Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kask Camının Kırılması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    NesssT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda PCX125
    Herkese merhaba,
    Nesrin ben, taze motorcuyum ;) Kasım ayından beri motosiklete biniyorum. İlk tercihimi PCX 125'den yana kullandım.

    Cuma günü yeni bir kask aldım, Nolan N44.
    Aldıktan sadece yarım saat sonra da maalesef kaskı elimden yere düşürdüm ve vizörü ortadan boydan boya kırıldı.
    Camın bu kadar kolay kırılması normal değil diye düşünüyorum, kaskı iade etmeye mi çalışmalıyım yoksa hiç uğraşmadan direkt yeni vizör mi almalıyım?

    Peşin teşekkürlerimle ;)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Bu kadar kolay kırılması pek normal değil. Ama ne kadar yüksekten düştü, düştü zemin nasıldı? sizvi keskin bi yere geldi mi? mi sürü etmene bağlı. Yani kırıla da bilir. Millet kaskla kamyona giriyor vizör kırılmıyor.
    NesssT bunu beğendi.

  3. #3
    Eagle7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT
    Kasktan anlayan birine kaskı göstermen de gerekebilir. Kasklar hassas yapılar. Kaskın köpüğüne zarar gelmediyse hemen bir vizörle kurtarabilirsin ama köpüğe zarar geldiyse seni yeni bir kask bekliyor demektir.
    NesssT bunu beğendi.

  4. #4
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Nolanın vizörleri vizör olmadığından (Sert Plastik) kırılması çok doğal kanımca.. Ayrıca götürene kadar bi vizör sipariş etseniz daha etik olur sanirim bayan taze motorcu

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Vizörü değiştirip yola devam...
    NesssT bunu beğendi.

  6. #6
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Anaaa..!!
    Muhabbete bak sen
    Şimdi gelir düşen kask yerden alınmaz diyenler..

    "Abi o kask adamı öldürür"
    "Yok yok takılmaz artık o.."
    "Bitti onun işi.."
    "Kask düştümü ölür, değiştir onu"
    "Kafan varsa değiştir"



    Komedi başlar birazdan..
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  7. #7

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    kask testlerinde aynı kaskın değişik yerlerine darbe uygulayarak test ediyorlar, delikler açıyorlar kaska,
    yani kaskın mukavemeti sadece 1 yerinden değil ne kadar büyük darbe aldığı ile ilgilidir diye düşünüyorum misal

    1 çivilik bir deliğin kaskda bır sıkıntı açacağına kanaat gelmiyorum, sonuçda bu 1 çevilik deliğin kaskın geneline etkisine bakmak lasım, sanki bu bir tür cam gibi düşünülüp, 1 kere düşürürsen işi biter deniyor, algılamakda zorluk çekiyorum, oysaki millet kaskına çekiçle dalıyor parçalamak için uğraşıyor, kask hala taş gibi duruyor... bence vizör değiştirilip kullanılmaya devam edilebilir.
    sonuçda içi boşken düşmüş, normalde kaskın içinde insan kafası ağırlığı kütlesi olması gerekir,
    kaskın iyice hasar alabilmesi için, test lerde genelde kaskın içi boş.
    NesssT bunu beğendi.

  8. #8
    NesssT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda PCX125
    Sele yüksekliğinden asfalta düştü, mecburen vizörü değiştirdim, camdır kırılır denildi

  9. #9

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Kaska hasar gelse de kullanırım diyen arkadaşlar çentik etkisi nedir bir baksın.
    Kafası değerli olanlar kaskta çürük, kırık, delik varsa değiştirsin.

  10. #10

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    @pea
    çentik etkisi;
    makine elemanları mukavemet hesaplarında önemli bir yeri vardır.
    basit gerilmelerin yayılış şekli sadece sabit ve sürekli kesitler için geçerlidir.
    malzeme üzerindeki ani kesit değişimi, delik vb. kuvvet akışını değiştiren noktalar ve çevresinde ani gerilme artışları meydana gelir.
    buna da çentik etkisi denir.


    şimdi bunun kask ile alakası nedirki baktım, kaskın zaten ön yüzü komple yarık, hafifden çene var,
    ve senin düşündüğün şekilde çetik etkisine göre bir kask geliştiriliyor olsa idi, yapılan tüm kask test leri geçersiz olurdu,

    gördüğüm kadarıyla kaskın diş katmanı ve koruma katmanının kalınlığı üzerine "kısıtlı bir alana" darbe uygulayarak test ediyorlar, içeriye ne kadar geçirdiğine ve malzemenin parçalanıp parçalanmadığına bakıyorlar, yani kaskın tümünü etkileyecek bir test yapıyorlar olsalar idi dediğin geçerli olabilirdi, sanki kaskın "tüm yüzey alanı" bir cisme çarpıyorda gelen darbenin dağılımından bahsediyoruz gibi algılatmak istiyorsun gibi düşünüyorum önermenle.

    extra olarak kaskın vizör bağlantı noktaları hava delikleri, bunlarında kesin hesaplarını yapmışlardır öyleyse onlar delik değil çünkü..

  11. #11

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Sele yüksekliğinden bişey olmaz. Nazar değmesin

    Kazasız belasız hosgeldiniz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler