Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motorsikletin daha az yakması için yapılması gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    sadece boşta çalıştırmayın bana doğru gelmedi..!!
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    lifan 100 a(satılık)
    cup motor almak
    lifan 100

  3. #23

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı tetikçi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cup motor almak
    otobüse bin motor hiç yakmıyor o zaman kapının onunde

  4. #24
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı buberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni model arabalarda yakıt tüketimi tamamen kesildiği doğru (sıfır). Ama 10-15 yaşındaki bi arabada bu özellik pek görülmez (üst sınıf arabalardan bahsetmiyorum). Benim merak ettiğim bu yakıtı sıfıra indirme olayı motorsiklette olur mu? Motor bilgisi iyi olan bir arkadaşımız aydınlatırsa çok iyi olacak bende merak ettim.

    8 yıldır 6. motorunu kullanan biri olarak bu yazıyı yazıyorum.
    Motorda 0'a indirme tam olarak olur mu bilmiyorum ama, benim görüşüme göre daha az yakacağı kesin. Pistonların hareketi için benzin gereklidir, buyüzden motor boşta çalışırken benzin harcaması kesinlikle olacaktır.(yokuş aşağı boşta gitmesi dahil) Fakat motora yokuş aşağı inerken, motor viteste olursa, itici bir güç olacağı için pistonlar kendi hareketini bu güç yardımıyla tamamlayacaktır.

    Boşa değil Beşe atın

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    honda cbf 150
    arkadaşlar benım anlamdıgım bır konu var yokus aşagı boşta ınmek motor yakıtını artırır dıyor bu bence çok saçma sızce nasıl ben buna katılmıyorum yerı gelıyor motoru stop ettırıp devam edıyoz yakıt yakmıyak dıye ama bu nasıl oluyor anlamıyom yanı neyse

  6. #26

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Relantide eski teknoloji karbüratörü olan(cut-off sistemsiz) bir motorun yaktığı yakıt son viteste gaz vermeden inişteki yaktığı yakıttan daha az olmaz.Deneyen denemiş,hocam Uludağ Üni. Otomotiv Anabölüm başkanı Rıdvan ARSLAN.

  7. #27
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Relantide eski teknoloji karbüratörü olan(cut-off sistemsiz) bir motorun yaktığı yakıt son viteste gaz vermeden inişteki yaktığı yakıttan daha az olmaz.Deneyen denemiş,hocam Uludağ Üni. Otomotiv Anabölüm başkanı Rıdvan ARSLAN.
    Ozaman üstad ne dediyse o doğrudur hocam

  8. #28
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ozaman üstad ne dediyse o doğrudur hocam
    Peki sizlere başka bir soru.Hazır GV ciyi de bulmuşken.
    Malum GV'de 5.viteste 6000 devirde 90 la gidilir.4.viteste de 7000 le.(Tam olarak doğru değil ama yakın değerler.Böyle alalım bizde.)

    Şimdi;

    5. viteste 6000 devir 90 la giderken mi daha az yakarım,
    4. viteste 6000 devir 80 le giderken mi?

    Yoksa aynı mı olur?
    Kolpa Adamları

  9. #29

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı motocycleboyreigns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki sizlere başka bir soru.Hazır GV ciyi de bulmuşken.
    Malum GV'de 5.viteste 6000 devirde 90 la gidilir.4.viteste de 7000 le.(Tam olarak doğru değil ama yakın değerler.Böyle alalım bizde.)

    Şimdi;

    5. viteste 6000 devir 90 la giderken mi daha az yakarım,
    4. viteste 6000 devir 80 le giderken mi?

    Yoksa aynı mı olur?
    Motorun yeterli torku mevcutsa(sabit hızda seyirde),eğim,hava ve yol şartları müsaitse yakıt tüketimi için en uygun vites son vitestir.

    Örneğin düz-aşağı eğimli yol durumunda 5. vites 90 hızda, yokuş yukarı-karşıdan esen rüzgara karşı 4. viteste 80 hızda az tüketir.

  10. #30

    Üyelik
    03 Aralık 2010
    Motosikleti
    mondial 150 HS
    Peki ya scooter?
    Benim motorum 150 HS. Ama benzini resmen içiyor.
    Ben ne yapmalıyım?

    Şehir içi artçı ile 40-60 km/h
    100 km yakıt tüketimi: 3.8 - 4.0 lt.
    [B][I][COLOR="Purple"]Balıkların gözyaşları denizde belli olmaz[/COLOR][/I][/B]

  11. #31
    stubborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul/Çatalca
    Motosikleti
    Dominar 250
    Türkiyedemi?...
    Motora bindiğim için farklı değilim! farklı olduğum için biniyorum...

  12. #32

    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Aynı benım kullanıs tarzım yakıt tasarrufu ve performans 100%

  13. #33
    Deniz Ser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2010
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Lastik basıncı önemli

    Doğru şişirilmiş tekerlekler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını da azaltır. Önerilen lastik basıncından 1 2 bar daha yüksek olmasını sağlayın.
    Bar olabilir mi abilerim;PSI olmalı.Önerilen basıncın 2 bar yani yaklaşık 30 PSI fazlasını basınca kötü sonuçlara yol açabileceğini unutmamak gerekir

  14. #34

    Üyelik
    09 Mart 2011
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Yokuş aşağı inerken kullandığınız vites N değil 5 olsun. Aşağı doğru kanun gereği inen tekerin gücüyle daha az ateşleme yapılarak, daha az benzin yakılır.

  15. #35

    Üyelik
    02 Ağustos 2010
    bayır aşağı konusunda benimde kafam hep karışıktı ama bu anlatımla taşlar oturuyor yerine.ben arabayla bayır aşağı inerken hep boşa atarım,yol bilgisayarında anlık yakıt sarfiyatı 0,8 - 1,2 lt arasında bişey olur hep,ama arabayı beşe takıp gaz vermeyince sarfiyat birden sıfırı gösterir.senelerdir hep derdim ulan amma salak yol bilgisayarı diye viteste hiç sıfır sarfiyat olup boşta daha çok yakar mı diye.tabiki yakar.sonuçta boşta arabayı rolantide çalıştırmak için bir yakıt gerekiyor ama rampa aşağı inişte doğan kinetik enerjiyi kullanarak motoru döndürebiliyoruz böylece yakıt tamamen kesilmiş oluyor.pistonların dönmesi için illa silindir içinde patlama olması gerekmiyor.gazı verdiğimiz anda patlama başlıyor.
    ama sonuçta bunu kontrol eden bir yazılımdır.beyin destekli çalışan araçlarda bu böyledir.motosikletlerin tümünde bunun olduğunu sanmıyorum.

  16. #36
    vedatkavak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    cbf 250
    arkadaşlar sıcak bir motoru yokuş aşagı rolantide veya boşta inmek çok kötü alışkanlıktır ısınmış bir motoru rampa aşagı stop ederek iner sen motor silindirini birden daraltırsın ve motoru tekrar çalıştırdıgında sekman ve piston silindiri çizer üç kuruşluk kar beş kuruş zarar getirir motorunuz kropaj yapar ...sakın ha.....


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)