Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni biri için ne tavsiye edersiniz?...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Temmuz 2012
    Arkadaşlar forumda yeniyim ama misafir olarak çok gezindim forumda bilgi toplamak için. Gelin görün ki yetersiz kaldı. Neden? Çünkü modelleri tam bilemediğimden ve resimlerini aratıpta baktığımda tam kestirememden dolayı. 250lik ss arayışı içerisindeyim. Forumda hyo honda ninja vs gibi tavsiyelerde bulunulmuş ve tartışılmış. Dün ikinci el motor bakmaya gittiğimde bir Kuba xy250-5a modeli vardı. Forumda arıştırmalarımdan ve verdiğiniz bilgiler neticesinde çinli olduğunu öğrendim ve soğudum. Yetkili bana güzel bir geçiş modeli olduğunu söyledi. 2011 5bin küsür kilometredeydi ve aciliyetinden dolayı 3bin TL ydi. Düşer kalkarsın öğrenirken sana çokta fazla masraflı olmaz dedi yedek parça vs bakımı olarak. Büyüklük olarak hoşuma gitti ama forumda araştırmalarım sonucu yetersiz kalabileceğini düşündüm güç olarak. Hyosung gt250r modelini de forum içi araştırmalarımdan yedek parça sorunu doğabildiğini anladım. Birde kanuni girmiş işin içine. + sı - si olur mu? Sizden isteğim bana 250lik hafta da 3 5 saat ayda bir de şuraya buraya manzaraya gidebileceğim keyifli ve öncelikle güvenli, yolda bana sorun yaratmayacak bir motor tavsiyesinde bulunmanız. Ve bir iki sene belki de daha uzun kullanmayı düşünmekteyim. İkinci el almayı düşünüyorum ve istediğim tarzda boyatmayı istemekteyim. Bu yüzden ikinci elinde sıkıntı yaratmamalı ve tekrar satışının kolay olabileceği bir model istemekteyim. Kuba gibi büyük, hacimli bir motor aramaktayım. 3-6bin tl arası verebileceğim bi ss arıyorum. Şu an aklımdan geçenleri toparlayabildiğim kelimeler bunlar. Kusurumuz varsa acemiliğimize sayınız sizlerden ricam.

    Herşeyden önce siteye sorularımı sormak için değil bir kaç forum içerisinden güzel yorumlarıyla başkalarını bilgilendiren güzel insanlar olduğu için ve daha uzunca bir dönem muhabbetimizin olabileceğini düşündüğüm için üye oldum. Kalite ve samimiyet farkı sanırım

    Düzenleme: Bazı arkadaşların bu tarz topiclerinde boy ve kilo söylediklerini fark ettim. boy 1.85 kilo şu an 93 ve hızla azalıyor. Bir arkadaşım motor için kalıplı olduğumu söylemişti. Söylediğinin ne anlama geldiğini buradan yavaş yavaş öğrenmekteyim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Emreerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2012
    Şehir
    Münih
    Motosikleti
    BMW R 1250 GSA
    Öncelikle hoşgeldiniz ve kolaylıklar dilerim. Zor bir aşamadasınız sizde benim gibi. Ben de çok araştırdım şu malum en çok tutulan 3 250cc'lik motorları.

    http://www.sportrider.com/bikes/146_...t/viewall.html

    Adresinde çok güzel bir karşılaştırma var. Yeterli ingilizceniz yoksa amatör bir çevirimler birlikte sunayım, umarım yararı olur.

    "HYOSUNG'UN ayak+bacaklar için alanı az. ön göğüs şişik olduğu için üstüne daha çok yatıyosun ama bileklere daha fazla ağırlık veriyo. ayrıca göğüs şişik olduğu için yanlardan, bacaklarını daha açık tutmak zorunda bırakıyor. Bu da onun kısa mesafe ve şehir içi kullanımını zorlaştırıyor. Cbr en dar göğüslü olanı, ninja çok az daha geniş ama daha güçlü.
    Hyosung'un debriyajı sert. Ninja ve Cbr de tereyağıından kıl çeker gibi dokunur dokunmaz geçer. Gaza tepkiyi yüksek torku olduğu için en iyi Honda verir. Hyosung'la Nija torku düşük olduğu için daha çok gaz vermeniz gerekir. En iyisi 1. Honda 2.Hyosung 3.Ninja, gaz alma konusunda.

    112 km.lik hızda Honda'nın osuruğu kesilirken Hyosung iyi idare eder ama ninja esas gücünü göstermeye başlar. Hırıltı konusunda Kawasaki en sessiz yumuşağıdır. Hyosung'da titreşim,uğultu fazladır 6000-9000 rpm'de ve uzun mesafede fazla yorar. Honda aynadan arkayı görmeyi en iyi sağlayandır açı olarak. Ninja ve Hyosungda dirsekleriniz ayna görüntüsünü fazlasıyla kapatır.

    1 litre benzinle en uzun mesafeyi Honda'yla katedersiniz (yaklaşık 30km) ama deposu 13 litredir. Hyosung'la 1 litre benzinle 28.5 km civarı yol alırsın ve bir depoyla 400 km civarı devam edersin. Honda daha az yakmasına rağmen depo küçük olduğu için daha çok benzin molası verirsin. Deposu en büyük olan Ninja ama 1 litreyle 19.5 km yol yapar ve bir depoyla 322 km yol yapılabilir.

    Süspansiyon konusunda en çevik Honda. Hyosung Ninja'dan 14 kg, Honda'dan 27 kg daha ağır, ayrıca dingil açıklığı da fazla olduğu için bu konuda en hantalı Hyosung. virajlara hızlı girişte en iyi Ninja idare eder, Cbr ve Hyosung sarsılır gezmeye başlar.

    Fren olarak da en iyisi Ninja, İlk öğrenenler için aslında en rahatı honda.

    Kawasaki'nin test notları :
    -Diğerlerinden daha hızlı
    -Durağan şasi, keskin fren,
    -Yüksek devire ihtiyacı var
    -En çok yakan

    Honda'nın test notları :
    -En hafif, en çevik ve kıvrak olanı.
    -İyi orta mesafe, en iyi yakıt ekonomisi
    -100'den itibaren zorlanıyor
    -Lcd panel çok küçük
    -En iyi kalkışı yapıyor

    Hyosung'un test notları
    -Büyük motor govdesi
    -En uzun menzile sahip
    -En ağır
    -Motor titriyor, devirlerde yapışkan (ne demekse artık)
    -vVrajlarda köşelerde biraz kaba

    Amatör deneme sürüşü görüşleri; (hatun)
    Honda:

    Çok hafif ve kolay kontrolü olan bi motor. Kendi motorumu almaktan hep korkardım ama bu motoru denediken sonra okadar korkmama gerek olmadığını gördüm. Frenleri çok iyi , motor konforlu. Oturma pozisyonu ve elciklerin(ellerini koyduğun yer pozisyonu gayet iyi. Göstergelere çok dikkatli bakmazsan göremiyosun.

    Hyosung:
    Döndürmek için zorlamak zorundasın. Honda'ya göre daha çok hız yapabildim. Mandallar bence doğru yerde değil, bacaklarım zorlandı kramp gibi. Boyunuz belli bi boyun altındaysa bunu almayın. Motoru kesinlikle Honda'dan daha hızlı. Dijital göstergenin görülmesi kolaydı. frenler iyiydi , süspansiyonlar Honda'ya göre daha sert. Hyosung çok oynak değil , daha çok uzun mesafe için, en çok gücünü sevdim.

    Kawasaki:
    Manevra yapması kolay. S şeklinde bir dönüşü 80le giderken kolaylıkla yapabildim. Oturuş konforlu, Honda'yla Hyusong arasında. Honda'dan daha hızlıydı, diğerlerine göre daha pürüzsüz bir sürüşü var. Analog gösterge görmeyi zorlaştırıyor. Frenler güçlü ama yumuşak. Süspansiyon yumuşak ama Honda kadar değil.

    Hangisini alırsınız?HYOSUNG'la Kawasaki arasında kaldım. İkiside Honda'dan hızlı ve motor sesi daha iyi.

    (erkek):
    Honda:

    Çok az motor kullanan biri olarak kendimi Honda'da rahat hissettim. Motorun hafif ve kontrol edilebilir olmasını severim o yüzden Honda'yı sevdim. Öotordan çok bisikletteymişim gibi hissettim. Gücü iyi ama Ninja kadar değil. Fren iyi, vites iyi, gaz verirken bir kaç kez vitesi kaçırdı gibime geldi.

    Hyosung:
    Bir kez daha, çok eğlenceliydi. Yarış motoru kullanıyor gibi hissettim. Güç olarak Ninja'ya benzer,tamamen kontrol altında. Fren iyi, çok keskin değil. Benim kalıbımdaki birine göre ağırlığı çok değil.

    Kawasaki:
    Hızlı hissettim. Gücü hoşuma gitti ama altımdan kaçıp gitcek gibi değil, ki bu iyi hissettiriyor. Tutuşu güzel ağır değil. Tamamen rahat ve güvenli hissettim. Frenler çok iyiydi. Negatif bişey bulamadım söyleyecek.

    Hangisini alırdın? Honda'yı alırdım çünkü daha rahat ve hafif.

    Jake (erkek)
    Honda:

    2den 3'e , 3ten 4.viteslere geçişlerde daha güçlü gibi hissettim. Ninja kadar savrulmadan hız yapabilirim gibi geldi. Ninja kadar atik değil. Koltuk biraz daha yüksek ve trafiği izlemek için daha iyi bi pozisyon sağlıyor. Frenler Ninja kadar sıkı değildi, bu konuda Ninja Honda'ya toz yutturur.

    Hyosung:
    Kesinlikle Honda va Kawasaki'ye göre büyük, hantalımsı. Ama çok konforlu. Çok sıkışık değil, hareket alanınız var. Gücü Cbr kadar refleksli değildi. Ama sevdim iyiydi, pürüzsüzdü. Dönüşler iyiydi, ağırlık eşit paylaştırıldığı için "s" dönüşlerde zorluk yaşamadım. Çn frenler iyi ama diğerleri kadar sıkı değil, arka frenlerin diğer motorlar kadar iyi çalışması için biraz efor sarfetmek gerekiyor. Çaylak olarak Hyosung almazdım, Diğer motorlar gibi yeni öğrenenin işini kolaylaştıran bi motor değil.

    Ninja:
    Hafif,manevra yapması kolay, ağırlığı ideal. Frenler mükemmel,bu konforlu güvenli hissettiriyor. Motor gücünü sevdim, biraz açtım ve çok eğlendim. İhtiyaç duyduğum ayarları çok kolay hissedip yapabildiğim için çok sevdim. Oturma pozisyonu çok rahat, ne yüksek ne alçak. Dizlerin yukarda kalcak şekilde değil rahat oturack şekilde pozisyon alabiliyosun.

    Hangisini alırdın? Ninja ve Cbr arasında kalırdım ama Cbr'yi alırdım.

    Düşünceler:
    April Trestick:
    Ben kısa birisiyim. Gerçekçi olursak Kawasaki'yle Honda arasında kaldım. Hyosung bana göre değil, çok uzun,çok ağır, günlük yaşamda başa çıkamam. Bu çok kötü çünkü v-twin motor severim ve muhtemelen Hyosung'u herkesten çok sevebilirdim.
    Ninja'yı tercih ederim. Güçlü motoru, azıcık alçak koltuğu kontrolü sağlamamı benim için kolaylaştırıyor.

    Bradley Adams:
    Her üç motorla yüzlerce kilometre yaptıktan sonra önemli noktayı keşfettim : 250lik motorlar güç bölümü değilde eğlence zevk bölümünü sunuyorlar. ama ne kadar eğlenceli olsalar da bir tanesi buna uymuyor.

    Kızıl saçlı üvey evlat olarak tanımlayabileceğim Hyosung, fark edilebilcek kadar az işlenmiş(kibar) diğerlerine göre, daha agresif sürüş pozisyonu, ağır kontrol ve sert debriyajı var. Ama sonra, Honda ve Kawasaki var, büyük ölçüde farklı dizaynda ama çok benzer performanstalar.

    Günün sonunda paramı Kawasaki'ye verirdim. Bu Honda kötü bi motor demek değil, aslında tam tersi. Honda hafif, çevik, yüksek torku var(şehir içinde) bu da onu yeni başlayanlar için ideal yapar. Ama kawasaki daha performanslı,süsmansiyon ve motor karakteristikleri daha iyi.

    Kent Kunitsugu:
    500 cc lik bir honda mb5'in vardı günlük ulaşımda kullandığım, 1982 'de, yani böyle küçük bir motorun yeni başlayanlar için nekadar öğretici olduğunu iyi bilirim.

    Hyosung 2006 yılında kullandığımız gr650r den sonra çok yol katetmiş. Form ve bitiriş olarak çok iyi, firma yakıt enjeksiyonu işini tamamladı. Ama yine de japon motorlarına göre işlenecek yerleri var, eğer bu 3 motoru kıyaslarsak Hyosung bu fiyatı Haketmeyeni, çünkü diğerleri daha kaliteli ve fonksiyonlu.

    Yeni Cbr350 yeni başlayan motoru için tüm özelliklere sahip, süpriz yaratcak kadar iyi performanslı ve kurnaz teknolojili. Aklımdaki problem, kaldıramıyacağı bir güç barındırıyor. Ninja, diğer elde, sahibini çok daha uzun süre meşgul edecek yeterli performansa sahip."


    Çeviri tamamen amatörce el emeği göz nurudur. İsim belirtilmeden kopyala/yapıştır yapılmamasını rica ederim.
    atilla_hakan ve Çağrı-91 bunu beğendiler.
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.

  3. #3

    Üyelik
    18 Temmuz 2012
    Öncelikle çok teşekkür ederim. Çok faydalı bir yazı kıyaslamak için. Çevirin içinde ayrıca teşekkür ederim faydalanan ve faydalanacak herkes adına.
    Sanırım Ninja ve cbr250r nin kasası Hyosunga göre daha ince kalıyor. Bu yüzden Hyosung diyesim geliyor. Ayrıca fiyat aralıkları Hyosungun ve benim yapabileceğim maliyetin üzerinde diğer ikisinin fiyatları. Honda da cbr 125r var şimdilik benim fiyat aralığıma hitap eden ama ondan da Ninja ve cbr250r deki duruşu bekleyemem sanırım? Büyüklük olarak cbr125ten büyüklerdir değil mi ninja ve cbr250r? Tabi bu seferde o performansı alamam. Hyosung daha kalıplı olduğu için daha çok yakıştırıyorum sanki kendime. Ninja da güzel görünüyor ama umarım test sürüşü yapabilme imkanı bulurum. En azından o zamana kadar marka ve modeller hakkında bilgi toplayayım. Hyosungun yedek parça konusunda gerçekten de dillendirilen kadar sıkıntı oluyor mu sıklıkla? Ninja ve cbr de bu sıkıntıyla karşılaşmayacağımı sanıyorum. Ve Ninja alacak olursam kıyıpta istediğim renkte boyatabileceğimi sanmıyorum. Ninja almak hayalimi biraz daha geciktirir ama diğerlerine göre daha mı kalıcı olur acaba. Sanırım bu kıyaslamaya kubanın adını karıştırmak bile terbiyesizlik olur

  4. #4

    Üyelik
    28 Mart 2012
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    KANUNİ WİNDY 125
    kardeşim bende aynı durumdayım 5 6 bin civarı kendi param war almışken kaliteli bi ss istiyorum ama seçenegimiz pek yok en güzel alacagımız az km yüksek model bi hyo yada cbr 125

  5. #5
    Emreerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2012
    Şehir
    Münih
    Motosikleti
    BMW R 1250 GSA
    Öncelikle rica ederim ve belirteyim henüz bende motor sahibi değilim. Senin gibi araştırabildiğim kadar araştırıyorum Türkçe / İngilizce kaynaklarda. Benim aklımda ki tek seçenek de Hyosung. Canlı olarak hepsini görme imkanım oldu. Üzerlerine oturdum, ancak ne CBR ne Ninja Hyo'nun verdiği o tadı vermiyor. Tabi acemiysen o kadar kalıplı motorla virajlarda dönmek çok zor olacaktır ki yorumlarda genellikle bu yönde. Yatırma olayını iyice çözmek gerek. Bunun için de eğitim şart gibi. Yedek parça konusunda ise parçaların sadece ucuz olmadığını biliyorum. Parça temini konusunda bir sıkıntı olacağını hiç sanmıyorum. Kaç yıldır ülkemizde satılan bir motor sonuçta. Bilen, kullanan arkadaşlar daha net yorumlar yapacaktır tabi bende beklemedeyim.
    Yarın olmayacak gibi kullanırsan yarın olmaz.

  6. #6

    Üyelik
    18 Temmuz 2012
    Bende Hyo taraftarıyım galiba kalıbı yüzünden. Yedek parça sorunu olmayacak gibi geliyor bana da her ne kadar çok fazla göze takılsa da bu konu. Hyosung yan tasarım olarak ninja ve cbr ye göre daha pasif kalıyor sanki. Galiba bende senin gibi 3ününde üzerine oturma fırsatı bulsam hyo`yu beğenirdim. Ama diğerlerine göre çok hantal sanırım. Motor titremesi de varmış üstelik belirtilecek kadar. Bütçemiz olsa Ninjayı zorlamak daha mı mantıklı sizce? Yoksa Hyosung keyfini görür mü dersiniz?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)