bir konuya deginmek istedim...
-
19 Ağustos 2005, 20:42
#1
Merhaba motor dostları.Geçenlerde gazetede okudugum bir haber uzerine yazmak istedim.Belki sizlerde gormussunuzdur,iki genç kız motor kazası gecirdi ve birisi vefat etti.Buna gerekce olarak gazetede kask takmamak ve aşırı sürat gosterildi.Gazetede fotografı çekilen motor ise Honda Today idi.Turkiye'de sehir içi hız 50 km iken ve Today'in max hızı 55 km iken nasıl olurda aşırı sürat teşhisi koyulur bunu anlamıyorum.Deselerki 55 km hız kask takılmadan yapılan bir kaza için ölümcül sonuclar dogurur,buna katılırım.Ancak 55 km'nin aşırı surat olarak lanse edilmesi bence gazeteci cehaletinden baska bişey deyildir.Bu tür yalnış haberler sonrası bütün motorlar ölüm makinası,bütün motor kullananlar da potansiyel ceset olarak goruluyor.Motorun uygun koşullarda kullanıldıgında son derece emniyetli bir araç oldugunu anlatmak bu tür haberler sonrası gittikce zorlasıyor.Ve çevremdeki baskılardan son derece sıkılmaya basladım.Ben motora binmeyi (hemde yaz kış) çok seviyorum.Lutfen basın mensupları biraz daha dikkat.
Reklamlar
-
19 Ağustos 2005, 20:53
#2
Moderatör (forrap)
Kazayı duymuştum ama haberlerde izlemedim ve today 50 ile aşırı sürat neticesinde kaza sonucuna varılması gerçekten çok çarpıcı.Gerçektende dediğin gibi banada çevremdekiler bak işte kız öldü dikkat et hız yapma falan diyolardı kasksızlıktan ölmüş olabilir o bayan dikkatsizliktende ama aşırı sürat kelimesi ne kadar doğrudur tartışılır gazeteci dostlarımız motorculara biraz dAha sağduyulu yaklaşsalar hiç fena olmayacak zaten...Bu arada nikneym, ilk mesejınmış umarım bu siteye bu yazıyı yazıp gitmek için gelmemişsindir ve burada kalıp dostumuz olursun hoşgeldin...
-
19 Ağustos 2005, 22:16
#3
ilgine çok teşekkürler forrap.senin gibi insanlar oldugu sürece tabiiki buradayım.Bu arada 14 kişinin yazıyı okudugunu gordüm.sadece sen bi şeyler yazma geregi duymuşsun.Ayrıca teşekkurler.
Güleriz ağlanacak halimize.......Biraz daha sağ duyu arkadaşlar.Boş verin cbr'ın bisiklet olup olmadıgı tartışmalarını(geyiklerini).İki teker + motor =motosiklet.1000 lik daha motor 50 daha az diye bişeymi var????Biraz çevremizde olup bitenlerle ilgilenelim.Lütfen.
-
19 Ağustos 2005, 22:43
#4
nikneym,
Oldukça iyi bir konuya değinmişsin fakat ben aşağı yukarı 7 yıl boyunca üç farklı gazete ve 2 farklı dergide çalıştım ve basın organlarındaki durum şu klasikleşmiş insanlar var orada ve klasikleşmiş haberler ve başlıklar spotlar...
Adam herhengi bir haber duyduğunda muhabirin yazdığı şeyler önem taşımıyor. Bir olayı istediği gibi afişe etme, değiştirme hakkına sahip olduğunu düşünüyor. Çünkü hesap verdiği bir makam yok. En kötü ihtimalle 3-5 gün sonra bir tezkip yazısı yayınlayıp özür diliyor. Fakat bu tezkipler gazeteyi kötü anlamda etkileyeceği için en belli olmayacak sayfaya en az görünecek şekilde konuyorlar... Fakat malesef biz bunları burada konuşarak falan çözemeyiz... Eski kuşak gazeteciler yenilerini de kendileri yetiştiriyor ya da üzüm üzüme baka baka...
İşte olay bu............
-
19 Ağustos 2005, 23:35
#5
Ben yakınlarıma bu konuyu açtıklarında şunları söylüyorum: Motor öldürmez ama insan ölmek isterse rahatça ölür motor üzerinde. Eğer motor öldürseydi bugün hiçbir motogp yarışçısı kalmazdı. Adamlar 250 ile giderken düşüyor ve gidip motoru kaldırıyor. Sebep tam koruma. Eğer üzerinizde koruma yoksa motoru yan sehpadan düze alırken düşer kafanızı patlatırsınız ve ölürsünüz.
Eğer bizler devamlı insan olan birilerini bilinçlendirirsek, onlar da gidip başkalarının palavralarına inanmayacaktır.
Sürate bişeyler ekleyecem. Islak zeminde ABS önemlidir. ABS varsa kitlenmeden rahatça durursun yoksa çabucak kitlenir ve düşersin. 1000 lik motorun frenleri motoru 300 le giderken durdurmak içindir. 50 lik motorun frenleri 50 ile giderken durdurmak içindir. Olaya en uç noktadan bakabilirsin.F1 arabalarının freni ve anadol freni. düştüğünde ise 50lik motor daha az hasarla atlatılabilir. 50lik motoe 100 kilo iken 1000 lik 200 kg gelecektir. Düşerseniz kaldırması daha kolaydır.
Keyifli Sürüşler
In the long-run we are all dead
CBR 125R Kırmızı/Siyah
-
20 Ağustos 2005, 01:03
#6
-
20 Ağustos 2005, 09:15
#7
Süper Moderatör
Ayrı bir noktyaya dikkat çekeyim, bence tek suçlu motoru korumasız kullanan o kızlar değil. Büyük bir ihtimalle kızları hayvanın biri sıkıştırdı
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
20 Ağustos 2005, 09:37
#8
Motosikletin ne maksimum yapabildiği hızın 55km/h olması, ne başka birinin onları sıkıştırmış olması onları haklı çıkartmaz. 55km/h değil 20km/h ile gitseniz bile önleminizi almazsanız ölme ihtimaliniz var. Yani şöyle söyleyeyim, her türlü korumayı takıp 300km/h sürat yapmak, korumasız Honda Today'a binmekten çok daha risksizdir. Motor tipi ne olursa olsun her türlü korumayı takmak gerekiyor. Hele arkanıza birini alıp ona da koruma takmıyorsanız, bu o kişinin hayatına önem vermiyorsunuz demektir. Kusura bakmayın ama ne yazık ki suçlu olan o kızlar.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
21 Ağustos 2005, 00:49
#9
sevgili boy.Sana yerden goğe katılıyorum ancak benim deginmek istediğim konu cok başka idi.55 km kasksız bir sürüş için ölüm tehlikesi taşır dense gazetede bir şey demiycem(bunu ilk yazımda da belirtmiştim).Benim takıldığım konu 55 km max sürat yapan bir motorun kaza sebebi aşırı sürat deniliyor.Gazetelerin bu şekilde yalnış yazı yazmaya hemde ön sayfa sürmanşetten,hakkı varmı ya???Benim derdim bu.Yoksa tabii ki kasksız kıyafetsiz motora binmek(her ne marka olursa olsun)çok tehlikeli,ona ok.
Hepimizin fikir birliği içinde olduğu bir konu varsa da motorun cahil adam işi olmadığıdır.Gerçekten ciddiyet isteyen bir iştir.Şahsen ben iki arkadaşımı motoru sadece bir hava aracı olarak gördükleri için kaybettim.Motor tehlikeli deyildir,tehlikeli motor sürücüleri vardır.
Herkeze teşekkürler.
Körler ülkesinde tek gözlü adam kraldır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler