Biliyorsunuz ki enduro seviyorum ve F650GS düşünüyordum. Ancak yaptığım planlar ne yazık ki tutmadı ve enduro sevdamı bir süre ertelemek zorunda kaldım. Kısıtlı bütçemle bir motor almam gerekiyordu ve geçtiğimiz haftalarda bir Hyosung GT250R aldım.
1 haftada 1300 KM yol yaptım motorla Bu süre içinde motorla ilgilenme imkanım oldu ve birçok basit hatayı giderebildim. Debriyaj müşürü, motor dururken zor vites değişimi ve kilitlenmesi vs. gibi kronik sayılabilecek ancak çözümü basit olan şeyleri halletim.
CBR 125'e göre, pozitif yanı çok. Örneğin arka fren siz istemedikçe kitlemiyor, ön frenleri daha iyi, motoru çok çok iyi vs. Bunları zaten çoğunuz az çok tahmin edebiliyorsunuz. Ben negatif özelliklerinden bahsedeyim biraz.
Öncelikle arka fren evet kilitlemiyor ama tepkimesi de ne yazık ki çok geç. Sanırım bir çözüm bulabilirim buna da. Diğer yandan Motor alt devirlerde ne yazık ki ölü (bir super sport gibi). Kendini toparlayıp da hareketlenene kadar bayağı zaman geçiyor. CBR düşük devirlerde daha iyiydi. Ancak öğrendiğim kadarıyla fabrika ayarları ile ilgili bir sıkıntıymış bu. Birkaç basit ayarla alt devirleri de canlandırmak mümkünmüş. Tabi bu işlemle motor garanti dışında kalacaktır Şimdilik elletmeyi düşünmüyorum.
Bir enduro sever olarak oturuş pozisyonundan yana da dertliyim Uzun yolda çok yoruyor. Bütçemin yettiği, dış görünüşü ve motoru güzel, distribütörü güvenli, çift silindirli alabileceğim tek motor buydu
Bir sonraki durağım bir enduro olacak orası kesin. Ancak F650GS bu makineden sonra keser mi bilmem. Kim bilir belki Caponord'da görüşürüz
Dostlukla...