Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yolcu (artçı) Taşımada Teknik Bilgiler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    jameika34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Altunizade
    Motosikleti
    HONDA 600 F 2006 MODEL
    Motosiklet için yüreği çarpan biniciler olarak bizler, yolcularımızın ilk ve daha sonraki motosiklet gezintilerinden daima zevk almalarını isteriz. Bunu sağlamak için akıcı, nazik ve güvenli sürüş yapmalıyız.

    Eğer hızlanma esnasında, vites değiştirirken ya da fren yaparken onların kaskı sizinkine mütemadiyen çarpıyorsa, bu sizin kullanım hatanızdır, onların değil. Bu, akıcı bir sürüş yapmadığınızı ortaya koyar. Bu deneyimi daha önce hiç yaşamamış biri için motosiklet yolculugu çok ürkütücü gelebilir.Onlar, daha önce motosikletin ne kadar tehlikeli olduguna dair pek çok hikaye duymuş ve dolayısıyla motosikletinize bir şekilde binmişse de devamlı tedirgin olabilir. Bir kez şu yolculuk başlasın, her şey ona çok garip gelecektir.360 Derecelik görüş alanı, vücutlara çarpan rüzgar, motor gürültüsü ve yarattıgı olagan üstü duygular, virajlarda yana yatma faktörü, metal bir kafesle korunmayan bir vasıtada yolculuk etmeye alışmaya çalışmak yolcu için alışılmadık bir durumdur. Bütün bu faktörler yolcunuzda motosikletin göründügünden daha da hızlı ve tehlikeli bir vasıta oldugu izlenimi yaratabilir. Böyle bir ortamı yaratmaktan kesinlikle kaçınınız ve yönergelere uygun sürünüz. Bunu söylemekten nefret ediyorum; ama lütfen defansif kullanın! Sakın duygularınıza yenik düşüp, size ne tür onanmaz zararlar vereceği belli olmayan dört tekerlekli sürücüsü şahıslarla seyir esnasında dalaşmayın!Kazanan siz olursunuz! Bırakın o otomobil önünüzü kapatsın! Motosikletinizi agresif bir biçimde değil, zarif bir şekilde kullanın. Kavşak noktalarında, kırmızı ışıkta beklerken, yeşil ışık yandığında, toplu halde, kimisi ani kalkış yaparak karşıya geçen araçların önünde olmamaya gayret edin. Kendinizi geriye çekin ve diğer araçların arasından, uygun bir mesafe bırakarak, itidalle sürüş yapın ve böylelikle yolcunuzun kendisini emniyette hissetmesini sağlayın. İşinizi asla şansa bırakmayın. Sizce kendinizin, hatta yolcunuzun yaralanmasından daha berbat ne olabilir?Yaşamınızın geri kalan bölümünü birisini budalaca sakat bırakmış olmanın verdiği eziklik ve vicdan azabıyla geçirmek istermisiniz? Motosikletinizin üstündeyken "Gösteriş yapmayı" aklınızın ucundan bile geçirmeyin.İyi düşünün motosikleti bir şeytan makinası yapan bu görüş sahipleridir.Zavallı teknoloji harikası makina da hep günah keçisi olur.Toplum da nedense hep motosikletin makina olarak kendisini tehlikeli görür. Aslolan insan kusurudur! Kesinlikle yolcunuzun duygularını, heyecanını doruğa çıkarmak için, üzerinde etki kurmak için gazlamak, hız yapmak zorunda değilsiniz.Ona güven aşılayacak, kendini emniyette hissedecek şekilde davranınız.Yolcunuza ve tüm motosiklet severlere nazik davranın ve çevreyi (Gürültü kirliliği dahil) ve insanları koruduğunuzu hissettirir tarzda sürün. Onları asıl bu etkileyecektir. Bu faydalı önerileri dikkate alın:

    1-Onların, iyi bir motosiklet yolcusu olmaları için ne yapmaları ve ne yapmamaları gerektiğini bilmelerini sağlayın. İlk başlığımız olan "Motosiklet yolcuları için püfler" konusunu onlara iyi açıklayın. Onlara bir kopya takdim etmek konusunda kendinizi özgür hissedin. Yaygın kanıların aksine, motosikletinize alacağınız yolcunun ilk kez biniyor olmasının bence pek bir önemi yoktur. Talihsiz tecrübelerin bana öğrettiği acı gerçekler adına, ona vereceğiniz bir zarardan ötürü ondan özür dilemektense, onun güvenliğini sağlayınız.

    2-Hem konfor, hem de güvenlik yönünden, onun motosiklet için uygun giyindiğinden emin olunuz. Motosiklete daha önce binmemiş olan kişiler,motosiklet üzerinde yolculuk eden birinin, sıcaktan ya da soğuktan ne kadar etkileneceğini kestiremezler.Bu yüzden onların uygun şekilde giyinmesine yardımcı olunuz. Eğer kendisinde yoksa, baş ölçülerine uygun yedek bir kaskınızı ona ödünç vermeye hazır olun. Onu hiç istemediğimiz düşmeler sırasında korumaya yeterli giysiler giyinmiş olmasına önem verin.Ayak bileklerini koruyabilecek bir bot, uygun eldivenler, dayanıklı pantolon, Kaskın vizörü yoksa goggle (Tayyareci gözlüğü) ve kulaklık.Ve tabii, rüzgara karşı koyabilecek yetenekte bir mont (Rüzgar demiş ki on kat keçeye: "Ey keçe ben senden geçe!" Rüzgar demiş ki bir kat deriye: "Ey deri ben senden geri!")!..

    3-Sürüşün ilk bölümünde gerçekten de çok ağırdan almalısınız. Yolcunuzun motosiklete ilk kez binmek olgusunun kendisinin üzerinde yarattığı heyecenı üzerinden attığına ve motosikletinize alıştığına kanaat getirene kadar "Minik bir yaşlı bayan" gibi sürmelisiniz.

    4-Yolunuza taş çıkması gibi nazik durumlarda yapacağınız apansız manevralara ya da zorunlu sert frenlere karşı kendinizi önceden hazırlayın ve tetikte olun. Böyle bir acil durum, bu tür durumlarda ne yapacağını bilemez durumda olan yolcunuzun paniğe kapılmasına neden olabilir ve kontrolünüzü kaybetmenizle sonuçlanabilir.

    5-Motosikletinizin gücünü göstermek, gösteriş yapmak adına, özellikle kalkış aşamasında ve ilk vitesleri yükseltirken asla gazı sonuna kadar açmayınız.Tanrı aşkına patinaj çekerek kalkmayın, roketlemeyin! Yolcunuz muhtemelen daha önce hiç sizin gibi anormal derecede hızlanan bir motora binmemiştir ve bu onu HEYECANLANDIRMAYACAK , bilakis ÖLÜM KORKUSU yaşamasına neden olacaktır. Yolcunuz o an arkanızdan düşmemişse bile her an düşebileceği hissiyle çırpır durur. Yolcunuzun sizin için hiç takdir duygusu beslemediğine de inanabilirsiniz. Öte yandan ileride bir trafik ekibi tarafından çevrilmenin de sizde pek hoş duygular yaratmayacağını gözardı edemeyiz!

    6-Hız limitlerinin altında kalın ve hızınızı koruyun. Her halükarda, en iyi sürat, trafiğin genel akış hızıyla eş zamanlı olarak sürat yapmaktır. Ne araçları geçin, ne de onlar tarafından geçilin.Asla ileride olup biteni görmenizi engelleyecek büyük araçların arkasında olmayın. Onu sollayıp, önünüze ufak araçları alın, yapamıyorsanız, bırakınız bir çok ufak araç sizi geçsin , böylece görüş ufkunuz genişlesin!

    7-Çift şeritli otobanlarda, bazı riskli bölgelerde sollama yasağı varsa, sizden yavaş seyir yapan bir aracı asla sollamayın. Sollanabilecek yerlerde ise en azından bir otomobilin geçebileceği kadar boşluğu görmedikçe sollama yapmayın. Motosikletiniz her zaman yıldırım gibi geçip gidebilir. Ama bunu yolcunuz bilmez. Eğer sollamayı yaparken, en az bir otomobilin bırakması gerektiği kadar mesafe bırakmadan, teğet geçerek geçiş yaparsanız yolcunuz korkacak ve soğukkanlılığını kaybedebilecektir.

    8-Ülkenizdeki trafik kuralları müsaade etse bile, asla şerit ihlali yapmayınız.Yolcunuz, şerit ihlali gibi bir duruma alışkın olmadığından bunu çok tehlikeli bulup, korkabilir.

    9-Eğer sık sık aynı yolcuyla sürüş yapıyorsanız, motosiklet üstünde birbirinizin hareketlerine uyum başlamış olduğundan, sürüş daha keyifli hale gelecektir. Birlikte talim yapmak amacıyla yapılacak olan manevralar ve acil fren egzersizlerine başlamak da iyi bir fikir olacaktır. (Eğer bu manevraları daha önce tek başınıza hiç yapamadıysanız bu fikri derhal unutmanızı istiyorum! Önce yalnız başınıza deneyip, bu işte yeterlik kazandığınızdan emin olmalısınız... Eğer bu manevraları güvenli bir şekilde yapamadığınızı görüyorsanız, ya iyi bir güvenli sürüş dersi almamışsınız demektir, ya da derhal bir tazeleme kursuna gitmelisiniz. Ve bunu derhal yapınız çünkü ya kendinizin ya da bir başkasının yaralanmasına neden olabilirsiniz). Bu pratikleri ya büyük bir boş arazide ya da park alanında, trafiğin olmadığı bir bölgede yapmalısınız. Sürüş kursunda ne yaptıysanız onların aynını yapıp kendinizi geliştiriniz. Daha sonra bunu yolcunuzla birlikte yapmaya başlayın.Yavaş ve yumuşakça kalkış yapın (10-15 km hıza kadar çıkarak). Daha sonra global onar km.lik hız aralıklarıyla vites artışları yapın. Maksimum 50 km hıza çıkınca acil fren uygulamasını yapın.Sonraki aşamada da 30 km.yi aşmayan hız dilimlerinde acil manevraları deneyin. Sonra iki kez fren ve bir kez de manevra talimi... Böylece devam edin. Tüm bu talimler biraz gayret ister ama ödülü, sizin ve yolcunuzun güvenlerinin artması ve tüm bu manevraları güvenle yapabilme yetisine sahip bir ikili, ekip olabilmektir. Bir gün bu, sizin hayatlarınızı bile kurtarabilir. Özet olarak, biz sizin yolcunuzun seyahatten endişe değil zevk almasını ve tekrar yolcunuz olmayı arzulamasını istiyoruz. Onların, motosikletlerin trafiğe çıkmalarının bile yasaklanması gereken tehlikeli bir araçlar olduğu izlenimine sahip olmasını asla arzulamıyoruz. Hiç istemediğimiz bir durum da, kanun koyucular tarafından motosikletler için daha katı ve abartılı trafik kuralları konulmasıdır. Yani, motosikletçiler adına ve kendiniz adına bir dost daha kazanın !

    Not. Bu yazı bir alıntıdır.
    htmetin bunu beğendi.
    Kurtların Olduğu Yerde...Çakallara Asla Yer Yoktur....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Ekim 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Beat
    Paylaşım için teşekkürler bide arkanda kız warsa boş yere çığlık atmasına duyulan nefret unutulmamalı ...

  3. #3

    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    lifan 100 a(satılık)
    Paylaşım için teşekkürler
    lifan 100

  4. #4
    jameika34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul/Altunizade
    Motosikleti
    HONDA 600 F 2006 MODEL
    Teşekkürler arkadaşlar. Burdaki amaç yeni başlayan motorcu arkadaşları bilgilendirmek.
    Kurtların Olduğu Yerde...Çakallara Asla Yer Yoktur....

  5. #5
    DETAYİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    DÜNYA :)TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    250cc Cruiser
    www.motordayim.com
    Yinede emeğine sağlık
    RÜZGARLA YARIŞ HAYATIN TADINI YAŞA
    No Matter What You Ride, It's All The Same Wind....
    AKLINIZ ve KASKINIZ BAŞINIZAN EKSİK OLMASIN...

  6. #6

    Üyelik
    21 Ekim 2008
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Moto Guzzi Stelvio
    öncelikle paylaşım için emeğine sağlık.umuyorum tüm motosiklet sürücülerimiz bu bilgilerin farkına varır.
    ::gleam::%1::gleam::

  7. #7
    extreme1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    Tam 35(!)
    Motosikleti
    Yamaha X Max250 & Yamaha Cygnus X
    sık sık hatırlanması,okunması gereken bir yazı paylaştıgınız için teşekkürler
    Tüketici yaşamak iyi değildir. Üretici olalım Mustafa Kemal ATATÜRK

  8. #8
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    üstad bilgilendirme için teşekkürler.

    mecbur kalmadıkça ardçı almamaya özen gösteriyorum
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  9. #9
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    motora ilk basladığımdan berı artcı ile daha düzenlı motor kullanıyorum yalnızken farklı oluyor ama artcım olmasını hep istemişimdir nedense bende düzene gırıyorum daha güvenlı motor kullanıyorum zaten devamlı oğlum artcım peşimi bırakmıyor bana ve motora alıştı .trafık kuralları tespıtıne bıle basladı . arkaqnızdakı oğlunuz olunca durum dahada değişiyor tabi bir kere gece yolculuğunda kısa mesafe olmasına rağmen evime az kala uyuduğunu tespıt ettım . oyüzden hep belıme sarılmasını istıyorum diğer tutamaklardan tutmasına izin vermıyorum .

  10. #10
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    faydalı bi yazı teşekkürler.

  11. #11

    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    İstanbul
    Bence yalnız başına motor kullanmak ve artçıyla motor kullanmak birbirinden çok farklı şeyler ve farklı kullanım tarzları gerektiriyor.

    En önemlisi de artçımızın hayatını doğrudan bizim ellerimize teslim ettiğinin farkında olup ona göre davranmamız gerektiğidir.

    Hava olsun diye arkasına birini alıp deliler gibi gaz açan SS'çi arkadaşlarıma da burdan selam ederim

  12. #12
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    okuyamadım...yazı boyutu çok küçük..nokta virgül az..

    satır başı mewzusu yok..ayh bayilazaim..

    Alıntı canali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence yalnız başına motor kullanmak ve artçıyla motor kullanmak birbirinden çok farklı şeyler ve farklı kullanım tarzları gerektiriyor.

    En önemlisi de artçımızın hayatını doğrudan bizim ellerimize teslim ettiğinin farkında olup ona göre davranmamız gerektiğidir.

    Hava olsun diye arkasına birini alıp deliler gibi gaz açan SS'çi arkadaşlarıma da burdan selam ederim
    SS in tadi öle çıkar..iki erkek olmaaz ama.. artçı bayan olması lazım...

    senın avatardaki gibi sarışın..kaskı takacak saçlar kaskdan cıkıcak

    rüzgarda uçuşucak felan
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  13. #13

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    Paylaşım için teşekkürler
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]

  14. #14
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    kendime uygun bi artçı bulabilsem o nunla gezicem ama malesef yalnız geziyorum
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  15. #15
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    Benim aklımda kötü bir deneyim arkadaşın R1 artcıydım E-5 de giderken gazladı ve motora yattı o an bütün rüzgar bana gelmişti allahtan düşmedim yere o an
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  16. #16

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim aklımda kötü bir deneyim arkadaşın R1 artcıydım E-5 de giderken gazladı ve motora yattı o an bütün rüzgar bana gelmişti allahtan düşmedim yere o an
    bu motoru kullanan arkadaşın değil senin hatan... birlikte haraket edebilmeyi başarabildiğin an birlikte yatar, birlikte viraja girer, brlikte hızlanır yada durursun. hatta birlikte düşersin.
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  17. #17
    Toqi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Hayabusa - Resimdeki Srad 600 unutamadığım aşkım
    iyide ilk defa artcı olmuştum oda R1 denk gelmişti yıl 2002 felandı galiba baya olmuş
    Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...

  18. #18

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    Alıntı Toqi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyide ilk defa artcı olmuştum oda R1 denk gelmişti yıl 2002 felandı galiba baya olmuş
    r1 le ilk artcı tecrübesi? iyi cesaret... senide, kullanan arkadaşı da tebrik etmek gerek cesaretinden ötürü
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  19. #19

    Üyelik
    09 Mayıs 2009
    paylasim icin tesekkurler
    1000 tl borcum olsun artcim olmasin !!!

  20. #20
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    paylaşım için teşekkürler.ben de artçım varken çok huzursuz oluyorum aklım hep onda kalıyor.ama devamlı arçı olan birisini alınca hiç problem yok sanki tek gidiyormuşum gibi bir rahatlık oluyor.yine de artçısız daha iyisorumluluk almak zor
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)