Grand Dink 250i 2013 - Kisisel Notlar Icerir
-
22 Ağustos 2016, 18:21
#1
[SIZE=2]ONSOZ :
Bu konu basliginin ilk mesajinda yazanlar yeni aldigim scooter ile ilgili SAHSI goruslerimi,begendigim,olup bittigim yonleri, begenmedigim ya bu da boyle olmaz ki dedigim yonlerini yazmak icin, piyasada az olan bu motosikletin aktif kullanicilarinin konuyu gorup tavsiyelerde bulunmasi umuduyla acilmistir.
Baska model veya marka kullanicilari goruslerimi kendilerince degerlendirip kendi makineleri ile kiyaslayabilirler, AMA benim motorum suncacik yakiyor, bu kadar az masrafli, su kadar hizli gidiyor, aha boyle yakisikli gibi yorumlarda bulunmalarina ihtiyac yoktur, dedigim gibi burayi kisisel bir blog, ajanda amaciyla kullanacagim.
Musait oldukca guncelleyecegim bu sayfada, yaptigim bakimlari ve kullandigim urunleri de ekleyip, benden daha deneyimli ve bilgili olan uyelerden tavsiye alabilmek ve fikir alisverisinde bulunabilmek ve aylar yillar (insallah kaza bela olmaz da surmeye devam edersek) donup bakabilecegim bir kaynak olarak aklimdakileri yazmaya karar verdim.
Cbr 250`den sonra sehir ici kullanimima daha uygun olacagi, bagaj hacmi ve konfor rahatligi, zincir disli temizlemenin artik zahmet vermeye baslamasi sonucu maxiscooter almaya karar verdim.Ilk motorum 2012 yilinda kullandigim Super 8 sonrasi Kymco markasi begenimi kazanmisti.Hemserisi (ayni ulke urunleri demeye calistim) Sym 250 serisine goruntu itibariyle hic isim isinmamisti zaten. Xciting modelinin goruntusu,ondeki cift disk ve celik hortumlu frenleri agzimi sulandirsa da 200 kiloya yaklasan agirligi nedeniyle uzerine cizik attim.
200 Joyride Sym mi alsam darken ayni paraya Kymco`da rakiplerine gore hafif 250cc su sogutmali bir scooter oldugunu kesfettim : `grand dink 250i`
Eski kasalarini zaten mahalle aralarinda goruyordum.
2013 senesinde Silkar bunyesinde iken Kymco bu urunu getirmis, (o zamanlar Kymcoclubturkey forumunda takiliyorum, ilk acemilik zamanlarimiz daha motor isitmak nedir onu bile bilmiyoruz) Altin elbiseli adam da inceleme videosu cekmisti.
https://www.izlesene.com/video/kymco-g-dink-250/7034845
Sonraki senelerde hic getirilmiyen bu motor yeni distributorun farkli servislerle anlasmasi, eski kaliteli servislerin yetkili servislikten cikip, markaya sirt donmesiyle alici kitlesi iyice daralmis.
Bende o yillar Super 8 var iken, urunu sifir alan bir kullanici ile tanismistim.Kendisiyle motosiklet disinda da koyu bir sohbetimiz olmustu. Numaralari aldik verdik, kardesi ile ayni bolumde okuyormusuz universitede ordan da bir muhabbet acildi. Sonra gorusmek uzere vedalastik.
2013 sonrasi arkadasla irtibatimiz koptu, o yurtdisi egitimi, kendi is hayatinin yogunlugu ile ugrasirken ben de sonraki seneler vitesli motorlara daldim ve yollarimiz kesismedi ta ki...
Sahibinden.com uzerinden ilanlara bakarken, satiliga cikarilan bi motor tanidik geldi, baktim bu bahsettigim arkadas motorunu satiyor. Hem de 3 sene olmasina ragmen 11bin km. bile olmamis, ben simdiye kendisi litrelik motor tepesindedir diye sunuyordum(malum her sezon cc yukseltme aliskanligimiz var)
Dedim bu tesaduf kacmaz yapisalim.
Hemen aradim nasilsin ne yapiyorsun faslindan sonra dedim motoru bana ver, oyle yatmasin. Arkadas bankaci olarak ise basliyor, Gebzedeki isyerine servis araci ile gidiyor ve ilk senesinde 8 bin km yapan motor 2014,2015 ve 2016 senesinde 3 bin km anca yapiyor.
Soyle bir konu acmisti Ali arkadasimiz,sifir olarak aldiginda ;
http://www.scooturk.net/forum/scoote...rand-dink-250i
Aldim motoru 10.800 km`de, full servis bakimli 2binde bir yag degismis, onceki senelerde Oktay motor, sonra Bostanci Motostar islemleri yapmis.
Asagida cektigim fotolar ve deginmek istedim konular var, hava cok aydinlik oldugu icin fotograflar fazla parlak cikti, ve makine cook kirli daha musait bir zamanimda yenileyebilirim.
Cakarlar orjinalde yok, arkadas alip izgaraya monte etmis.
Barkin zaten bahsetmis, celik fren hortumu, rakiplerine gore hafif olusu vs. Onlari geciyorum.
Beni bastan cikaran ozellikleri ;
+ Kullanim kolayligi ve zahmetsizligi
Zincir,disli,temizleme derdi yok, ayagini uzat bas git (tamam tum scooterlar boyle) Bana artik cile haline gelen motor yikama (normalde hic sevmem zaten) sonrasindaki mecburi zincir temizleme yaglama fasli zamanimin ve uygun yerimin olmayisi nedeniyle izdirap olmustu.
+ Yuksek gidon
Evet scooter ve gidon yuksek,1.86 olan ben motora cuk oturuyorum, gidon ile vucut acim o kadar uygun ki enduroya binsem bu kadar uyardi oturus pozisyonu
+ Konforlu sele
Cogu maxi selesi konforlu, ama bu bence ekstra konforlu,teknik bir bilgi degil evet tama denemeniz lazim bulursaniz anlarsiniz.
+ Sele alti bagaj
tam aciliyor,benim full face kask sigmasa da, eldiven,dizlikler,kilitler,yagmuirluklar ve bilimum ozel esyami icine atiyorum. Kontaktan sola dogru cevirdiginde sele yukari dogru kalkiyor, bastirip kilitledin gidonu, bir tik daha yaparsan yine sele altini acabiliyorsun.
Hatta ve hatta, bindin motoru calistirdin, aa sele altina bir sey koyacaktim , motoru stop etmeden anahtari bastirarak sola cevirirsen yine aciliyor bagaj.
Aksam bi yere yatiya mi gidecez, alt tarafa doldur kilitleri, bas git.Zaten popular olmadigi icin donup bakan da olmadigindan cok hirsizin ruyasini susledigini zannetmiyorum.
Yillardir sirtimda kaplumbaga gibi tasidigim cantayi goturup evin bir kosesine firlattim
Boyle yapmasaydiniz be dediklerim :
- Yolcu ayaklarinin geriye dogru kapanma egilimi (ciddi bir sorun degil kabul ediyorum)
Bir kac kez artci oldum, basip ayakligi cikariyorsun yerinden ayagini koyuyorsun, ama geriye dogru kapanasi geliyor, Super 8 de artci olmamistim kendime, belki de o da oyleydi.
- Lastikler kucuk,soyle yatarim boyle kalkarim demeye gelmiyor, hele Cbr`den sonra altinizda yere yakin bir scooter oldugunu uzerine basa basa vurguluyor, sert bir dille uyariyor
- Bagaj alti benim isimi goruyor, canta filan takmiyorum motorlarima, lastik zaten kucuk bari bagaja full face bi kask koyabilseydim ( bazilari sigiyormus) Ama o zaman da benim kilit,dizlik,eldiven, yer kalmazdi gerci.
Yakit-Gidis Fasli
Motorlarimda her alista benzin olcen birisi degilim, aklima gelirse bi fulleyip bitiririm, senede 1-2 olcsem yeter bana. Cbr ile bi kez olctum 3.8 idi, sonra 10bin km devirince bi kez daha olctum 3.4 cikti dedim tamam makine kararli artik deyip ondan sonra hic olcmedim.
Bu makinede ilk basta cok afalladim yakit konusunda cunku depo kucuk. 13 litre depodan 7 kusur litre depoya inince, cok benzin aldim ve cok yaktim saniyordum psikojik olarak. 200 km oldu olmadi benzin isigi yaniyo nasil lan diye soylendim hep.
Simdi alistim bu duruma, 3.5 lt ortalama yakiyorum, bu da bana uyar
Son hiz denemedim, onceki motorumda 1 kez denemistim, icim el vermeyip top speed gormeden gazi kapamistim.
Bunda da oyle son hiz denemedim, 126 oldum bir kez ama devam etmedim daha cevirecek devir vardi.
Tam 5bin devirdeyken 80 (tam tamina seksen) 6 binde ise 99-100 yapiyor.
Bu bana fazlasiyla yetse de, Cbr gibi ivmelenemiyorum o biraz uzuyor. Sanirim 0-100 hizlanmada 3 saniye kadar bir gecikme oluyor.
Kendimi ilk motorum scooter oldugu icin ikna etmistim tekrar alisirim diye ama zevk ve surus hissiyati vitesli motor kadar degil, bunu itiraf ediyorum. Su U virajda su devirde bir arkayi saydirayim filan isleri geride kaldi.
Neyse, bi iki daha fotograf
Dortlu var, kontak altinda radyator sivisi rezervi var, onun altinda da benzin deposu.
Gostergede yakit , devir kadrani, benzin seviyesi var, hararet seviyesi yok sadece.
Bakim-Parca isleri
2 binde bir yag degisiyoruz o kesin. Hangi yag diye kafa yormaya da gerek yok Castrol 10-40 scooter. 2 bin bile olmadan degismeyi dusunuyorum.
Ilk aldigim gun yag degistik ustamda ( Gaziosmanpasa Serkan Usta`ya buradan selam ediyor, saygilarimizi sunuyoruz)
2 binde bir yag degisip, 6 binde bir hava filtresi (temizlik veya degisme) 10 binde bir buji degisimi, 16 bin km gelince ise bir varyator temizlik, kayis control veya degisim dusunuyorum.
Sonra bu bakim araliklari aynen devam, yag,filter,buji,kayis,bagalar,lastik, sivilar, rulmanlar vsvs.
Km dusuk olsa da 3 yasina geldigi icin fren hidrolik sivisi ve radiator suyunu da degistirecektim.
Uzerinde fabrika cikisi Maxis Nylon lastikler var, yagmur camur gelmeden degistirmeye gerek yok diyordum ama forumun eski ve aktif uyelerinden `essegesse` 2013 grand dink sahibi imis, City grip ile degisim yaptigini ve cok buyuk bir fark gordugunu soyledi.
O yuzden sivi degisim islerini ertelip (hidrolik,radiator) parayi bulur bulmaz, lastikleri degistirmeye karar verdim.
Bu da bir scooter vazgecilmezi olan kedi, ilk sahibi de cok cekmis, bana uyar kedi dedim ama konsolu ve tablayi umumi helaya cevirmeseler cok iyi olurdu
Gecen bir tanesi ustaliga soyundu, dedim var mi bir sey usta, `subaplar meme yapmis` dedi
22/08 itibariyle soyleyeceklerim bu kadar, sabahtan beri konu ile ugrasiyorum, isime gucume gideyim
Q klavye kullandigim icin, Turkce karakterleri yazamiyorum.
Hayirli olsun mesajlariniz icin simdiden hepinize cok tesekkurler, umarim `essegesse` gibi aktif kullanicilar ile karsilasip fikir alisverisi yapabiliriz.
Adios
Reklamlar
-
22 Ağustos 2016, 19:02
#2
Kocaeli İl Temsilcisi
Hayırlı olsun kardeşim , kazasız belasız sürüşler dilerim. Vitesliden sonra scooter mercedes gibi gelmiştir sana.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
22 Ağustos 2016, 22:13
#3
Yazınız güzel olmuş.
Bende Pulsar NS 150'imi sattım. Maxi scooter bakıyorum. Sahibinden'de 11bin km var, bütçeme uygun.
Bu kadar uygun olmasının nedeni sanırım piyasası yok.
Motorla uzun yola çıktınız mı?
-
22 Ağustos 2016, 22:24
#4
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun kardeşim , kazasız belasız sürüşler dilerim. Vitesliden sonra scooter mercedes gibi gelmiştir sana.
Burak tesekkurler arkadasim, sana da vukuatsiz surusler dilerim.
Senin gibi afilli bir konu acip, sekil fotograflar koyamadim gerci. Simdilik eve ise goturup getirsin diye aldim, gorevini fazlasiyla yerine getiriyor. Ozellikle yogun trafik icinde seyir eden benim gibi birisi icin inanilmaz pratik,konforlu bir alet.
Ama hala gonlumun bir kosesinde er6n,sv650 gibi yuksek hacimli motorlar var, tracer 700 haberlerine bakiyorum, sanki hesabimda parasi hazirmis gibi
Pulsar41 adlı üyeden alıntı
Yazınız güzel olmuş.
Bende Pulsar NS 150'imi sattım. Maxi scooter bakıyorum. Sahibinden'de 11bin km var, bütçeme uygun.
Bu kadar uygun olmasının nedeni sanırım piyasası yok.
Motorla uzun yola çıktınız mı?
Merhaba,
Uzun yol deneyimim hic olmadi. Belirli bir hiz araliginda surulurse gayet konforlu olacagini tahmin ediyorum. Selesi ve oturus pozisyonu Ns 150`den sonra cok rahat gelecektir size. Scooter ergonomisine alisirsaniz.
Xciting modeli kadar populer degil evet, ve sadece 2013 yilinda getirildi. Xciting`i sadece agir oldugu icin eledim, Kymco markasina guvenim tam.
Fiyatlari aslinda olmasi gerektigi gibi, 2013 yilinda 10 kusur bin TL`den satiliyor idi. Dolayisiyla 8-9 bin TL bandini hakediyor ve parasinin karsiligi fazlasiyla veriyor.
Su an 14bin kusur TL`ye Xciting satiliyor. Hesabini siz yapin.
Japon motosikletlerin fahis fiyatlarina zaten deginmeye gerek yok. Burgman 200 ile aralarinda 3-4 bin TL gibi bir fark var ikinci el olarak.
Secimi sizin yapmaniz gerekiyor.
-
22 Ağustos 2016, 22:25
#5
Scooter candır gerisi heyecan... şaka bi yana bozuk yol dışında scooter kullanmayı çok seviyorum ilerde büyük bir naked yada enduro alırsam yine de 2. motor olarak scooter kullanırım
-
23 Ağustos 2016, 00:02
#6
arkadaşının açtığı konuyu hatırlıyorum ben de okumuştum. 2 sene evvel benim de ciddi ciddi almayı duşundugum bir modeldi. kymco nun türkiyedeki en makul scooteri budur.
bi 30 km kadar kullanma şansım olmuştu. konforuna amortisorlerinin yumuşaklığına yolu hissettirmemesine hayran kalmıştım. gdink ten sonra benim ki hardcore enduro gibi gelmişti 120km hıza benim xcity den daha çabuk ulaşıyor. sadece lastik ebatından dolayı virajlarda yatırıp kaldırırken ve çukurlarda biraz daha dikkatli olmak gerekiyor. onun haricinde compact yapısının şehir içinde çok faydasını görürsün.
bana göre en büyük eksisi rüzgar korumasının yetersizliğiydi. 80 ustu hızlarda kısa boylu olmama rağmen(172cm) bildiğin naked den farkı yok gibi geldi. aksesuar olarak uzun camını da tamamamlarsan 10 numara bir scooterin olur.
bu arada yağ olarak motul scooter expert 10w40 MA öneririm. emin ol bir daha castrol yazısı yazan dükkanın önünden geçmezsin.
tanıtım yazısı da gayet başarılı bu arada.
-
23 Ağustos 2016, 22:45
#7
Peki yedek parça temini vs. durumları nasıl?
-
23 Ağustos 2016, 23:31
#8
sitenin uzman kymko cusu 2 tane agility eskiten, uzun yollar yapan ardından dink 250 çıktığında alan ASM nickli arkadaş vardı artık takılmıyor galiba. kymco başlıklarını da o açmıştı
Hayırlı olsun... çıktığında 250cc segmentinde yüzde 20 fiyat avantajı vardı, devamı gelmedi
-
24 Ağustos 2016, 14:17
#9
remomax adlı üyeden alıntı
Scooter candır gerisi heyecan... şaka bi yana bozuk yol dışında scooter kullanmayı çok seviyorum ilerde büyük bir naked yada enduro alırsam yine de 2. motor olarak scooter kullanırım
Ben 2.motoru önce aldım
bulut59 adlı üyeden alıntı
arkadaşının açtığı konuyu hatırlıyorum ben de okumuştum. 2 sene evvel benim de ciddi ciddi almayı duşundugum bir modeldi. kymco nun türkiyedeki en makul scooteri budur.
bi 30 km kadar kullanma şansım olmuştu. konforuna amortisorlerinin yumuşaklığına yolu hissettirmemesine hayran kalmıştım. gdink ten sonra benim ki hardcore enduro gibi gelmişti
120km hıza benim xcity den daha çabuk ulaşıyor. sadece lastik ebatından dolayı virajlarda yatırıp kaldırırken ve çukurlarda biraz daha dikkatli olmak gerekiyor. onun haricinde compact yapısının şehir içinde çok faydasını görürsün.
bana göre en büyük eksisi rüzgar korumasının yetersizliğiydi. 80 ustu hızlarda kısa boylu olmama rağmen(172cm) bildiğin naked den farkı yok gibi geldi. aksesuar olarak uzun camını da tamamamlarsan 10 numara bir scooterin olur.
bu arada yağ olarak motul scooter expert 10w40 MA öneririm. emin ol bir daha castrol yazısı yazan dükkanın önünden geçmezsin.
tanıtım yazısı da gayet başarılı bu arada.
Gözlemlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
Evet Kymco alıyoruz yine taş gibi amortisör olsa da kabulümdür diye aldım ama sandığımdan yumuşak çıktı.
Kilo avantajıyla kalkışta bir nebze daha önde olabilir ama , 250cc maxiler arasında çok bir fark olduğunu sanmıyorum.
Fotoğraflarda tam çıkmamış sanırım ama ek bir ön cam var. Kaskım bu konuda başarılı olmamasına rağmen, herhangi bir şikayetim yok. Gerçi havalar henüz soğumadı, bakalım kasım aralık ayında ne olur.
Lastik konusunda haklısınız. İlk fırsatta değiştiriyorum zaten virajlarda aksiyon yapmıyorum hiç.
Yağ konusunda Castrol iyi, ilerleyen bakımlarda belki denerim.
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Peki yedek parça temini vs. durumları nasıl?
Henüz sadece yağ değiştirdim, 2 bin km kadar oldu.
Ama bir sıkıntı yaşayacağımı sanmıyorum. Mobilyacı,beyaz eşyacılarla (uğur bayileri) hiç işim olmaz, dükkanda ne sattıklarından haberi yok.
Eski kaliteli servisler (Oktay,Peker,Hüner) şu an yetkili servis değil. Eskilerden Bostancı Motostar var, yedek parça ordan temin edeceğim. Hava filtresi,buji vs. İnşallah bodyparts ihtiyacım olmaz
Servislerin (japonlar dahil) işçilik ücretlerini pahalı bulduğumdan ve istediğim çizelgede bakımımı içime sinerek yaptırmak için kendi ustamda devam edeceğim.
İlerleyen km.lerde sayfayı güncellerim.
GP500-1st adlı üyeden alıntı
sitenin uzman kymko cusu 2 tane agility eskiten, uzun yollar yapan ardından dink 250 çıktığında alan ASM nickli arkadaş vardı artık takılmıyor galiba. kymco başlıklarını da o açmıştı
Hayırlı olsun... çıktığında 250cc segmentinde yüzde 20 fiyat avantajı vardı, devamı gelmedi
Teşekkürler GP, en son aktif olarak sayfa yönetiminden Alper Tim, Kymco kullanıcısı idi.
İstanbul içinde çok sayıda Agility City ve Super 8 modellerini görmeye başladım. Seviniyorum çünkü insanlar kalite konusunda titiz davranmaya başladılar. E malum herkesin gücü de bir Pcx,Nmax almaya yetmiyor.
Umarım aktif kullanıcı ve üyeler çoğalır.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
-
24 Ağustos 2016, 15:56
#10
Hırant Dink zannedip içeri girenlerdenim
-
24 Ağustos 2016, 16:22
#11
sokollu güzel yazmış iyi de vakit ayırmış.. yazıyımda konu üste çıksın herkes görsün faydalansın
-
Yazdım sandığım mesaj gitmemiş meğerse, bende cevap bekliyorum saf gibi Hocam inşallah maşallah ile olmaz o iş, net bir yanıt bekliyorum sizden. Büyük bir kaza yaptınız diyelim (Allah korusun) ve parça ihtiyacınız doğdu. Ne yapacaksınız? Vereceğiniz cevap beni tekrar g.dink'e yönlendirebilir. Hayran olduğum nadir modellerden.
-
Super 8 ilk siftahı açtım bundan sonraki marka beli model belirsiz eyer 3 bin tl fazladan parayı denk getirseydim bende alıyordum ama hiç motoru olmayan ben ne gibi sorunlarla karşılaşırım diye ufaktan başlamayı faydalı gördüm 2.300 km reyi devirdim çok şükür yağ değişiminden başka birşey yapmıyorum evet artçı ayaklıkları aynı benimde ve sağlamlar çok hoşuma gidiyor şuan mutlu mesut kulanıyorum super 8 şuanki tercübemle motor alıcısı olsam eksiğimi ne eder ne yapar aldığın km relerde bulduğum gibi gömülürdüm bu modeler ama nasipse 2 inci motorum dowtowun 300i de olabilir bu modelide çok seviyor ve canlısınıda gördüm bağladı beni kendine ve benim için zirve bu model olucaktır
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:10 ----------
AurorAbeam adlı üyeden alıntı
Yazdım sandığım mesaj gitmemiş meğerse, bende cevap bekliyorum saf gibi
Hocam inşallah maşallah ile olmaz o iş, net bir yanıt bekliyorum sizden. Büyük bir kaza yaptınız diyelim (Allah korusun) ve parça ihtiyacınız doğdu. Ne yapacaksınız? Vereceğiniz cevap beni tekrar g.dink'e yönlendirebilir. Hayran olduğum nadir modellerden.
Bizat bu model için başlarda ciddi düşünürken anadoluda merkez depoya kadar ulaşıp hangi parçaları vardır diye sordum cevap bu şekilde verildi elimizde olanlar bakım gerektiren parçalar mevcut talep görülmeyen yedek parçalar yoksa üçak kargoyla 15 iş gününde teslimatı gerçekleştiriyoruz dendi avrupa ülkelerinde bu modelin 250 likten sonra aynı kasaya 300 cc satışı halen devam ediyor temenimiz dedikleri gibidir
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
O vakit alınabilir gibi. Teşekkürler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)