasayı sağa sola yatıran bir hidrolik sisteme bağlı anladığım kadarıyla, motosiklet gibi doğal sonuç olarak değil bu sistemin devirmesiyle devriliyor gibi./QUOTE]

    Rahat hissetmesi için yatış açısının sadece direksiyon açısına değil, hıza da bağlı olması lazım. Bu da ucuz olmayan elektromekanik bir sistem demek...

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    [QUOTE=hasmet;4758441]
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek tekere normal direksiyonu ters bağlamışlar heralde diyecektim, yazarken düşündüm yine çıkamadım işin içinden. Direksiyon sadece ön tekere değil ön kasayı sağa sola yatıran bir hidrolik sisteme bağlı anladığım kadarıyla, motosiklet gibi doğal sonuç olarak değil bu sistemin devirmesiyle devriliyor gibi./QUOTE]

    Rahat hissetmesi için yatış açısının sadece direksiyon açısına değil, hıza da bağlı olması lazım. Bu da ucuz olmayan elektromekanik bir sistem demek...
    Richard Hammond ya da diğer bi izlediğim Hollandalı biri şimdi karıştırdım, yatış açısı steering açısına değil, ne kadar güç uyguladığınıza bağlı falan demişti. Değişik bişey belli.
    hasmet bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Renault Twizy ile aynı kütleye sahip gibi görünüyor , o halde üç teker olup yatmasına ne gerek var , hani kapısı falan olmasa eyvallah motosiklet hissi verecek derdim ama kapalı iç mekanı olan bir taşıtın motosiklet gibi viraj dönmesi bana hem itici görünüyor hemde emniyetsiz hissettiriyor , dört tekerlekli Twizy çok daha iyi bir tasarım..
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    mertowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    X-MAX 300 ABS , TVS Jupiter 125
    Alıntı mertowski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    admin Merhaba,

    Dün sabah Haberler - Son Haberler bölümü altına yeni başlık açarak bu haberi paylaştım ancak moderatör onaylamadığı için konu başlığım yayımlanmadı. Bu başlığı neden onaylamadınız? Bu açmış olduğum başlığı onaylamadan Son Haberler bölümüne 2 adet yeni konu açtınız. Siyasi kişileri ilgilendiren haberleri yayımlamıyor musunuz?

    Bir tane motokurye ölmüş, bu haber sizce motosiklet.net forumunu ilgilendirmiyor mu?


    https://r.resimlink.com/1zM8PkN_.jpg
    Bu kadar zaman geçti. Yaptığınızdan utanıp siz açsaydınız bari konuyu. Forum kullanıcılarına saygınız yok anladık, ölen moto kuryeye de mi saygınız yok?!
    fatih.met, DickName, Beto87 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka maka çok tatlı viraj alıyor. Lakin önde tek teker var ve direksiyonu da araba direksiyonu gibi. Bu kontra olayları nasıl oluyor acaba?
    kontra tekniği bir çok videoda yanlış anlatılıyor, yanlış olduğunu söylediğimiz halde bizleri ikna etmek için bu direksiyon kontra tekniğini kanıtlamak adına profesyonel bir uygulama yapmışlardı, motosiklete 2 tane gidon yapmışlardı, bir tanesi normal gidon ve diğeri ise şasiye sabit olarak bağlı yani direksiyonu döndürmeyen bir gidon...

    keşke o videoyu bulabilseydim de paylaşsaydım da görseydiniz adamın nasıl da manipülasyon yaptığını, kısaca açıklayayım; adam kawasaki renklerini taşıyan 600 yada 1000 lik bir motoru sürerken ayağa kalkıyor ve sabit gidondan tutunurken bütün yükünü sağ ayağına veriyor ve motor sağa dönmüyor, sola veriyor motor yine dönmüyor... bunun sonucunda diyor ki "motosiklete vücut ağırlığı ile yön veremezsiniz, motosiklete seri yön vermek için en etkili yöntem direksiyona verilen kontradır" ve direksiyonu it çek muhabbetlerine giriyor...

    abiler, bu tehlikeli bir şey, bu olayın mekaniği öyle işlemiyor. Ben ellerimi kullanmadan motoru da yatırıyorum bisikleti de yatırıyorum ve adamın videoda yaptığı gibi sağ yada sol peglere ağırlık da vermiyorum... kalça hareketi ile yatırıyorum motoru ve herkese denemesini öneririm diyeceğim ama zaten bunu yapıyorsunuz fakat herkes farkında olmayabiliyor.

    not: karda ve buzda motosiklet süren biri olarak bu direksiyona kontra verme olayının tehlikesini göstermeye çalışıyorum, kontra elle verilirse ön teker yola tutunmayı bırakabilir. bakın işin tehlikesini görmeniz için Zafer Akçay'ın videosunu paylaşacağım.. 42. saniyeye dikkat edin, o yolun 0 derecelere yakın bir havada o şekilde direksiyona kontra verilerek dönüldüğünü düşünün. ön tekerin yolu bırakma riskini arttıran bir eylemdir bu. kontrayı vücut ile yaptığınız zaman hem merkez kaç kuvvetini doğru kullanmış ve konumlanmış olursunuz hem de ön tekerdeki baskı az olacağı için kayma ve düşme riski az olur.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------

    Alıntı mertowski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar zaman geçti. Yaptığınızdan utanıp siz açsaydınız bari konuyu. Forum kullanıcılarına saygınız yok anladık, ölen moto kuryeye de mi saygınız yok?!
    forumlarda yöneticiler satılmış olabiliyor, ben DH forumda üyeliklerimi sildim, yani milleti kışkırtık kendine küfrettiren biri var ve sonra dava açıp parasını alıyor milletin, yıllardır yapıyor bunu ve o forum bu üyeyi barındırıyor. siyasi konularda tanıdığım bazı üyeleri hiç sebep olmaksızın seçim sonrasına kadar yasakladıklarını gördüm.

    yani forum yöneticilerinin bazıları bir taraflara hizmet edebiliyor ve diğer yöneticiler bunu fark edip icabına bakabilirler ama biz yönetimin içini tam görmediğimizden dolayı hiç bir şeyden haberimiz yok.

    bu yıllardır milleti kışkırtıp kendine sövdüren üye yine bir konu açtı, konu kabak gibi ortada, resmen birilerini sinirlendirip kendine küfür etmek için açtığı belliydi... bende dayanamayıp üyeyi tehdit ettim, dedim belki dava açarsa izini bulur vururum onu diye düşündüm. ona yaptığım tehdit halen duruyor fakat dava falan gelmedi. o millete dava açan elemanın deli raporu varmış.. DH foruma üye olan bir arkadaşım var, o söyledi bana. haikaten millete dava açıp para aldığını ondan öğrendim.

    yani rahatımız bozulsun istemiyoruz, güzel bir ortam ve güzel bir dünya istiyoruz, çevremizdekilerin de yüzü gülsün ki bizde mutlu olalım modundayız hepimiz, gelişen insanlık medeniyeti istiyoruz. tüm dünya olarak kötülüğün son bulması için kimi zaman emek veriyoruz ve böyle gidecek işte... fırsat oldukça ve ilham geldikçe kötüler ile mücadeleye devam.

    ama benim pek gücüm yok, zaten pek etkim olduğunu da sanmıyorum, tartışmaktan da sıkıldım. sildim o forumdan üyeliklerimi...
    mertowski bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontra tekniği bir çok videoda yanlış anlatılıyor, yanlış olduğunu söylediğimiz halde bizleri ikna etmek için bu direksiyon kontra tekniğini kanıtlamak adına profesyonel bir uygulama yapmışlardı, motosiklete 2 tane gidon yapmışlardı, bir tanesi normal gidon ve diğeri ise şasiye sabit olarak bağlı yani direksiyonu döndürmeyen bir gidon...

    keşke o videoyu bulabilseydim de paylaşsaydım da görseydiniz adamın nasıl da manipülasyon yaptığını, kısaca açıklayayım; adam kawasaki renklerini taşıyan 600 yada 1000 lik bir motoru sürerken ayağa kalkıyor ve sabit gidondan tutunurken bütün yükünü sağ ayağına veriyor ve motor sağa dönmüyor, sola veriyor motor yine dönmüyor... bunun sonucunda diyor ki "motosiklete vücut ağırlığı ile yön veremezsiniz, motosiklete seri yön vermek için en etkili yöntem direksiyona verilen kontradır" ve direksiyonu it çek muhabbetlerine giriyor...

    abiler, bu tehlikeli bir şey, bu olayın mekaniği öyle işlemiyor. Ben ellerimi kullanmadan motoru da yatırıyorum bisikleti de yatırıyorum ve adamın videoda yaptığı gibi sağ yada sol peglere ağırlık da vermiyorum... kalça hareketi ile yatırıyorum motoru ve herkese denemesini öneririm diyeceğim ama zaten bunu yapıyorsunuz fakat herkes farkında olmayabiliyor.

    not: karda ve buzda motosiklet süren biri olarak bu direksiyona kontra verme olayının tehlikesini göstermeye çalışıyorum, kontra elle verilirse ön teker yola tutunmayı bırakabilir. bakın işin tehlikesini görmeniz için Zafer Akçay'ın videosunu paylaşacağım.. 42. saniyeye dikkat edin, o yolun 0 derecelere yakın bir havada o şekilde direksiyona kontra verilerek dönüldüğünü düşünün. ön tekerin yolu bırakma riskini arttıran bir eylemdir bu. kontrayı vücut ile yaptığınız zaman hem merkez kaç kuvvetini doğru kullanmış ve konumlanmış olursunuz hem de ön tekerdeki baskı az olacağı için kayma ve düşme riski az olur.

    https://www.youtube.com/watch?v=4LaZ7m0cKE0
    Bahsettiğin video Twist of the Wrist II, Keith Code'un sürüş nedir ne değildiri tabiri caizse Dünya'ya öğrettiği kitabının filmi.
    Yalnız Fatih bir şeyi çok yanlış anlamışsın, o video manüpülasyon yapmıyor, tam da sana işin fiziğini gösteriyor. Videoda söylediği gibi de, bu işin fizik kanunları nedeniyle "başka yolu yok". Fİzik kanunları sabit, motosiklet böyle döner.

    Sen vücudunla motosikleti döndürebilirsin elbette, Keith Code'un videoda yapamazsın dediği şey bu değil, pege ağırlık transfer ederek adam akıllı bir dönüş yapamazsın diyor. ve yanlış hatırlamıyorsam yine videoda vücudunla döndürürken de aslında yine kontra uygulayarak dönüşü başlattığını gösteriyor. Sen bacağınla depoyu çekerek veya kalçanla yine motosikleti yana doğru iterek motoru yatırabiliyorsun, bunu ben de yapıyorum. İyi bir şey değil tabii ama ellerimi bırakıp km'lerce gidebilirim çok çok keskin bir viraj olmadıkça. Ama biz bu esnada depoyu iterek motoru devirmeye çalıştığımızda da olan şey aynı. Ön teker önce ters tarafa dönmeye çalışıyor, bunun sonucu olarak motosiklet devrilerek dönüş başlıyor.
    Yani tam tersine sena slında kontra uyguluyorsun ama farkında değilsin =)

    Fizik kanunları belli, motosikletin dinamiği belli. Kontra tam da yanlış anlatıyorlar dediğin şekilde çalışıyor ve bu şekilde uygulanıyor. Tabi kimler bunlar bilmiyorum ama akılda kalan Barkın ve bahsettiğin Keith Code'un anlatımlarından bahsediyorum. Haddimi aşmayayım ama, fizkle inatlaşmamanı öneririm.
    Motosiklet böyle döner. Sağa dönmek istiyorsan sağdan gidonu itersin, o sırada otomobil mantığı ile bakacak olursak tekerlek sola dönmeye çalışır. Bu iki tekerli, tek bir iz noktasından giden bir cismin dengesini bozar ve motosiklet dengesini tekrar sağlamak için kendisini sağa doğru devirir.
    ve bu şekilde bir ön tekerde tutuş kaybı olmaz. Kar ve buz bambaşka koşullar. Buzda çivili lastikle sürmelisin zaten, o zaman da ön teker çivileri sayesinde yine bu kuvveti yatışa çevirecektir. Çivili lastik yoksa buzda zaten motor sürülmez.

    Açıklamalar İngilizce ama yukarıda son anlattığımı anlatıyor. Yavaşlatılmış çekimlerde de bunu görebiliyorsun.
    Kontra ile inatlaşmanın sonu genelde böyle oluyor..

    (videoda kaza var ama kanlı bir görüntü değil, yine de yaş sınırlaması var o yüzden forumda açılmayabilir, tıklayıp youtube'dan izleyebilirsiniz)

    Khaira, Guven ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen bacağınla depoyu çekerek veya kalçanla yine motosikleti yana doğru iterek motoru yatırabiliyorsun, bunu ben de yapıyorum......Ama biz bu esnada depoyu iterek motoru devirmeye çalıştığımızda da olan şey aynı. Ön teker önce ters tarafa dönmeye çalışıyor, bunun sonucu olarak motosiklet devrilerek dönüş başlıyor.
    Yani tam tersine sena aslında kontra uyguluyorsun ama farkında değilsin
    benim yazdıklarımı okumuşsun ama tam anlamamışsın, belki de acele ile okudun... el ile kontra vermeye çalışmanın tehlikesinden bahsettim çünkü adam eliyle kontra verecem diye ayarı kaçırırsa bu sefer lastik yola tutunmayı bırakabilir. siz insanların kafasını karıştırıyorsunuz. ben iyi bir öğretmenim... 4 yeğenime de bisiklet sürmeyi ben öğrettim... 3 yeğenime ise yüzmeyi öğrettim... ben öğretirken karşıdaki kolay öğrenir çünkü temel amacım karşıdakinin zihnini berraklaştırmaktır benim.. sizler ise kafa karıştırıyorsunuz.

    geçen hafta kuran yaktı diyip kızın birini linç ettirdiler İran'da. kızı döverek linç ettiler ve canlı canlı yakarak öldürdüler... sende şimdi "Fatih fizik kurallarına karşı çıkıyor!" diyerek beni mi linç ettireceksin? yazımın neresinde fizik kuralına karşı çıkıyor muşum ben?

    siz iyi gözlem yapamıyorsanız benim suçum ne? o kontra tekniğini yaparken gayet farkındayım ve sence istanbulda 10 senedir motosiklet kullanıp da trafikte hiç kontra yapmamış olma ihtimalim var mı?

    istanbul-esenyurt tem oto yolundan kar yağışı sebebiyle önümü göremediğim bir günü hatırlıyorum; yol bağlantısı ve viraj vardı ama ben yolu düz gidiyor sandım ve bariyerleri son anda fark edip o karlı havada o kontrayı verip nasıl kurtuldum bilmiyorum. ben kendi kendime inanamadım o kurtuluştan çünkü ön tekerimin kayması gerekirdi ve bariyerlere girmem gerekirdi ama nasıl kurtuldum halen anlayabilmiş değilim...

    ve ben o kontrayı verirken sola döndüm... o kontrayı verirken aklımdan "direksiyonu sağa iteyim de sola kontra olsun da kurtulayım" gibi düşünceler yoktu o anda.

    yani bu kontra mevzusu var ama mevzu sizin anlattığınız gibi değil... sağa dönmek istiyorsan motoru sağa yatırırsın bu kadar basit, sağa yatsın diye direksiyonu sola kastırma gibi bir fantezi yapmak isteyen varsa da keyfi bilir ama ben bunu önermiyorum. tehlikeli bir şey. yapmayın, insanların canı yanmasın diye bir tehlikeden bahsediyorum.
    iptaluyelik02 bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    @fatih.met motosiklet elle yönetilir dötle değil, sen ne diyorsun yahu, iyi misin?
    iskampavya, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  17. #17
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @fatih.met motosiklet elle yönetilir dötle değil, sen ne diyorsun yahu, iyi misin?
    körü körüne duyduğu şeylere inanan ve onu savunanlara ne deniliyordu? kardeşim, motosiklet sadece el ile yönetilmez, benimle etkileşimde iken ciddi olursan sevinirim.

    "bir demir yığınına binip göklerde uçmak mı? imkansız" diyorlarmış geçmişte fakat günümüzde uçaklar tonlarca ağırlığa sahip ve yüzlerce insanı taşıyor... yani fiziğe karşı çıkan yok ama fizik adı altında fantezi yapmanın da bir anlamı yok.

    kontra tekniğini ben ne zamandır duydum bilmiyorum ama yıllarca tehlikeden kaçmak için bir anda manevra çok yaptım ve 10 yıllık istanbul trafiği tecrübemde tekerimin kayıp düşme olayını hiç yaşamadım. 10 yıllık motosiklet hayatımda benim motorlarımın hiç tekeri kayıpta ben yere düşmedim çünkü bilinçliyim... ilk 6 sene hiç kaza yapmadım. sıfır kaza.

    yani bilinçli insanlar ile böyle alaycı şekilde konuşmak ayıp değil mi? gelmişsiniz fiziğe karşı çıkma muhabbetlerine giriyorsunuz, fiziğin neyine kim karşı çıkmış?

    ....

    bu bilim işi bu fizik işi herkesin aynı derece de başarılı kullandığı bir şey değil.
    bir çoğumuz gelecekte elektrikli araçlar olacak sadece diye düşünürken Toyota hidrojen ile çalışan araç tasarlamış mesela. yani fizik diyorsunuz ve bilim diyorsunuz ama fiziği ve bilimi kimin daha iyi kullandığı konusunda tam emin olamayız.

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .., bu olayın mekaniği öyle işlemiyor. Ben ellerimi kullanmadan motoru da yatırıyorum bisikleti de yatırıyorum ve adamın videoda yaptığı gibi sağ yada sol peglere ağırlık da vermiyorum... kalça hareketi ile yatırıyorum motoru ve herkese denemesini öneririm diyeceğim ama zaten bunu yapıyorsunuz fakat herkes farkında olmayabiliyor...
    fatih.met sen de bana okumayı bilmeyen ve dahi okuduğunu anlamayan biri muamelesi yapma benimle etkileşimde iken olur mu?

    Yukarıda ne yazmışsın bir daha oku istersen. Kimse de motor kullanamıyorsun yazmadı burada; çıkarımların hatalı sadece...

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Dötünüzle , belinizle motosiklet süremezsiniz ama dötünüzle , belinizle kontrayı başlatabilirsiniz , etkisi az olur çok geniş virajları dönebilirsiniz , elle başlatılan kontra ise süreklidir siz şiddetini artırdıkça en keskin virajları dönebilir hatta lastiklerin tutuşunu kaybettirip motoru devirebilirsiniz..
    Cyan bunu beğendi.

  20. #20
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka maka çok tatlı viraj alıyor. Lakin önde tek teker var ve direksiyonu da araba direksiyonu gibi. Bu kontra olayları nasıl oluyor acaba?
    Eger gövdeyi yatiran mekanik bir itici yok ise , yani gövde serbest hareket ediyor ise motosiklet ile ayni sekilde davranir. Niken ve Piagio nun 3 tekerlekli modellerinde kontra gayet net yapiliyor . Hatta Niken öndeki cift tekerlegi sayesinde öyle kararli davraniyorki bir süre sonra önden kayma ihtimalini tamamen unutturuyor ve Allah ne verdiyse kontrayi verip daliyorsun viraja.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    körü körüne duyduğu şeylere inanan ve onu savunanlara ne deniliyordu? kardeşim, motosiklet sadece el ile yönetilmez, benimle etkileşimde iken ciddi olursan sevinirim.

    "bir demir yığınına binip göklerde uçmak mı? imkansız" diyorlarmış geçmişte fakat günümüzde uçaklar tonlarca ağırlığa sahip ve yüzlerce insanı taşıyor... yani fiziğe karşı çıkan yok ama fizik adı altında fantezi yapmanın da bir anlamı yok.

    kontra tekniğini ben ne zamandır duydum bilmiyorum ama yıllarca tehlikeden kaçmak için bir anda manevra çok yaptım ve 10 yıllık istanbul trafiği tecrübemde tekerimin kayıp düşme olayını hiç yaşamadım. 10 yıllık motosiklet hayatımda benim motorlarımın hiç tekeri kayıpta ben yere düşmedim çünkü bilinçliyim... ilk 6 sene hiç kaza yapmadım. sıfır kaza.

    yani bilinçli insanlar ile böyle alaycı şekilde konuşmak ayıp değil mi? gelmişsiniz fiziğe karşı çıkma muhabbetlerine giriyorsunuz, fiziğin neyine kim karşı çıkmış?

    ....

    bu bilim işi bu fizik işi herkesin aynı derece de başarılı kullandığı bir şey değil.
    bir çoğumuz gelecekte elektrikli araçlar olacak sadece diye düşünürken Toyota hidrojen ile çalışan araç tasarlamış mesela. yani fizik diyorsunuz ve bilim diyorsunuz ama fiziği ve bilimi kimin daha iyi kullandığı konusunda tam emin olamayız.
    Sevgili Fatih,

    Senin 10 yillik benim 40 yillik ya da bir baskasinin 70 senelik tecrübesi , motosiklet dinamigi üzerine yapilan bilimsel calismalarin yaninda cok kücük birikimlerdir. Bu nedenle Kontra teknigi gibi altinda cok ciddi birikim olan bir konuda kendi tecrübelerimizi ileri sürmek cok ikna edici bir durum degildir. Senin 10 yil icerisinde tekerleginin hic kaymamis olmasinin nedeni Kontra Teknigini reddediyor olman degil de belkide sagduyulu ve dikkatli bir sürücü olmandan kaynaklaniyor olabilir.
    Kontra teknigi 70 li yillarin basinda tek bir kisi tarafindan kesfedilmis olmak ile beraber 80 li yillarda kabul görene kadar senin gibi düsünen pek cok kisi de dahil oldukca dayak yemis bir konudur. Keith Code bu teknigi yazili hale getirdikten sonra akademik yardim alarak üzerinde cok ciddi sekilde calismistir.
    Dogru sekilde uygulanan kontra teknigi motorun cok daha dinamik ve güvenli olarak yönlendirilmesini saglar.

    Keske Türkiyede olsam da sizleri bir yere toplayip Kontra Teknigi nasil calisir anlatabilsem. Maalesef konu video veya yazarak anlatamayacagim kadar teknik bir durum . Görerek ve yasayarak ögrenmeniz , ögrenebilmenizin tek yolu gibi.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)