Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

bilgisine güvenen varsa gelsin...HODRİ MEYDAN!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #101
    abolgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CBF 150 (GRİ)
    Yeşil diyorum.
    Tekerlek döndüğü sürece hedefine varırsın. Önemli olan hedefe ulaşabilmektir, erken varmak değil. CBF 150[/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102

    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    İST-maltepe
    Motosikleti
    suzuki an125
    bence başlık yanlış
    Hakan GÜNDÜZ

  3. #103

    Üyelik
    08 Şubat 2008
    Şehir
    Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosikleti
    BMW R1200GS - Goldwing Honda
    Motorumuzla giderken en onemli konu bizim guvenligimizdir. Simdi bundan sonra yazacaklarim, tamamen guvenli olmakla ilgildir.

    Buradaki tartismayi, yaris alani ile karistirmayiniz lutfen. Yaris alaninda, pist tertemiz, karsidan gelen yok, yolda kamyon artigi, ya da olu kedi kopek yoktur. Biz cadde suruculeriyiz ve surdugumuz yerde bircok potansiyel tehlike mevcuttur.

    Virajda onemli olan birkac unsur vardir, once onlari siralayacak olursak eger, bunlar;

    1. Bakis
    2. Tutus
    3. Stabilite
    4. Gaz kapama ve acma noktalari

    1. Bakis yani gorus; bir viraja girerken, isteyecegimiz en onemli sey herhalde, daha fazla gormek ve daha fazla gorunmek olmalidir. Daha fazla gormek bize ne kazandirir? Mesafe ve Zaman. Eee,bunlari ne yapacagiz? Bunlari, onumuze cikabilecek bir engelde ya da karsidan gelen bir araci gordugumuzde kullanarak kacacagiz. Daha fazla yer gorecegimiz icin de, daha hizli gidebilecegiz. dogru bakis ile herkesten daha once, daha fazla bilgi toplayabiliriz. Bu da bize buyuk bir avantaj getirecektir. Simdi diyelim ki bu cizimlerde virajlarda sagda ve solda agaclar olsun, ki genelde vardir, biz bu agaclarin naasil devam ettigini izleyerek, gormedigimiz alandaki virajin yonunu tahmin edebliriz. Agac olmasa da elektrik direkleri, ya da arazinin yapisi bize bu isaretleri verecektir. Sagimiz bir tepe olsun, solumuz da aciklik. Bu durumda tepenin gidisini takip etsek, virajlari daha oralara gelmeden okumus oluruz.

    2. Tutus; motosiklet kullanimindaki en onemli faktorlerden biri de Tutustur. Tutusu kaybettigimizde ne olacagini hepimiz biliyoruz. O taktirde, motorumuzun lastiklerine ayni anda iki gorev yuklememeliyiz. Yani tutusumuzu maksimumda tutacak yerlerde olmaliyiz. Bu durumda tutusun en yuksek oldugu yer virajin yaricapinin en buyuk oldugu yerlerdir. Cunku motorumuzu gereginden fazla yatirmamiz gerekmez. Yani virajlarin en dis kenarlaridir.

    3. Stabilite; bu konudan anlamamiz gereken, motorumuzun, suratimizle olusan, o muhtesem dengesini bozacak hareketlerden kacinmak olmalidir. Motorumuz 2-25 Km suratlerden sonra, jiroskopik bir kuvvet uretmektedir. Bu kuvvet cocuklugumuzda oynadigimiz topac vardir ya onun donerken urettigi kuvvettir. topaci dondurun bir masa uzerinde, ve bir tokat atin yere duser ama donmeye devam edecektir. Topac ne zaman duser? Yavasladigi zaman. Motorumuz da ayni kuvveti uretir ve biz bu kuvvetin avantaji ile hizlaniriz. Hizlaniriz derken, icinde bulundugumuz duruma gore hizlaniriz. Ucariz demiyorum. Buradaki virajlarda en homojen yani ac-kapa yapmadan gidebileceginiz, en fazla goruse sahip, en erken gaz acabileceginiz noktalari birlestirin ve orada cikacak olan gorus hatti en dogru hat olacaktir.

    4. Gaz acma ve kapama noktalari; Bizim bir viraji en erken alabilmemiz icin, bu noktalari iyi tayin etmemiz gerekir. Bu noktalar gormedigimiz yerlerde gazi kapamak, gordugumuz yerde gazi acmaktir. Viraj suratimiz, viraj takip noktasina gore ayarlanmalidir. Viraj takip noktasi, viraja baktiginizda virajin kapandigi noktadir. Bu nokta sizinle birlikte hareket ediyorsa virajin arkasi aciktir. Yok siz bu noktaya yaklasiyorsaniz suratiniz yuksektir. viraj cikisinda o nokta acilir ve kaybolur gider, acin gazi istediginiz kadar! Gaz kapama noktamiz, viraj takip noktasina yaklasiyorsak eger, yesil hattin basladigi yerden geridedir. Bir viraja girerken almamiz gereken pozisyon cok onceden alinmalidir. Bu pozisyon DAIMA sol virajda yolun en sagi, sag virajda yolun en soludur! Neden? Cunku en fazla gorus oradadir! Pozisyonumuzu aldiktan sonra, takip noktasina gore suratimizi de ayarlayip, motorumuzu, devir saatimizin kirmizi hattina kadar olan yerde ortalarda tutarak vitesimizi de ayarladiktan sonra gozumuz takip noktasinda, haziriz artik!

    Simdi viraja goren motor, on lastik yanagina yatacagi icin, yavaslamaya baslar. Bu yavaslamayi yenmek icin destek gazi vermemiz gerekecektir. Viraj girisinden itibaren motorun hizini sabit tutacak kadar gaz verebiliriz. devam ediyoruz, ve virajin apex (yani donus noktasi) noktasina geldigimizde gorusumuzun acildigi noktadir zaten burasi artik gaz acmaya ve yavas yavas yolun devamindaki duruma gore pozisyon alacak sekilde konumlanmaya baslayabiliriz.

    Simdi lutfen bu aciklamalara gore, bu cizimdeki hatlardan hangisinde bunlari yapabilirsiniz ona gore yorumlayiniz lutfen.

    En cok gorus!
    En iyi tutus!
    en Stabil oldugumuz yer!
    ve en hizli cikis!
    [B]RoSPA RoADAR Member[/B]
    Hoscakalin, Motorunuzun ustunde Mutlu kalin.

  4. #104
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Böyle bir virajda mor renkteki gibi bir çizgi izlesek hatalı olur mu?

    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  5. #105
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    bunu bende çok düşündüm, en mantıklısı ve güvenlisi kırmızı.
    Sonuçta bilmediğin bir viraja girdiğini düşünürsen, karşından ne geleceğini bilemezsin, o kadar açıktan almak hem viraj öncesinde hemde sonrasında çok riskli.
    En güvenlisi düşük hız ile kırmızı hattın gösterildiği yolu izlemek olur diye düşünüyorum.
    Hiç bir kullanıcıda, yolun tamamını görmeden gaz açıp karşıya girecek değildir herhalde

  6. #106

    Üyelik
    09 Mart 2011
    Yeşil.Zaruri olarak o çizgiyi oluşturmak için hızınız dönmek ve yoldan çıkmamak için doğru olacaktır.

  7. #107
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    Alıntı Nfs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeşil.Zaruri olarak o çizgiyi oluşturmak için hızınız dönmek ve yoldan çıkmamak için doğru olacaktır.
    Tam virajın orta noktasına geldiğinde karşında başka bir araç var ise ?

  8. #108
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı iSSo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam virajın orta noktasına geldiğinde karşında başka bir araç var ise ?
    kendi şeridi içindekaldığı müddetçesorun yoktur.
    doğru şık ( hız ve stabilizelik kontrolü ile konforlu sürüş ) yeşildir.
    kırmızı zaten gösterildiği üzere karşı şeritte patlıyor ya
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  9. #109
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi şeridi içindekaldığı müddetçesorun yoktur.
    doğru şık ( hız ve stabilizelik kontrolü ile konforlu sürüş ) yeşildir.
    kırmızı zaten gösterildiği üzere karşı şeritte patlıyor ya
    Bende diyorum ki, bilmediğim bir viraja giriyorum, karşımdan ne geleceği konusunda hiç bir fikrim yok (genelde araçlar içerden alabiliyor), hızımı düşürüp dipten dönmekte fayda var. Ne de olsa yolu görmeden gaz açıp karşıda patlamam
    [B]Efendi olun, adam gibi araç kullanın!

  10. #110
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı iSSo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende diyorum ki, bilmediğim bir viraja giriyorum, karşımdan ne geleceği konusunda hiç bir fikrim yok (genelde araçlar içerden alabiliyor), hızımı düşürüp dipten dönmekte fayda var. Ne de olsa yolu görmeden gaz açıp karşıda patlamam
    trafikte yalnız değilsin.akan bir trafikte viraj alırken hızını düşürürsen arkandaki araçlara sorun yaratman çok muhtemel. hatta sana arkadn çarpmaları, senin yavaşlaman motorun manevra kaabiliyetini kaybetmen anlamına gelir.
    tek başınaysan yavaşla ama akan trafikte, grup sürüşünde sürekli arkandakilere sorun yaratırsın.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  11. #111
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi şeridi içindekaldığı müddetçesorun yoktur.
    doğru şık ( hız ve stabilizelik kontrolü ile konforlu sürüş ) yeşildir.
    kırmızı zaten gösterildiği üzere karşı şeritte patlıyor ya
    kırmızı karşı şeritte patlıyor ama yeşilde karşı şeritten dönüyor?

    ben bu resimdeki yolu kendi şeridim olarak olarak düşünerek yorumluyorum.

    eğer yol iki şeritse ve ters yöne girmememiz gerekiyorsa çizgilerin daha farklı olması gerekmez mi?
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda

  12. #112

    Üyelik
    25 Mart 2008
    Şehir
    Bursa
    Yol çift şeritse eğer, kırmızı gibi girip mavi gibi çıkacaksın..yok eğer tekse ve yolun bu şekilde olduğunu biliyorsan YEŞİL diyorum...

  13. #113
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yol çift şerittir.ve bu resimdeki, sizin bulunduğunuz şerittir. yani orta çizgiden size kalan bölümdür.

    defalarca tartışıldığı ve bu bir eğitim proğramından alınmış şema olduğu halde neden hala herkes farklı şeyleri iddia etmek yerine
    "neden YEŞİL çizgi doğru?"
    demiyor?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  14. #114
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    Alıntı Blacklove16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yol çift şeritse eğer, kırmızı gibi girip mavi gibi çıkacaksın..yok eğer tekse ve yolun bu şekilde olduğunu biliyorsan YEŞİL diyorum...
    bu yüzden çok farklı bir durum işte. Bilmediğin yol olması, çift şerit olması, bunların hepsi dengeleri değiştiriyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:08 ----------

    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yol çift şerittir.ve bu resimdeki, sizin bulunduğunuz şerittir. yani orta çizgiden size kalan bölümdür.

    defalarca tartışıldığı ve bu bir eğitim proğramından alınmış şema olduğu halde neden hala herkes farklı şeyleri iddia etmek yerine
    "neden YEŞİL çizgi doğru?"
    demiyor?
    Bana göre motor kullanmak bütün ihtimalleri göze almak, farklı şeyleri iddia etmek hatta değerlendirmektir. Çünkü her şey için birden çok alternatifimiz mevcut ve her olasılık bir diğer alternatife yöneltirken böyle düşünüyor ve tartışıyor olmamız çok gerekli ve hatta normal
    [B]Efendi olun, adam gibi araç kullanın!

  15. #115
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Karşıdan gelecek olan araç riskinin ortadan kaldıracak tek çizgi YEŞİL çizgidir.

    Biliyorum bu fikir hepinize ters geliyor (doğruyu test etmeden önce bana da en ters gelen şey buydu) . Yeşil çizgiyi takip eden sürücü hem virajın devamını , yol üzerinde sabit duran muhtemel tehlikeleri (viraj içerisine yan yatmış mıcır yüklü bir kamyona ne dersiniz. Ben bizzat yaşadım yeşil çizgide olmasaydım burada bunları yazıyor olamazdım.) ve en önemlisi karşı şeritten gelen sollama yapmış veya şerit çizgisini ihlal etmiş bir aracı çok daha erken görüp tedbir alabilir gerekirse durabilir. Kırmızı çizgiyi takip eden sürücü ne kadar yavaş giderse gitsin (ki biliyoruzki kimse "aman bu virajı yavaş döneyim" demiyor) tehlikeyi gördüğünde artık çok geç olmuş olacaktır şanslı ise gözünü hastahanede açar.

    Sevgiler

    ÖNEMLİ NOT: Sadece bu çizimdeki viraj örneği için en HIZLI çizgi de YEŞİL çizgidir. Yeşil çizgiyi kullanan sürücü viraja yavaş başlamasına rağmen sürekli destek gazı ile viraj içerisinde hızını arttıracak APEX noktasını ve viraj çıkışını en erken görecek sürücü olduğu için en erken gazı açacak sürücü de kendisi olacaktır. Bu tür virajlara girerken beni sollayan (genellikle sağlayan) arkadaşlardan benden önce virajdan çıkabilen olmadı (COSMOS abinin saçları neden beyaz zannediyorsunuz :p:p:p viraj içerisinde beni geçmeye çalışırken saçları beyazladı adamcağızın halbuki daha 36 yaşında :p:p:p)
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #116
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karşıdan gelecek olan araç riskinin ortadan kaldıracak tek çizgi YEŞİL çizgidir.

    Biliyorum bu fikir hepinize ters geliyor (doğruyu test etmeden önce bana da en ters gelen şey buydu) . Yeşil çizgiyi takip eden sürücü hem virajın devamını , yol üzerinde sabit duran muhtemel tehlikeleri (viraj içerisine yan yatmış mıcır yüklü bir kamyona ne dersiniz. Ben bizzat yaşadım yeşil çizgide olmasaydım burada bunları yazıyor olamazdım.) ve en önemlisi karşı şeritten gelen sollama yapmış veya şerit çizgisini ihlal etmiş bir aracı çok daha erken görüp tedbir alabilir gerekirse durabilir. Kırmızı çizgiyi takip eden sürücü ne kadar yavaş giderse gitsin (ki biliyoruzki kimse "aman bu virajı yavaş döneyim" demiyor) tehlikeyi gördüğünde artık çok geç olmuş olacaktır şanslı ise gözünü hastahanede açar.

    Sevgiler
    çok güzel söylemişsin, tecrübe edinmeden bunları değerlendirmekte çok farklı bir durum mesela. Ama ben kendimi düşünerek, bilmediğim virajlara girerken tabelaları çok iyi okuyor, ona göre hızımı ayarlıyorum. Sonrasında yola konsantre bir şekilde dönüşümü yapıyorum.
    [B]Efendi olun, adam gibi araç kullanın!

  17. #117
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Yine mi ateşlendi bu konu. Kaç kere konuşacağız yahu. Yeşil arkadaşlar yeşil. Sağa dönüyorsanız yolun soluna, sola dönüyorsanız yolun sağına doğru yanaşırsınız viraja girmeden önce. Ki viraj çıkışını mümkün olabildiğince görebilin. Bu çizim salt sizin şeridinizi içerir. Yolun tamamı diye düşünmeyin.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  18. #118
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine mi ateşlendi bu konu. Kaç kere konuşacağız yahu. Yeşil arkadaşlar yeşil. Sağa dönüyorsanız yolun soluna, sola dönüyorsanız yolun sağına doğru yanaşırsınız viraja girmeden önce. Ki viraj çıkışını mümkün olabildiğince görebilin. Bu çizim salt sizin şeridinizi içerir. Yolun tamamı diye düşünmeyin.
    Tartışılası bir durum ve ateşleniyor
    Tek şeritli ise yol dediğiniz ve Yeşil doğru, ama çift şerit olması durumunda, dengelerin değişeceği kanısındayım

    yoksa yanlış mı düşünüyorum
    [B]Efendi olun, adam gibi araç kullanın!

  19. #119
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    Alıntı iSSo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tartışılası bir durum ve ateşleniyor
    Tek şeritli ise yol dediğiniz ve Yeşil doğru, ama çift şerit olması durumunda, dengelerin değişeceği kanısındayım

    yoksa yanlış mı düşünüyorum
    Tek şeritli ve yol tamamen sana ait ve tek yön bu çizim. Yani çift şeritli yolda senin şeridin. Öyle düşün.
    YOU WILL NEVER WALK ALONE

  20. #120
    iSSo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MTS 1200S
    Alıntı Atahualpa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek şeritli ve yol tamamen sana ait ve tek yön bu çizim. Yani çift şeritli yolda senin şeridin. Öyle düşün.
    o zaman tamam
    [B]Efendi olun, adam gibi araç kullanın!


    REKLAM ALANI
6. sayfa BirinciBirinci ... 4567 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler