Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3581
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Tamamdir abi yarin hepsini deniyicem coook tesekkur ederim bilgiler icin.
    We are many...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3582

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Jubaa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamdir abi yarin hepsini deniyicem coook tesekkur ederim bilgiler icin.
    Bisey degil. Ne merak ediyorsan sor.
    Dikkatli sur, kimseyi uzme, Allah'a emanet ol

  3. #3583
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    http://www.youtube.com/watch?v=2kqRO_W5drI

    Şimdi bu videoda aslında müthiş bir kurtarış var, belki merak ettiğim şeyle ilgili tam olarak sormak istediğimi soramayacağım; yine de bir deneyelim.

    Şimdi ben yukarıdaki amca gibi bir pist yarışçısıyım diyelim ki Ve viraj çıkışlarında mümkün olan en erken sürede gazı açmak istiyorum (doğal olarak). Ancak hem yavaş virajların, hem de hızlı virajların çıkışlarında gazı açtığım zaman üstteki gibi arka tekelerleğin kayması durumundan muzdaripim. Ancak ben viraj çıkışlarında gazı biraz kesip fazla zaman kaybetmek istemiyorum diyelim. Bu şartlar altında (motor yatık, olabildiğince kısa sürede ve olabildiğince fazla açmak istiyorum gazı) arka tekerleğin daha az kayması için ilk önce hangi süspansyon ayarıyla oynamalıyım ?
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  4. #3584

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.youtube.com/watch?v=2kqRO_W5drI

    Şimdi bu videoda aslında müthiş bir kurtarış var, belki merak ettiğim şeyle ilgili tam olarak sormak istediğimi soramayacağım; yine de bir deneyelim.

    Şimdi ben yukarıdaki amca gibi bir pist yarışçısıyım diyelim ki Ve viraj çıkışlarında mümkün olan en erken sürede gazı açmak istiyorum (doğal olarak). Ancak hem yavaş virajların, hem de hızlı virajların çıkışlarında gazı açtığım zaman üstteki gibi arka tekelerleğin kayması durumundan muzdaripim. Ancak ben viraj çıkışlarında gazı biraz kesip fazla zaman kaybetmek istemiyorum diyelim. Bu şartlar altında (motor yatık, olabildiğince kısa sürede ve olabildiğince fazla açmak istiyorum gazı) arka tekerleğin daha az kayması için ilk önce hangi süspansyon ayarıyla oynamalıyım ?
    Usta simdi bu problemi azaltmak icin motorun geometrisi ve ayarlariyla yapabilecegin bi cok sey var ama motor kullaniminin oyle bi noktaya gelmesi lazimki artik seni yavaslatan sey o ayarsizliklar olcak. Bu olayin olacagi kadar motora binmek ve bunu suspansiyon problemleriyle ugrasip azaltcak noktaya gelmek buyuk ustalik ister. Pistte bu surus yetenegiyle daha alakali bisey. Benim anlattigim suspansiyon olaylari, yol kosullarinda insanlarin basina gelebilecek ve motorun suspansiyonundan kaynaklanan, kolaylikla duzeltilebilecek seyler.
    Eger bi gun sen pistte yarisirken sana denk gelirsem, olcerim bicerim, lastik yanmana bakarim, W.O.T squat, anti squat felan hepsini degerlendirir pist kosullarina uygun bi ayar yapariz. Internet uzernden cozmemiz mumkun degil. Simdilik yolda bu basina geliyorsa benim tavsiyem virajdan once gazini kesmen ve vucut posizyonunu ayarlaman, mumkun oldugunca sark. Viraja girdigin andan itibaren maintenance throttle denilen gaz uygulamasi (Sadece zincirin ust tarafini gergin tutcak kadar minimum gaz), daha sonra apex denilen merkez viraj noktasini gectikten sonra azar azar motorun diklenmesiyle birlikte gaz vermek. Motoru virajin disina dogru kacir, tum alani kullan, agirligi peglere verki lastik kaydigi anda gazi biraktiginda motor kendini seni atmadan toplayabilsin.

  5. #3585
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Crescent, katkilarin için tesekkurler.


    Shirieker,
    Ancak cevabin ne oldugunu bilenlerin sorabilecegi turden bir soru sormussun.
    Açik veriyosun dikkat et!!!

    Bazen dogruyu bulmada, basit olmak en dogru yoldur.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #3586
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Crescent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta simdi bu problemi azaltmak icin motorun geometrisi ve ayarlariyla yapabilecegin bi cok sey var ama motor kullaniminin oyle bi noktaya gelmesi lazimki artik seni yavaslatan sey o ayarsizliklar olcak. Bu olayin olacagi kadar motora binmek ve bunu suspansiyon problemleriyle ugrasip azaltcak noktaya gelmek buyuk ustalik ister. Pistte bu surus yetenegiyle daha alakali bisey. Benim anlattigim suspansiyon olaylari, yol kosullarinda insanlarin basina gelebilecek ve motorun suspansiyonundan kaynaklanan, kolaylikla duzeltilebilecek seyler.
    Eger bi gun sen pistte yarisirken sana denk gelirsem, olcerim bicerim, lastik yanmana bakarim, W.O.T squat, anti squat felan hepsini degerlendirir pist kosullarina uygun bi ayar yapariz. Internet uzernden cozmemiz mumkun degil. Simdilik yolda bu basina geliyorsa benim tavsiyem virajdan once gazini kesmen ve vucut posizyonunu ayarlaman, mumkun oldugunca sark. Viraja girdigin andan itibaren maintenance throttle denilen gaz uygulamasi (Sadece zincirin ust tarafini gergin tutcak kadar minimum gaz), daha sonra apex denilen merkez viraj noktasini gectikten sonra azar azar motorun diklenmesiyle birlikte gaz vermek. Motoru virajin disina dogru kacir, tum alani kullan, agirligi peglere verki lastik kaydigi anda gazi biraktiginda motor kendini seni atmadan toplayabilsin.
    Usta bunlarin Almancasida varmi yahu?
    squat anti squat..
    maintenance throttle

    Yahu bu motor kullanmanin bukadar zor oldugunu bilseydim almazdim hic bu cenabeti yahu...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  7. #3587
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Abi ne diyeyim ki ben sana Ciddi ciddi merak ettiğimden sordum ve gerçekten bilmiyorum cevabını...

    GP500 oynarken "daha az olsa daha iyi tur zamanı yaparım" dediğim bir hadise. Kurcalayabildiğim ayarlar da bunlar:




    Motor (3 farklı motor haritası var) , Dişli (her vites için dişli oranları değiştirilebiliyor) ve lastik ( yumuşak/orta /sert hamur) kısımları da var. Şu an kullandığım ayarlar online şampiyonada yarışmış bir adamın kendine yaptığı ayarlar. Ama ben de ucundan bulaşayım artık dedim. Hatırlarsan bir süre önce kendi motosikletim için sana da danışmıştım ancak sonradan süspansyon ayarlarıyla oynanmadığını öğrendik. Şu an bir motor alıp pistte turlama imkanım yok. Kendi çapımda birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.

    İnanması güç ama Türkiye'de piste çıkıpta yarış kazanan adamların bile çoğu süspansyon ayarlarına hiç dokunmamayı tercih ediyor. Böyle bir ortamda süspansyon ayarlarını nasıl yapacağını iyi bilmek (ve ne istediğini bilmek) inanılmaz avantaj sağlar. Geleceğe yatırım söz konusu
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  8. #3588
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda


    Disli oranlari uzun duzlukleri olan pistler için ayri,kisa duzluklu pistler için ayri ayarlanir.
    Hep ayni ayarla olmaz.

    Sen hakikaten sormustun 125cc için suspansiyon ayarini, ben de vardir diye dusunmustum.
    Sonuçta pistlerde yarisan bir motosiklet bu.
    Ama yokmus demekki biz de ogrenmis olduk.
    Dogrusu ben de firsat bulup soramadim kimseye nedir ne degildir.
    Ben hayatim boyunca iki tane 125cc motosiklet kullandim.
    Bir tanesi Gilera digeri de Minsk.
    Onlarda çok kisa sureli.
    Yani hakkinda en ufak bir fikrim bile yok.

    Gerçi simdi dusundum de 125cc yarisi sadece MotoGp de var.
    Onun da prototip oldugunu dusunursek, saçmalamisim.
    Diger 125cc yarislari da ciddi anlamda yapiliyorsa, mutlaka suspansiyon degisikliklerine izin verilen kurallari vardir.
    Yoksa hep ayni ayarla bu is olmaz.

    Yani yukaridakileri yazarken Honda Cup yarislarindan haberim oldugunu hatirlatirim.
    Ona gore yorum yap.

    Remzi yeni tanistigi insanlar,
    -ne is yapiyorsunuz?
    diye sordugunda;
    -astronotum
    demeye baslayacak yakinda.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #3589
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Remzi yeni tanistigi insanlar,
    -ne is yapiyorsunuz?
    diye sordugunda;
    -astronotum
    demeye baslayacak yakinda.
    ohoooooo
    sorduklari zaman
    motorcuyum abi demeye basladim..
    Sanki pistte yarisiyorum anasini satayim...

    Simdi asagi gidip CBF e baktim..
    Bende yapilamiyor bu ayarlar abi...
    Benim tek ayarlayabildigim zinciri yaglayan meretin az yada cok yag akitmasi..
    Birde arka süspansiyon ayarlaniyor..
    Oda satin aldigim gibi duruyor abicim..
    Aldigim adam nasil ayarlamissa hic dokunmuyorum..
    Ayarlamisti aldigim kisi anasini satayim..
    Benden salak degilya bu adam...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  10. #3590
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Disli oranlari uzun duzlukleri olan pistler için ayri,kisa duzluklu pistler için ayri ayarlanir.
    Hep ayni ayarla olmaz.
    Hadi be

    (Aslında bayağı birşeyler öğrendim de, bu süspansyon ayarına ne zaman bulaşsam sapıtıyor motor. Çünkü işi bilen adam hepsini birbiriyle dengeli ayarlıyor. Bir ayara müdahale edince onu telafi etmek için başka ayarları da kurcalamak gerekebiliyor).




    @ remzi_39

    Abi aman bulaşayım deme

    (Şaka bir yana ayarları yapmaya niyetli olan varsa en iyisi bilen birisine bizzat danışmak veya yaptırtmak).
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  11. #3591
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ remzi_39

    Abi aman bulaşayım deme

    (Şaka bir yana ayarları yapmaya niyetli olan varsa en iyisi bilen birisine bizzat danışmak veya yaptırtmak).
    AY ölücem wallahi gülmekten..
    iki topicte harika..

    Neyse saka biryana gercekten..
    Bu ayarlar sanirim sadece pistlerde gerekli...
    Her pist e göre degisik ayarlar...
    Normal trafikte bir ortalamasi vardir bunun kesin...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  12. #3592
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Valla ben hiç ahkam kesmeyeyim zir cahilim bu konuda.
    Her piste gore degisken bir mevzu bu.
    Ben ancak motora biner olumsuzluklari soyleyebilirim.
    Nasil duzeltildigini bilmem.
    Bu profesyonellerin isi.
    Fakat isin gerçegi ben surada soyle sorun var dedigimde, tamam hallederiz deyip daha beter hale getirilen motosikletler test ettim.
    Yani pilotun da biraz bilmesi lazim isi ama banane.
    Ben isin zevkindeyim.
    Onu yarisacak olan dusunsun.

    Isin sanal alemini de bosver.
    Bende SBK 2010 var.
    Oynuyorum.
    Oyunda daha once bizzat döndügum 4 tane pist var.
    Bir tanesi hariç, diger uçunde, gerçek motorumla yaptigim gerçek zamana, oyunda daha yaklasamadim bile.
    Ha amator seçersem harikalar yaratiyorum ama reel dedigimde resmen ziçiyorum.
    Heleki kutuk motorla 1.49 civarinda dondugum bir pist var.
    Oyunda hangi binligi seçtiysem 2 dakikanin altina inemedim.
    Yalan alem bu sanal alem.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #3593
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben hiç ahkam kesmeyeyim zir cahilim bu konuda.
    Her piste gore degisken bir mevzu bu.
    Ben ancak motora biner olumsuzluklari soyleyebilirim.
    Nasil duzeltildigini bilmem.
    Bu profesyonellerin isi.
    Fakat isin gerçegi ben surada soyle sorun var dedigimde, tamam hallederiz deyip daha beter hale getirilen motosikletler test ettim.
    Yani pilotun da biraz bilmesi lazim isi ama banane.
    Ben isin zevkindeyim.
    Onu yarisacak olan dusunsun.

    Isin sanal alemini de bosver.
    Bende SBK 2010 var.
    Oynuyorum.
    Oyunda daha once bizzat döndügum 4 tane pist var.
    Bir tanesi hariç, diger uçunde, gerçek motorumla yaptigim gerçek zamana, oyunda daha yaklasamadim bile.
    Ha amator seçersem harikalar yaratiyorum ama reel dedigimde resmen ziçiyorum.
    Heleki kutuk motorla 1.49 civarinda dondugum bir pist var.
    Oyunda hangi binligi seçtiysem 2 dakikanin altina inemedim.
    Yalan alem bu sanal alem.
    Walla ben hic mi hic ugrasmam böyle seylerle...
    Zewkim icin sürerim motoru...

    Coq hatirlarsin benim komsumu..
    Bosnak Hüseyin..
    Bir Ninja si var...
    Resimlerini koymustum buraya...
    Onu SIK SIK görürüm motorunu pic ap yükler ve Nürnburgring e giderdi..
    Ve herzaman motorunu kurcalardi..
    Ben izine gitmeden önce yine kurcaliyordu motorunu..
    Sormustum
    Ne yapiyorsun yine?
    Pist te uctum dediydi
    Motora dikkatli baktim
    Kirilmadik, yamulmadik yeri kalmamis motorun..

    Ben bu mereti sadece zewk almak icin kullaniyorum ve gerisi benim icin bos...

    Crescent dostum yinede zewkle okuyorum yazdiklarini..
    Böyle devam et..
    Emegin icin cok cok tesekkürler
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  14. #3594
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Abi motosiklet deyince oyunlar GP 500 ve diğerleri olarak ayrılıyor. Çerçöple zamanını harcama boşuna. Oyun 1999 yapımı (grafikleri falan bayağı eski yani) ama sürüş dinamikleri / gerçekçilik olarak yanına konulabilecek başka bir oyun yok. Aslında oyun değil, simülasyon payesini kesinlikle hakediyor. Oyunu test edenler arasında 2000'in Dünya Şampiyonu Kenny Roberts Jr. ve o zamanlar henüz 250cc'de sümüklülerini çeken Valentino Rossi'de var. Roberts'ın yorumu "Antrenman yapmanın en güvenli yolu" şeklindeydi.

    Ama tabii ki ne kadar gerçekçi olursa olsun, merkezkaç kuvvetleri,yatma hissi, altındaki motorun oynadığını hissetmek vs. birsürü şey eksik. Hiç yoktan iyidir ama.

    Eğer merak ediyorsan şurada http://www.motordelisi.com/forum/1875257-post121.html bayağı detaylı bir yazı yazmıştım oyun hakkında.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  15. #3595
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi motosiklet deyince oyunlar GP 500 ve diğerleri olarak ayrılıyor. Çerçöple zamanını harcama boşuna. Oyun 1998 yapımı (grafikleri falan bayağı eski yani) ama sürüş dinamikleri / gerçekçilik olarak yanına konulabilecek başka bir oyun yok. Aslında oyun değil, simülasyon payesini kesinlikle hakediyor. Oyunu test edenler arasında 2000'in Dünya Şampiyonu Kenny Roberts Jr. ve o zamanlar henüz 250cc'de sümüklülerini çeken Valentino Rossi'de var. Roberts'ın yorumu "Antrenman yapmanın en güvenli yolu" şeklindeydi.

    Ama tabii ki ne kadar gerçekçi olursa olsun, merkezkaç kuvvetleri,yatma hissi, altındaki motorun oynadığını hissetmek vs. birsürü şey eksik. Hiç yoktan iyidir ama.
    Yahu benim son oynadigim oyun Lemmingler di...
    Hatirlarmisin?
    Sanmiyorum..
    Birbirinin arkasindan giden hayvanciklar.....
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  16. #3596
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu benim son oynadigim oyun Lemmingler di...
    Hatirlarmisin?
    Sanmiyorum..
    Birbirinin arkasindan giden hayvanciklar.....
    Oynadım zamanında (bacak kadar bir veletken)
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  17. #3597
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oynadım zamanında (bacak kadar bir veletken)
    Oynadin yani...
    Ozaman karsinda sapkami cikaririm...
    Yemin ederim cikaririm...
    Ben okadar genc degildim ama bu oyunu taniyorsan helal sana..
    aramiza hos geldin dostum....
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  18. #3598
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oynadin yani...
    Ozaman karsinda sapkami cikaririm...
    Yemin ederim cikaririm...
    Ben okadar genc degildim ama bu oyunu taniyorsan helal sana..
    aramiza hos geldin dostum....
    Afterburner, Outrun, Sensible soccer, Canon fodder, daha sayayım mı
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  19. #3599

    Üyelik
    19 Temmuz 2010
    Şehir
    ABD, NJ
    Motosikleti
    07 Kawasaki ZX10R
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AY ölücem wallahi gülmekten..
    iki topicte harika..

    Neyse saka biryana gercekten..
    Bu ayarlar sanirim sadece pistlerde gerekli...
    Her pist e göre degisik ayarlar...
    Normal trafikte bir ortalamasi vardir bunun kesin...
    Usta pistlerde zaten %1000 gerekli ama normal yoldada gerekli. Soyle diyim. Bi cok arkadas motor direksiyon salliyo, tankslapper yapiyo diyo gidon amortiseru aliyo tas gibi sIkIyo, bu buyuk bi yanlis. Adam yolda giderken belkide hissetmiyo gidon amortiserunden dolayi sallamayi ama isin gercegi o sallamaya sebep olan temassizlik hala var ve yol tutusunu etkiliyo. Sonra mesela onune aniden bisey cikti, on frene asildin, motorun suspansiyonu one yuklenmeyi duzenli ve dengeli bisekilde yapabildigi zaman on teker o kadar kolay kayip gitmiyo veya motor tak diye takla atmiyo.
    Bi cok arkadastan duyuyorum, diyo ki suzukiler cok guzel yatiyo donuyo, kawasaki donmuyo felan diye. Yapilan 1, 2 ayarla bu durum tamamen degistirilebilir. 14,000 dolar bi motor aldimi(spor tipli) bu paranin belki 3000 dolari suspansiyon ekipmanina gidiyo ama bu kadar parayi bu aletlere verenler bu ayarlara elini bile surmuyo.

    Cok zorlamaniza gerek yok, normal bi sekilde bi viraja girdiniz, bide baktiniz kamyonlar gece gece asfalti kaldirmis puruzlu yapmis, bunun uzerinden gectiginizde motorun haldur huldur sallanmasi ve kendini yavas yavas virajin disina atmasi, bu noktada fren yapmanin tehlikeli olmasi hep suspansiyon ayarsizligi yuzunden.

    Motordan fren yaparken veya yol bozuklugu veya direksiyon sallamasi yuzunden dusup kaza yapan bi cok arkadasimiz var. Ayarlari yerinde olsa kaza belkide yapmiycaklardi ama ne yazik ki ne kendileri nede cevresindekiler kazanin gercek sebebinin farkinda degil. Kaza sebebini ota boka bagliyip aynen devam ediyorlar.

    Asagidaki resimde durcaginiz bi noktayi dusunun. Bu noktada agir vasitalar dura dura yolu kabartmis. Burda sert fren yaptiginizda on lastigin oklarin oldugu yerlerde havada kalmasi ve yere tak tak diye inmesi normal karsilaniyor motor diye. Aslinda ayarlanabilir motorlarda hicte normal degil. Benim motorumda yapmiyo. Saatte 200 km nin uzerinde gidiyorsaniz bile bozuk olan bi yolda sert bi sekilde fren yapabilirsiniz eger ayarlariniz iyi ise.



    Bir baskasinin yaptigi ayarlar eger o kisi sizinle ayni kiloda ve sizinle ayni sekilde motor surmuyor ise size uygun degildir. Ayarlarin ilk oldugu noktayi bi yere not alirsaniz, kurcaladiktan sonra daha kotu olursa her zaman onceki haline getirebilirsiniz.

    Insallah kimsenin basini agritmiyorumdur . Yakinda suspansiyon delisine cikacak adim forumda . Burda zaten motor delisine cikti . Yatak odamda ayagimin ucunda sokulup parcalanmis CBR1000 motoru var, koycak yer bulamadim oraya koydum . Gecen eve bi kiz arkadas getirdim, kiz pistona basti az kaldi bilegini kiriyodu . Sonra gonlunu aldim gerci

  20. #3600
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Abi bu gun arkadasi tank tokatladi gidon yamuldu benim makinanin aynisi var ondada daha yeni ogreniyodu kullanmayi ben olayi gormedim malibu highwayde karsi seride gecmis resmen bala kurtuldu cocuk kaldirima carpip on teker yerden kesilmese devam edicekmis ve karsi seridin sonundaki bariyerlere vurcakmis az daha.

    Bende simdi eve geldim valla cok korktum o gidon amortisorunun siparisini verdim linkini buraya koydugumun 400 dolar icin canimdan olmanin anlami yok ayrica baktim benim on sol suspansiyon kecesi yag kaciriyormus bu yuzden sallama yapar mi acaba?
    We are many...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler