Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Kanuni Windy 125 (Commuter) [test]

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X

    Merhaba arkadaşlar, MT yönetimi olarak yeni çıkan marka ve modellerin test sürüşlerini yapıp siz değerli üyelerimizi merak edilen konular hakkında tarafsız ve doğru olarak bilgilendirmek istiyoruz. Bu amaç doğrultusunda firmalar ile görüşerek sizler için araçları test etmeyi talep etmekteyiz, bu talebimize olumlu yanıt veren her markanın model/modellerinin test sürüşlerini bundan sonra bu sayfalarda bulabilceksiniz. Talebimize hızlı bir şekilde cevap veren KANUNİ firmasının Windy 125 modeli ile ilk test sürüşümüze başladık. Umarız ilgili motosiklet meraklılarına yardımcı olabiliriz.
    >>>>>>>>>>>

    Motor : 1Silindir.4Zaman
    Silindir Hacmi : 124 cm3
    Silindir Çapı ve Strok : 124 cm3
    Sıkıştırma Oranı : 9,0:1
    Maks. Güç : 10,88HP/8500dev./dk.
    Maks. Tork : 8,5Nm/7500dev./dk
    Soğutma Sistemi : Hava
    Çalıştırma : Elektrikli/Pedal
    Ön Fren : Disk
    Arka Fren : Tambur
    Yağlama Tipi : Yağ pompası
    Ateşleme : CDI
    Akü : 12V/9A
    Ön Süspansiyon : Teleskopik
    Arka Süspansiyon : Gazlı çift amörtisör
    Yakıt Tankı Kapasitesi : 16L
    Ön Lastik : 1,6×18
    Arka Lastik : 1,85×18
    Boyutları : 2075×725×1145
    Ağırlığı : 120 kg
    100 km'de ort. yakıt maliyeti : 2,7 lt.


    Aracı yaklaşık 23.000 km de Kanuni UYSALLAR'dan teslim aldım. 1 hafta boyunca yaklaşık 350-400 km test edeceğim.



    İlk yapmam gereken şeyin performans testi olduğunu tahmin etmişsinizdir, aracı teslim aldıktan sonra doğru E-5'e.
    Aracın hızlanması tatmin edici boyutta, hatta gaz koluna alışana kadar yürüme hızında ilerlerken hızlanmak istediğinizde kendini aniden öne fırlatması rahatsız bile etti
    Haliç Köptürüsü üzerinde (rüzgarlı) ulaşabildiğim son hız *115 km/h , köprüyü bitirdikten sonra Okmeydanı rampasını tırmanırken her 125 cc gibi hıznı azaltmaya başladı. Rampayı bitirmek üzereyken koruyabildiği hızı *85 km/h idi.

    Ertesi sabah TEM otoyolunda ulaşabildiğim son hız (normal oturuş pozisyonunda) yine *115 km/h idi, rüzgar direncini azaltmak ve aracın en fazla ne yapabileceğini öğrenmek için motorun üzerinde doğru hafif yattım (Yalan, sabah saat 06,30 üşümüştüm ) bu şekilde aracın yaptığı hızı *125~128 km/h olarak gördüm.

    (*) : Km saatin doğruluk payını henüz test etme imkanı bulamadım, fakat km sayacı (kat ettiğiniz yolu gösteren sayaç) doğru gösteriyor En kısa zamanda saatin doğruluğunu da test edeceğim.









    Her 125 cc tek silindir motorda olduğu gibi biraz vibrasyon var, ortalama 100 km/h de 7000 devir çevirirken gayet stabilize gidiyor. Öyle çok büyük bir rahatsızlığı yok.



    Motorda arka amortisörler gazlı kullanılmış, acaba faydalı mı diye semtimizin yufkacısını artcı olarak aldım (kendisi yaklaşık 150 kg) sonuç gayet başarılı, amortisör hala sağlam



    Vites göstergesi vitesli motor acemileri için yararlı olacaktır, göstergeler sade ve yeterli ama keşke bir tane saat koyulsaydı.



    Aracın yakıt tüketimini 100 km de ortalama 2,3 Lt. olarak tespit ettim, doğruluğunu tekrar deneyeceğim (bu konuda şaşırman imkansız ama yinede tekrar deneyeceğim) Hangi koşullarda bu sarfiyatı yaptığını merak ederseniz ortalama olarak aşağıda yazıyorum;

    Yaklaşık 40 km TEM otoyolunda 100 km/h 7000~7500 devir
    Yaklaşık 25 km E-5 ve E-6 otoyolunda 70~90 km/h 5000~6500 devir
    Yaklaşık 10 km şehir içi yollarda ~70 km/h ~5000 devir
    yaklaşık 25 km TEM otoyolunda 80 km/h 6000~7000 devir







    Aşağıdaki resimde gördüğünüz virajı ilk denememde 50 km/h 2. denememde 60 km/h ile çok rahat bir şekilde alabildim (kuru zemin)



    Aracın km saatini de test ettim, 90-100 km/h ile giderken ortalama olarak 3~5 km fazla gösteriyor. %3-5 şaşma büyük bir rakam değil aslında, %20 eksik - fazla gösteren bir sürü motor biliyorum
    km saatinin doğruluğunu test edebilmek için kendimi nasıl tehlikelere attım bilemezsiniz, 90-100 km/h ile giderken araçların şoför tarafına yanaşıp km saatine bakmak gerçekten çok zor oluyor

    TEST SONUCU :

    Dizayn : Aracın görüntüsü ve dizaynı oldukça hoş, commuter e binen her kullanıcının beğeneceğine eminim. Görüntüde ki hoşuma gitmeyen tek tarafı kafa grenajının arkadan (iç tarafı) görünüşü oldu. Sizden başkası görmüyor ve normalde bir sorun değil aslında ama benim gibi simetri hastalığınız varsa takıntı yapıyorsunuz

    Performans : 125 cc ye göre hızlanmasıda son hızıda oldukça doyurucu.

    Konfor : Oldukça rahat ve kıvrak bir kullanımı var ama yüksek devirlerdeki vibrasyon uzun süreli kullanımda rahatsız edebiliyor.

    Yakıt : Mükemmel derecede az yakıt harcıyor, bir çok modelin fabrika verilerinden bile az yakıyor (bilirsiniz araçlar genelde fabrika verilerinden daha fazla yakarlar) Hatta kendi fabrika verisinden bile az yaktım Demek ki bende var bişey. Ama emin olun yakıt testi yaparken az yaksın diye psikolojik olarak etkilenmedim, normal şekilde kullandım.

    Dayanıklılık : Araç 23 bin km de, 38 bin olanınıda gördüm. Boya aksamında ve plastik parçalarında zaman aşımından dolayı herhangi bir yıpranma yok, gördüğüm tek hata amortisör gaz tüplerinin üzerindeki sarı boyanın dökülmesidir (ki altında nikelaj var dökülsün bence daha iyi Bazı parçalardan zırıltı sesleri geliyor, araç test motoru olarak kullanıldığı ve tek bir ilgileneni olmadığı için normaldir. Kişisel kullanımda bu sesler tek tek tespit edilip çok koılay bir şekilde giderilebilir.

    Türk Malı
    plectrum bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SAKAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2006
    Şehir
    Edirne/Merkez
    Motosikleti
    Keeway Matrix 150
    Böyle bişeye el attığınız için motosiklet.net i kutluyorum
    büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Güncel.

    Şu motorlarda vites göstergesi var da 4 katı fiyata satılan motorlarda yok
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  4. #4
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    eyong abicim eline emeğine sağlık seni yürekten kutluyorum devamını bekliyorum
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  5. #5
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    eyong emeğine sağlık,test sırasında yakıt sarfiyatı konusunda sende test ederek bilgi verebilsen ilgilenen arkadaşlar için daha iyi olur.
    YÜRÜYEN BİR APTAL OTURAN İKİ AKILLIDAN DAHA ÇOK YOL ALIR

  6. #6
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    çok faydalı bilgiler olacağı kesin yeni başlayacak arkadaşlarımız için hiçbiyerde bulamıyacakları bilgiler bunlar...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  7. #7
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Sağolun arkadaşlar,

    Yakıt sarfiyatını tabiki bizzat kendim test edeceğim, yarın akşam (olmadı en kötü bi sonraki sabah) net olarak aletin ne yaktığını öğrenicez.

    Gözlemlediğim kadarı ile yol tutuşu (kuru zemin) iyi gibi, ama onuda net olarak uygun bi virajda deneyip belirtirim
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  8. #8
    marefb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1299 Panigale
    mükemmel bi çalışma tebrik ederim

  9. #9
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    harikasınız hocam.. ilginiz için teşkkrler..
    CBR 600F Honda,

  10. #10
    insane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Yamaha XT660R
    100km/s hıza 7000 devirde ulaştığına emin misiniz?

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    100km/s hıza 7000 devirde ulaştığına emin misiniz?
    Ben eminim ama gösterge emin mi onu bilemem
    Yani göstergede gördüklerim bunlar, belki doğru belkide km saati yada devir saatinden biri yanlış. Devir saatinin gerçekliğini kontrol edemem ama km saatinin gerçeklik payını güvenilir bir araçla en kısa zamanda test edeceğim. Tahminim hızı doğru gibi gösteriyor en fazla + - 5 km olabilir,
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    super bı test tebrıkler motosiklet.net
    Yeni yine yeniden

  13. #13
    Kemal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2006
    Şehir
    Şirinevler/İstanbul
    Motosikleti
    Motora veda etti :(
    İyi çalışma. Bu işi devam ettirirseniz harika olur. Keza kışa doğru ben ve birçok arkadaşımız sonbahar indirimlerinden yararlanarak motor alacak. İyi bir rehber olacaktır.

  14. #14
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Bundan sonraki testimiz Kanuni motocar (200 cc) ve Jinlun City 125 modellerinin testi olacak. Firmalar test aracı temin ettikce bu çalışmamız devam edecek.

    Bu arada Windy 125'in yakıt sarfiyatını tespit ettim. Alet 100 km de ortalama 2,3 Lt. yakıt tüketiyor. Ayrıntıları ilk mesaja ekledim.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  15. #15
    kenya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Küçükçekmece
    Motosikleti
    Silverwing 400
    Abi ellerinize sağlık İnşallah diğer firmalarda gereken ilgiyi size gösterirler böylece biçok insan yararlanmış olur... Kolay gelsin...
    İnandığınız gibi yaşayamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız...

  16. #16
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Ertuğrul_Öz adlı üyeden alıntı
    Güncel.

    Şu motorlarda vites göstergesi var da 4 katı fiyata satılan motorlarda yok

    Çok haklısın, aynen katılıyorum, üstelik bazısında benzin göstergesi bile yok. Hakikaten enteresan.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  17. #17
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı insane adlı üyeden alıntı
    100km/s hıza 7000 devirde ulaştığına emin misiniz?

    evt bende onu merak ettim.. çünkü hesaplarıma göre 7.000 d/d da 100 km/h ı görüyosa 5. vites 10.000 devirde 143 km/h yapması lazım.. ki 10.000 devirde redline bölgesine giriyo.. 125~128 km/h ile giderken devir saati kaç bindeydi.. ve son olark motor boştayken gaza yüklendiğinizde max kaç bin devir görüyo..


    tşkkrler..
    CBR 600F Honda,

  18. #18
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    insane nin sorusu aklıma takıldığı için bu sabah dikkat ettim, 100km/h 7300~7500 devir arasında ulaşıyor. Ama rüzgar direnci olmadığında 100km/h hızı 7000 devirde koruyabiliyor.

    PcKopatGhostRider 125~128 km/h hıza 9500 devir civarı gibi ulaşmıştım.

    son olark motor boştayken gaza yüklendiğinizde max kaç bin devir görüyo
    Şimdi denedim, 10.000 devir (redline) geldi ve bıraktım gazı. Biraz daha yükselirdi sanırım.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  19. #19
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    ok eyong hocam verdiğin bilgiler için teşkkrler..
    CBR 600F Honda,

  20. #20
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ne demek görevimiz
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler