Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

Sil baştan GT 650

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #161
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı Zodium adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o selenin hali ne öyle amuda'mi kullanicaz motoru ön far bastan ofsayt ön camurluga taksaydin bari hocam
    ön far konumu itibariyle 2010 model z750 yada 2011 model z1000'e benzyior.

    depo ise 90'lı yılların sonlarında üretilen ducatilerin deopsunu andırıyor (bknz 1998 model ST4)

    sele ise 2011 zx6r'a benziyor. mono kapak takılmış bir racing gibi.

    demem o ki, tasarım günümüzün modern hatlarına sahip.

    tasarımla ilgili şöyle bir fikir belirticem;

    daha rahat bir oturuş pozisyonu için deponun kamburunu biraz daha azaltmak gerekebilir yada gidonu sport touring (bknz ninja 250r - cbr250r yada vfr800 gidonları gibi) tarzında olacak şekilde bir çizim yaparsanız ergonomi açısından fikir yürütmek için ikinci bir alternatif olabilir.

    elinize sağlık.
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Çizimler çok şık. Motosiklet çıktığında buna benzerse ciddi anlamda mükemmel olur.
    Ben depodaki siyah olduğu gibi kalsın ve motosiklet beyaz olsun diyorum.

  3. #163
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Başarılar dilerim. Bende takipçinizim.
    M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM

  4. #164

    Üyelik
    20 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul/yeşilköy
    Motosikleti
    150mash
    çizimlerinizi ve yazılarınızı okudum,umarım güzel şeyler çıkıcak meydana...
    babamın eski makinalarını hatırlıyorumda torna tezgahlarını bu denemeleri
    orada yapmak bir hayli zor ve zaman kaybı olurdu sanırım..teknoloji nelere
    kadir.

  5. #165
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Benim eleştiriye karşı bi tutumum, bi dik başlılığım yok. ancak şu kesin ki, laf olsun diye yapılmış eleştiri hakaret, küfür gibidir. eleştiri yapılacaksa, bir temele dayandırılmalıdır. bir sebebi olmalı bence... en başta, eleştirinin amacı ortadaki konuyu geliştirmek olmalı. belini kırmak değil... iş konuşmaya gelince, herkesin orasından burasından ses çıkar. ha anlamlı, ha anlamsız. anlamsız sesler genelde insanın malum yerinden çıkar. ama bazen ağzından da çıkabiliyor...
    ----------------

    velhasıl kelam, motosikletin tekniğine hakim ( sürüş değil, mekanik ve yapısal ) herkesin eleştirisine sonuna kadar açığım, kendi bilgilerimi de ortaya koyar, hem herkesin karşılaştırmasını sağlar, hem de kendim de öğrenebilirsem yeni birşeyler öğrenmek isterim.

    Tasarım konusuna gelince, daha önce üretilmiş bir ürün tasarlamamış bir kişi, görsel zevk bakımından bu tür ürünlerin tasarımına bir yorum yapabilir. ancak daha öte bir yorum yapamaz bence. yapsa da dikkate almam. bunu, bir ters davranış olarak görmeyin. tasarımda bazı çizgilerin amacı görsel olsa da, neredeyse bütün çizgiler, şasiye, ayrodinamiğe ve diğer etkenlere bağlı sınırlar içerisinde çizilmiş durumda. yani depo yamuk olmuş diyebilirsiniz. bu bir görsel eleştiridir.

    Ancak yapısal bakımdan bu şekilde eleştiremezsiniz. yeterli ayrodinamik ve yapısal bilgiye sahip olmak gerekir. bunun yanında, diğer kısıtlayıcı unsurları görebiliyor olmak da gerekir ki, yapıcı bir yorum, elle tutulur bir eleştiri olsun. her insan böyle yerinde bir eleştiri karşısında boynunu eğer zaten.

    ---neyse bu konu bu topic'in konusu değil ...


    gelelim yorumlara.



    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deponun altı boşalmış. Oraya güzel bir hava filtresi gider sanki.
    aslında orası boşalmadı ... aslında depoyu şeffaf yapmak niyetim vardı :D... ama orada kullanabileceğim yegane dayanıklı ürün şeffaf polikarbon olabilir. ancak o da havadaki nemi emerek moleküler bağ kurar. bu depo için uygun olur mu bilmiyorum... nitekim, orası boş kalmayacak


    Alıntı overcloud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön far konumu itibariyle 2010 model z750 yada 2011 model z1000'e benzyior.

    depo ise 90'lı yılların sonlarında üretilen ducatilerin deopsunu andırıyor (bknz 1998 model ST4)

    sele ise 2011 zx6r'a benziyor. mono kapak takılmış bir racing gibi.

    demem o ki, tasarım günümüzün modern hatlarına sahip.

    tasarımla ilgili şöyle bir fikir belirticem;

    daha rahat bir oturuş pozisyonu için deponun kamburunu biraz daha azaltmak gerekebilir yada gidonu sport touring (bknz ninja 250r - cbr250r yada vfr800 gidonları gibi) tarzında olacak şekilde bir çizim yaparsanız ergonomi açısından fikir yürütmek için ikinci bir alternatif olabilir.

    elinize sağlık.
    şu sayfadaki 56 numaralı mesaja bakarsanız, pozisyonu ayarlanabilir bir gidon sitemi olduğunu görebilirsiniz. http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...t-650-a-3.html

    bu sistem, henüz tam karar vermediğim hidrolik veya mekanik bir sistem ve bir elektronik kontrol ünitesinden oluşacak. gidonda yerleştirilecek iki düğme ile, motosikletin sürüş pozisyonu ister manuel, istenirse de sürate göre otomatik ayarlanabilecek.

    örneğin yüksek süratlerde alçak, düşük süratlerde yüksek gibi.



    Alıntı gti_king adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çizimler çok şık. Motosiklet çıktığında buna benzerse ciddi anlamda mükemmel olur.
    Ben depodaki siyah olduğu gibi kalsın ve motosiklet beyaz olsun diyorum.
    evetbu konuda hemfikiriz.. motosikletin renginin beyaz olmasına karar vermiştik. ben ara ara farklı renkler deniyorum sadece


    Alıntı Dzinaj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çizimlerinizi ve yazılarınızı okudum,umarım güzel şeyler çıkıcak meydana...
    babamın eski makinalarını hatırlıyorumda torna tezgahlarını bu denemeleri
    orada yapmak bir hayli zor ve zaman kaybı olurdu sanırım..teknoloji nelere
    kadir.
    teknoloji fişini kopardı. atelyede 3d printer üzerinde de çalışıyorum boş kaldıkça. normal printer'dan kağıda çıktı alır gibi, bu makinadan gerçek hacimli kütle çıktısı alınıyor :D...



    yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. tasarım elzem bi aksilik olmadığı sürece her türlü hayata gececek
    !?

  6. #166
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    3d printer bile varsa..oraya atölye demek hakaret olur biraz ya..workshop fln diyelim biz
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  7. #167
    onur35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2009
    Şehir
    İzmir/Çeşme
    Motosikleti
    YAMAHA XT660X
    gerçektende bizi bu siteye bağlı tutan başlıklardan birisi bu proje(zaten sitede elle tutulur bilgilendirici,takip ettirici,merak uyandırıcı malesef birkaç başlık var)
    sessizsakin umarım hayalini başarabilirsin ki bu her yiğide nasip olmuyor en azından bizde bu işi A'dan Z'ye takip etmeyi başarmış oluruz

  8. #168
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı jonturka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3d printer bile varsa..oraya atölye demek hakaret olur biraz ya..workshop fln diyelim biz
    3d printer yok henüz yapmaya çalışıyoruz işte :D... en son fikrimiz güzel. UV ile kürlenen polyesteri uv lazer ile 3d olarak şekillendircez inşallah :D
    !?

  9. #169
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Hocam kolay gelsin umarım proje mutlu sonla biter çizimler büyük ölçüde tamamlandı galiba. yapım aşamasına ne zaman geçmeyi düşünüyorsunuz yada kesinleştirdiğiniz bir parçayı yapmayı düşünüyormusunuz denemek amaçlı? gerçekten nasıl bişey çıkacak merak ediyorum kolay gelsin

  10. #170
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    3d printer teknolojisi acayip bişey önümüzdeki 10yıl içerisinde az çok heryerde bi 3d printer bulabilme şansımız olabilir.
    Küçükken okulda el işi dersinde kağıttan evler yapıp götürürdük.Bundan 10yıl sonra artık çocuklar 3d printerdan beyaz sarayın çıktısını alıp götürebilcek seviyeye gelecek
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  11. #171
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    bi kaç gündür kodla yatıp kodla kalkıyorum içim dışım script kod program byte felan oldu ... neyse ki tasarıma bu gece biraz zaman ayırabilicem... ayrıca büyük bi modelleme cnc'si yapmaya karar verdik iş yerinde. biraz da onun tasarımına bakmalıyım. bu gün en azından deponun yanlarını bitirebilirsem süper olur.
    !?

  12. #172
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    deponun yan kısmı son halini almış bulunmakta. pençeler arasındaki boşlukları da ayağın iç kısmı için yumuşak doku ile dolduracağım.

    aslında, tasarımdaki bunun gibi detayları normal tasarımcılar kağıt üzerinde bitirirler. okullarda da tasarımcılara böyle öğretilir.

    lakin ben şahsım adına, tasarımdaki ince detayları kağıtta bitirmeye yatkın değilim. özellikle kağıtta tasarımın konseptini çıkartıp, ince detayları 3d ortamda bitirmeyi tercih ediyorum...

    özellikle üretilecek bir ürün yapıyorsam, 3d ortamda, hatları, şekilleri çok daha rahat kavrayabildiğim ve kurgulayabildiğim için, kağıtta bitirmek yerine 3d'de bitirmeyi tercih ediyorum.

    nutuğu kısa kesip son görsellere geçelim..






    şu an ufukta en zor kısım kaldı. ön far.... bu günlük bu kadar yeter. sonraki maceramızda ön farda görüşmek üzere :D

    ...
    !?

  13. #173
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    kolay gelsin,tasarım güzel gidiyor
    uygulama aşamasına ne kadar zaman kaldı,kolay gelsin şimdiden .
    bende bazen düşünürdüm kawa er 5 in sağından solundan oynasam diye ama sonra dedim hazır yapılmışını alalım Z 750 güzel olur
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  14. #174

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Gerçekten mükemmel bir proje.Pek fazla teknik bilgiye sahip değilim.Ancak bittiğinde güzel şeyler çıkacağından hiç şüphem yok.Takipteyim. Kolay gelsin.

  15. #175
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Anlayamadığım bir nokta var. Şekil üzerinde birçok plastik parça var sanırım. Bunların kalıbını mı yapacaksın ?
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  16. #176
    Motor_Derili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Motosikleti
    Nmax 155 / Fazer8 / NC750X2018
    Bu motorsiklet bitince %100 yerli malı diyebiliriz Kolay gelsin merakla bekliyorum...
    M otorcuyum ben, O na yürekten bağlıyım, T ek tekerde şahlanırken, O nun gidişine hastayım, R acing değil belki ama, EN GEÇ AKŞAMA YANINDAYIM

  17. #177
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı jonturka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlayamadığım bir nokta var. Şekil üzerinde birçok plastik parça var sanırım. Bunların kalıbını mı yapacaksın ?
    bu tür karmaşık şekilli modelleri değişik malzemelerden üretebiliriz. illa plastik olması gerekmiyor... plastik, daha çok seri üretimde ve ucuza üretmek istendiğinde tercih edilen bir malzeme. bazı özel plastikler dışındakilerin geneli böyle.

    eğer yaptığınız tasarım, milimetrenin onda biri kadar hassasiyete gerek duymuyorsa, seri üretmeyecekseniz, üzerinde kanalları olan bi yerinden su giren yağ çıkan hidrolik pnomatik pistonları olan bilmem kaç yüz kiloluk çelik kalıplar yapmanız gerekmez.

    ben bu tasarımın kalıbını ahşaptan yapacağım. sonra bu ahşap modeli, fiberglass kalıbı olarak kullanacağım. şartlara da bağlı, eğer atelyedeki bana yardım edecek usta, gel bunu plastikten yapalım derse, hazırlayacağım kalıp o işi de görecek. seri üretmemek kaydı ile.

    elimizin altında yeterli ve gerekli donanım mevcut.


    konunun ilk mesajlarına bakarsan, nasıl üretebileceğimle ilgili bir iki resim olması lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:09 ----------

    Alıntı Arjantinli69 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kolay gelsin,tasarım güzel gidiyor
    uygulama aşamasına ne kadar zaman kaldı,kolay gelsin şimdiden .
    bende bazen düşünürdüm kawa er 5 in sağından solundan oynasam diye ama sonra dedim hazır yapılmışını alalım Z 750 güzel olur
    tercih meselesi tabiki kimisi Z750 yapar, kimisi başkasının yaptığı Z750'ye biner. herkesin dünyada bir rolü var herkes yapan olursa, binen kim olucek Z750'nin eski modeli çok tipsiz bence. yeni modelleri güzel.
    !?

  18. #178
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    far tasarımı tamamdır.

    süper olmadı ama, konsepte uygun. ve daha fazla düşünerek zaman kaybetmek istemiyorum. estetik bakımdan gayet yeterli bence.

    biraz suzuki-vari oldu ama konsepte uyuyor sonuçta...


    farlar tamamen powerled olacak. dolayısı ile, özel bir far kutusu şekli gerekmiyor. daha tasarıma yatkın böylece





    bu resimde görüldüğü gibi, rüzgar siperi gidonla beraber dönüyor. far kısmı gövdeye sabit.










    çalışma tasarım bakımından tamamlandı sayılır. şimdi ise geriye detaylı ön ve arka çamurluk var. ama o da başka bir gün :(

    arada derede yapıyorum. ancak bu kadar hızlı olabiliyor... çamurlukları yarın yapabilirim umarım.

    ...
    !?

  19. #179

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda
    Öncelikle çalışmanı taktir ediyor ve bir an önce çizim,proje aşamasının bitirilip uygulama aşamasına geçilip sonucun ne olacağını merakla bekliyorum...
    Hocam merakımı mazur gör ama;arka kuyruk yüksekliği normalmi,çok agresif görünüyor...Bu durumun yüksek hızlarda rüzgarlanmayla yada virajlarda dengeyi bozucu,savurucu etkisi olmazmı...

  20. #180
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Aşağıdaki resimde, motosikletin yüksek süratlerdeki teorik rüzgar davranışını görebiliriz. tasarımın ön tarafı motosikletin geri kalanını ayrodinamik bakımdan muhafazaya alacak şekilde yaptım mümkün olduğunca.




    bir çok insanın tam olarak doğru bilmediği bir ayrodinamik durum söz konusudur.

    insanlar normalde önemli olanın havayı yarmak olduğunu düşünür. halbuki bu pek doğru değildir. eğer böyle olsaydı, bütün süper hızlı araçlar ucu ileriye bakan bir koni şeklinde olurdu.

    önemli olan, havayı mümkün olduğunca az rahatsız ederek içinde akıp gitmektir. eğer sivri birşeyle havayı iterseniz, hava o sivri şeyin yan yüzeyleri boyunca yarılır ve dışa akmaya zorlanır. sivri nesnenin sonuna geldiğinde ise, havayı artık dışarı zorlayan birşey kalmadığında, ileri hareket eden sivri nesnenin arkasında bıraktığı boşluğa dolmaya çalışır.

    normalde duran bir nesne çok hızlı ileri gitmeye çalışırsa, arkasındaki havayı da kendisi ile birlikte sürükler. çünkü nesne ileri doğru gitmeye başladığında, bulunduğu yerde kendi hacmi kadar bir boşluk oluşur. bu boşluk vakum etkisi yaratır ve bulunduğu boşluğa etraftaki havayı çeker.

    çok yüksek süratlerde ise, nesnenin arkasında kalan boşluğu, hava arkasından yetişip dolduramaz. ancak aracın yanlarında, yarılarak dışa itilmiş hava bulunur ve bunlar daha kolay aracın arkasına çekilir.

    normalde dışarı açılmaya zorlanan hava, aracı geçer geçmez bu sefer aracın arkasına doğru bir eğri yapacak şekilde çekilmeye zorlanır ve hava burada dönme hareketi yapmaya başlar. buna ise, türbülans denir.


    aracın yüksek süratlerde arkasında türbülans oluşturması denge bakmından sıkıntı yaratır. ( motosiklete özel değil, otomobil ve uçaklarda da böyledir. )

    ayrıca, aracın arkasında oluşan vakum etkisi, ciddi bir enerji sarfiyatına yol açar. aracın arkasındaki boşluğa havanın dolmaya çalışması için harcanan enerji de aracın motor gücünden gelir.


    bu noktada en önemli konu, aracın o anki süratidir. örneğin aracın sürati 150 km olsun, 150 km süratte aracın burnu havayı ne kadar yarar bunu tahmin edebiliyorsanız, yukarıdaki çizimde olduğu gibi, havanın tatlı bir eğimle arkaya ulaşmasına, arkada da bir araya gelerek yoluna devam etmesine özen göstermek gerekir.

    bu yüzdendir ki, ayrodinamik araçlar aşağıdaki gibi tasarlanır :





    1 = aracın havayı çok keskin yarması ve arkasının küt kalması, aracın arkasında çok yoğun miktarda havayı kendisi ile sürüklenmeye zorlar. bununla beraber oluşturduğu vakum etkisi çok büyüktür ve yardığı büyük miktarda havayı tekrar vakumlamaya çalışarak, inanılmaz bir türbülans yaratır... çok verimsizdir. hatta yüksek süratlerde tehlikelidir.

    2 = aracın havayı yumuşak şekilde yarmasına rağmen, arkasındaki havanın akacağı şekle rehberlik yapan kısmı çok yetersizdir. araç bir noktada birden içe kıvrılmıştır. 1. şekle göre daha verimli olsa da, hala çok fazla sürükleme etkisi yaratır. yine de bu daha makuldür

    3 = yağmur damlası şekli... en iyi ayrodinamik formdur. yağmur damlasının en geniş noktasının genişliği ve uzunluğu, yapılması beklenen sürate göre karar verilir ve tasarlanır. araç, havayı yumuşak bir şekilde yarıp, yavaşca geriye doğru yuvarlayarak arkada tek bir noktada birleşmesine rehberlik eder.

    hava, araç boyunca vakum etkiisine maruz kalmaz. akabileceği tek bir yön ve çizgi vardır. böylece en az dirençle arac hava içerisinde akar gider. üstelik araç çevresinde pek türbülans oluşmadığı için dengeyi bozucu bir ayrodinamik durum söz konusu değildir.

    4 = aracın, bir yağmur damlasını tamamlayacak şekilde yapılmasının sıkıntı yarattığı durumlarda aracın arkası uygun şekilde küt kesilebilir. örneğin bir otomobil genişliği bakımından 250 km sürat üzerine çıktığında düzgün bir yağmur damlasını tamamlayabilmesi için 10 metre kadar uzun olması gerekir.

    pratikte bir otomobilin 10 metre uzun olması iyi olmayacağı için, araç tasarımcıları, aracın havayı yarmasını ve arkaya doğru yol almasına rehberlik edecek bir form yaratır. ardından yeterli gördükleri noktada aracın arkasını küt şekilde bitirirler. , hava yeteri kadar rehberlik gördükten sonra, aracın arkasına dolmaya çalışmaz. düz yoluna devam eder. bu noktada araç, arkasında çok az miktarda havayı kendisi ile sürükler. ancak etrafındaki hava, yeteri kadar rehberlik gördüğü için türbülans yaratmaz ve araç böylece önemsenmeyecek kadar az miktarda sürükleme etkisi ile yoluna devam eder

    4. resimde aracın arkasındaki mavi alan, araçla beraber, araca vidalıymış gibi hareket eden havayı temsil eder.... çevre yollarında kamyonların otobüslerin arkasındaki rüzgarsız alanda seyreden motosikletli arkadaşlarımız, aslında bu sürüklenen hava içerisinde seyahat ederler. böylece ayrodinamik etkiler çok azalır ve rahat bir sürüş sağlarlar. bu tür sürüşü sürekli yapan arkadaşlar bilirler ki, ( ben sevmem ve tehlikeli bulurum ) eğer araca yeteri kadar yakın olmazsanız, kamyonun arkasında bıraktığı rüzgar ( aslında yarattığı türbülanslar ) sağdan soldan tokatlar motoru.... işte bu canlı bir sürükleme etkisi örneğidir


    örneğin, şu aşağıdaki lamborghini gallardo, yağmur damlasına güzel bir örnek :



    gördüğümüz gibi tasarımcı, havayı aracın önünde yumuşak bir şekilde yarmış. aracın ön camı ve tavanı boyunca, ayrodinamiğin sıkıntı olacağı yüksek süratlere göre tatlı bir rehberlik yaratmış. ancak aracın amacına ve süratine uygun yağmur damlası formu, nerden baksan 10 - 15 metre görünüyor. dolayısı ile otomobili bu kadar büyük yapamayacağı için, uygun noktada küt bir şekilde bitirerek, aracın geri kalanını hava ile tamamlamış.



    tasarladığım aracın ayrodinamik başarısı 200 km civarına uygun. 220 - 230 km gibi süratlerde sıkıntı yaratmaz. ancak daha yüksek süratlerde, rahatsız edici türbülans ve ciddi bir sürükleme etkisi oluşabilir.

    yine de referans aldığım motosikletin gücü, mekaniği ve kategorisi için 230 dan sonrası da elverişli değil zaten

    kısacası, teoride tasarım ayrodinamik bakımdan yeterli görünüyor.

    tasarıma çıplak motosiklet değil sürücüsü de olan bir motosiklet olarak bakarsanız, toplamda yağmur damlasına doğru bir eğilim olduğunu görebilirsiniz. 190 boyundaki birine uygun bir kuyruk tasarladım :D aracı satmayı düşünmüyorum :D kendime göre :D
    !?


    REKLAM ALANI
9. sayfa BirinciBirinci ... 7891011 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)