Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Ölseydim Yazamayacaktım. Kurtuldum, Paylaşıyorum.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #121
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    Alıntı aday adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ÖLSEYDİM YAZAMAYACAKTIM. KURTULDUM, PAYLAŞIYORUM.
    (BMW 1200 GS ile yaşanan bir kaza öyküsü)









    “Telli Jant” mı yoksa “Döküm Alaşım Jant” mı? Spoked Wheel or Cast Wheel ?
    Çarpmalarda hangisi daha güvenli acaba? Bu tartışma bana önceleri çok anlamsız gelirdi. “Enduro tarzı motosikletler doğası gereği zaten telli jantlı olmak zorunda; diğerler için de ne fark eder, zevkinize göre birini seçin gidin, neyi tartışıyorsunuz” derdim. Ta ki 50- 60 saniye ölümle dans ettiğim o korkunç ana kadar…
    Kazanın üzerinden yedi aya yakın bir süre geçti. Katkıda bulunur umuduyla paylaşmak istiyorum.
    Belki onlarca kez yazmak için klavyeye geçtim ama her defasında tekrar o anı yaşadım ve kendimi çok kötü hissettim, yazıyı tamamlayamadım. Halen olayın etkisinden tamamen kurtulmuş değilim ama sanırım kendimi biraz daha toparlandım.
    Sıcak, mehtaplı 21 Temmuz 2008 akşamı, İstanbul. Eşimle evde yalnızız. Kızımız Sıla bizden çok uzaklarda anneannesinin yanında.
    Kapının önünde duran oyuncağımız sanki bize sesleniyor:
    -İKİ TEKER, İKİ BAŞ, TEK KALP, HAYDİ BOĞAZA!
    Tekerin adı BMW 1200 GS. Daha İlk 5000 km içinde yaptığı elektronik arızalarla beni üzen motosikletime belki de kendini affettirme fırsatı doğmuştu.

    Boğazdayız.





    Her şey o kadar güzeldi ki... Fotoğraflarla anı ölümsüzleştiriyoruz. Keyifli anlar… Fotoğraf çekerken otomatik deklanşörü beklediğimiz saniyeler içinde garip bir şekilde “her şeyin bitmesi” korkusuyla ürperdiğimi hatırlıyorum. Sonrasında da zaten motosiklete bir ürkek binmiştim.





    Saatler gece yarısını henüz geçmiş, eve dönüyoruz. Aksaray’dan Mahmutbey gişelerine doğru Vatan Caddesinde ilerliyoruz. Hemen her yerde yoğun “seçim çalışmaları” pardon ”yol yapım çalışmaları” trafiği felç etmiş durumda. Yolda her an her şeyin olabileceği varsayımıyla dikkatliyim, dalgın değilim. Milliyet Gazetesini geçince çalışmalar tamamen bitti.
    Mahmutbey köprüsünün altından Edirne yönüne doğru geçiyorum ve tatlı bir meyille inişteyim. Eşim arkamda, topcase dolu. Hızlı ve yoğun olan trafikte en solda dördüncü şeritteyim. Sürat 120-130km/saat civarında olmalı. 6. Vites, orta gazdayım. Sağ tarafımdaki TIR ı henüz geçmiştim ki bir cisme çok sert şekilde çarparak dengeyi bozdum. Saniyeler önce solladığım TIR ben gaz kestiğim için sağımızdan bizi geçiyor. Eşim çarpmanın etkisiyle kaymış rodeo tarzında yarım kalça oturmaya çalıyor ve düşmemek için beni çekiyor. Kulaklarımda O’nun iç yakan çığlığı, kamyonların gürültüsü, ve motosikletin çeyrek gazla inişte çıkardığı o unutulmaz uğultu!
    Ne olduğunu anlayamadım. Yarım çeyrek arası bir gazla denge sağlamaya çalışıyorum. İki üç kez nerdeyse yere değecek kadar sağa ve sola yatıp tekrar doğrulduk. Fren yapamıyorum, gaz kesemiyorum, gaz veremiyorum. Mevcut durumu muhafaza ederek sağa yanaşmaya çalışıyorum. Üçüncü şerite geçtiğim anda, hızımı azaltamadığım için bir kamyona az kalsın arkadan vuruyorduk. Birkaç karış mesafe kalmıştı, kamyon iniş aşağı biraz hızlandı da altına girmekten son anda kurtulduk. Geceleri araba kullanırken ne zaman bir kamyona arkadan yaklaşsam stepnesinin far ışığındaki görüntüsü bana o korkunç anı tekrar yaşatıyor, içim acıyor. Neyse, olay anına dönersem, çarpmamak için biraz daha gaz kestiğim için dengem çok bozuldu… Sanki yıllar süren bir mücadeleyle araçların arasından sıyrılıp sağ şerite, ve nihayet hava alanı sapağına ulaşabildim. Önümde, yanımda hiç araç kalmamıştı. Umutlandım, herhalde herhalde kurtuluyorduk.
    Çarpma noktasından bir kilometre kadar uzaklaşmıştık. Bir dakikadan bile kısa süren bir ölüm kalım mücadelesi ama gelin bir de bana sorun. “Buraya kadarmış, ölüyorum” dedim. Bütün hayatım sanki bir slide gösterisiyle gözlerimin önünden geçti gitti.
    Emniyet şeridinde gazı biraz daha kapattım. Yürüme hızına kadar hız düşürdüm. Motosikletin duramayacağını anlayınca çok kontrollü bir şekilde sola yatırdım. Arkama döndüm, eşim asfaltta oturur vaziyette, aralıksız çığlık atıyordu. Sonunda başından kaskını çıkarıp okullarda mezuniyet törenlerinde kep fırlatanlar gibi 10-15 metre uzağa fırlattı.
    İkimizde hayattaydık ve hemen hemen yara almadan kurtulmuştuk. Şükürler olsun bacaklarımız motosikletin altnda kalmamıştı. Sol el bileğimde çarpmanın şiddetiyle oluşan çatlak tarzında bir kırık, sol diz altında sıyrık dışında yaralanmam yoktu.
    Hemen arkamızdan gelen araçlardan biri yardım için durdu. Motosikleti kaldırıp emniyet şeridinde orta sehpaya aldılar. Çarptığım o sert cismin ne olduğunu çok merak ediyordum. Geriye, çarpmanın olduğu yere doğru koşmaya başladım. O anda aynı yerde başka araçların çarpışan otolar gibi birbirine girdiğini gördüm, güvenlik endişesiyle gitmekten vazgeçtim. Motosikleti emniyet şeridinde öylece bırakıp eve gittik.
    Gün ışığında, motosikletin tekerlerinin ne hale geldiğini daha detaylı inceleyince iyice şaşırdım. Bırakınız çarpmayı 100 km/saatin üzerinde süratlerde üstelik artçıyla giderken her iki lastiğinizin aniden patladığını düşünebiliyor musunuz? Bizim hem iki lastiğimiz parçalanmış hem de jantlarımız kırılmıştı! Atlattığımız tehlike velhasıl çok büyüktü.
    Trafik ekipleri ile yaptığım görüşmelerden çarptığım şeyin siyah iri bir köpek ölüsü olduğu bilgisini aldım. Kazalardan sonra yoldan kaldırılmış.
    Hafif bir viraj, sol şeritte bariyer arasından sarkan bitki dalları, gecenin karanlığında bir TIR’ı sollamak muhtemelen köpek ölüsünü görmemi engelledi. Bilinmez, belki de köpeği “görmediğim” için kurtulduk. Öyle ya dördüncü şeritte , sağında TIR solunda otoban bariyerleri, süratle giderken önümüzdeki köpek ölüsünü aniden fark etseydik yaşayacağımız panikle belki de ya TIR’ın altına girecek ya da bariyerlere çarpacaktık!
    Olaydan sonra bir buçuk ay kadar motosiklete binemedik. İçimizden gelmedi. Tarz değiştirelim dedik. 1200 RT’nin test sürüşünü yaptık ama 1200 GS den sonra onu da beğenmedik. Motosikletimiz lastikleri, jantları, amortisörleri vs. serviste yenilenmiş olarak, eskisinden daha iyi durumda gelince aynı motosikletle yola devam etme kararı verdik.




    1200 GS’in 2000 li devirlerde çıkardığı gürültü bana o boğuşma anını, eşimin çığlıklarını hatırlatıyor ve irkiliyorum ama diğerlerine göre sanki bu motosiklet bana daha güvenli geliyor..

    Onu bunu bilmem, motosikletin markası, jantları, modeli, 1978 yılında alınmış motosiklet ehliyetinin kazandırdığı tecrübe (o zamanlar araba ehliyeti ile motosiklet kullanılsa da ben ayrıca bir motosiklet ehliyeti de almıştım), eşimin artçı olarak soğukkanlılığı hayatta kalmamızda şüphesiz önemli faktörlerdi. Ama bunların hepsinin ötesinde emin olduğum tek bir şey var:

    Bağışlandık; ailelerimize, sevenlerimize ve belki de hastalarımıza…

    Tekrar başa dönersem motosikletler de bu tarz darbelerde acaba hangisi daha güvenli dersiniz? “Telli Jant” mı yoksa “Döküm Alaşım Jant” mı?

    Kazasız günler dilerim.


    Dr. M. Davut TOKLU
    Çocuk Hastalıkları Uzmanı
    davut@toklu.net
    davuttoklu@ttmail.com


    çok büyük geçmiş olsun.allah korumuş.sizi çocuğunuza bağışlamış.nacizane tavsiyem birkaç çocuk sevindirin.herşeyden önce emniyet dicem ama iş biraz da şansa kalmış.hayırlısıyla kazasız belasız seyirler dilerim.
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #122
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    çok çok gecmiş olsun verilmiş sadakanız varmış valla birazda soğukkanlı olmanız olayı kurtarmış allah beterinden saklasın

  3. #123
    poyraz010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr ESD 125 - 2016
    geçmiş olsun abi Allah daha beterinden korusun.
    Sen istiyor temiz bir yamaha ? Verecek 2.500 $ ..

  4. #124

    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2006 cbr 1000rr kırmızı siyah
    cok buyuk gecmıs olsun allah ve tecrubenız sıze yardım etmıs...allah kımseye yasatmasın...
    [COLOR="Red"]CBR 1000 RR[/COLOR][COLOR="Black"]SON KARAR[/COLOR]

  5. #125
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Çok geçmiş olsun. Gerçekten ucuz atlatmışsınız yanlız telli jant da olsaydı bence pek değişen birşey olmazdı. Çünkü tekerlerin hali ortada o jant o şekilde kırılabiliyorsa tellide olsa çok birşey farketmezdi. Verilmiş sadakanız varmış. Tekrar geçmiş olsun...
    Okan ACAR

  6. #126
    yt_servan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2008
    Şehir
    istanbul/merter
    Motosikleti
    Triumph TİGER
    Gecmiş olsun.
    Bekliyorum; öyle bir havada gel ki vazgeçmek mümkün olmasın

    Kazasız Sürüşler Dilekle Olmaz Eğitimle Olur

  7. #127
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    hocam ben de doktorum..ben de ankarada oturuyorm.
    siz kadar motosiklet tecrübem yok.ama ben fotoğraflara bakarak olayı çözdüm.olayı köpekle alakası yok.çok çok bariz birşekilde çok sert ve sivri bir yüzeye ani vuruş yapmışsınız.
    şöyle ki uzun müddet köpeklerle ilgilendim.
    en ağır ve iri kemikli köpek sen bernard dır ki o bile en besilisi olsun 80-100 kilo ki normalde o hayvanlar 70 kilo ciarı olur.
    hal böyle olunca yuvarlak kısmen yumşak bir nesne düşünün.
    cantlara o psikolojiyle iyi bakamamışsınız,fotoğraflara dikkatli bakarsanız jant resmen vurduğu noktalarda derin üçgenler şeklinde eğilip son noktasında kırılmış...
    şimdibir iddaa da köpeğe vurup havalanıp yere vurmakla olmuş iddisaı ki bu durumda sizin yerden 1-2 metre havalanıp düz zemine bile düşseniz bu olmazdı veya gene düz bir zeminde olay olur o üçgen kırıklar olmazdı.
    kamyondan yada başka şeyden düşen şeyden ziyade bana derin bir asvalt çukuruna direkt vurmuşsunuz gibi geliyor ki en amntıklı ihtimal bu...
    saygılarımla...
    bir de şimdi resimlere tekrar baktım ama anlayamadım
    derin ve keskin köşeliçukurda üçgenin bir ucu kısa olur diye düşünüyorum vuruş açısında yukarda kalan kenar
    yani...


    hocam resimlerde dikkatli inceleme yaptığımda ben şu an %99 ihtimal derin ve köşeliçukur iddiamda sabit fikirdeyim.
    neden derseniz ön tekerdeki kırık geniş yüzeyde ve geniş açılı,oysaki arka tekerdekieğilme ve kırık daha derin ve keskin açılı.
    bunun anlamı şu:
    ön tekerde daha az yük olduğundan çarpmanın momenti(fizik bilenler bilmeyenlere anlatsın) arka tekerden daha az ve arka teker çarpmadan sonra bir anda hafifce havalanan ön tekerin etkiyişiddetlendirmesiile daha şiddetle ve aniden tekrar vuruyor.
    çukur iddimı destekleyecek ikinci bir şey ise yerden yüksek bir nesneye vurmuşolsaydınız ilk çarpma anında zaten yuvarlanmıştınız,oysaki zemin seviyesindeki yol düzlüğü her ne kadar tekerlekler kötü de olsa yolda devam etmenize müsaade ettii....
    kısaca geçmiş olsun....
    bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).

  8. #128

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    bence de ya metal yada kaya gibi bi şey

    130la böyle bişeye vurmuş olabilir mi
    tekrar geçmiş olsun

  9. #129
    mczaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    henüz yok.
    bu BMW de ABS varmı?

  10. #130
    aday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS

    Kazazedenin Yorumu

    Meşguliyetim dolayısıyla katkılarınıza, sorularınıza şu ana kadar cevap veremedim, hepinizden özür dilerim.

    Gerçekten ben de çoğunluğun yorumuna katılıyorum. Deliller sanki "köpek ölüsüne çarpımış" gibi göstermiyor. Aslına bakarsanız kaza anında ilk hissettiklerimle sanki "çok sert bir metal parçasına veya asfalt seviye yükseltisine" çarptığımı zannetmiştim. Benden sonra çarpışan araçlar kendi aralarında uzlaştıkları için trafik kaza kayıtlarına geçmemiş. Onlara ulaşamıyorum. Emniyet yetkililerinin ilk açıklamalarına ben de sizler gibi reaksiyon gösterdim, olamaz dedim. Onlar da bana köpek iskeletinin başka kazalarda ne hasarlara sebibiyet verdiğine dair örnekler verdiler... Neyse gözlerimle görmediğim birşey, söylenenleri aktarıyorum.

    Motosikletin ABS fren sisteminin olup olmadığı sorulmuştu. Türkiye satışı yapılan bütün BMW 1200 GS lerde ABS zaten standart bulunuyor. Yalnız olayımızla ABS nin pek bir ilişkisi yok. Kaza anında ABS nin devreye gireceği panik frenleme olmadı.

    Tell jant - alaşım jant konusunda ben de kararsızım. Kabul etmek lazım; telli jantlar darbelere karşı esnerler. Alaşım jantlar gibi rijit değillerdir ama bir yere kadar. Hareket eden kütleniz artmış. 83 kg sürücü, Artçı, eşyayla dolu topcase! Ve önemli bir sürat! Kaskımızın camı açık iken çok küçük süratlerde bile yumşak yağmur damlalarının, kar taneciklerinin yüzümüzü nasıl acıttığını biliriz. Kütlenin artışı ve hele hızın artışı sahip olduğumuz kinetik enerjiyi arttırıyor. Yanlış hatırlamıyorsam, hareket enerjimiz, kütlemizle ve hızımızn karesiyle doğru orantılı olarak artıyor. Bu süratle darbe yiyen telli jant kırılmasa bile teli kıracak, jant eğilecek, belki de hiç rotasyon olmayacak, kilitleyecekti.

    Görüşlerini yazanlara, yazacaklara teşekkürler.

    Dr. M. Davut TOKLU

  11. #131
    mczaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    henüz yok.
    anladım yanlız sizin bu kazanın asıl sebebini araştırmamanız çok yanlış bi hareket olmuş.Gerçekten bu sizin hayatınıza mal olabilicek bi durummuş artık insanlar bu hareketleri afetmemeliler ki onlarda kendilerine ders çıkarmak zorunda kalsın.

  12. #132
    gezgin_33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2008
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    CBF-150
    Öncelikle cok geçmiş olsun Allah beterinden saklasın. Yorumlar dikkat ettinde hiç kimse cartıgınız nesnenin köpek ölüsiü olduguna inanmamış. Arkadaşlar yapıları itibari ile köpeklerin kemikleri cok serttir. Agır olan bir nesneyi yerden kaldıramadıgımızda veya bir aracı iteklemeye calışırken "Köpek ölüsü gibi" benzetmesini yapnları duymuşsunuzdur. Hatta bu benzetmeyi kendiniz bile yeri geldiginde yapmış olabilirsiniz. Birkeresinde agabimle sabahın ilk ışıklarında yolu ortasında yatan bir köpegin üzerinden 45-50 km gibi bir hızla gectik. Köpek tam arabanın arasında kaldı. Yol ortasında uyuyan köpek kendisine yaklaşan ışık ve ses ile birlikte son anda kafasını kaldırdı. Arabanın altı kayaya carpmış gibi ses ve sarsıntı oldu. gun agarınca baktıgımızda arabanın motor muhafazası içe dogru cökmüştü. Aksam aynı yoldan geri dönerken carpıgımız köpekte hiç bişi yok evin önünde yatıyordu.
    Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
    baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..

  13. #133
    kevın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Motosikleti
    Yamaha ESD
    "bart1969" kesinlikle ve kesinlikle katılıyorum. Ki önceki mesajımda da belirtmiştim polisin bahanesinin tamamiyle gerçek dışı olduğuna. Bart1969 a yaptığı açıklamalar için de teşekkür ediyorum.
    O da asi ruh yaşamla ölüm arasında.

    En çok direnenler, en çok bilenenlerdir

  14. #134
    aday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW R 1200 GS
    O gece, anlattığım gibi, ölümden dönmüşüz, eşim ve ben panik haldeyiz. Buna rağmen olay yerine yöneliyorum işin aslını öğrenmek için. Diğer araçların yaptığı zincirleme kazayı görünce gitmekten vazgeçiyorum.
    Ertesi gün Mahmutbey Köprü altını gösteren MOBESE kameralarının olmadığını öğrendim. Belediyenin bir kamerası var dediler ama düşündüm, yol yapım çalışmasını yapan onlardı, "anamı seven kadı kimi kime şikayet edebilirim" dedim vazgeçtim.
    Yani olayın peşini tamamen bırakmadım.

  15. #135

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    @aday
    vurduğunuz cismin yüksekliği hakkında bi tahmin yapabilirmisiniz
    ya derin bi çukur ya da yaklaşık 20 cm lik bir cisimin üzerinden mi geçtiniz acaba

  16. #136
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Çok geçmiş olsun.Bir köpek ölüsü 2 lastiğin birden patlamasına nasıl neden olabilir ?
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  17. #137
    bart1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    fz6 fazer 2005/yamaha ybr 125 2004(satmaktan şu ar
    Alıntı bart1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam ben de doktorum..ben de ankarada oturuyorm.
    siz kadar motosiklet tecrübem yok.ama ben fotoğraflara bakarak olayı çözdüm.olayı köpekle alakası yok.çok çok bariz birşekilde çok sert ve sivri bir yüzeye ani vuruş yapmışsınız.
    şöyle ki uzun müddet köpeklerle ilgilendim.
    en ağır ve iri kemikli köpek sen bernard dır ki o bile en besilisi olsun 80-100 kilo ki normalde o hayvanlar 70 kilo ciarı olur.
    hal böyle olunca yuvarlak kısmen yumşak bir nesne düşünün.
    cantlara o psikolojiyle iyi bakamamışsınız,fotoğraflara dikkatli bakarsanız jant resmen vurduğu noktalarda derin üçgenler şeklinde eğilip son noktasında kırılmış...
    şimdibir iddaa da köpeğe vurup havalanıp yere vurmakla olmuş iddisaı ki bu durumda sizin yerden 1-2 metre havalanıp düz zemine bile düşseniz bu olmazdı veya gene düz bir zeminde olay olur o üçgen kırıklar olmazdı.
    kamyondan yada başka şeyden düşen şeyden ziyade bana derin bir asvalt çukuruna direkt vurmuşsunuz gibi geliyor ki en amntıklı ihtimal bu...
    saygılarımla...
    bir de şimdi resimlere tekrar baktım ama anlayamadım
    derin ve keskin köşeliçukurda üçgenin bir ucu kısa olur diye düşünüyorum vuruş açısında yukarda kalan kenar
    yani...


    hocam resimlerde dikkatli inceleme yaptığımda ben şu an %99 ihtimal derin ve köşeliçukur iddiamda sabit fikirdeyim.
    neden derseniz ön tekerdeki kırık geniş yüzeyde ve geniş açılı,oysaki arka tekerdekieğilme ve kırık daha derin ve keskin açılı.
    bunun anlamı şu:
    ön tekerde daha az yük olduğundan çarpmanın momenti(fizik bilenler bilmeyenlere anlatsın) arka tekerden daha az ve arka teker çarpmadan sonra bir anda hafifce havalanan ön tekerin etkiyişiddetlendirmesiile daha şiddetle ve aniden tekrar vuruyor.
    çukur iddimı destekleyecek ikinci bir şey ise yerden yüksek bir nesneye vurmuşolsaydınız ilk çarpma anında zaten yuvarlanmıştınız,oysaki zemin seviyesindeki yol düzlüğü her ne kadar tekerlekler kötü de olsa yolda devam etmenize müsaade ettii....
    kısaca geçmiş olsun....
    insanlar resimlere dikkatli bakmıyor...baksalar gerçek ortada...
    bazen bir saat bir ömre bedeldir.yaşadığın anın tadını bilmek gerek.mutluluk denilen şey kolay bulunmaz ki,kaybetmemek için düşünmelisin.paylaştıkça çoğalan tek şey sevgidir(çok atmiim bir de bilgi).

  18. #138
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    cok geçmiş olsun hocam Allah kimseye böyle bişey yaşatmasın kimseye .

  19. #139
    rup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    mudanya/r.hisarüstü
    Motosikleti
    Mor VespaET4
    çok geçmiş olsun...gezgin 33 unde dediği gibi köpekler sert dokuları ile duvara çarpmış gibi etki verirler. buna benzer bir olay benm de başıma gelmişti metrobüs çalışmaları yapılırken avcılar yanyolu genişletirken servis yolunu gümüşpala mahallesine vermişlerdi ve akşam saatlerinde yaklaşık 70-80 km süratle 15 cmlik bir çukura düştüm cantta bu denli bir hasar meydana gelmedi fakat amortisör patlamıştı. tabi vespaların önde tek kollu maşa oldugunu da söylemek gerek.
    scooter diil VESPA

  20. #140
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Hocam, büyük geçmiş olsun. Allah sevdiklerinize bağışlamış.
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor


    REKLAM ALANI
7. sayfa BirinciBirinci ... 56789 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler