Çift Silindir Çin Malı Motorsikletlere Dikkat !!!

KoD

Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
29
Arkadaslar çift silindirli çin mallı motorsikletler aslında tek silindir. Belki inanmıyacaksınız ama işin teknik kısmına girecek olursak gerçekten önemli bi konu. Avrupa motorsikletlerde çift silindir olan modellerde pistonlar birbirine zıt bi şekilde çalısır yani biri aşağıda iken diğeri yukarıdadır. Ama çin mallarında durum öle diğil arkadaslar. ' piston aynı anda inip aynı anda çıkmaktadır yani senkron çalısmaktadır. Aynen tek silindir gibi çalısmaktadır. Bilindiği gibi çift silindirin amacı 2 farklı açıdan kranga güç iletip çekişi artırmaktır. fakat çin mallarında bu durum maalesef yoktur , çünkü tek açıdan kranga 2 silindir aynı anda güç iletmektedir.
 

KoD

Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
29
Elimde çizim yok ama gerek te yok aslında. Çift silindir dediğimiz zaman pistonun biri aşağıda ise diğeri yukarda olması gerekiyo ama bu olay çin mallarında olmamaktadır. 2 pistonda aynı anda hareket etmektedir 2 si birden iniyo 2 si birden çıkıyo .
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
240
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sesinden anladığım kadarıyla bendekinde asenkronize hareket mevcut
 

KoD

Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
29
ttopchu dostum sende profilinde yazdığı kadarıyla sende suzuki var. Dediğim gibi Avrupa motorsikletlerde olması gerek biçim de çalısmaktadır pistonlar yani asenkron çalısmaktadır. Pistonları bu şekilde çalıstırmak aşırı maliyet gerektirdiğinden çin mallarında bundan kaçılmıs diye tahmin ediyorum.
Amacım motorsiklet alacak arkadasları bilgilendirmek. Çift silindir diye aldanmasınlar. Her türlü masraf !
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
zannımca kanuni de sonuçta çin malı ama ayna anda inip kalmıyorlar çünkü sübap ayRI yapmak için silindirlerin üstündeki kapağı kaldırınca ve silindirleri motordan hareket ettirince biri inip biri kalkıyor ben bizzat şahit oldum...
 
Katılım
25 Şub 2006
Mesajlar
112
kesin doğrudur bu bilgi... adi çinliler....
bu arada bilgi için tesekkurler
 
Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
kırank milinde her iki piston kolunun bağlantı yerlerinde kod farkı vardır eğer çin mallarındaki krank milinde bağlantı yerleri aynı ise dediğin doğrudur..ama bana hiç mantıklı gelmedi ilk fırsatta araştıracam vibrasyonun sebebi budur ..hiç ama hiç bir mantığı yok Hasan bakalım ne diyecek buna
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
BBRR' Alıntı:
kırank milinde her iki piston kolunun bağlantı yerlerinde kod farkı vardır eğer çin mallarındaki krank milinde bağlantı yerleri aynı ise dediğin doğrudur..ama bana hiç mantıklı gelmedi ilk fırsatta araştıracam vibrasyonun sebebi budur ..hiç ama hiç bir mantığı yok Hasan bakalım ne diyecek buna
neden tartışıorsunuz ki ben bizzat gözlerimle gördüm:rendeer:
 

KoD

Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
29
volkanmet86 dostum ben bu olayı kanuni seyhan250 ve mondial 250 de gördüm. Bi kaç marka servisleriylede konustum maalesef durum böle. Bu arada amcam kanuni servisi. Böyle bi durumun olduğunu o göstermişti. Senin gördüğün sibopların hareketidir. Ben pistonların hareketinden bahsediyorum. Siboplar tabi ki biri aşağıda iken diğeri yukarda olacaktır. (Tek kafa için) Mesela seyhan 250 lerde 4 sübap var. Her kafa için 2 sübap. Bu durumda 2 emiş , 2 çıkıs oluyor. Bence bir kere daha izle emişler birbirleri ile senkron , çıkışlar ise kendi aralarında senkrondur. Dediğim olayı burdan anlayabilirsin ! Avrupa bi motorsiklette ise tam tersidir. 1. kafadaki emiş sibobu basılıyken 2. kafadaki emiş sibobu basılı değildir çünkü o esnada 2. kafada çıkış sibobu basılıdır. Yani pistonlar asenkron hareket etmektedir.

BBRR arkadasımızı dediği gibi belkide vibrasyonun sebebi de bu olabilir. :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
ben benim motorun krank milini gördüm.eğer dediğin gibiyse krank milinin eğimlerinin aynı yönde olması lazımdı.böylece ikisini de aynı yönde çevirecekti ama aynı arabalardaki gibi biri dışardayken diğeri içerdeydi bu demek oluyorr ki aynı yönde hareket etmiyorlar...
 
Katılım
17 Mar 2005
Mesajlar
51
Heyecan yapmayın hemen;çinlilerin kimseyi kandırdıkları yok.Pistonların aynı yönde hareket etmesi gayet doğal bir şey ve daha birçok motorda pistonlar bu şekilde hareket ediyor.
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
352
Tek motor çift silindir örnek regal raptorlarda 70 lerin teknolojisi çift vurum yani iki piston aynı istiikamete hareket eder doğrudur.Ancak V tabir ettiğimiz çift silindir motorlarda durum bu şekilde değildir.
Bilginize...
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
ayrıca bunun en kolay anlayabileceğiniz yer egzostdur.. eğer kod arkadaşımın dediği gibiyse iki silindirde aynı anda çıkış vercekti.ama egzostların ikisininin önüne elinizi koyun ve rölantiyi iyice düşürün göreceksiniz ki sırayla hava verecektir.benim yaklaşık 3 ay pistonlarla ilgili problem yaşamıştım ordan biliyorum...
 

KoD

Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
29
 
Katılım
16 Eki 2005
Mesajlar
2,758
Motosikleti
cb 125 f- nc 750x dct
vlad1462' Alıntı:
abi biyerde bi yanlış var.:silent:
dediğini şimdi anladım ve ortada yanlış yok.dediğin şekilde ikisi birden çalışıyo olabilir.(benim aklım v2 motorlara gitti ve bitürlü aklımda çalışma diyagramını kuramadım)
 

KoD

Katılım
3 Haz 2006
Mesajlar
29
Arkadaslar resimde gözüküyor. Piston kollarının burçlarına dikkat edin !
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
KoD' Alıntı:
Arkadaslar resimde gözüküyor. Piston kollarının burçlarına dikkat edin !
resimde öyle görüküyor olabilir ama sayfa düzenine uydurmak için ikisini de yukarıda göstermiş olabilirler ki bunu bilemeyiz.birde sayfanın adresini verebilir misin ben bakayım?:silent:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst