Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

KYMCO SUPER 8 :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    KYMCO SUPER 8
    mutlaka daha ince yağ içerdeki eleklerde daha hızlı emiş / çekiş yapacaktır. dolayısıyla inceliği de etkiler. doğrudur ama benim elimdeki imkanlar miktar değişikliği yapmaya elverdiği için böyle yazdım. yoksa daha ince bir yağla denemek te değişiklik sağlar mutlaka. ama yine tekrar etmek isterim ki asla amortisör sertliğini arka ayar derecesinin dışına çıkartmamak gerek. ben motor tamircisi değilim ancak yaşadığım yerde kendi imkanlarımla bakım ve onarım yapmak zorunda olduğum için kısmek mekanik konusunda tecrübem var. VESPUCİ servise gittiğinde ilk işin hava filtresini mutlaka değiştir ve orjinaliyle değiştir. tabi yakın zamanda değişmemişse, belli olur zaten. ayrıca alttaki hava sirkülasyonu varyatör sistemini kirletmeye bence çok müsait olduğu için varyatör temizliği yapmanda fayda var. 11000 km bu motor için hiçbirşey değil. ancak lastik çapları büyük olduğundan eğer senden önceki sahibi sert kullanmışsa kayışı da bu temizlik sırasında kontrol etmiş olursun. çünkü yıpranmış olabilir. ayrıca motorun şu aylarda bile güzel marş alıyorsa asla karbüratöre el sürdürmemeni tavsiye ederim. seleyi söküp içerdeki benzin borularını da kontrol ettirmeyi unutma. eğer normal kullanılmış bir motor ise sana değişim km lerini söylim (benim değişiklik yaptığım km):
    buji: 30000 km (hala on numara çalışıyordu)iki kere söküp temizliğini yapmıştım.
    kayış: 25000 km (hala ne bir çatlak ne de iplik atması vardı.)
    varyatör ağır bakımı: 52000 km
    amortisör yağ değişimi: 30000 km
    şanzıman yağ değşimi: sanırım 20000 km (tam hatırlamıyorum)
    şu anda 56000 km deyim. nasip olurda bu kmleri görürseniz motorda siyah renkli grenajlar haricinde ciddi bir renk solması olmadığını sizde göreceksiniz. çok çok az miktarda yağ eksilttiğini göreceksiniz ki bu eksiltme yağ değişimine kadar ekleme yapmanızı gerektirecek kadar değil. bir de insanların sizin motorunuza hala hayranlıkla baktığını göreceksiniz kiiiii bunun yerini hicbirşey tutamaz. Bu arada benimki sarı lacivert

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------

    bu arada o gelen ıslık sesi, motor giderken gazı kesince gelen ıslık sesiyse normaldir. motor balatalardan kurtulup rölantiye düşene kadar varyatör mekanizmasından bu ses gelir. hatta bu ses benim acayip hoşuma gidiyor. sorun yok yani.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Kardeş detaylı yorumların için çok teşekkürler. Fırsat buldukça girip buraya bakıyorum bir şey yazan oldu mu diye. Gerçekten çok özel bir skuter kullanıyoruz. Benimki kırmızı-beyaz. Birazdan "Motosikletini göster" başlığına resmini koyarım.

    Yazdıkların altın değerinde çünkü çevremde motor muhabbeti yapacağım kimse yok. Ayrıca çok fazla popüler bir motor değil orası da ayrı bir güzellik tabi. Benim şu an 8bine yeni girdi ve ilk motorum. Ve malesef bakımlarını kendim yapacak kadar bilgili,tecrübeli değilim. İstanbulda'ki yetkili servisler mezarcı. Talep ettiği paraları geçtim, yaptıkları bakımlar motoru daha kötü hale getiriyor. Yetkili servisteki 5bin bakımında (200 TL talep ettiler) motorun başında duramadım ve söyledikleri şeyleri (buji,hava fitresi, vs) değiştirdiler mi bilmiyorum. Ancak servisten çıktıktan sonra motor normalden fazla gürültülü çalışmaya başladı. Castrol yağ alıp forumdaki anlatımlara baka baka değiştirdim. İnanılmaz fark etti.

    Şimdi kenara biraz para koyup, lastiklerimi değiştireceğim. Metzeler için fiyat bekliyorum. Fazla gelirse City Grip yapacağım inşallah.

    Söylediğin bakımları yapmak istiyorum ama sele için süngeri nasıl tedarik ederim bilmiyorum. Varyatör kapağı temizliğini nasıl yaptığından bahseder misin ?

    Maşallahın var renk solmasına kadar kullanmışsın, Allah kaza vermezse ben de kullanmayı düşünüyorum. Dediğin ses benim de çok hoşuma gidiyor. Gazı bırakıyorum bazen o sesi almak için

  3. #23

    Üyelik
    10 Mayıs 2014
    Çok teşekkür ederim kosullu . dediğin gibi hava filtresi değişti. Çok sağol.

  4. #24

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    KYMCO SUPER 8
    aklıma geldikçe yazmaya çalışıyorum. seleye sünger takviyesi cok zahmetli oldu. üst döşemeyi söktükten sonra aynı gerginliği yakalamak için epey uğraştım. eğer kendiniz yapamayacaksanız sele ölçülerinde 5mm kalınlığında bir viscosite sünger alıp döşemeciye yaptırmanızı tavsiye ederim. bu arada sokollu 200 tl aldılar demişsin. 30 tl kadar buji ve işçilik tutar. 60 lira kadar hava filtresi. 30 lira kadar yağı tutar. temizlik filan da yaptılarsa o parayı istemiş olabilirler. tabi rakamlar tahmini. tamircileri genellemek yanlış. ancak tanıdık vasıtasıyla ve samimi bir usta bulup değiştirmemek en iyisi bence. tamircinizin size çıkaracağı ücreti kalem kalem fatura ettirip ayrıntılı görebilirsin bence yapılan işlemleri. örneğin faturada sana hava filtresi, buji, yağ değişimi yazdı. sana nasıl bir fiyat çıkardığını kendin parçaların piyasa fiyatlarına bakıp anlayabilirsin. forumlar tabiiki herzaman yardımcı olur. ama en iyisi samimi ve dürüst bir tamircinin tavsiyesidir bence. en basiti lastik değiştireceksin. forumda herkes kendi memnun olduğu markayı kendince sebeplerle önerir. bi bakmışsın bugün aldığın karar yarın değişiyor. ertesi gün yine değişiyor bugün iyi bir lastik seti 400 tl civarında. ve bence marka mucize yaratmıyor. metzeller olmuş pirelli olmuş bence fark etmez. tabi bu benim fikrim. ben city grip kullanıyorum. agresif motor kullanan biri olmadığım icin bana göre hepsi aynı. yağ değişimini elinizden geldiği kadar kendiniz yapın. super 8 sanırım 800 ml kadar yağ alıyor. ben genelde eski yağı boşalttıktan sonra bir miktar temiz yağ koyup sonra karter tapasını kapatıyorum. böylece kısmen eski yağın kalıntılarını da karterden temizlemiş oluyorum. 7000 km de bir değiştiririm. varyatör temizliğini kendim sadece hava tutarak yapıyorum. tabi kapağı sökerek. ama 15000 yada 20000 de bir debriyaj balatalarını söküp ufaktan zımparalayıp geri takıyorum. bunu tamircinize sizinde yaptırmanızı tavsiye ederim. hem balataların durumunu görmüş olursunuz hemde ön varyatördeki tahrik bilyelerinin durumunu görmüş olursunuz. bu kontroller kalkışlardaki gecikmeyi ve titreşim sorununu kısmen önler. çok sağlam bir debriyaj sistemine sahipsiniz bunu sakın unutmayın. çekiş ile ilgili ciddi bir sorununuz olmadığı sürece varyatöre müdehale etmeyin. elinizden geldiği kadar agresif kullanmaktan kaçının. çünkü orjinal parçaları cidden çok pahalı. komple ağır bakımı bana 600e filan maloldu.

  5. #25
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Evet parçaların pahalı olduğu muhakkak. Ve kalitesine göre o parayı hakediyor. Ama yetkili servisin bile kullandığı ekipmanın orjinal olduğundan şüpheliyim. Örneğin hava filtresi. Bir defasında raftan bir poşetten çıkarıp taktılar. Ve bu motorcu Kymco satmaktan vazgeçip çin malı scooter ile doldurmuş dükkanı. Kymco marka bir model veya yedek parçası bile bulunmazken, bakımda değiştirdiği parçaların orjinal olmadığını düşündüm doğal olarak. 7bin bakımında motorumda oluşan performans düşüklüğü yüzünden bakımları yetkili serviste yaptırmamaya karar verdim. Değindiğin gibi bir motosiklet ustası bulacağım ve içime sine sine , ne işlemler yapıldığını görerek bakım yaptıracağım.

    Belirli bir hamura sahip olduktan sonra, A marka B marka fark etmiyor evet ama çoğu Kenda'dan iyidir diye tahmin ediyorum. Ben de agresif bir sürücü değilim. Ama herhangi bir ıslaklık, çukur, mazgal gördüğümde yüreğim ağzıma gelsin istemiyorum. Yoksa lastik yakacağımdan değil

    Yağ değişimini dediğiniz gibi yaptım. 1LT almıyor evet şişe dibinde kalıyor. Bir sonraki yağ değişiminde dediğiniz gibi temizlik için kullanacağım. Ben 2binde bir değiştiriyorum. 7bin çok değil mi ? Tabi yağa göre değişir.

    Çok sükür, motor aksamında kronik sayılacak bir arıza ile karşılaşmadım henüz. Talihsiz bir kaza sonucu sağa sert düştüm ve kafa grenajının değişmesi gerekti. Şimdi yazlık bir mont aldım ve sezonda güvenle sürüş yapmayı planlıyorum. Önümüzdeki aya para biriktirebilirsem lastik takımı da alacağım.

    Senin Xciting 250RI modeline geçmen için yeterli deneyimin var. Keşke fiyat farkları bu kadar uçurum olmasa da 250,300 CC lik motorları da deneyebilsek. Ben de en az 20bin görmeyi çok istiyorum.

    Yahu İstanbul'da 2 veya 3 tane görmüşümdür toplamda. Buralara yakın olsaydın buluşur, muhabbet ederdik. Sağlık olsun. Detaylı yorumların için çok teşekkürler. Kazasız belasız nice 50binlere

  6. #26

    Üyelik
    09 Nisan 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    KYMCO SUPER 8
    istanbull... Güzel anılarım var. bu arada bir sonraki motorum nasip olursa honda pcx olacak ;) ne gariptir ki pek cok scooter kullandim. Ama iclerinde beni en cok üzen 96 model kırmızı bws oldu. Bitmek bilmeyen dertleri... ne günlerdi yaw. Benzinden cok yağ koyuyordum şaka tabi. İlk Göz agrim. Özlüyorum bazen o yaşlı keciyi =)) Bütün hafta iş yoğunluğundan yoruluyorum. Motorla uğraşmak zevkli. Bu arada ciddi bir yanlisligi duzelteyim. Ben 700 kmde bi yag değiştiriyorum. Bir sıfır fazla yazmisim. Siz onerilen kmde degistirin. Benim hava filtresinde ufak bir modifiye var o yüzden yağ değişimim erken oluyor.

  7. #27
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı kosullu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istanbull... Güzel anılarım var. bu arada bir sonraki motorum nasip olursa honda pcx olacak ;) ne gariptir ki pek cok scooter kullandim. Ama iclerinde beni en cok üzen 96 model kırmızı bws oldu. Bitmek bilmeyen dertleri... ne günlerdi yaw. Benzinden cok yağ koyuyordum şaka tabi. İlk Göz agrim. Özlüyorum bazen o yaşlı keciyi =)) Bütün hafta iş yoğunluğundan yoruluyorum. Motorla uğraşmak zevkli. Bu arada ciddi bir yanlisligi duzelteyim. Ben 700 kmde bi yag değiştiriyorum. Bir sıfır fazla yazmisim. Siz onerilen kmde degistirin. Benim hava filtresinde ufak bir modifiye var o yüzden yağ değişimim erken oluyor.
    Ne güzel. Yolunuz tekrar düşerse haber vermeyi unutmayın. Tabi scooter ile gelemezsiniz ama olur da ben motorsuz gezemem derseniz uçakla istanbula gelin burda motorunuz hazır Ama yok ben 50bin yapmadan motoru bırakmam derseniz işler karışır

    Geçen sene eylül ayında motor almaya karar verdim. Pederde pejo mobilet vardı ordan kalan bir zehir herhalde Ve inanın elemeler sonunda 3 motor kaldı. Bws , Super 8 ve Honda PCX. Bws almayı çok istiyordum. Çocukken mahallede bir abide vardı. O zamandan içimde bir bağ oluşmuştu. O gözlük gibi farlar, o küçük tekerler. Hala trafikte görünce içim gider. Malesef düşük km temiz bulamadım. Yalova'da vardı bir tane gidip almaktan uzak olduğu için vazgeçtim uzun yol tecrübem olmadığı için. Ve iki zamanlı olmasına yağ içmesine çok yakmasına razıydım. Hondanın PCx dışındaki tüm scooterlarına para verseler binmem çok itici, çamaşır makinası gibi scooter yapmış adamlar estetik sıfır. Pcx'in fiyatı öğrenci bütçemin çok üzerinde olduğu için, tercihimi Super 8'den yana yaptım ben de. Start stop özelliği dışında ezici bir üstünlüğü yoktu hondanın benim için. Belki bu 150 serisinde geliştirmeler olabilir.

    Fırsat buldukça buradaki yorumları, videoları izliyorum. Akünün ayağımın altında olduğunu serviste öğrendim. Mekanik aksam ile ilgili terimleri daha doğrusu motorun çalışma aksamını öğrenmem gerek. Biraz fazla tatlı su motorcusuyum. Şu an erken ama, bir sonraki motorum vitesli olacak sanırım. Scooter pratikliği tartışılmaz ama büyük amortisör payı ve vites kullanma zevkine de varmak istiyorum. Pulsarlar bir gelsin bakalım neymiş belli olur. Zaman gösterir. En önemlisi kazasız belasız devam etmek. Bir anda motordan soğumak da var işin ucunda çünkü.

  8. #28
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    2015 model 3.500 km rede 2 el aldım 1 kaç gün kulandım 115 kmrede 4.600 lt benzin harcadım km rede 16.5 kuruş ediyordu büyük teker ve heybetli oluşundan yarım litre veya 1 lt fazla yakıcağını düşünüyordum neyse olur o kadar dedim sonra düşündüm taşındım acaba yakıtı fazlamı diye düşündüm

    Ertesi gün lastik hava basıncına baktım düşük olduğunu farketim ve ön 26 arka 29 benzincide hava bastım evin önüne çekip hava filtresini bir yıldız torna vidayla açtım baktım hava filtresi kapağı çıkmıyor yerinden ayaklığıa takılıyor bir alyan yardımıyla ayaklığı söküp hava filtre kapağını çıkardım hava filtresi sıfır alındığından beri temizlenmemiş beli hava filtresine çıkartıp bir kompresör hava tutup hava basıncı az olduğu için tam temizlenmedi evde süpürge makinesinin en yüksek devire alarak temizledim ve taktım sonraki 115 km rede yine benzinciye gittim 3.400 lt benzin aldım
    ve bu 115 km re 60 km resi artçılı 30 gidiş 30 geliş seyhat ettim demek tek başıma olsam 100 km rede 2.5 küsürlerde seyredicektir halen gözlemliyorum ilerki günlerde yakıt tüketimi hakkında bilgi vericem

    İlk aracım ehliyeti alırken viteslimi scootermı düye aylarca düşündüm taşındım ve şehir içi git gel A noktasından B noktasına ve işe gidip gelmek için en mantıklısı ufak cc bir scooter tercih etmem gerektiğini düşünürken maddi bütçemi aşmıyan eli ayağı düzgün sağlam ve lastik ebadı büyüklüğü ne 10 in nede 16 in olsun ortası olsun diyerek 14 inc lastiğe sahip bu modeli 2 el olarak seçtim gidişi fireni performansı beni yeterince tatmin etti lastikleri fabrıka çıkışı olduğu için ani haraketlerden çekinerek efendi gibi kulanıyorum herhangi bir kayma düşme çok şükür yok çoğu zaman düzde giderken yavaşlamak için ön firen kulanıyorum ani duruşlarda ön arka basarak şidetini artırıyor ve dibine kadar asıldığım zaman arka çok hafif şekilde kızaklıyor ve duruyorum ıslak zeminde denemedim ama hızımı firenimi daha temkinli olurum şimdilik lastikleri kulanmaya devam ediyorum

    pcx nmax gibi 125 cc düşünmedimi evet düşündüm 100 km rede 2 lt 2.5 litre yakıt tüketimi son teknoloji olması güzel iyi hoşta işletme maliyeti ve ilk alımda şuan kulandığım modele göre 2 kat fiyatı beni bu modele yönelti sıfır nakit mağzada 5.700 pcx nmax 2 kat fiyatı

    Memnun olmadığın nokta varmı var ilki artçı olarak 60 kiloyu aşan bir artçı arkama alırsam 80 90 kilo arka lastik çamurluğu sürtüyor uyuz oldum bakıma gidince yetkili servise danışçam şuan başka olumsuzluk durum yok amortsör sert sele uzun kulanımda biraz rasız etmesi dışında sorun yok amortsörün sert olması şuan ben memnunum sebebi görünmedik çukurlardan bilmiyerek sert geçtim ne oldu dedim derken direksiyon hakimetime zere bozmadı seleyede herhangi bir sünger döşeme ihtiyacı duymuyorum şuan en uzun süre sürtüğüm 1 2 saat oda motordan indiğimde hiç bir sorun olmadığı için sıkıntım yok ileride olursa not düşerim hadi kalın sağlıcakla

    Şimdi bi kaç arkadaş hocam hele son hızı nedir bi söyle içimize derman olsun ben ekipmanla beraber 1.75 boyunda 100 kiloyum diyelim tek başıma 100 km re hıza stabil 110 sakin sakin çıkıyor biraz aşağıya eyim olsun 120 kmreye doğru yol alıyordu ben korktum hızımı kestim neden lastik fabrika çıkışı ve bu scooter için fazla hız risk demektir ilk gün denenmiştir birdaha 100km reden yukarı çıkmadım maceraya gerekte yok bence
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)