Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3641

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı dinmeyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön 36 arka 42 idi.

    2CT de benim tespit ettiğim kusurlar lastiğin hava basıncını düşürüp arttırarak çözülecek şeyler değildi.

    frenaj son derece başarısızdı. mesela arka lastiği kilitlediğim zaman fren sesi çıkartıyordu. oysa muadili bridgstone bt 002 kullanırken arka lastiği kilitleyince yerde lastik izi kalmasına rağmen yumuşak hamurlu cadde/pist lastiğinden beklediğim gibi hiç ses çıkartmıyordu.

    istanbul parkın arkasında bazen hakkı, neco ve edy ile gidip çalıştığımız bir mekan var. ben frenaj konusunda kendimi zayıf hissettiğimden bu mekanda frenaj çalışması yapardım. burada yaptığım 80 km/h - 0 km/h ve 50 km/h - 0 km/h çalışmalarımda duruş mesafesi bt002 ye göre daha uzundu.

    herkesin dilinde bir yağmurlu havada performansı iyi lafı dolaşıyo. iyide ıslak zeminde yumuşak hamurlu cadde/pist lastiği kullanmak hepten yanlış.
    On 36 arka 42 yaparsan 2CT lerden performans alamazsin. Lastik yeterince isinmadigi icin iyi yol tutmaz (Fren esnasida dahil). Icinde o kadar havayla lastigin yuzeyi isinir ama carcass dedigimiz tamami isinmaz. Durus mesafelerindeki farklarda biraz senin kafanda gibi geliyo bana, belki lastiklerden birine biraz daha fazla guveniyon ondan yada bu testleri yaptiginda hava sicakliklari arasinda buyuk farklar vardi, artik bilemiyorum ama ikiside teknolojinin ulastigi son noktalarda olan bu iki lastik arasindaki durus mesafesini anlayabilecek kadar motora binebiliyorsan Bridgestone yada Michelinde test pilotu olacak kadar kabiliyetin var demektir. Hobi olarak motora binen ve en az bi kac senesini yaris egitimine veya yarismaya vermeyen kimseyi tanimiyorum bu lastiklerden birini limitlerine kadar kullanabilen.
    Biz lastik secimlerimizi bi cok seyi test edip, kendi aramizda degisik seyler deniyip, bir kisinin dusuncesine gore degil aldigimiz sonuclara ve cogunlugun vardigi kanilara gore yapiyoruz. Cogumuzda Michelin kullanir. Su anda Power Pure lari test ediyoruz ama onun sonuclarini ancak onumuzdeki yaz bilecez.
    36, 42'yi kesinlikle tavsiye etmiyorum. Lastigi uzun omurlu yapabilmek icin basabileceginiz maksimum hava oranidir bu. Onemli olan yol tutusu ve guvenlik mi yoksa lastigin omrumu? Ki bu kadar hava bastiginizda suspansiyon ayarlariniz iyice bozuksa lastigin omrunu dahada kisaltiyor ve hayatinizi riske atiyor olabilirsiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3642
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    ben 2CT ile küçük bir piste girdim. 1 km felan pistin uzunlugu (900-1100 metre arası bir şeydi). pisti tersten donmedigimiz için agırlıklı olarak saga viraj olan bir pistti.

    ön lastik 29 psi arka lastik 35 psi.

    5 tur attıktan sonra lastik bırakmaya başlıyordu.
    süspansiyon ayarı fabrikasyon ayarlarda 2007 1000RR. agırlıgım 65 kg. hava sıcaklıgı 20-22 derece civarı. güneşli bir gündü (asfalt sıcaklıgı daha fazla olması lazım).

    ben bu günden sonra 2CT'nin yaz mevsiminde kötü bir lastik olduguna karar verdim. çok fazla lastik tecrübem yok.
    2CT'den once diablo corsa kullandım. fabrika çıkış lastigi. o lastik michelin'e gore daha geç çalışmaya başlıyordu ama fazla ısındıgı zaman bırakmıyordu 2CT gibi.

    yazdıklarınızdan dolayı muhtemelen yanlış bir şeyler yapıyoruz.

    ama şunları da bilmeniz de fayda var;
    en ucuz "0 km" 1000cc motosikletin 35.000 TL (23.000 $ USD civarı) bir takım spor lastigin 900-1000 TL (650$) oldugu ülkemizde bir de istanbul gibi bir metropolde kullanılabilecek bir pist olmadıgından dolayı motosiklet kavramının gelişememesi çok normal.

    ülkemizde bir çok insan en son modele binip en az parayı harcamak ister. boyle olunca 3-4 yaşında motorlar mundar oluyor.
    bilinçli insanlar ise hiç bir masraftan kaçınmıyo fakat 2 sene içinde motosikletine harcadıgı para (lastik-bakım vs) bir veya 2 tane daha motosikletin parasına eş deger oluyor.

  3. #3643
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Ben bu kadar gelismis degilim ama kullandigim lastik hakkinda biraz fikir edindim.

    Lastik olarak Diablo supercorsa 3 aldim cokta memnunum cok hatami telafi etti kac kere viraj icinde arka frene abanmak zorunda kaldim birakmadi.
    Pahali biraz ama bence deger.
    Pegler yere degicek kadar yatirdim israrci bi sekilde tuttu yolu.
    We are many...

  4. #3644
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    On 36 arka 42 yaparsan 2CT lerden performans alamazsin. Lastik yeterince isinmadigi icin iyi yol tutmaz (Fren esnasida dahil). Icinde o kadar havayla lastigin yuzeyi isinir ama carcass dedigimiz tamami isinmaz. Durus mesafelerindeki farklarda biraz senin kafanda gibi geliyo bana, belki lastiklerden birine biraz daha fazla guveniyon ondan yada bu testleri yaptiginda hava sicakliklari arasinda buyuk farklar vardi, artik bilemiyorum ama ikiside teknolojinin ulastigi son noktalarda olan bu iki lastik arasindaki durus mesafesini anlayabilecek kadar motora binebiliyorsan Bridgestone yada Michelinde test pilotu olacak kadar kabiliyetin var demektir. Hobi olarak motora binen ve en az bi kac senesini yaris egitimine veya yarismaya vermeyen kimseyi tanimiyorum bu lastiklerden birini limitlerine kadar kullanabilen.
    Biz lastik secimlerimizi bi cok seyi test edip, kendi aramizda degisik seyler deniyip, bir kisinin dusuncesine gore degil aldigimiz sonuclara ve cogunlugun vardigi kanilara gore yapiyoruz. Cogumuzda Michelin kullanir. Su anda Power Pure lari test ediyoruz ama onun sonuclarini ancak onumuzdeki yaz bilecez.
    36, 42'yi kesinlikle tavsiye etmiyorum. Lastigi uzun omurlu yapabilmek icin basabileceginiz maksimum hava oranidir bu. Onemli olan yol tutusu ve guvenlik mi yoksa lastigin omrumu? Ki bu kadar hava bastiginizda suspansiyon ayarlariniz iyice bozuksa lastigin omrunu dahada kisaltiyor ve hayatinizi riske atiyor olabilirsiniz.
    amaç lastiklerin bütün limitlerini test etmek değil. ben SS kullanıcılarının çoğu gibi bu lastikleri pistte değil caddede kullanıyorum. cadde üzerinde lastik dahil motorun hiç bir parçası limitine kadar kullanılamaz. benim için önemli olan lastiğin pistteki değil istanbul caddelerindeki ve TEM deki performansı. her lastiğin farklı karakteri var. arka lastiği kilitleyince fren sesi çıkarttığını duymak için bridgestone test pilotu olmak gerekmiyor. duruş mesafelerini karşılaştırması yapabilecek kadar profesyonel olamayabilirim, o konuda haklısın. zaten durdurma mesafemden memnun olmadığım için frenaj çalışıyordum. "çoğumuz michelin kullanır" derken kimsiniz? pistte yarışanlar mı yoksa genel tüm SS ler içerisinde en çok kullanlan lastik michellin mi demek istedin? abd yi bilmem ama türkiye de ne yarışanların ne de cadde de kullananların çoğu michelin kullanmıyor. yarışçıların kullandığı lastikleri yarışlara katıldığı için hakkı daha iyi bilir, yanlışsam düzeltsin.

    36 42 yi sen tavsiye etmiyorsun ama Honda tavsiye ediyor ki arka çatala yazmış 42 PSI diye. honda nın mühendisleri yol tutuşu az olan, güvenliksiz ve hayatımı tehlikeye atan bir basınç mı önermiş bana ? lastiklerin herhalde sen pistte kullanılacağını varsaymışsın. pistte kullanırken zaten 36-42 kullanmıyorum. CSS eğitimini izmir pınarbaşı pistinde almıştım, burada basıncı epey düşürtmüşlerdi. ama caddede aynı düşük basınçla hareket etmenin doğru olduğuna eminmisin ?
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  5. #3645
    edy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    ben sunu sormak istiyorum ; 36-42 ps kullanıldığında daha tehlikeli olduğunu söylüyorsunuz bunu neye dayanarak soyluyorsunuz. nasıl bir tehlike bekliyor bizleri.
    eksik hava basıldığında lastiğin yapısı değişirmi ?
    bu değişim nasıl olumlu etki yaratır?
    suspasyonların bozuk olması ne demek ? çok sert yada yumusak oluşundanmı bahsediyorsunuz? sert veya yumuşak oluşu lastik ömrünü nasıl etkiler?

    pistte düşük basınc kullanılmasının sebebi nedir?
    pist lastiği ile cadde lastiği arasındaki ısınma süresinin farkı ne kadardır?

    bu konuları tartışmak isterim.
    If you spend all your time worrying about dying, living isn't going to be much fun.

  6. #3646

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı dinmeyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amaç lastiklerin bütün limitlerini test etmek değil. ben SS kullanıcılarının çoğu gibi bu lastikleri pistte değil caddede kullanıyorum. cadde üzerinde lastik dahil motorun hiç bir parçası limitine kadar kullanılamaz. benim için önemli olan lastiğin pistteki değil istanbul caddelerindeki ve TEM deki performansı. her lastiğin farklı karakteri var. arka lastiği kilitleyince fren sesi çıkarttığını duymak için bridgestone test pilotu olmak gerekmiyor. duruş mesafelerini karşılaştırması yapabilecek kadar profesyonel olamayabilirim, o konuda haklısın. zaten durdurma mesafemden memnun olmadığım için frenaj çalışıyordum. "çoğumuz michelin kullanır" derken kimsiniz? pistte yarışanlar mı yoksa genel tüm SS ler içerisinde en çok kullanlan lastik michellin mi demek istedin? abd yi bilmem ama türkiye de ne yarışanların ne de cadde de kullananların çoğu michelin kullanmıyor. yarışçıların kullandığı lastikleri yarışlara katıldığı için hakkı daha iyi bilir, yanlışsam düzeltsin.

    36 42 yi sen tavsiye etmiyorsun ama Honda tavsiye ediyor ki arka çatala yazmış 42 PSI diye. honda nın mühendisleri yol tutuşu az olan, güvenliksiz ve hayatımı tehlikeye atan bir basınç mı önermiş bana ? lastiklerin herhalde sen pistte kullanılacağını varsaymışsın. pistte kullanırken zaten 36-42 kullanmıyorum. CSS eğitimini izmir pınarbaşı pistinde almıştım, burada basıncı epey düşürtmüşlerdi. ama caddede aynı düşük basınçla hareket etmenin doğru olduğuna eminmisin ?
    Lastigin sartlar ve kosullara gore tam dogru kullanim altinda olan bir limiti bide yanlis kullanimin getirdigi bir limiti vardir. Sartlar ve kosullara gore tam dogru kullaniminda olan limitlerini hepimiz Rossi, Pedrosa gibi isimleri seyrederken goruyoruz. Yanlis kullanilirken limitlerinide yeterli basinc olmamasi veya fazla olmasi, soguk olmasi vs gibi sebeblerden lastigin sokakta kaymamasi gereken bi yerde kaymasi esnasinda gorebiliyoruz. Yani lastigin limitini gerek pistte olsun gerek sokakta olsun belirleyen en onemli unsur pilotun lastik hakkinda bilgisi ve bu bilgiyi uygulamasidir. Ama direk durus mesafesi bunun ona gore daha iyi dedigin zaman tum bu olasiliklari ve bilgileri uyguladim arti ustunede Pedrosa kadar binebiliyorum ve diyorum ki A marka lastik B marka lastikten daha iyi duruyor diyosun. Cadde uzerinde olsun pistte olsun lastigin arkasindaki yol tutma bilimi aynidir. En iyi yol tutmayi gerektiren denklemin rakamlari piste ve caddeye gore farkli olabilir ama denklem aynidir. Arka lastigi herkez kilitleyebilir ve ses cikartabilir ama bi lastigin neden ses cikarttigini, digerine gore neden daha az yol tuttugunu, bunlarin nasil degistirilebilicegini bilmek gerekir. Gerekli kosullar yaratilip her marka lastigin ayarlari ve hava kosullarini kullanarak her marka lastikten lastik sesi cikartilabilir ve durus mesafesi artirilip azaltilabilir.

    Lastigimizin hava basincini piste ciktigimiz zaman piste gore, sokakta gezdigimiz zaman gezdigimiz sokaklara gore ve hatta gezis bicimine gore yapmamiz gerekir. Honda catala 36-42 yazmis diyorsun, peki honda senin hangi lastigi takip nasil bincegini biliyormu? Hayir ama Honda ne yapiyor, sokakta surulecek bir motoru bir aliciya dogal olarak Trafik kurallari dahilinde sureceksen lastiklerinden en uzun omru bu hava basinclariyla alirsin diye genel bir bilgi veriyor. Bu sadece genel ortalama bir bilgi, kimse yoktu diye Honda yi mahkemeye vermesin vb.. gibi sebeplerle konulan bisey. Honda bize Honda Lubricants 10w40 kullanda diyo ama sartlar ve kosullara uygun olarak bundan cok daha iyi yaglar kullanabiliyoruz, bu yagin oranini surus kosullarina gore ayarliyoruz. Honda 3000 milde degistir diyor ama yuksek devirlerde cok kullananlar daha sIk degistiriyor. Uzun lafin kisasi Honda bize normal kullanim da onu yap bunu yap diyo ama biz kendi kosullarimiza ve onceliklerimize uygun olarak bazi seyleri farkli yapiyoruz. Bu Honda'dan daha iyi biliyoruz demek degil, Honda bizim herbirimizin ayri ayri gereksinimlerini bilmiyor ve buna gore herkeze sattigi motorun orasina burasina degisik bilgiler koymuyor demektir.

    Bana kim gelip lastigi bu basincta kullancan dese (dedigi basinc her ne olursa olsun) yanlis derim. Cunku lastik basinci surus sekli, hava sicakligi, pilot agirligi (artci varsa oda), istenilen performas (Yol tutusu, uzun omur) gibi etkenler goz onunde bulundurularak yapilir. Iki farkli marka lastik bile tamamiyle tum etkenler ayni olsa bile farkli basinclar gerektirir ayni sonuclari alabilmek icin. Yavas yavas saga sola gitmek ve en uzun omru alabilmek icin 36 42 iyi olabilir ama kestiremediginiz bi viraja hizli girdiginizde veya ani fren yapmaniz gerektiginde bilin ki o lastigin yol tutusu dogru basinclarla cok daha iyi olabilirdi. Ben her zaman yol tutusunu uzun omre yegledim cunku zaten lastik disardan yeni gozukse bile omru belirli bi isinma/soguma sayisina baglidir, daha sonra ozelligini yitirir.

    Lastigimizin hava basincini su sekilde ayarlariz.


    Minimum 8, 10 saat kadar motora binmeden lastigin basincina bakilir. Daha sonra motora binilir ve normal sekilde 30, 45 dakika surulur (Burda normal motoru nasil surmeyi planladiginizdir, kimine gore basa basa, yuklenerek kimine gore agar trafikle). Sonra inip hemen basinci tekrar olculur ve aradaki farka bakilir. Hedefimiz basinci 7 ila 9 psi arasi yukseltmektir. Eger bu surus esnasinda lastigin kendi isinmasi lastige 7 ila 9 psi arasi bi artis kazandirmamissa lastiklerden bi miktar hava cikartilip ertesi gun tekrar ayni sekilde bakilir. Eger 7, 9 psi dan fazla bi artis varsa lastige biraz hava basilir ve o sekilde tekrar bakilir. Sokak sartlarinda onde 24 arkadan 25, 26 psi'in altina inilmemelidir cunku bu derece dusuk basinclar bu denklemde dengesizlik cikartabilir icinde olan havanin fazla azalmasindan dolayi. Anca pistte lastik bu psilarda yeterince isitilip takip edilebilen bi ayara alinabilir. Basma ve indirme onde 24 36 arasinda arkada 25 42 arasinda oynama yapilarak ayarlanmali. Daha fazla detaylari var ama bu genel olarak boyledir.
    (Verdigim bilgiler 600 luk ve 1000 lik SS Motorlarda Bridgestone, Michelin, Dunlop, Metzeler, Pirelli'nin SS performans lastikleri icin gecerlidir, hasir nesir olduklarim bunlar). 1 sezon ugrastimi hangi marka lastik ne zaman ne kadar hava olmali cozer bi kenara yazarsiniz sonra hep ugrasmazsiniz boyle.

    (Her lastigin farkli karakteri oldugunu cok iyi biliyorum 3 tane 190/55'i yan yana koyup bi bakarsan bide mezurayla gobekten etraflarini olcup aradaki farka bakarsan yol tutma disinda motorun geometrisini ne kadar etkiledigini ve senin surusune ne derecede etki yaptigini daha iyi goreceksin)

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:44 ----------

    Alıntı edy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sunu sormak istiyorum ; 36-42 ps kullanıldığında daha tehlikeli olduğunu söylüyorsunuz bunu neye dayanarak soyluyorsunuz. nasıl bir tehlike bekliyor bizleri.
    eksik hava basıldığında lastiğin yapısı değişirmi ?
    bu değişim nasıl olumlu etki yaratır?
    suspasyonların bozuk olması ne demek ? çok sert yada yumusak oluşundanmı bahsediyorsunuz? sert veya yumuşak oluşu lastik ömrünü nasıl etkiler?

    pistte düşük basınc kullanılmasının sebebi nedir?
    pist lastiği ile cadde lastiği arasındaki ısınma süresinin farkı ne kadardır?

    bu konuları tartışmak isterim.
    Normal kosullarda bi tehlike beklemiyor ama beklenmedik bisey olurda lastigimizin yol tutusunu zorlamamiz gerekirse 36 42 daha dusuk basinclara gore yol tutusumuzu azaltir (Eger disarisi 35 dereceyse ve asfalt cayir cayir yaniyorsa 36 42 de elbet cok iyi yol tutar). Motora ilk bindiginiz andan itibaren lastigin isinma suresini artirir cok sicak bi gun degilse lastik en iyi yol tuttugu sicakliklara ulasamaz. Onemli olan lastigin yuzey sicakligi degil vucudunun tamaminin sicakligidir. Vucudu isindikca daha iyi esner, yumusar ve yola daha iyi tutunur.

    Suspansiyon konusu kendi basina apayri bi konu. Ayarlarin nasil yapildigini gosteren bir video yapcaktik hala yapamadik, mahcubum, eve donunce insallah yapcaz.


    Yukaridaki arkadasa yazdigim cevapta tatmin olmadiginiz yada daha cok detaya girmemi istediginiz noktalar varsa yazin, elimden geldiginice cevaplamaya calisirim.

  7. #3647
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    lastiklerimi değiştirme aşamasındayım, metzeller veya diablo alıcam yenileri alınca bahsettiğin şekilde kullanıp bir deniycem.

    aynı marka lastiğin aynı modelinden iki lastik bile birebir aynı değildir. böyle iki lastiği kıyaslamak için (mesela fabrikadan çıkan iki BT002) alaycı şekilde belirttiğin gibi pedrosa olmak gerekebilir ama iki farklı marka lastiği kullanırken benim tecrübemdeki bir sürücü de lastikler arasındaki farkı anlar. virajlardaki tepkisi, gazı fazla verince yol ile olan tepkisi ve frenaj yapınca verdiği tepkisi fark edilebilir. dünyadaki bütün sürücüler için geçerli olacak tek bir lastik de yoktur. herkes kendi tarzına göre birini seçer. ben ve 2CT kullanan bizim tayfadaki iki arakadaş da bu lastikten memnun kalmadı.

    söylediğin çoğunluğun michelline kullandığı bilgisi de doğru değildir. SS kullananları %50 sinden fazlası michelline kullanmıyor bu kesin.

    dediğin ayarları yapınca tepkiler değişecektir elbette ama ben pist dışında kullanırken şimdiye kadar hep 36/42 kullandım. yetkili servisde bakımı yapılırken de 36/42 olduğunu kontrol edip öyle teslim ediyorlar. motosiklet konuda bilgili olduğun belli lastik basıncını bahsettiğin şekilde ayarlayarak lastikten optimum verim alabiliriz belki ama 36/42 kullanmanın hayat tehlikesi yaratacağı konusunda abartmışsın. dediğin kadar kritik olsaydı abd gibi herşeye tazminat davası açma manyaklarıyla dolu bir yerde bütün 1000RR sahipleri Honda dan aldıkları tazminatlarla zengin olurdu.
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  8. #3648

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı dinmeyen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastiklerimi değiştirme aşamasındayım, metzeller veya diablo alıcam yenileri alınca bahsettiğin şekilde kullanıp bir deniycem.

    aynı marka lastiğin aynı modelinden iki lastik bile birebir aynı değildir. böyle iki lastiği kıyaslamak için (mesela fabrikadan çıkan iki BT002) alaycı şekilde belirttiğin gibi pedrosa olmak gerekebilir ama iki farklı marka lastiği kullanırken benim tecrübemdeki bir sürücü de lastikler arasındaki farkı anlar. virajlardaki tepkisi, gazı fazla verince yol ile olan tepkisi ve frenaj yapınca verdiği tepkisi fark edilebilir. dünyadaki bütün sürücüler için geçerli olacak tek bir lastik de yoktur. herkes kendi tarzına göre birini seçer. ben ve 2CT kullanan bizim tayfadaki iki arakadaş da bu lastikten memnun kalmadı.

    söylediğin çoğunluğun michelline kullandığı bilgisi de doğru değildir. SS kullananları %50 sinden fazlası michelline kullanmıyor bu kesin.

    dediğin ayarları yapınca tepkiler değişecektir elbette ama ben pist dışında kullanırken şimdiye kadar hep 36/42 kullandım. yetkili servisde bakımı yapılırken de 36/42 olduğunu kontrol edip öyle teslim ediyorlar. motosiklet konuda bilgili olduğun belli lastik basıncını bahsettiğin şekilde ayarlayarak lastikten optimum verim alabiliriz belki ama 36/42 kullanmanın hayat tehlikesi yaratacağı konusunda abartmışsın. dediğin kadar kritik olsaydı abd gibi herşeye tazminat davası açma manyaklarıyla dolu bir yerde bütün 1000RR sahipleri Honda dan aldıkları tazminatlarla zengin olurdu.
    Alayci veya asagilayici yaziyormus gibi anlasilmak istemem. Test pilotlugu, pedrosa gibi felan yazdigim seyleri ornek olarak yazdim, yanlis anlasilmaya yol actigimi simdi tekrar okuyunca farkettim, ozur diliyorum, bir dahakine orneklerimi daha iyi ve yazis seklimi daha dikkatli secmeye ozen gostericem. Kesinlikle amacim kimseyi asagilamak veya alaya almak degildir.

    Hayati tehlike kisminda benim dusuncem su. Lastiklerin havasi 30, 35 olarak servisten musteriye verilsede musteri bi tazminat davasi acamaz, cunku lastiklerin havasi su olacak diye bi sart yok. Sadece maksimum koyman gerekeni soyler. Ve bakarsaniz goreceksiniz ki arkada 42 Psi lastigin uzerinde olan Maksimum dur. Onde 42 der ama 42 basip bi ani fren yapmaya kalkin bakalim ne oluyor gorun, bunu onlarda bildigi icin 36 derler. Ayrica arka one gore her zaman daha cabuk eskidigi icin 36 ureticiye gore daha mantikli bi rakkamdir. Niye arka lastige maksimum psi koyuyoruzda one koymuyoruz?

    Aniden on frene asilman gerekse yada bi viraja yanlislikla tabelada belirtilen hizin iki katiyla felan girsen (olurmu olur) lastiginin pistteki gibi yol tutmasini mi istersin yoksa en uzun omru verecek tas gibi yere en fazla 2 cm kare basacak sekilde mi? Burda aradaki fark olumle yasami belirleyebilir. Bunu kendinizde (Ben mesuliyet kabul etmem) deneyebilirsiniz. On lastiginize 27, 28 psi basip 1 saat kadar panik fren yapin durun, sonra 36 psi koyup bi kere ayni sertlikte bi durmayi deneyin (Granajlari sokup full korumayla deneyin) aradaki farki siz goreceksiniz. Yada yere kucuk bi su birikintisi koyun ve hafif yatarak (dusmiyecek kadar) uzerinden arka lastiginizle 32 psida ve 42 psida bi gecin ve gorun lastiginizin yere deyen alanindaki farklari.

  9. #3649
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    evime ve işime yakın, istanbul parkın asvaltının artan kısmıyla yapılmış trafikten uzak bir mekanımız var. lastikleri değiştirince orada bunları deniycem. erdem ve hakkı da gelir belki beraber çalışırız. frenaj motosikletdeki en önemli konu bence. basıp gitmek işin kolay kısmı. zor olan, çalışma yaparak geliştirilmesi gereken frenleme. frenleme sırasında yapılan hataların motosiklet kazalarında da büyük payı var. ama nedense fazla gündeme gelen bi konu değil. şu an olduğumdan çok daha iyi frenleme yapabileceğimi hissediyorum. daha önce edy ile çalışmıştık 50 km ve 80 km ile giderken tebeşirle çizdiğimiz bir noktada frenlemeye başlıyoruz, durduğumuz yeri de tebeşirle çiziyoruz. gün boyu tekrarlarla kendimizi geliştiriyoruz. sonraki denemelerimizde senin dediğin şekilde basınç ayarlarını değiştirip deniycem, sonucu da burada paylaşırım.
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  10. #3650
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    lastik basıncı konusunun gündeme gelmesi iyi oldu.

    konuyla ilgili birkaç makale okudum aşağı yukarı aynı şeyi söylüyorlar yani üstteki arkadaşın tavsiye ettiği yöntemi.

    http://www.sportrider.com/tech/tires...ure/index.html
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?

  11. #3651

    Üyelik
    23 Eylül 2010
    Şehir
    Münih/Almanya
    Motosikleti
    CBR 600RR
    Selam arkadaslar aranizda samsundan olan varmi ben samsuna gelmeye niyetim var motorla arkadaslik etkinlik falan

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:30 ----------

    selamlar bende samsundan ibrahim samlu varmi arazizda

  12. #3652
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Arkadaslar cok acil yardima ihtiyacim var.

    Makinaya bi haller oldu.
    Once bos vites sensoru denilen zamazingo bozuldu onu yaptik.

    Simdi de motor debriyaji cekip gaz verince devir yavas yavas dusuyor sanki debriyaj tam ayirmiyormus gibi, bunu arada bi yapiyor bazende olmuyor normal gidiyor.

    Vitese atinca sesi degisiyor ve normalde rolanti olan yerden 2mm falan yukari oynuyor ibre.
    Ama motoru 1.vitese alip debriyaji yavas yavas birakiyorum motor istop ediyor bagirmadan devirlenmeden.

    Bunun sebebi nedir balata dedim ilk basta sonra baktim balata iyi gibi, aklima gelen tas,prizdirek,baski,tas yaylari,rulman.

    Motor yuksek devirlerde falan gayet iyi kacirma falan yok bastigim zaman kacirmadan aliyor debriyaj.

    Ama mesela durucam isiklarda 1 deyim debriyaji bi cekiyorum araba gibi devri yavas yavas dusuyor ve anormal bi sekilde yavas yani.

    Baska ne nedeni olabilir, beyin, karburator kelebekleri, manet, debriyaj teli, vites mekanizmasi, termostat gibi falan ayri bi olay mi yoksa sanzimandan.

    Boyle bi olay basina gelen var mi yada bu konuda bilgisi olan eger anlarim diyen varsa mevzuyu gostermek icin video cekebilirim.Benim mantik yurutmemle ya yaylardan yada baska balatadan yada dusuk ihtimal debriyaj teli.

    Simdiden tesekkurler.


    Son olarak aklima geldi cok sacma belki ama rolanti kelebegi bozulmus olabilir mi?
    We are many...

  13. #3653
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Lastik basıncları ile ilgili paylaştığınızı daha kapsamlı şekilde açıklarsanız eğer çok memnun olacağım...

    Motorumun üzerindeki sertleşmiş olan dragon supercorsa pro special compound(sc2)'ları önümüzdeki günlerde kısmet olur da vakit ayırabilirsem deiştireceğim.

    Yeni lastiğim diablo supercorsa (sc1) alındı bekliyor gününü...

    Son zamanlarda artık fena halde kaçırmaya başlamıştı zaten lastiklerim yani tutunmuyor gibi bişeydi kaya kaya dönüyorduk virajları.Havalar da bozuk bikaç gündür önümüzdeki hafta düzelir umarım da bi çıkarım hasret gideririm motorumla.Sabırsızlıkla beklediğim supercorsa'ları bakalım nasıl karşılayacak bünye =))
    AKIN FİDAN

  14. #3654
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda



    Tularis 800

    Polarisin 800 cc'lik iki zamanlı, Kar motosikleti motorunu takmışlar alete.
    krankta 8700 devirde 183HP arka lastikte , 161 HP ölçmüsler.
    Agirlik 119kg.
    Hayirli olsun.
    Pistte ki esas oglanlarla makara yapacak gibi duruyor.
    Tabi pisik kremi lazim kullanana.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  15. #3655
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Alıntı ultraukala adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik basıncları ile ilgili paylaştığınızı daha kapsamlı şekilde açıklarsanız eğer çok memnun olacağım...

    Motorumun üzerindeki sertleşmiş olan dragon supercorsa pro special compound(sc2)'ları önümüzdeki günlerde kısmet olur da vakit ayırabilirsem deiştireceğim.

    Yeni lastiğim diablo supercorsa (sc1) alındı bekliyor gününü...

    Son zamanlarda artık fena halde kaçırmaya başlamıştı zaten lastiklerim yani tutunmuyor gibi bişeydi kaya kaya dönüyorduk virajları.Havalar da bozuk bikaç gündür önümüzdeki hafta düzelir umarım da bi çıkarım hasret gideririm motorumla.Sabırsızlıkla beklediğim supercorsa'ları bakalım nasıl karşılayacak bünye =))
    Lastik hakkinda taktiktan sonra goruslerini yazarsan sevinirim.
    Pist icin mi kullanicaksin lastigi?
    Birde sormasi ayiptir ne kadar verdin?
    We are many...

  16. #3656
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik hakkinda taktiktan sonra goruslerini yazarsan sevinirim.
    Pist icin mi kullanicaksin lastigi?
    Birde sormasi ayiptir ne kadar verdin?
    Kısmet olursa 16ekim'deki yarışa girmeyi düşünüyorum yarış heyecanı ve alışma süreci için...Bunun çalışmalarını da kısa düzlüklü sert virajlı temiz asfaltlı bir yol var bursada oraya yapıyoruz...otoban sürüşüm yok denecek kadar az 600rr zaten bayıyor bi yerden sonra VE genel olarak da zaten gazlayalım edelim modunda deilim daha çok sürüşe frene viraj giriş çıkışlarına vs vs vs şeylerle boğuşup eğlenmeye çalışıyorum...Lakin motorsporları çok yüksek maddi desteğe ihtiyaç duyuyor ve hep bi şekilde bazı şeyleri ertelemek gerekiyor.Maddi imkansızlıktan dolayı bu sene tek bir yarışa bile giremedim.İşte kısmet olursa 16ekim haftasonunda olana girip bi heyecanı yenip ortamı tatma niyeti içindeyim...Önümüzdeki sezon kısmet bakalım hayat neler getirip götürecek göreceğiz..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:18 ----------

    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster



    Tularis 800

    Polarisin 800 cc'lik iki zamanlı, Kar motosikleti motorunu takmışlar alete.
    krankta 8700 devirde 183HP arka lastikte , 161 HP ölçmüsler.
    Agirlik 119kg.
    Hayirli olsun.
    Pistte ki esas oglanlarla makara yapacak gibi duruyor.
    Tabi pisik kremi lazim kullanana.
    nasıl bir şase yapısıdır bu böyle bi hayli çalmışlar ki o kadar hafif zaten =))
    AKIN FİDAN

  17. #3657
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    coq
    Tularis 800

    Polarisin 800 cc'lik iki zamanlı, Kar motosikleti motorunu takmışlar alete.
    krankta 8700 devirde 183HP arka lastikte , 161 HP ölçmüsler.
    Agirlik 119kg.
    Hayirli olsun.
    Pistte ki esas oglanlarla makara yapacak gibi duruyor.
    Tabi pisik kremi lazim kullanana.
    Kac bin fitte ucuyormus bu meret?Bobrek tasi icin ideal.

    ultraukala
    Yazik belki bu kadar para gerektiren bi is olmasa cok Kenan lar cikicak.
    Burda gerekenleri anlatsam gulersiniz.
    He tabi bide pist mevzusu var ona hic girmiyorum.
    Burda hangi piste girsem bu gun acaba diye muhabbetler donuyor bizim ulkemize bak bide.
    We are many...

  18. #3658
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kac bin fitte ucuyormus bu meret?Bobrek tasi icin ideal.

    ultraukala
    Yazik belki bu kadar para gerektiren bi is olmasa cok Kenan lar cikicak.
    Burda gerekenleri anlatsam gulersiniz.
    He tabi bide pist mevzusu var ona hic girmiyorum.
    Burda hangi piste girsem bu gun acaba diye muhabbetler donuyor bizim ulkemize bak bide.
    Hayırlısı napalım elimizdeki imkanlar dahilinde bişelere tutunup ilerlemeye çalışmaya çalışıyoruz..Bir yarış nereden baksan 2000tl masraf gerektiriyor.Zaten son iki senedir tr pist şampiyonası sponsor yoksunu bir halde...
    AKIN FİDAN

  19. #3659
    daparadoks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Jet 14
    yeni aldığım derbi gpr 125 ile ss dünyasına girmiş bulunmaktayım mt'de deyeniyim aynı zamanda benimkine ss değilde sscik demek lazım

  20. #3660
    dinmeyen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    üsküdar
    Motosikleti
    1000 RR 8
    sen hiç gözlerinde korku olan bir kartal gördün mü ?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler