Bir güncelleme yapayım arkadaşlar; bugün paketlerden birini daha teslim aldım. Ustaya götürecek araç henüz bulamadığımız için (ustaya araçla mesafe 1 saat) bugünkü boşluğumdan ve sabırsızlığımdan istifade ben giriştim işe yine içerideki yağı ve antifrizi temizledim, eski keçeleri çıkardım ve milin etrafında içeride kalan sıvı conta kalıntılarını temizledim. Bahsi geçen marka sıvı conta ve gresi ne yazık ki bulamadım (malum ada şartları :( ) ancak yine aynı işi görebilecek ısıya dayanıklı gres ve conta kullandım. Keçelerin dış yüzeyine sıvı conta uygulaması iç taraflarına da gres uygulaması yaparak eski bir keçe yardımıyla ikisini de olmaları gereken şekilde içeriye ittirdim.
bu işlemden sonra ucuz bir 10w40 otomobil yağı ve çok düşük silikat içeren abro 502 radyatör suyunu (kırmızı renk) motosiklete doldurdum. Motoru çalıştırdım rölantide bıraktım tam tamına 8 dakika sonra, hararet tavan yapamadan, fan açamadan motor kendisini kapattı. Ancak bu sefer makine yağı gözleme deliğinde önceki denemelerimdeki gibi bariz bir sıvı yükselişi veya sıvı rengi değişimi yoktu. Sadece bir miktar buğulanma vardı. Bu buğu normal mi bilmiyorum.
Makine kendisini kapatana kadar bariz bir duman atma, (ilk çalıştığında belli belirsiz bir beyaz duman atmıştı) radyatör suyunda yükselme de olmadı. Biraz bekledikten sonra test etme amaçlı yine çalıştırdım, tekrar kapattım ve içindeki yağı boşalttım. Yağ, içine koyduğum miktardan çok fazla değildi. Artmış gibi durmuyordu. Renginde bir bulanma olmuştu ama bir önceki denemeden kalan antifrizli su kalıntıları ve eski filtrenin (yeni temiz filtreyi henüz takmamıştım) içinde kalan kirli yağ olabileceğini düşündüm. Bir miktar da radyatör suyunu boşalttım, yağlanma yoktu.
Tüm bu aşamalarda kadranda sağ alt köşede yer alan "ünlem" ışığı hep yanıyordu.
Ve çalışırkenki videosu:
https://streamable.com/3klq0g
Şimdi özet geçmek gerekirse:
1. Yeni keçeleri olması gerektiği gibi taktığıma ve bu konuda hata yapmadığıma inanıyorum.
2. Görünüşe göre keçelerden eskisi gibi bir sızdırma yok veya çok çok az emin değilim.
3. Yağda sıvı yükselmesi gözlemlemedim, radyatör suyunda yağ gözlemlemedim.
4. Fan açıp hararet yapamadan 8 dakika içinde neden kendisini yine kapattı aşağıdaki 5. numara haricinde hala net bir fikir oluşturamadım.
5. Alelade 10w40 otomobil yağının ısındıkça inceldiğini ve motorun bunu anlayıp kapattığını düşünmek istiyorum çünkü çözmesi en kolay olabilecek şey bu şu an
6. 4 tane yerden stok teyiti alarak sipariş vermeme rağmen 4 kez para iadesi ile full set conta takımını bir türlü getirtemedim. Stokta yok yanıtı ile karşılaştım. Onu da bir şekilde getirtip ustaya gitmem şart oldu sanırım artık.
7. Başka bir fikri, yorumu olan var mı?